Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:16

Statjes zijn leuk en aardig; feit blijft dat er veel minder verkocht wordt middels het nieuwe systeem. Het is als het ware een advertentiepagina uit de krant geworden, die je doorbladert en weggooit.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:24

Bedankt alweer Bart!
Ik spui maar weer even ongevraagd mijn mening:
1) het aantal views is gezakt, maar de maatregel is dan ook niet goed gekend. Nog dagelijks komen mensen er tot hun grote verwondering achter dat verkopen via ea hier niet meer is wat het was, en bijgevolg kopen ook niet. Mijn verwachting is dat de dalende tendens zich volgende maand doorzet.
2) Mensen bieden nu gewoonweg niet meer. Ze voelen geen druk om zich als eerste te profileren, omdat ze niet zien hoe er op een bepaald topic gesprongen wordt. Ik heb het zelf geprobeerd hoor bart, via mijn topic telkens melden wie wat geboden had, maar in praktijk is het haast niet te doen en werkt het ook niet (want er biedt geen kat).
En dan kom ik automatisch bij 4 en 5
Vroeger was je niet online en schopte het topic dankzij de reageerders omhoog en omhoog en na een half u nog eens omhoog. Nu kom je online, werk je je pb' s af, je gooit het resultaat in 1 post en dan is je topic dus welgeteld 1 keer geactiveerd. Mensen zagen: oh 15 reacties daar, moet interessant zijn. Nu is het allemaal eenheidsworst.
Wat punt 5 betreft, je moet al een heel volhardende koper zijn om niet alleen pb te gaan sturen maar ook nog eens advertenties te markeren om ze bij je eigen berichten te voegen. Als je mp biedt, krijg je automatisch een bevestiging in je mail. Bij bokt moet je zelf aan de gang, en als ik 1 ding weet is het dit: een koper wil het direct, snel en makkelijk hebben. Als het ergens stokt, haakt hij af. En dat doen alle shoppers hier blijkbaar in grote getallen.
En schop deze advertentie omhoog voor 1 euro? Kunnen we daar niet van maken "reageren mogelijk in dit topic als ts 1 euro betaalt"? Om te parkeren betaal ik ook, dus dit zou ik wel nuttig vinden.
Punt 3 begrijp ik volledig, maar er zijn hier in het topic tig andere oplossingen voor een deel van de problemen gegeven. Ik vind het erg jammer dat deze beslissing zo op een diefje genomen lijkt en alleen vanuit jullie standpunt.
Ik snap dat jullie iets moesten doen in het kader van ons aller belang, wel dan nu de hamvraag: wanneer DENKEN jullie (ik eis dus geen vaste datum of iets van die strekking) het nieuwe ea op poten te hebben? Want ik denk dat een hele hoop van het geklaag vermindert, als de term "tijdelijke maatregel" eens heel concreet wordt omgezet in een bepaalde planning.

Paan

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:46

Bart, kunnen jullie dan ook iets doen aan de mensen die hier een account openen om alleen maar advertenties te plaatsen? Bij andere topics moet je minimaal 25 zinnige antwoorden hebben geplaatst voordat je daar iets mag plaatsen. Lijkt me voor EA ook een hele goede regeling. dan zijn jullie ook minder druk met het verwijderen van accounts. Want er zijn mensen die even 6 accounts aanmaken zodat ze 6 advertenties kunnen plaatsen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:02

Dat is dus een van de dingen die me opvalt bij commercieel. Veel nieuwe accounts voor veel nieuwe advertenties die vaak net zo hard weer worden verwijdert omdat het niet een correcte advertentie is. Worden die ook meegenomen in geplaatste advertenties of niet?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:25

xSaarSaar schreef:
Het is ook een hogere drempel als je contact met iemand op moet nemen via pb dan dat je gewoon even in het topic kan reageren.

Maar daar hou je meestal wel serieuze kopers aan over :j

Goeie uitleg Bart :j

Toch ben ik stiekem ook wel benieuwd naar een soort van datum/tijdsbestek voor het nieuwe EA :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:33

Robynn schreef:
xSaarSaar schreef:
Het is ook een hogere drempel als je contact met iemand op moet nemen via pb dan dat je gewoon even in het topic kan reageren.

Maar daar hou je meestal wel serieuze kopers aan over :j

Dat valt reuze mee, ik heb sinds de nieuwe EA bijzonder weinig reacties gehad, en allemaal mensen die niet terug pb'den ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:35

Dat is dan inderdaad wel heel erg vervelend :j
Vooral mensen die geen PB terug sturen... :\

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:29

Komt er met de nieuwe AE ook een splitsing tussen paarden en overige dingen,
word af en toe helemaal gek van de oorbellen, strasssteentjes enz als ik advertenties van andere webshops zoek om te kijken wat zij aanbieden en voor welke prijzen.

Heb ook het idee dat er minder paarden gerelateerde dingen geplaatst worden en heel veel meer van de andere dingen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:30

HTM, heb ik net een topic over geopend ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:33

Bart het is gewoon een grote blabla wat je allemaal kakelt. Who gives a oliebol dat jouw statjes er prachtig uit zien. Wij verkopen "niets" meer en dat beste kerel vinden wij(de zakelijk adverteerders dan toch) heel wat belangrijkere informatie. En dan zouden we ook nog zo maloot zijn om jouw pot te gaan spekken door te sms-en. Hihi je ziet ze vliegen?
Nee Bart dit is absoluut geen goede zet geweest met daarbij dat je momenteel op ons overkomt alsof je last hebt van een oost-indisch oor.

En als ik dan toch aan het schrijven ben...kan er iets gedaan worden aan de enorme ontploffing aan hobbyverkopers op CO ineens, die allemaal hetzelfde aanbieden, constant onder elkaars prijzen gaan zitten rotzooien, waarvan de helft zich als zakelijk verkoper voordoet, het hiermee een grote gaos aan topics maken op CO want echt, dat maakt het voor een zakelijk adverteerder zo ontzettend oninteressant om daar nog tussen te willen staan met een advertentie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:56

Met alle respect hoor, maar ik vind de opmerkingen van de zakelijke adverteerders wel erg ver gaan. Ik snap dat er voor jullie voorheen een ideale situatie was: gratis adverteren, de topics werden opgeruimd en bijgehouden door vrijwilligers (mods) en jullie verkochten goed, zo te lezen.
En nu klagen jullie steen en been. Maar het is wel zo dat bokt jullie een service leverde, helemaal gratis en voor niks. In plaats van daar blij mee te zijn, komen er, nu de situatie veranderd is, mijns inziens, behoorlijk grove beschuldigingen van mensen die bang zijn voor een lege portemonnaie. Terwijl het verkoop deel ooit is begonnen als een relatief veilige omgeving voor de gebruikers van bokt, dus zeker niet in eerste instantie bedoeld voor zakelijke verkopers. Maar juist meer voor de mensen die eens een artikel over hebben en dat aan een andere particulier willen verkopen.
Natuurlijk is het vervelend als er voor jullie een goed gratis verkoopplatform verloren gaat, maar heel eerlijk gezegd zal dat mijn reet roesten. Ga lekker naar marktplaats toe ofzo. Ja, daar moet je betalen voor je advertentie, voor de service die die site levert. Lijkt me niet meer dan normaal aangezien jullie gewoon winst maken op de verkoop, dat jullie iets betalen voor de site die het mogelijk maakt dat jullie in contact komen met potentiele klanten. Toch?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:58

Holly: is CO jouw inziens alleen voor zakelijke adverteerders bedoeld dan? Waarom zou het wel interessant mogen zijn voor bedrijven en niet voor gelegenheids-verkopers die af en toe een leuke partij op de kop kunnen tikken?
Ik zou wel graag, zoals HTM al zegt, een tweedeling Paard-Gerelateerd / Niet-Paard=Gerelateerd zien, maar iedereen moet toch vrij zijn om aan te bieden wat hij heeft.
Laatst bijgewerkt door Gem op 07-04-11 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:58

Voor marktplaats hoef je voor veel rubrieken niet eens te betalen hoor. :)

Ik vind dit systeem ook minder fijn werken, maar het is niet anders helaas.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:11

Wendy schreef:
Met alle respect hoor, maar ik vind de opmerkingen van de zakelijke adverteerders wel erg ver gaan. Ik snap dat er voor jullie voorheen een ideale situatie was: gratis adverteren, de topics werden opgeruimd en bijgehouden door vrijwilligers (mods) en jullie verkochten goed, zo te lezen.
En nu klagen jullie steen en been. Maar het is wel zo dat bokt jullie een service leverde, helemaal gratis en voor niks. In plaats van daar blij mee te zijn, komen er, nu de situatie veranderd is, mijns inziens, behoorlijk grove beschuldigingen van mensen die bang zijn voor een lege portemonnaie. Terwijl het verkoop deel ooit is begonnen als een relatief veilige omgeving voor de gebruikers van bokt, dus zeker niet in eerste instantie bedoeld voor zakelijke verkopers. Maar juist meer voor de mensen die eens een artikel over hebben en dat aan een andere particulier willen verkopen.
Natuurlijk is het vervelend als er voor jullie een goed gratis verkoopplatform verloren gaat, maar heel eerlijk gezegd zal dat mijn reet roesten. Ga lekker naar marktplaats toe ofzo. Ja, daar moet je betalen voor je advertentie, voor de service die die site levert. Lijkt me niet meer dan normaal aangezien jullie gewoon winst maken op de verkoop, dat jullie iets betalen voor de site die het mogelijk maakt dat jullie in contact komen met potentiele klanten. Toch?

Maar toch maken de vele advertenties bokt wel interessant voor veel mensen. Als er geen advertenties waren zou ik bokt een stuk minder leuk vinden. En denk dat als er geen zakelijke verkopers op bokt zouden zitten dat het een groot verlies voor bokt zou zijn.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:20

Wendy schreef:

Amen :j

Ik ben ook ooit begonnen als hobbyverkoper, daarna een webwinkel gestart die heeft een aantal jaren goed en leuk gelopen :j Toen had ik geen tijd meer ivm mijn andere werk en heb ik de webwinkel gesloten.

Nu verkoop ik ook zo af en toe eens hobbymatig op EA CO een partij leuk ingekochte spullentjes of zelfgemaakte sieraden zoals nu :j
Veel winst maak ik er niet op, maar dat hoeft van mij ook niet :n

Ik vind het een beetje onzin om de hobbyverkopers niet dezelfde kansen te geven als de zakelijke verkopers.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:26

TJa...(heeft het topic even doorgespit) Ik denk als mensen weer gewoon kunnen reageren in het topic iedereen weer tevreden is???
-geen 'leugens' meer over de hoogte van het bod
-geen 1000 dezelfde vragen
-minder werk voor TS
-lagere drempel voor kopers
-vaker 'omhoog' komen
En toen verkocht je nog wel eens iets.

Wat ik heel erg duidelijk merk is dat mensen alleen reageren als de advertentie 'net' geplaatst is. Alleen de eerste dag zitten er geïnteresseerde bij en daar moet ik het dan aan zien te slijten. Als dat niet lukt moet ik weer een weekje wachten......Hebben jullie dat ook???

Ik vind ook dat hobbyverkopers juist bij bokt horen....

EDIT: Bovendien zien die stats van Bart er goed uit. De daling lijkt minder...De Y-as is 'gunstig' gekozen. Het verschil tussen 1000 en 2000 is bijna niet te zien
Laatst bijgewerkt door apple01 op 07-04-11 09:31, in het totaal 3 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:29

gem schreef:
Holly: is CO jouw inziens alleen voor zakelijke adverteerders bedoeld dan? Waarom zou het wel interessant mogen zijn voor bedrijven en niet voor gelegenheids-verkopers die af en toe een leuke partij op de kop kunnen tikken?
Ik zou wel graag, zoals HTM al zegt, een tweedeling Paard-Gerelateerd / Niet-Paard=Gerelateerd zien, maar iedereen moet toch vrij zijn om aan te bieden wat hij heeft.

Inderdaad :j

En misschien is het inderdaad wel een goed idee om een Paard-Gerelateerd / Niet-Paard-Gerelateerde sectie te maken :j Dat maakt het toch overzichtelijker.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:25

Wendy schreef:

Ik deel je mening dat er hier wat minder fel gereageerd kan worden Wendy, maar iedereen klaagt, gewone gebruikers en commerciële. Ik verkoop privé en voor de zaak en op beide fronten is het dweilen met de kraan open.
Het punt is dat er veel rommel opgeruimd moet worden net omdat het systeem toelaat veel rommel te posten! En dat is niet de schuld van de commerciële gebruikers, die hebben hun advertenties meestal heel netjes voor elkaar.
En ik zit op mp, bokt.be en kapaza ondertussen, daar kan het ook gratis en heb je niet het laffe 'ik wil het hebben' en na 3 weken 'tja, toch maar niet'.
En ik durf best te stellen dat commerciële gebruikers net WEL willen betalen voor een minimale dienstverlening die gegarandeerd klanten oplevert. Maar voor het huidige systeem heb ik geen cent over, want het is zelfs slechter dan bovenvermeldde sites.
Als laatste opmerking: je geeft maar aan dat wij egoïsten zijn met de vinger op de knip, maar feit is ook als je hier bannerruimte huurt, je blijkbaar heel erg moeilijk aan je factuur komt, vandaar dat ik het niet riskeer (trouwens, is het jullie nog niet opgevallen dat er minder commerciële banners van paardenwinkels hier passeren?).

Ik heb nu een bokker die na 4 weken nog maar 1 artikel van de 2 betaald heeft. Nu krijg ik pb dat ze het eerste ook niet meer hoeft en of ik zo lief zou willen zijn om terug te storten. Het gaat om een roze/witte eskadron polo pad. Ik moet niet vertellen wat er gebeurt was als ik dat artikel in een oud ea topic had gezet, dan had men over elkaar heen liggen gillen dat men het wou hebben, maar nu voelen klanten geen enkele druk en kan ik als een bedelaar achter mijn centen hengelen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:40

Over dat sms-en: Dat doe ik op MP ook niet. Dan plaats ik liever weer een andere advertentie.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:02

Ik zou best iets willen geven voor bv een verkoop+ profiel. Dat mensen op jou berichten wel kunnen reageren. De mogelijkheid om advertenties te verlengen, en eventueel omhoog plaatsen in 1 pakket.

Maar omhoog plaatsen heeft geen echte zin als mensen er niet op kunnen reageren. Het hele concept van bokt verkopen draait om dat reageren. Ik snap eigenlijk ook niet waarom er zo zwaar op reacties werd gemod. Ook een verkooptopic kan prima open zijn voor een discussie (binnen de bokt regels). En one-liners zijn wel irritant, maar die krijg je nu per pb ook.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:05

Veulen, ik krijg er ontiegelijk veel via pb. Voor elke scheet krijg je pb. Behalve een bod.
In het topic was dat veel minder, mensen pasten er wel voor flauwekul in het openbaar te verkopen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:13

Ken dat wel ja. Krijg ook echt rare vragen. (Stuur je ook op? Huh ik pas niet in een envelop hoor)
Maar echt serieuse reacties krijg ik er niet op.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:18

Ze moeten gewoon bij EA de topicstarter altijd zelf de beginpost kunnen laten wijzigen en de topicstarter zelf onzinnige berichten kunnen laten verwijderen in het topic. Dat scheelt een hoop werk.
Ik durf het echt eerlijk te zeggen dat wij gewoon echt niks meer verkopen en totaal geen reacties krijgen.

Wat was het allemaal voor werk voor een Mod? op EA. Waarschijnlijk al die irritante Temmers, welke bijna altijd dezelfde bokkers zijn die er een sport van maken op alles te temmen.
Temmen prima als het echt nodig is maar maak dan een mogelijkheid dat er maar 1 x getemd kan worden dus dat er niet 20 mensen gaan temmen op 1 hetzelfde onderwerp.

Dan kun je zeggen dat we al die tijd gratis hebben mogen adverteren maar dat werkt 2 kanten op. Bokt krijgt daardoor meer kijkers, leden, enz. Bokkers krijgen leuke aanbiedingen. Je kunt bijna overal gratis adverteren. Nu is bokt gewoon niet meer interessant en niet meer leuk voor mij. Als commerciele bokkers niks meer verkopen op bokt dan blijven de commerciele bokkers dadelijk weg, dus geen speciale topaanbiedingen meer voor bokkers, geen webwinkels meer die banners kopen want dat levert niks meer op. het is een wisselwerking voor iedereen.

Bokkers konden precies zien of er interesse was in een product doordat er veel gereageerd werd, bokkers konden zien of een verkoper wel of niet te vertrouwen was, bokkers konden lezen of een product goed of slecht was enz enz.

Ik wil niemand beoordelen of beschuldigen maar je kunt me alle statistieken laten zien die je hebt maar als bijna iedereen hier het tegendeel verteld dan zijn die statistieken voor mij echt niet kloppend. Ik geloof werkelijk niet dat er iemand op EA profijt heeft van de veranderingen en dat bijna niemand nog wat verkoopt. Het is echt om te huilen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:30

Statistieken zeggen alles en niks. De statistiek die Bart heeft laten zien is voor heel EA, dus ook de delen waarin nog wel gereageerd kan worden. Ik ben nu veel actiever op EA gezocht. Mensen proberen zich aan te passen, maar mijn verwachting is dat deze statistiek volgende maand weer gedaald is. Time will tell for sure in deze.
Ik ben bereid deze tijd uit te zitten voor een beter ea, maar ik had graag iets van een planning gehoord.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:57

Beetje jammer vind ik dat Bart bezoek en pageviews laat zien van 6 weken terug. Toen zat er een daling in. Ben veel benieuwder of dat ook heeft doorgezet.
(Vermoed van wel, omdat die gegevens er zijn tot en met week 8. Vanaf week 9 zie je in een klap een daling van rond de 190 topics per week, in het aantal geopende topic's en die lijn stijgt niet meer... Een daling van 12% in 1 klap dus.)

Maar goed om mijn gevoel even te staven.
BART: Klopt mijn rekenkunsten mij vertellen dat er een daling was van 160.000 naar 135.000 bezoekers? Een daling van 15%?

Klopt het ook dat er een daling was van 1.350.000 naar 1.000.000 in de zelfde periode aan pageviews? Een daling van 25%?

En waar zijn de statistieken van week 9 t/m 14?