Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:36

Maar waarom speculeren en het niet gewoon vragen?

Bart ben jij op een of andere manier betrokken (kan dus ook zijn: was jij vooraf op de hoogte) bij het verwijderen van het topic op Geit? Een simpel ja of nee antwoord is voldoende, ik hoef niet een heel epistel.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:37

Helaas denk ik dat het wishful thinking is om hier een objectief verhaal over te gaan horen. Zoveel mensen zoveel werkelijkheden. Dan zijn het waarschijnlijk toch de bakkabouters ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:38

Ik ben wel benieuwd wie er achter forum-XL zitten, dat die zo makkelijk een rechtzaak zouden beginnen...
of dat het net als bij 90% van de mensen die het woord in de mond nemen gewoon bangmakerij is :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:38

Was het niet goedkoper geweest gewoon iedereen excuses aan te bieden, zeker de mensen die hierom gevraagd hebben, dan was het vanzelf toch wel opgelost?

DubbelFun

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:39

Zolang het open en bloot op i-net staat is het nooit 'opgelost' :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:40

Mischien dan een onderling gesprek, na het aanbieden van excuses, dan was het misschien ook wel weggehaald, met een compleet andere mededeling en waren de mensen tevredener geweest

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:40

DubbelDun schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er achter forum-XL zitten, dat die zo makkelijk een rechtzaak zouden beginnen...
of dat het net als bij 90% van de mensen die het woord in de mond nemen gewoon bangmakerij is :)

Forum-XL kan zélf een rechtszaak aan de broek krijgen wanneer het materiaal dat tegen de wet is verspreidt :)
Zij bieden ruimte om strafbare zaken te verspreiden en da's strafbaar
Net als dat Bokt geen racistische teksten mag laten staan en moet verwijderen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:41

Maar als je excuses aanbiedt, moet je het wel echt menen en niet zeggen omdat het dan 'opgelost' is, zo werken die dingen in mijn ogen niet. Ik heb steeds het gevoel dat er van alles wordt gezegd, maar dat er inhoudelijk niets tot weinig wordt gezegd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:43

Maar ik neem aan dat het allemaal om volwassenen gaat
Wat is er makkelijker dan even ergens met elkaar in een cafe af te spreken, bakkie koffie erbij en de zaken normaal door te preken
Dan was er van beide kanten misschien een mooie overeenkomst geweest
Dit is imo niet zoals het hoort

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:45

Heino schreef:
DubbelDun schreef:

Forum-XL kan zélf een rechtszaak aan de broek krijgen wanneer het materiaal dat tegen de wet is verspreidt :)
Zij bieden ruimte om strafbare zaken te verspreiden en da's strafbaar
Net als dat Bokt geen racistische teksten mag laten staan en moet verwijderen

Zo simpel zit het allemaal niet in elkaar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:48

sporter schreef:

Leg jij het dan even beter uit, sporter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:50

Echwel schreef:
Maar ik neem aan dat het allemaal om volwassenen gaat
Wat is er makkelijker dan even ergens met elkaar in een cafe af te spreken, bakkie koffie erbij en de zaken normaal door te preken
Dan was er van beide kanten misschien een mooie overeenkomst geweest
Dit is imo niet zoals het hoort

Dat kan maar dan moet iedereen onderkennen te maken te hebben met echte mensen en niet met een setje van duizenden gefingeerde usernames. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Alet, bakkabouters for sure.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:53

Heino schreef:
sporter schreef:

Leg jij het dan even beter uit, sporter :)

Dat kan ik niet. Omdat het niet zo simpel is. Bovendien kun je dat pas met zekerheid zeggen als er een uitspraak over geweest is.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:55

@Lovely: Precies, het is toch een beetje praten in het luchtledige, de virtual reality. Het is niet echt echt, dus wat maakt het uit - dat idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:57

Alet74 schreef:
@Lovely: Precies, het is toch een beetje praten in het luchtledige, de virtual reality. Het is niet echt echt, dus wat maakt het uit - dat idee.

Dat speelt inderdaad wel mee, als een soort schijnveiligheid van de anonimiteit naar 2 kanten. Het is niet altijd met opzet hoor, het gaat ook automatisch.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:06

En die schijnveiligheid moet doorbroken worden wil men iets wezenlijks veranderen, of zie ik dat verkeerd?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:08

Het is voor sommige mensen heel lastig een goed gesprek aan te gaan, vooral als ze denken hun gelijk niet te gaan krijgen (kijk maar naar progs over burenruzie etc) en ik denk dat dat hier ook speelt. Men kan niet loslaten en verdergaan.. ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:09

Cer, op wie doel je nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:14

Alet74 schreef:
En die schijnveiligheid moet doorbroken worden wil men iets wezenlijks veranderen, of zie ik dat verkeerd?

Ja, maar het zit best diep geworteld en je ziet dat het ook zorgt dat mensen zich op een manier gedragen die ze in een normale setting met echte mensen wel uit hun hoofd laten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:20

Alet74 schreef:

Hoe? Als ik zie hoe zuur sommige mensen zijn heb ik deze liever niet voor mijn deur staan :n

sporter schreef:
Je bent een grote hypocriet. Je blijft maar schrijven over de vete's van andere mensen en wat andere je hebben aangedaan :+
2 vechten is 2 schuld. Zelf ben je ook mede verantwoordelijk voor nogal wat gezeur op bokt. Zelf blijf je ook dingen in je onderschrift naar boven halen. Wat dat betreft ben je geen haar beter als bevoorbeeld Mevr. S.
Er is al een paar keer aan je gevraagt in dit toppic waarom je dat doet. Maar blijkbaar mis je die stukjes steeds, slectief lezen noemen ze dat.

Maar ondertussen vooral blijven wijzen naar andere mensen en zelf de vermoorde onschuld spelen.

Dit bijvoorbeeld. Je haalt de woorden uit mijn mond.
FS durft wel onder een schuilnaam de echte naam van MD door het slijk te halen in zijn profiel en onderschrift, in een ander topic op te roepen om hem vooral hier bij te vallen (vete?) en ondertussen ook continu Bokt te bekritiseren en als hij dan een ban krijgt is het boehoe ^) ^)

Bokt laat dit (onderschrift) blijkbaar toe en ik zou er niet echt blij van worden als mijn voor- en achternaam in zijn onderschrift verschijnt om wat voor reden dan ook.

'Vroeger' vond ik het niet zo erg om niet zo heel anoniem te zijn maar ik heb de laatste paar maanden mijn mening veranderd.

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:24

Als er naar werkgevers wordt gebeld door Moderators van bokt,dan komt die virtuele wereld ineens wel heel erg in conflict met de echte wereld.
En dat realiseren veel mensen zich niet,dat dat hier blijkbaar mogelijk is,naïviteit misschien,maar dat een forum als Bokt je privacy op zo'n manier aan zijn laars lapt verwacht je gewoon niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:25

Lovely schreef:
Ja, maar het zit best diep geworteld en je ziet dat het ook zorgt dat mensen zich op een manier gedragen die ze in een normale setting met echte mensen wel uit hun hoofd laten.

Da's het jammere aan Internet, men zit veilig achter de computer thuis en niemand kan ze wat doen... Althans, zo is de gedachtegang van velen lijkt het. Wat dat betreft is een zero-tolerance beleid misschien wel een idee, irl krijg je ook direct een klap op je bek als je mensen zou behandelen zoals sommigen elkaar hier behandelen. Bokt is voor sommigen veel te tolerant (en voor anderen juist weer te intolerant)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:27

@Nicolletje: zo zuur als sommige mensen op het net zijn, zijn ze vast niet in het echt. Iedereen meet zich als het ware een persoonlijkheid aan, in dat kader reageer je. Dat is het voordeel en nadeel van die anonimiteit.
Hoe men dat moet veranderen is om te beginnen door grote openheid van zaken te geven. En dan heel kort en bondig (zodat iedereen het kan begrijpen), niet wollig zodat je je een uurtje later beseft dat je eigenlijk nog niets wijzer bent geworden. Maar of dit gaat lukken en gebeuren... ik weet het niet, het gaat natuurlijk al jaren zoals het gaat, dan is het lastig veranderen. De hierarchie is natuurlijk ook lastig te doorgronden, hij is wel duidelijk, maar in het 'werk' lijkt het me lastig en voor de buitenwereld (de leden) is het heel oninzichtelijk, vooral omdat het zo'n gesloten front is/schijnt. Zou dat niet zo zijn, dan los je volgens mij al een groot deel van het probleem op.
Communicatie is het toverwoord. Daarmee creeer je draagvlak en begrip. Dat is in een organisatie zo, en zo zal het bij Bokt ook zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:29

stef schreef:
Cer, op wie doel je nu?

Op niemand in het bijzonder, maar in zn algemeenheid werkt t zo. Uit de posts die zoal geplaatst worden, kun je al merken dat er gelijk geeist wordt, een andere mogelijkheid is er niet. En dat kapt wel dialoog af..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:33

Ach ja, het wordt een complete hetze incl heksenjacht. Het op geit ook het verzoek ingedient om mijn account daar te verwijderen, ben er echt een beetje klaar mee. Dacht daar leuke oude bekenden tegen te komen, maar t blijft bokt geobsedeert (is dat nederlands? ;) )