Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:00

Maar stef, wat jij stelt past toch juist prima bij het scheiden van HAW en ITP?
Wie rijtechnisch commentaar wil geven kan naar HAW, en wie wat anders kwijt wil naar ITP. En voor de topicstarters geldt hetzelfde.
Ik zie verder ook niet zo’n probleem in het plaatsen van andere berichten in HAW topics. Meer in pagina’s vol (harde) kritiek op mensen die gewoon leuk een foto van hun paard willen laten zien. *-:)

Neonlight schreef:
Tja, als bokkers iets constateren zijn ze niet op hun mondje gevallen. :)
Ik snap wat je bedoelt, maar als ze alleen maar "leuk paardje" oid mogen zeggen worden ze ook weer monddood gemaakt, en dat is ook weer niet de bedoeling lijkt me. Het is meer de bedoeling om dat gevoel weg te nemen. :)
Dit zijn weer de lastige punten, want wanneer doe je het goed. Voor jou op deze manier, maar voor een heleboel andere bokkers weer niet. En daar moeten we de gulden middenweg in vinden.
In de uitleg van ITP kan vast geschreven worden dat rijtechnisch commentaar niet de bedoeling is, en dat men daarvoor op HAW terecht kan. En als er in een ITP-topic meermaals rijtechnisch commentaar gegeven wordt kan een Mod erop wijzen dat er voor de mensen die rijtechnisch commentaar kwijt willen genoeg topics op HAW staan. :)

LadyMadonna

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:04

Motje: Voorbeeld uit eigen situatie: Ik zie op HAW een paard wat me vaag bekend voorkomt. Dus ik vraag in het topic naar de afstamming van het paard. Patsboem verwijdert, want het voldoet niet aan de regels...
En tja, dat komt voor mij over als modden om het modden.
Ik denk dat je users vrij moet laten. Als je nu ook al gaat stellen dat je op (rij) ITP geen rijtechnisch commentaar mag geven verzand je dus enkel in Goh... leuk paard....

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:11

In het voorbeeld dat je geeft vind ik het ook wel een beetje flauw. Dat is toch ook leuk en interessant voor de TS en de rest?
Misschien beetje minder streng op HAW, en een beetje strenger op ITP. (of het tenminste in de uitleg zetten, hoeft nog niet dat het verboden is, maar gewoon niet de bedoeling, dan kan de TS het ook gewoon negeren onder het mom van "hoort niet in dit topic")

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:13

maar wat is het fenomeen dat je met een doorsnee ruiter en een doorsnee paard (zoals 80% van bokt heeft) in je handjes mag klappen als je 10 reacties krijgt (ongeacht HAW of RijITP) en zodra het 3 of meer pagina;s zijn het of echt geweldige foto's zijn of er stront aan de knikker is?

het voorbeeld wat ik geef vind ik zelf ook erg flauw, maar ik moest maar een pb sturen als ik de afstamming van het paard wilde weten.... (dit was overigens vlak na invoering van de nieuwe regels, dus tja, dan kan ik al helemaal begrijpen dat users nog aan het zoeken zijn wat wel en niet mag) Althans, zo zou ik het bekijken als ik mod zou zijn. maar dat ben ik dan weer niet ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 10:47

stef schreef:
Motje: Voorbeeld uit eigen situatie: Ik zie op HAW een paard wat me vaag bekend voorkomt. Dus ik vraag in het topic naar de afstamming van het paard. Patsboem verwijdert, want het voldoet niet aan de regels...
En tja, dat komt voor mij over als modden om het modden.

Waarom voor jou aparte regels en/of bokt op jouw wensen worden afgestemd? Adverteren voor derden (waar in het verleden heel duidelijk is verteld waarom dat afgeschaft is) onderverdelig EA omdat jij dan gemakkelijk iets kunt vinden, en nu: als je temt moet er een reacties opvolgen maar als je zelf tegen de regels ingaat moet dat maar kunnen? En moet men maar de andere kant opkijken? Dat is toch meten met 2 maten?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:52

Neonlight schreef:
Wat betreft NM en de slotjes, zouden het eventueel een oplossing zijn om een tijdelijk slotje te doen en dat per tem de goede aanvulling doorgegeven kan worden? Dus eigenlijk net zo als bij RT-HAW? In het begin kwam er weinig op terug, maar nu komen er veel aanvullingen en kunnen de topics alsnog heropend worden (of doorverplaatst naar een ITP-forum, maar die mogelijkheid is er natuurlijk niet bij NM).

Het voorstel van Neon zou een optie kunnen zijn. Zijn er nog meer gebruikers die hier gedachtes over hebben? :)

slimmerik schreef:
Zou inderdaad een idee zijn Neonlight maar NM onderwerpen zijn vaak onderwerpen die op dat moment erg "spelen" in de maatschappij. Zo'n discussie zou dan uren of dagen stilgelegd worden omdat de TS verzuimd heeft om de regels te lezen.

Bedoel maar: iemand opent een topic over een grote brand die op dat moment in een gebied woedt en gaat na opening een weekend weg....... wat dan te doen?

Het voordeel van het slotje dat nu gezet wordt vind ik ook dat het iemand anders de mogelijkheid bied om het topic opnieuw te openen. Waardoor het onderwerp inderdaad niet een heel weekend of een week stil hoeft te blijven liggen. Daarbij is eerder wel gebleken dat je als mod zijnde, wanneer je om aanvulling vraagt, in sommige gevallen kunt wachten tot je een ons weegt. Met andere woorden: iemand reageert niet, ziet het verzoek niet, of heeft er misschien al niet meer zo veel zin in. Dat is zonde van de vorm van de discussie voor anderen.
Is het wellicht een optie om bij de slotjes vanaf nu te gaan vermelden dat ook iemand anders de discussie opnieuw mag openen?

Echwel schreef:
Neon dan wil je niet discussieren maar je mening neerkwakken.
Ik kan zo iemand opnoemen die dat altijd doet en regelmatig lopen die topics ook uit de hand.
Misschien zo iemand een verbod geven van bepaalde tijd op het openen van topics??

Persoonlijk ben ik ook niet zo'n voorstander van het neerkwakken van je mening. Juist de discussie die ontstaat is wat het zo interessant maakt. Het selectief bannen per forumonderdeel is iets wat moeilijk te realiseren is. Even als het verbod geven op het open van topics. Dan moeten wij als mods van NM steeds controleren of die persoon zich werkelijk daar aan houdt. Want is dan niet meer dan een afspraak, technisch is het namelijk (nog?) niet mogelijk. En als ik eerlijk ben.... onze tijd kan denk ik beter besteed worden. :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:58

Mireille schreef:
Dan moeten wij als mods van NM steeds controleren of die persoon zich werkelijk daar aan houdt. Want is dan niet meer dan een afspraak, technisch is het namelijk (nog?) niet mogelijk. En als ik eerlijk ben.... onze tijd kan denk ik beter besteed worden. :)

Waarom?
Iemand die net nieuw is op bokt kan bijv. ook niet gelijk reageren op EA, zoiets moet toch ook mogelijk zijn voor de andere fora op bokt?
Dat het vrijgegeven wordt, maar ook die vrijgave terug gezet kan worden.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:06

Suggestieve onderschriften kunnen een reden voor anderen zijn om daar meer achter te zien. En wat dat betreft denk ik dat je helemaal gelijk hebt betreft het tussen de regels doorlezen en daarmee vete's in stand te houden.

Toch wil ik daarop aanvullen dat wij als moderators proberen niet tussen de regels door te lezen. Er zijn veel kwesties waarbij wij de steek/aanval echt niet zien, of niet het idee hebben dat er moedwillig een steek wordt geleverd. Maar toch ook zijn er veel kwesties waarbij wij denken dat er wel steken worden geplaatst. Het 'vete-verleden' van de gebruiker waar het dan over gaat heeft daar ook zeker een aandeel in.

Als jij, Alane, nou geregeld steken onder water zou leveren aan Heino bijvoorbeeld. Dan is het ons wel duidelijk dat je dat bewust zou doen om Heino structureel het het op Bokt zuur te maken. En dan is dat voor ons een reden om je er op te gaan wijzen Heino voortaan met rust te laten.

Ik hoop dat het geen dooddoener is; veel situaties zijn wikken en wegen, omdat ze toch redelijk uniek zijn. Daar waar mogelijk handelen we zo veel mogelijk op 1 lijn. En waar die lijn lijkt te ontbreken is het kijken hoever de lijn er van af ligt en welke richting we moeten kiezen.

Alane schreef:
Mireille schreef:
Dan moeten wij als mods van NM steeds controleren of die persoon zich werkelijk daar aan houdt. Want is dan niet meer dan een afspraak, technisch is het namelijk (nog?) niet mogelijk. En als ik eerlijk ben.... onze tijd kan denk ik beter besteed worden. :)

Waarom?
Iemand die net nieuw is op bokt kan bijv. ook niet gelijk reageren op EA, zoiets moet toch ook mogelijk zijn voor de andere fora op bokt?
Dat het vrijgegeven wordt, maar ook die vrijgave terug gezet kan worden.

Dat is de 25 berichten-regel die geldt voor alle niet paardgerelateerde fora. NM valt daar nu ook al onder. :) Het is mogelijk om een nieuwe groep aan te maken, naast 'De Kudde' waar weer voorwaarden aan gesteld kunnen worden. Alleen denk ik persoonlijk dat het met nog meer van dat soort 'gebruikersgroepen' erg onoverzichtelijk gaat worden.
Op dit moment kunnen wij niet zeggen Pietje mag de komende maand geen nieuwe topics meer openen op NM, maar wel reageren. Dan gaan we het hebben over een afspraak met die gebruiker waarin je het vertrouwen moet hebben dat die afspraak wordt nageleefd. Als dat niet zo is, dan is er controle nodig. De 25 berichten-regel is op dit moment alles of niets, om het even zo te stellen. Dus niet reageren en geen topics openen. Of juist beide wel.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:24

Mireille schreef:
Suggestieve onderschriften kunnen een reden voor anderen zijn om daar meer achter te zien. En wat dat betreft denk ik dat je helemaal gelijk hebt betreft het tussen de regels doorlezen en daarmee vete's in stand te houden.

Toch wil ik daarop aanvullen dat wij als moderators proberen niet tussen de regels door te lezen. Er zijn veel kwesties waarbij wij de steek/aanval echt niet zien, of niet het idee hebben dat er moedwillig een steek wordt geleverd. Maar toch ook zijn er veel kwesties waarbij wij denken dat er wel steken worden geplaatst. Het 'vete-verleden' van de gebruiker waar het dan over gaat heeft daar ook zeker een aandeel in.

Als jij, Alane, nou geregeld steken onder water zou leveren aan Heino bijvoorbeeld. Dan is het ons wel duidelijk dat je dat bewust zou doen om Heino structureel het het op Bokt zuur te maken. En dan is dat voor ons een reden om je er op te gaan wijzen Heino voortaan met rust te laten.

Ik hoop dat het geen dooddoener is; veel situaties zijn wikken en wegen, omdat ze toch redelijk uniek zijn. Daar waar mogelijk handelen we zo veel mogelijk op 1 lijn. En waar die lijn lijkt te ontbreken is het kijken hoever de lijn er van af ligt en welke richting we moeten kiezen.

Dat betekend dus, eens een dief altijd een dief, terwijl de bestolene de vete in stand houdt.
Ik ben het met je eens dat wanneer ik te pas en te onpas hak op berichten van Heino in topics dat daar wat opgezegd wordt.
Maar ben ervan overtuigd dat wanneer Pucknew dezelfde onderschrift als BartvB zou gebruiken dat dat dan ook gezien wordt als steek onder water of aanzetten tot een ruzie.
Om dan even man en paard te noemen, zou het gaan om een steek richting Slimmerik, echter is het onderschrift van BartvB eenzelfde steek, immers wilde Slimmerik koste wat het koste haar identiteit verborgen houden oa door een andere voornaam te vermelden elders op bokt, en dat is mislukt.
En zo kun je in veel onderschriften wel iets vinden/lezen wat er helemaal niet staat of zonder bijbedoelingen is.
Zolang er geen namen bij staan kan het op iedereen en alles slaan of gewoon algemeen zijn.

Mireille schreef:
Dat is de 25 berichten-regel die geldt voor alle niet paardgerelateerde fora. NM valt daar nu ook al onder. :) Het is mogelijk om een nieuwe groep aan te maken, naast 'De Kudde' waar weer voorwaarden aan gesteld kunnen worden. Alleen denk ik persoonlijk dat het met nog meer van dat soort 'gebruikersgroepen' erg onoverzichtelijk gaat worden.
Op dit moment kunnen wij niet zeggen Pietje mag de komende maand geen nieuwe topics meer openen op NM, maar wel reageren. Dan gaan we het hebben over een afspraak met die gebruiker waarin je het vertrouwen moet hebben dat die afspraak wordt nageleefd. Als dat niet zo is, dan is er controle nodig. De 25 berichten-regel is op dit moment alles of niets, om het even zo te stellen. Dus niet reageren en geen topics openen. Of juist beide wel.

Het gaat niet om de gebruikers groepen maar de mogelijkheid om een gebruiker te 'bannen' van een forum voor een bepaalde tijd, als ene soort afkoelperiode, maar wel de mogelijkheid geven om op de rest van bokt te posten.
Omdat het topic dan door kan lopen, zal na een aantal post het voor de gebande niet veel meerwaarde hebben om oudere koeien uit de sloot te halen (denk ik)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:27

Suggestieve onderschriften.
Ieder mens leest op zijn eigen manier tekst en mensen worden vaak beïnvloed door wat anderen zeggen,schrijven of aangeven.
Denk dat bijna niemand daar aan ontkomt.
In de voorbeelden waar het omgaat kun je ook alle richtingen uit die je maar wilt. De een vindt het suggestief, de ander een vete en ga zo maar door. In mijn ogen is het gewoon een sterke tekst, niets meer of minder. Is het een ow waardig? Zeg ik 100% nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:19

Mireille schreef:

Dus zal het plaatsen van een doelgerichte avatar naar een bepaalde gebruiker toe, en je verder geen geheim van je vete maakt ook meespelen of je onderschrift OW waardig is of niet. En het aantal TEM's wat hierop gezet zal worden zullen denk ik ook de doorslag kunnen geven.(Meer mensen die het opvalt)
IMo vraag je dan toch om een bepaalde reactie en wie zich brand? Ja die zal toch echt op de blaren moeten zitten.
Vind het echt keurig als dit eerst wordt gevraagd zonder verdere consequenties, als hier geen gehoor aan wordt gegeven sja....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:54

Alane, dingen waar ik tegenaan loop die ik graag anders zou zien post ik hier in het topic. Daar is dit topic ook bedoelt. Maar volgens mij ben jij het gewoon standaard niet met mij eens oid....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:13

stef schreef:
Alane, dingen waar ik tegenaan loop die ik graag anders zou zien post ik hier in het topic. Daar is dit topic ook bedoelt. Maar volgens mij ben jij het gewoon standaard niet met mij eens oid....

heeft niets te maken met standaard niet eens.
Jij gooit voorstellen in dit topic, en ik geef mijn mening erover, echter jouw voorstellen zijn:
mijn pensionhouder heeft niets met internet dus moet het wederom mogelijk zijn om voor derden advertenties te plaatsen op internet, onderbouwing is dan vervolgens (kan ook door een ander geschreven zijn) iemand die een paard in training heeft staan weet vaak meer te vertellen dan de eigenaar... en daar kan ik dan nog inkomen, echter wil jij een advertentieplaatsen incl. telefoonnummer zodat de verkoper zelf de koper te woord kan staan.. en daar kan ik dan weer niet inkomen + waar trek je dan de grens (en dat was de vorige keer ook het struikelblok) vwb zadels, hoofdstellen etc. Want een collegapensiongast die niets met fora heeft wil graag haar hoofdstel verkopen....

Dan de subfora voor EA:
Jij wilt geen moeite doen cq vind iets niet/ziet misschien iets over het hoofd dus moet bokt aangepast worden zodat jij niets mist/iets kunt vinden....
Zou je nu zeggen dat er AR/WE etc in de topictitel moet staan, zeg ik: voorstander gelijk. (met in mijn achterhoofd dat er iets over het hoofd gezien kan worden) en vwb de subs.... 3 dingen 3 advertenties dat gaat toch nergens meer over? ook omdat je de mogelijkheid hebt itt engels, om in een sticky je advertentie extra aan te prijzen. Doet een verkoper dat niet (expres of onwetend) dan is dat de eigen schuld van de verkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:51

Verder heb ik eerder in dit topic nog een vraag gesteld waar ik graag nog een antwoord op zou willen hebben van bokt zelf, om dit een plekje te kunnen geven;

Chiqa schreef:
Komt ook een vraag bij mij boven. Jullie geven aan dat het OW beleid versoepeld gaat worden, jullie minder streng willen gaan modereren, een langere adem willen aannemen.
Ik vraag mij dan af hoe je dit naar de oude OW's toe wilt verantwoorden? Ik kan mij herinneren dat er om veel minder in het verleden OW's zijn uitgedeeld deze werden wel direct afgestraft.

Kan me zo voorstellen dat dit voor veel ongenoegen kan zorgen of mensen kunnen het zo ervaren dat bokkers nu pittig over de streef zijn gegaan en zij om minder een OW hebben gekregen in het verleden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:04

Misschien dat iemand tijd en moeite heeft/neemt om een lijstje te maken met de voorstellen?
Kunnen we die gebruiken/quoten.
vermoed nl zo dat de alom bekende strategie weer uit de kast is getrokken.. negeren en dood laten bloeden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:10

Alane schreef:
Maar goed terug on topic....
Misschien dat iemand tijd en moeite heeft/neemt om een lijstje te maken met de voorstellen?

Lijkt me een erg goed plan :j

Alane schreef:
vermoed nl zo dat de alom bekende strategie weer uit de kast is getrokken.. negeren en dood laten bloeden....

En wat voor nut hebben deze opmerkingen nu weer? Dit is echt niet constructief voor de discussie.......

En weet je, ik bewonder het geduld van het beheer, want als ik ze was, had ik het topic op een groot dik slot gegooid na een aantal van dit soort opmerkingen, en de makers ervan een OW gegeven........ volgens mij is dit echt alleen maar om te steken, zoiets. Dit draagt echt werkelijk niks positiefs bij.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:20

Yamcha schreef:
Alane schreef:
Maar goed terug on topic....

Lijkt me een erg goed plan :j

Ik wil de eerste 10 pagina's wel doen...

Yamcha schreef:
En weet je, ik bewonder het geduld van het beheer, want als ik ze was, had ik het topic op een groot dik slot gegooid na een aantal van dit soort opmerkingen, en de makers ervan een OW gegeven........ volgens mij is dit echt alleen maar om te steken, zoiets. Dit draagt echt werkelijk niks positiefs bij.

Niet? ervaring doet zoiets. Dit is niet het eerste topic en zal ook niet de laatste zijn.
Je kunt het natuurlijk opvatten zoals je wilt, maar om nu iemand een OW te geven voor een verwachting die gestoeld is op feiten, lijkt me niet erg terecht of wel?
Het topic op slot gooien zorgt er alleen voor dat het vuur aan blijft, gewoon gecontrolleerd uit laten gaan.
Wat niet gelijk wil zeggen dat ze niets met voorstellen doen, maar het topic gewoon langzaam aan naar de achtergrond laten verdwijnen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:34

Verder vind ik dat ik inmiddels wel genoeg nuttige verbeterpunten aangedragen heb voor Bokt en geef ik Bokt de tijd om te bekijken of ze daar iets mee kunnen. En vind ik het ook de taak van mods/beheer om een samenvatting te maken van aangedragen verbeterpunten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:50

Heino schreef:
Verder vind ik dat ik inmiddels wel genoeg nuttige verbeterpunten aangedragen heb voor Bokt en geef ik Bokt de tijd om te bekijken of ze daar iets mee kunnen. En vind ik het ook de taak van mods/beheer om een samenvatting te maken van aangedragen verbeterpunten.

Er was iemand die riep dat we/mensen in dit topic in een cirkeltje draaien en telkens hetzelfde aanhalen, door de punten op een rij te zetten voorkom je dat :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:08

Maar waarom moeten wíj dat doen? Vind ik meer een taak voor de moderators/het beheer :) Maargoed, als je er zin in hebt, enjoy :P

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 01:31

Nou ja zeg.. ik heb én in dit topic en in het leaks-topic al meerdere malen voorgesteld om een lijst met verbeterpunten op te stellen .. na pagina zoveel komt Alane er ook nog 's mee aanzetten. Lezen jullie niet ofzo?

Heino.. wij willen toch verbeteringen? Dan is het toch aan ons om een lijstje te maken?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:20

Zo te zien loopt het hier dood, erg jammer.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:27

Ik heb om het topic overzichtelijk én om het on-topic te houden berichten verwijderd die niets met het hele 'rondetafelsessie-discussie' te maken hebben, dit is gedaan júist omdat we het topic te belangrijk vinden om dicht te zetten door een x-aantal off-topic reactie's.
We waarderen de input die jullie geven zeer en willen dit topic dan ook lopende houden omdat het nu eenmaal speelt en moet blijven spelen, voor allemaal :)
Het zou zonde zijn het dicht te gooien doordat het off-topic gaat.
Hetgeen verwijderd is, was reeds opgelost tussen de betreffende partijen.

Ik maak hier bewust geen zogenaamde 'hulk' opmerking want dat komt wel erg hard over, wel doe ik een oproep het nu echt on-topic te houden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:04

Het lijkt me, eerlijk gezegd, een beetje mosterd na de maaltijd Chica! :D
De animo om voorstellen te doen is kennelijk een beetje over - tijd dus voor het beheer om een inventarisatie te maken en aan de slag te gaan met de voorstellen.
Ik zag overigens op FZ nog een nieuw topic over wijzigingen van HAW| RITP.. dat hoort eigenlijk ook in de Rondetafelsessie thuis(en heb dat in het topic ook aangegeven) - letten jullie daar niet op?
ik bedoel dit topic: [FZ] RIJ-ITP en HAW terug samenvoegen.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:02

Verderbordurend op mijn eerdere "technische" verbeterideetjes, als het mogelijk is EA marktplaats-achtig te maken lijkt het mij een goed idee deze een eigen tabblad te geven en helemaal uit de fora weg te halen.
"Nieuws" mag van mij weg uit de tabbladen, dat is gewoon één van de fora. Dan zou je dus drie tabbladen overhouden: Forum, WIKI en EA. Dat lijkt mij netjes omdat ze ook in werking erg verschillen.
Als het lukt EA op deze manier op te zetten denk ik dat je meteen de grootste paarden(spullen) verkoopsite van Nederland hebt.

(zie hieronder wat ik bedoel met de aangepaste tabbladen)
Motje11 schreef:
Verbeterideeen Bokt:

- tabbladen forumoverzicht duidelijker, voor mij heel onlogisch
Waarom sommige onderwerpen onder "informatief" vallen en andere onder "kantine" is mij niet duidelijk. Rassenpraat is toch ook informatief? Waarom "algemeen" en "vraag-maar-raak", "praktijkproblemen" is toch ook "vraag-maar-raak"? Ik blader nog steeds vaak alles (twee keer) door om een bepaalde categorie te zoeken. Ik zou het logischer proberen in te delen en bijvoorbeeld als een soort "verkenner-kerstboomstructuur" op het voorblad Forum-overzicht plaatsen. Ook als iets dan in een onlogische categorie staat heb je in elk geval in één oogopslag een overzicht zonder dat je tabbladen hoeft langs te gaan. En dan van Wiki/Forum/Nieuws drie tabbladen maken want dit zijn menu's waar je ook echt "in" zit. (het heeft ook even geduurd voor ik deze door had)
Zowel "informatief" als "de kantine" hebben een tabblad "algemeen", terwijl er ook al een forum "algemeen" is. Dit werkt verwarrend. Ik zou de "grote algemeen" dan LZP of iets vergelijkbaars noemen, waaruit direct blijkt dat dat niet-paardgerelateerd is.
- EA meer richting marktplaats, zodat ik bijv. mijn postcode kan ingeven en "zadel" en dan zadeladvertenties in de buurt vind.
- HAW en ITP toch iets strenger scheiden, misschien dat meer mensen dan weer een foto-topic durven plaatsen.
- 2 weken termijn oudere topics nog eens goed overdenken. Ik heb bijvoorbeeld eens een topic gestart met vragen over websites maken. Nou heb ik nog best vaak kleine vraagjes hierover. Ik zou het dan het handigst vinden om deze gewoon in dat topic te zetten. De mensen die me eerder geholpen hebben zien dan vanzelf dat er weer een vraag in het topic verschenen is. En wie het zat is kan hem gewoon "ontstippen". Het lijkt me ook niet de bedoeling voor al deze kleine vraagjes een topic te openen. Een centraal topic is misschien ook een idee.
- De zoekfunctie op bokt vind ik nogal onhandig. Het meest mis ik de mogelijkheid om op twee woorden achter elkaar te zoeken. Ik wil bijvoorbeeld zoeken op "zonder hoofdstel" of "zonder zadel". Dan krijg ik allerlei berichten waar de woorden zonder en/of hoofdstel in voorkomen, vaak "hoofdstel zonder neusriem" e.d.
Ik zoek nu ook wel eens via Google op bokt (page:bokt.nl) maar dan staat het weer niet op chronologische volgorde.
- Als je bij "eigen berichten" kijkt zie je niet hoe vaak een topic bekeken is, alleen hoeveel reacties erop zijn. Voor hoe vaak bekeken moet je naar het betreffende forum. Het zou leuk zijn als "bekeken" ook in de lijst "eigen berichten" komt te staan.

Succes met de verbeteringen! +:)+