Verbeterideeen Bokt:
- tabbladen forumoverzicht duidelijker, voor mij heel onlogischWaarom sommige onderwerpen onder "informatief" vallen en andere onder "kantine" is mij niet duidelijk. Rassenpraat is toch ook informatief? Waarom "algemeen" en "vraag-maar-raak", "praktijkproblemen" is toch ook "vraag-maar-raak"? Ik blader nog steeds vaak alles (twee keer) door om een bepaalde categorie te zoeken. Ik zou het logischer proberen in te delen en bijvoorbeeld als een soort "verkenner-kerstboomstructuur" op het voorblad Forum-overzicht plaatsen. Ook als iets dan in een onlogische categorie staat heb je in elk geval in één oogopslag een overzicht zonder dat je tabbladen hoeft langs te gaan. En dan van Wiki/Forum/Nieuws drie tabbladen maken want dit zijn menu's waar je ook echt "in" zit. (het heeft ook even geduurd voor ik deze door had)
Zowel "informatief" als "de kantine" hebben een tabblad "algemeen", terwijl er ook al een forum "algemeen" is. Dit werkt verwarrend. Ik zou de "grote algemeen" dan LZP of iets vergelijkbaars noemen, waaruit direct blijkt dat dat niet-paardgerelateerd is.
- EA meer richting marktplaats, zodat ik bijv. mijn postcode kan ingeven en "zadel" en dan zadeladvertenties in de buurt vind.
- HAW en ITP toch iets strenger scheiden, misschien dat meer mensen dan weer een foto-topic durven plaatsen.
- 2 weken termijn oudere topics nog eens goed overdenken. Ik heb bijvoorbeeld eens een topic gestart met vragen over websites maken. Nou heb ik nog best vaak kleine vraagjes hierover. Ik zou het dan het handigst vinden om deze gewoon in dat topic te zetten. De mensen die me eerder geholpen hebben zien dan vanzelf dat er weer een vraag in het topic verschenen is. En wie het zat is kan hem gewoon "ontstippen". Het lijkt me ook niet de bedoeling voor al deze kleine vraagjes een topic te openen. Een centraal topic is misschien ook een idee.
- De
zoekfunctie op bokt vind ik nogal onhandig. Het meest mis ik de mogelijkheid om op twee woorden achter elkaar te zoeken. Ik wil bijvoorbeeld zoeken op "zonder hoofdstel" of "zonder zadel". Dan krijg ik allerlei berichten waar de woorden zonder en/of hoofdstel in voorkomen, vaak "hoofdstel zonder neusriem" e.d.
Ik zoek nu ook wel eens via Google op bokt (page:bokt.nl) maar dan staat het weer niet op chronologische volgorde.
- Als je
bij "eigen berichten" kijkt zie je niet hoe vaak een topic bekeken is, alleen hoeveel reacties erop zijn. Voor hoe vaak bekeken moet je naar het betreffende forum. Het zou leuk zijn als "bekeken" ook in de lijst "eigen berichten" komt te staan.
Succes met de verbeteringen!