Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:29

Liezel1 schreef:
[***] schreef:
Ach, gewoon de labiele psychopaat uithangen, hoe moeilijk kan het zijn? Krijg je tenminste gewoon TBS in plaats van een gevangenschap. Haha!

het is maar net wat jij wil.... TBS kan namelijk levenslang zijn....

Dat weet ik ook wel... Daarom doe ik er juist zo lacherig over. Zo snel word je ook geen labiele psychopaat genoemd als je dat niet bent, hoe goed je ook je best doet Knipoog

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:00

Laten we even de feiten op een rij zetten.

Ik geloof dat we tamelijk to the point zijn. Heeft iemand al een ow ontvangen?
Geloof het nl van niet want de mods grijpen al meerder pagina's niet in en mengen zich niet in het gesprek.

Ik ben er ook voor om dat wel te blijven doen, maar niet dat iedere post gelijk van tafel word geveegd. En die indruk had ik gisteren nog al veel.

In gesprek blijven via i-net betekend lezen, lezen, horen en waarnemen en je oogkleppen af doen en met open blik durven kijken; eng hoor!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 00:49

Juffertje schreef:
In gesprek blijven via i-net betekend lezen, lezen, horen en waarnemen en je oogkleppen af doen en met open blik durven kijken; eng hoor!!

maar ik zie jou ook niet op alle onderwerpen reageren die je zelf teweeg hebt gebracht...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 00:52

Liezel1 schreef:
maar ik zie jou ook niet op alle onderwerpen reageren die je zelf teweeg hebt gebracht...

Haha!
Maar nou is het soms ook wel moeilijk hoor om overal maar te reageren. Het is wel vaak zo, wanneer je een mening geeft, mensen dat achter een beeldscherm vaak te snel verkeerd opvatten. En je daardoor in een hoekje geplaatst wordt. En wanneer een discussie er veel stof doet opwaaien, het soms verstandig is hier maar even niet op te reageren. Voor je het weet krijg je een Pb van een groene bokker Bloos...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 01:00

Juffertje schreef:
Laten we even de feiten op een rij zetten.

Ik geloof dat we tamelijk to the point zijn. Heeft iemand al een ow ontvangen?
Geloof het nl van niet want de mods grijpen al meerder pagina's niet in en mengen zich niet in het gesprek.

Ik ben er ook voor om dat wel te blijven doen, maar niet dat iedere post gelijk van tafel word geveegd. En die indruk had ik gisteren nog al veel.

Kheb vanmiddag de lijst met sancties en straffen nog bekeken, zag geen namen uit dit topic langsvliegen... Dus tenzij er iemand hier heel hard mee loopt te schelden op het OW-beleid terwijl diegene nog nooit een OW had gehad (of iig niet in het afgelopen jaar) valt het waarschuwen en bannen van mensen uit dit topic dus mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 01:17

Nouks schreef:
Kheb vanmiddag de lijst met sancties en straffen nog bekeken, zag geen namen uit dit topic langsvliegen...

Kan soms wel een paar dagen tot weken duren voor je het hoort dat je een OW te pakken hebt hoor Knipoog
En meestal worden ze er op zondag bijgeschreven.

Juffertje schreef:

Sja opvallend, zal mss wel een bepaalde bedoeling achter zitten denk ik, en ik denk dat Kiwiko ook wel even op
het matje geroepen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 01:25

Das waar... Waarschijnlijk zitten de modjes zich nu lekker stil te houden om te kijken hoe erg we de regels hier gaan zitten overtreden om ons vervolgens allemaal een OW of een ban te geven... Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 01:28

Nuh, zijn de laatste pagina's best berichten voorbij gekomen waar ik nog op wil reageren, maar nog geen tijd gevonden. Misschien het weekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:01

Dat ow's op zondag bijgeschreven worden klopt niet hoor Lachen
Als er een ban uitgaat (dus bij een 2e ow of meer) dan komt dat ook meteen in het lijstje te staan. Dus ook op donderdag oid Lachen
En na een half jaar verlopen ze, dus niet pas na een jaar Lachen
En het kan zeker enkele dagen duren voordat er achter de schermen beslist is dat je een OW krijgt, dus of er in dit topic OW's zijn gevallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:24

O dat hoorde ik laatst van iemand RK heb toen gekeken ind e lijst en zag dat er toevallig die week om de week werd bijgeschreven maar dat is dus niet zo. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 16:15

Nope Lachen
En het is ook niet zo dat alleen Eline deze lijst aanvult, al staat haar naam er.
De mod die op dat moment de pb met OW heeft gestuurd zorgt ook dat deze in het systeem komt te staan, dus dat het bijv 24 uur duurt. En deze mod zet ook de naam in het lijstje Lachen
Die mod werkt dus alles af nadat er gezamelijk besloten is dat de OW gegeven mag worden.

Of het moet zijn dat het veranderd is in de tijd dat ik mod af ben Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 17:07

Klopt, dat werkt nog steeds zo Lachen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:19

Juffertje schreef:

Verward
Ik heb gisteren nog gereageerd in dit topic?
Of begrijp ik iets verkeerd..?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:32

Karl66 schreef:
Het doel van dit topic is om constructief te praten over wat er anders en beter kan qua modden. Niet om onderling te kissebissen. Een aantal berichten zijn dus ook gesplit omdat dit totaal niet interessant is voor de andere gebruikers en niks toevoegt aan het topic. [/mod]

Bovenstaande is een quote van mod Karl66.
Dit is iets waar ik het mee eens ben.
Ik vind dan ook de onderstaande quote van een lid van het boktbeleid echt hoogst opmerkelijk.
Zij maakt hier een opmerkelijke vergelijking en het betekend, naar mijn idee, dat wanneer je geband bent dat je IRL een asociaal figuur bent. Hier wordt in ieder geval het probleem bij de gebande bokker gelegd en zegt eigenlijk dat het boktteam altijd terecht een ban of OW geeft.
Citaat:
Ik kan denk ik wel denken dat de mensen die zo een ontzettende moeite hebben met bokt en het beleid van bokt, dat ze er hele drama's van maken naar alle waarschijnlijkheid IRL ook problemen hebben met overheid, staleigenaren, bazen of gewoon andere mensen om zich heen.......

Tis maar net hoe je ermee omgaat, en hoe belangrijk het voor je is je gelijk te krijgen in ogenschijnlijk onbelangrijke dingen die op het internet gezegd worden

De vraag is of je op Bokt een ow krijgt,
puur en alleen omdat je de zaken klaar en duidelijk formuleert,
zonder alles in watjes te verpakken.
En het antwoord is volgens mij ( en ik spreek hier denk ik ook voor andere bokkers/gebanden) natuurlijk volmondig ja.
Het enige probleem is dat het merendeel van de mensen die over dat onderwerp iets zinnigs kunnen vertellen, sowieso geband zijn.

En dan viel me de afgelopen dagen nog iets opmerkelijks op.
Heel bewust heb ik me gisteren niet in dit topic laten horen. Waarom?
Omdat, en nu moet ik het heel voorzichtig formuleren, er een bokker een aantal posts heeft geplaatst die zeer duidelijk op mij betrekking hadden.
Ik wilde wel reageren maar was me er zeer van bewust dat men mij uit de tent probeerde te lokken.
Het jammere is dat dit niet altijd door mods wordt opgemerkt. Uiteraard kan ik dan temmen maar het duurt toch wel een paar dagen voordat de mod de tem behandeld en tot die tijd zit ik (bij wijze van spreken dan) op mijn tong te bijten om toch maar niet even snel die reactie terug te plaatsen.
Ik noem nu een voorbeeld die volgens mij niet op zich zelf staat.
Zelf ben ik al een paar keer geband doordat ik niet lang genoeg op mijn tong kon bijten.
Dus ik vind dit wel een heel belangrijk punt voor de mods om rekening mee te houden.
In mijn geval kreeg ik dan OW's vanwege een persoonlijke vete maar waar twee kijven kan het niet zo zijn dat er maar één bokker hiervoor op moet draaien.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:18

hopla schreef:
.
kan ik dan temmen maar het duurt toch wel een paar dagen voordat de mod de tem behandeld en tot die tijd zit .

Ja ik vindt het ook van de zotte (heb zelf nog nooit een OW gehad) dat mensen soms na 4 dagen pas worden aangesproken op een post. Ik overga een overtreding van de wet (want daarvoor zijn de mods) maar wordt pas na 4 dagen in de kladden gegrepen.

Weet dat een vriendin van mij eens ergens op getemt heeft en een mod na 7 dagen een pb heeft gestuurd met de vraag of er überhaupt nog naar haar tems gekeken werd.

Dat kan niet!! Maar las net een leuke tekst. Ga even kijken of ik 'm nog terug kan vinden.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:21

In tegenstelling tot bokt waar het penny gehalte vrij hoog is en het beleid erg bekrompen is. Mensen met een uitgesproken mening worden al snel geweerd en krijgen een ban. Ik vind dat jammer want het bevorderd de discussie niet.

Maar goed je moet maar zo denken, zonder de tekortkomingen van Bokt zou er geen Fokt zijn.

Eigenlijk wel goed omschreven...alleen heeft fokt weer minder gezelligheid, eerlijk is eerlijk.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:03

De kunst is dat je op het randje gaat posten.
Dan wel aan de goede kant blijven natuurlijk. Knipoog
Nou, daar pas ik voor.
Ik zeg wat ik wil en ga niet om de hete brij heen draaien.
En daarbij zal het randje ook niet voor elke moderator gelijk zijn.
Ik weet zeker dat mijn randje schommelt Clown (naar de verkeerde kant wellicht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:52

Juffertje schreef:
Ja ik vindt het ook van de zotte (heb zelf nog nooit een OW gehad) dat mensen soms na 4 dagen pas worden aangesproken op een post. Ik overga een overtreding van de wet (want daarvoor zijn de mods) maar wordt pas na 4 dagen in de kladden gegrepen.

Dit zie je verkeerd, ten eerste is Bokt geen officier van justitie ten tweede lijkt het mss of je tem genegeersd wordt, maar buigen zich ondertussen meerdere mensen over de opmerking wwaar je over getemt heb, want je kan niet zomaar een oordeel vellen dan moet je je verdiepen in het verhaal.
Ik vind het juist goed dat ze niet pats boem een OW uitdelen, maar zich verdiepen in de gevallen die vaag zijn, omdat je mss zelf een aandeel hebt.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:29

Chiqa, dat mag jij vinden hoor, is helemaal je goedrecht, alleen denk ik er heel anders over Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:33

Hoe zie jij het dan Juffertje?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:29

Het modden is en blijft vrijwilligerswerk juffertje. Zolang jij aan de "staat Bokt" geen belasting betaalt zijn zij niet verplicht direct in de houding te springen.

Bovendien moet je bokt zien als een forum waar jij gast bent en zeker de mods niet zien als politie-agenten maar eerder als verkeersregelaars Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:40

nou dat groen net als politieagenten zijn werd mij vanavond wel weer duidelijk

je word gepakt voor een klein vergrijp

( je mening geven...en er was geeneens sprake van grofheid)

en waar ze moeten zijn...daar zijn ze niet Slapen

ik vind ze net als de politie...erg sneu...

ow ja ik zeg het er alvast bij Clown
dit is MIJN mening

maar ik durf te wedden dat ik daar voor afgestraft word Knipoog

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:44

Chiqa schreef:
Juffertje schreef:

Dit zie je verkeerd, ten eerste is Bokt geen officier van justitie ten tweede lijkt het mss of je tem genegeersd wordt, maar buigen zich ondertussen meerdere mensen over de opmerking wwaar je over getemt heb, want je kan niet zomaar een oordeel vellen dan moet je je verdiepen in het verhaal.
Ik vind het juist goed dat ze niet pats boem een OW uitdelen, maar zich verdiepen in de gevallen die vaag zijn, omdat je mss zelf een aandeel hebt.

Ik ben het met je eens Chiqua! *LOL*

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:45

naadje24 schreef:
en waar ze moeten zijn...daar zijn ze niet Slapen

ik vind ze net als de politie...erg sneu...

ow ja ik zeg het er alvast bij Clown
dit is MIJN mening

maar ik durf te wedden dat ik daar voor afgestraft word Knipoog

Als ze ergens niet zijn waar ze moeten zijn dan is daar de TEM knop voor. En volgens mij ga je bewust in overtreding door ondanks de diverse mod-opmerkingen tóch een persoonlijke OW ter sprake brengen. Tja dan is een weddenschap natuurlijk gauw gewonnen Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:46

ik bespreek de ow zelf niet slimmerik.....
ik geef alleen mijn mening over groen...

2 verschillende dingen...

moet jij toch weten

edit: en vergeet natuurlijk niet de groene wannabee's zoals slimmerik Knipoog