Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:19

Ok denk het wel Tong uitsteken thanks voor de uitleg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:31

Kost misschien goede mods, scheelt ook starre mods

net als hierbij:
Citaat:
Heb ik al eens eerder aangekaart bij het mod-team (toen ik nog mod was), maar voor zover ik weet (kan nu veranderd zijn!) wordt daar niet veel aan gedaan. Mee eens dus!

En natuurlijk kun je zeggen, dat is niet zo, we zijn objectief, we zijn niet star naar bepaalde gebruikers toe, maar dan ben je niet helemaal eerlijk, want dat is wel zo.
Tenminste toen ik mod was wel, lijkt me nu niet anders.
Want ja je zegt echt wel....onee X weer...en dan is een oordeel niet objectief meer.
Je pikt negatieve berichten van die persoon en ziet de positieve niet meer...menselijk, maar niet objectief.

Dus ja rouleren en zelfs op laten stappen vind ik prima. Ja
Mods die bijna aan de 2 jaar zitten weten nog genoeg info, verder vind ik info van 2 jaar terug totaal niet meer relevant voor een beslissing van nu.
Verder staat ook bij de gebruikers hun naam wat de op hun kerfstok hebben, is meer dan genoeg...als gebruikers oude koeien uit de sloot halen zijn de mods (terecht) niet blij, andersom moet het ook niet kunnen

Ook nog eens omdat toen en dat weet ik niet of het veranderd is. het telkens op een paar mods draait.
Kan er zo een rijtje opnoemen waar je weinig mod acties van ziet, sommige zijn nog dezelfde als toen.
Waren er ook niet bij bij belangrijke beslissingen en dat kan gewoon niet.
Dan heb je gewoon te weinig tijd.
Jammer, maar geef je stokje door...
Mod zijn is meer dan slotjes gooien...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:53

Op dit moment is het overgrote merendeel van de moderators minder dan twee jaar mod (ik denk dat er een stuk of 5 langer dan 2 jaar zitten) - het 'rouleren' gaat dus voor het grootste deel al 'vanzelf'. Ik ben er zelf niet voor om het verplicht te maken om het argument wat Shadow al noemt: het is voor het team gewoon fijn om er een aantal 'oudgedienden' bij te hebben die kennis hebben over oude zaken en hoe dingen vroeger gingen.

Dat lijkt me eigenlijk vanzelf spreken, ook in een bedrijf of organisatie heb je mensen die er al langer zitten en 'jonkies'. Teveel mensen die net beginnen kan ervoor zorgen dat de continuïteit / gang van zaken behoorlijk verstoord wordt (en dan bedoel ik niet verandering maar gewoon dingen die de soep in draaien) teveel 'oudjes' en de organisatie verstard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:55

Maar rouleren daar is ook over gesproken per forum
Nu gaat dat bij EA vrij moeilijk, heeft wat extra regels daar.
Maar de rest moet toch wel kunnen?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:59

runningkawa schreef:
Maar rouleren daar is ook over gesproken per forum
Nu gaat dat bij EA vrij moeilijk, heeft wat extra regels daar.
Maar de rest moet toch wel kunnen?

Ja, dat is wel zo, maar eigenlijk, stel iemand doet het goed, heeft er plezier in en moet ''aftreden'' dat is ook niet leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:00

Is zo, maar iemand die het niet goed doet mag blijven is ook niet leuk.
En niet alleen voor de gebruikers, ook voor de mods.
ER zijn bijv mods geweest die de hele kar bijna alleen hebben getrokken en dan denk ik bijv aan Maya.
Zoveel werk verricht, maar vraag me af of daar wel genoeg waardering voor is voor mods die er amper zijn (laat ik daar de namen maar van weg laten)

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:02

Ja, daar ben ik het ook weer mee eens Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:12

Maar, even puur persoonlijk gesproken. Ik mod nu op een stel fora die ik echt leuk vind. Ik wil VMR echt niet kwijt, vind dat een stel leuke fora, en kom er graag. Zet mij op RT of op PP of op LZP, en ik hang mijn modpet uiteindelijk aan de wilgen. Ik heb gewoon helemaal niks met RT bijvoorbeeld. Dus kan ik daar ook niet goed modden, want ik vind er geen bal aan, ik ken de users niet, het ontbreekt me aan de tijd om erin te verdiepen. Dus de motivatie om daar te modden is er niet. Ik vind het belangrijk dat een mod, de fora die hij/zij mod, die die zelf ook leuk vindt. Ik heb verder nog Nieuws (heb ik op zich niet zo heel veel mee, maar vind het wel redelijk interessant, en ik doe het gewoon tot er een geschikte opvolger komt. En ik heb EA, gewoon een stel fora wat enorm veel werk kost, en door mijn persoonlijke situatie (student) heb ik ook de tijd voor EA. Naar mijn mening zit ik dus op de fora die perfect bij me passen. Als je dan mod-roulatie zou toepassen, dan word ik, naar mijn smaak / idee, gewoon een minder goede mod.

Verder vind ik dat er juist heel veel soorten mods moeten zijn. Ik heb bijv. meer tijd dan een andere mod met een fulltime baan. Dus ik kan en wil ook meer doen. Maar, die andere mod is bijvoorbeeld wel een stuk beter in het tekstueel verwoorden, omgaan met bepaalde groepen. Daarom is het juist fijn als je heel veel verschillende soorten mensen als mod heb. Vanwege de meningen, vanwege de aanvullingen die zo'n team dan op elkaar vormt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:23

Citaat:
Verder vind ik dat er juist heel veel soorten mods moeten zijn. Ik heb bijv. meer tijd dan een andere mod met een fulltime baan. Dus ik kan en wil ook meer doen. Maar, die andere mod is bijvoorbeeld wel een stuk beter in het tekstueel verwoorden, omgaan met bepaalde groepen. Daarom is het juist fijn als je heel veel verschillende soorten mensen als mod heb. Vanwege de meningen, vanwege de aanvullingen die zo'n team dan op elkaar vormt

Met je eens
Je kunt niet verwachten dat iedereen er evenveel is
Je kunt wel van élke mod betrokkenheid verwachten en ik kan me niet voorstellen dat dat nu anders is geworden.

Dat komt bokt ten goede, nu beslissen steeds dezelfde mods over een ow
Dezelfde mods over of er iets moet veranderen qua regels enz enz...

Dus ja, een functioneringsgesprek en dat gaat echt niet alleen over aanwezige tijd, maar ook over input. Over klachten die over een mod binnen komen, enz enz enz.

En daarbij helpt denk ik ook een anonieme enq voor de gebruikers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:17

ff over je eerste deel nagedacht
daar heb je gewoon een punt Ja
misschien 1 minder fijn topic erbij?
Juist als je er niet vaak bent, ken je de gebruikers die er veel zijn ook minder. Maakt je misschien juist een betere mod?

Tja ik ben ook maar wat aan het brainstormen Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:45

RK is dé oplossing voor het mod/midteam aan het bedenken Tong uitsteken
oke, er is eigenlijk geen probleem.. maarja Tong uitsteken is ze ook weer even zoet haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:49

Een oplossing is er geen, maar kan toch brainstormen? Lachen
Maar of dat in dank afgenomen wordt..?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:59

Dit is een goede uitspraak eerlijkheid wordt tegenwoordig niet meer gewaardeerd. Althans door velen niet door mij.
Liever de harde waarheid en realiteit dan een fijn verpakt verhaaltje waar niemand iets aan heeft.
Je eigen mening vind ik nog steeds het aller allerbelangrijkste op de wereld en gelukkig is volgens de grondwet artikel 7 het hebben en uiten van de eigen mening nog steeds een basis bezit van de mens.

Jammer echter dat dit en je ziet het zo veel in de paardenwereld dat dit uiteindelijk door een bepaalde groep mensen niet gewaardeerd wordt. Ik ben soms ook wel te eerlijk en zou mischien beter na kunnen denken. Maar weet je als iets mooi is goed ofzo of iets is echt slecht dan moet en kan je dat toch gewoon zeggen zonder mensen te krenken.
Wat heeft een ruiter eraan als je zegt ooooohhhh mooi terwijl het niet zo is.

En dan de roddel onder elkaar. Gebeurd er iets in de wereld of in de topic dan heb je de aasgieren er zo bij en gaat de hele tam tam roddelcircuit aan het lopen.

En achter een gebeurd iets zit altijd een verhaal en daarin moet je de mens achter het verhaal niet uit het oog verliezen want waar rook is is vuur en waar er twee vechten hebben er twee schuld.
Bokt verder is leuk en meestal wordt er perfect geholpen. Mischien meer mensen die mod zij zou beter zijn hoe meer zielen hoe meer ......... kennis en wetenschap.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:18

Kafue schreef:
Dit is een goede uitspraak eerlijkheid wordt tegenwoordig niet meer gewaardeerd. Althans door velen niet door mij.
Liever de harde waarheid en realiteit dan een fijn verpakt verhaaltje waar niemand iets aan heeft.
Je eigen mening vind ik nog steeds het aller allerbelangrijkste op de wereld en gelukkig is volgens de grondwet artikel 7 het hebben en uiten van de eigen mening nog steeds een basis bezit van de mens.

Jammer echter dat dit en je ziet het zo veel in de paardenwereld dat dit uiteindelijk door een bepaalde groep mensen niet gewaardeerd wordt. Ik ben soms ook wel te eerlijk en zou mischien beter na kunnen denken. Maar weet je als iets mooi is goed ofzo of iets is echt slecht dan moet en kan je dat toch gewoon zeggen zonder mensen te krenken.
Wat heeft een ruiter eraan als je zegt ooooohhhh mooi terwijl het niet zo is.

En dan de roddel onder elkaar. Gebeurd er iets in de wereld of in de topic dan heb je de aasgieren er zo bij en gaat de hele tam tam roddelcircuit aan het lopen.

En achter een gebeurd iets zit altijd een verhaal en daarin moet je de mens achter het verhaal niet uit het oog verliezen want waar rook is is vuur en waar er twee vechten hebben er twee schuld.
Bokt verder is leuk en meestal wordt er perfect geholpen. Mischien meer mensen die mod zij zou beter zijn hoe meer zielen hoe meer ......... kennis en wetenschap.

je hebt echt geen idee hoe gelijk ik vindt dat je hebt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
het is gewoon te bizar,hoe er soms in de paardenwereld word omgegaan, met eerlijkheid, roddel en respect voor elkaar. NIET dus Clown .
En dan nu heelzwart/wit ........Voetbal heeft de hooligans, wielrenners de dope en wij de achterklap Knipoog Nou ja,dit zal "ons" ding dan wel zijn.....

Vind discussie wel leuk, het kan dus blijkbaar wel Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 00:09

Weer heel wat bij moeten lezen Haha!

Maya: dat is inderdaad ook zo. Juist omdat je er veel vrije tijd in steekt moet het leuk blijven.
Maar is het dan niet mogelijk om 1 vast forum te hebben en wat te rouleren? Je houdt bijvoorbeeld VMR en EA, maar rouleert de anderen? Frisse wind + je behoudt de leuke fora.

Kafue: iedereen roddelt wel eens. Vaak ook onbewust. En niet altijd negatief.
Maar helaas, wat je zegt, eerlijkheid moet verpakt worden in fluweel. Hier op bokt, maar ook in het dagelijks leven.
Helaas hebben ze aan mij een verkeerde.

Wat ik me trouwens afvraag... Als er al een tijd mods zijn die niet voldoende functioneren, zoals RK aangeeft, waarom zitten ze er dan nog steeds?
Er zullen toch wel meer mensen zijn die dat constateren?
Dat werkt niet echt bij aan een goed bokt-beleid lijkt me.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:14

misschien omdat als je er wat van zegt je er op afgerekend word Nagelbijten / Gniffelen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 00:17

Ja, maar als andere mods dit ook al opvalt...
Het komt dus niet alleen bij de gebruikers vandaan.
Ik heb overigens geen idee over welke mod dit gaat. Maakt me ook totaal niet uit.
Maar dit is niet de 1e keer dat dit ter sprake komt in het topic.
En dan ga ik me dat soort dingen toch afvragen Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:32

andere mods zullen bepaalde dingen niet opvallen aangezien dingen wel eens over pb gaan zoals ik al eerder in dit topic (zie 3 blz terug ofzo ) vermeld heb Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 00:37

Blijkbaar valt het wel op, aangezien RK de opmerking maakt.
En die is toch een tijdje mod geweest.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:38

ja ik ken ook iemand persoonlijk die mod is geweest....
wat ik daar van gehoord heb Nagelbijten / Gniffelen
daar lusten de honden geen brood van Lips are sealed
maar ik zal mij er hier niet openlijk verder over uitlaten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:39

Ach als je een ow gekregen hebt van een mod dan blijft er een stukje "haat" zitten even.... gaat vanzelf weer over. (spreekt uit ervaring)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:40

bovenstaande gaat niet over een ow

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 00:43

Gaat idd niet over een OW, maar over de 1e post op deze pagina van RK.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 01:07

Oh ik dacht idd dat het om een hetze tegen een mod ging. Bloos (sorry) Vind het van RK ook niet netjes om uit de school te klappen trouwens.. ze noemt wel geen namen maar toch.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 01:13

waarom zou RK niet eerlijk mogen zeggen wat haar ervaringen en meningen zijn? ik ben juist blij dat het toch bewezen word dat er meer speelt..
zoals je zegt er worden geen namen genoemd....dus er word niemand persoonlijk geschaad..