oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:26

Desiree schreef:

maar het gaat hier niet alleen over temmen en ow's. Ook over het onnodig op slot zetten van topics waarmee je als moderator wel het plezier vergalt van mensen die in die topic zitten te discusieren.

Daar begon dit topic inderdaad mee. Lachen
Ondertussen zijn er al wel meer onderwerpen langsgekomen. *LOL*

Onnodig topics op slot zetten.. Dat is altijd lastig.
Voor de ene blijft een topic altijd leuk om te posten en voor de ander is het allang niet interessant meer.
Persoonlijk laat ik topics zo lang mogelijk open. Als het een echte slowchat is geworden gaat het gewoon naar de HK. Wanneer mensen verder discussieren over een ander onderwerp (dat komt namelijk best wel eens voor) vraag ik ze toch om gewoon een nieuw topic te openen zodat het oorspronkelijke topic gewoon open blijft.

Topics op bv NM: daar zijn gewoon regels voor. Zoals bronvermelding etc.
-> gewoon aan houden. Cool

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 16:35

Oke, nietszeggende oneliners storen mij ook, of oneliners niets aan de discussie toevoegen.

Maar wat ik me afvraag; is het eigenlijk mogelijk om een discussie aan te gaan met een moderator als je een waarschuweing of een ow krijgt>? En dan bedoel ik ook met de bewuste moderator zelf. Misschien dat je met goede argumenten hem/haar toch kunt overtuigen dat dit niet geheel terecht is.

Verder vind ik het wel terecht dat het team gezamenlijk tot een besluit komen tot een ow of ban of whatever. WAnt ik vind niet dat dit op basis van de mening van slechts 1 persoon kan.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 04-09-06 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:36

Desiree schreef:
Nee, dat is niet nodig. Je moet pas ingrijpen als mensen elkaar gaan beledigen of schamperen. Je mag niet ingrijpen op een moment dat er eigenlijk nog niets aan de hand is. Een zekerheismarge inbouwen, houdt in dat er ingegrepen met worden VOORDAT er iets mis gaat met de vraag OF er wel iets mis gaat. En dat gaat te ver.

Dat vind ik een heel onverstandig uitgangspunt. Maar goed, ieder z'n mening... Je hoeft geen mensen te bestraffen voor er iets gedaan is, maar je kunt wel bijsturen voor er echt overtredingen zijn.
(En dat werkt toch overal zo? In het verkeer kijk je vooruit om mogelijke problemen op tijd te zien, zodat je ze op kunt vangen zonder ongeluk. Bij het paardrijden probeer je aan te voelen wat je paard gaat doen en reageer je daar passend op. Etc)

Dat is nou 'samen'leven. Ook al is het maar online.
(Maar het geldt net zo goed in de normale samenleving... waarom wachten tot er daadwerkelijk problemen zijn, er tijd, geld en irritatie verspeeld is? Als je dat op een veel eenvoudigere manier al eerder kunt voorkomen?)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:38

Desiree schreef:
Oke, nietszeggende oneliners storen mij ook, of oneliners niets aan de discussie toevoegen.

Maar wat ik me afvraag; is het eigenlijk mogelijk om een discussie aan te gaan met een moderator als je een waarschuweing of een ow krijgt>? En dan bedoel ik ook met de bewuste moderator zelf. Misschien dat je met goede argumenten hem/haar toch kunt overtuigen dat dit niet geheel terecht is.

Verder vind ik het wel terecht dat het team gezamenlijk tot een besluit komen tot een ow of ban of whatever. WAnt ik vind niet dat dit op basis van de mening van slechts 1 persoon kan.

Krijgt of hebt gekregen?
Discussie met een moderator moet eigenlijk altijd kunnen. (al heb ik er bij sommige mensen weinig zin in. Knipoog Bloos )
Het is dan uiteraard wel de bedoeling om dit per pb te doen. Mocht je er dan nog niet uit komen, dan kun je een bemiddelaar aanspreken. Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 17:27

oke, ik heb nooit de mogelijkheid gehad beroep te doen op een bemiddelaar en bij de betreffende moderator ving ik bot. En dat ging echt op een manier van "ik kan dit doen en je hebt het maar te slikken" en daar hou je geen prettige smaak aan over.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:34

Ok, dat zijn ook niet echt de antwoorden die een moderator hoort te geven. Lachen
Beroep kunnen doen op een bemiddelaar staat volgens mij ook in de boktregels/FAQ. Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 17:44

DAar wist ik dus niet en ik vermoed dat de moderator ook bewust heeft nagelaten mij daarop te wijzen....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:48

Zo ver wil ik niet gaan.

Ik kwam er onlangs ook pas achter dat het de bedoeling is dat moderator + gebruiker eerst de problemen onderling moeten proberen op te lossen.
Daarna kan er overgegaan worden naar de bemiddelaar.

Ik leer constant bij. *LOL*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 17:53

Toch goed dat ik dit topic opgestart ben. Word er wel wijzer van.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:55

De mods ook. Knipoog
Achter de schermen wordt hierover, zoals al eerder vermeld geloof ik, ook verder over gediscussieerd. Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:03

(Overigens, de meeste mensen zijn helemaal niet zo bezig met 'opzet'. Ze proberen niet per definitie anderen te pakken, te naaien, kwaad te doen, de beduvelen. Helaas... gebeurt het zonder opzet al vaak genoeg. Ook daar is een 'zekerheidsmarge' niet zo gek: conversaties worden vaak een stuk prettiger als ze gewoon open zijn en niet 1 grote beschuldiging.)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 18:21

NEe, de meeste mensen niet nee, maar je hoeft maar net die ene te treffen en je bent een oor aan genaaid.

Grappig dat de mods hierover verder discusieren, ik waardeer dat wel.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:57

Tyrza schreef:
Op fokt gebeurt er anders ook wel eea. Zoals een zoekfunctie op een bepaald woord die (bewust?) is uitgeschakeld...?

Ondergetekende geeft hierbij toe dat ze abuis is geweest Bloos

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:04

Desiree schreef:
Nee, de meeste mensen niet nee, maar je hoeft maar net die ene te treffen en je bent een oor aan genaaid.

Grappig dat de mods hierover verder discusieren, ik waardeer dat wel.

Precies, en dat is mij meerdere malen gebeurd.
Gewoon gepakt door anderen omdat ze de discussie niet beter wisten voort te zetten.
Wat doen die dan, die proberen een "slecht woord" uit te lokken en bingo, weer een OW.
Ik ga geen namen noemen, maar het valt gewoon op als ik ergens post dat dan vrijwel altijd de zelfde namen opduiken.
De mensen die ik bedoel weten het zelf goed genoeg Haha!

BTW, ik heb het zelf ook al eens gedaan en moet zeggen uit eigen ervaring, het werkt echt perfect
OK dan!
Na een paar bans ga je toch eens verder kijken, en dan kom je er achter dat het wel werkt Cool

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:32

Ik denk dat met een dergelijke argwanende houding, waarbij er wordt uitgegaan van het slechte in de discussiegenoten, er meer kapot wordt gemaakt dan de mods ooit zullen doen.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:46

Shadow0 schreef:
Ik denk dat met een dergelijke argwanende houding, waarbij er wordt uitgegaan van het slechte in de discussiegenoten, er meer kapot wordt gemaakt dan de mods ooit zullen doen.

Ik noem geen namen....geen namen....geen namen Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 15:29

Shadow0 schreef:

Dat is een onterechte beschuldiging. ALS het al een argwanende houding is, dan komt deze WEL ergens vandaan. Daar mag je dan ook wel eens naar kijken. Reactie - wederreactie, weet je nog?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:18

Desiree schreef:
Dat is een onterechte beschuldiging. ALS het al een argwanende houding is, dan komt deze WEL ergens vandaan. Daar mag je dan ook wel eens naar kijken. Reactie - wederreactie, weet je nog?

Ik vraag me af of het wel zo zinvol is om steeds te kijken naar wat geweest is. Ik denk dat het veel nuttiger is om te kijken naar wat nog komt.

Ik snap wel dat mensen reageren, en waarom op de manier als ze doen. Alleen... betekent dat wel dat de negatieve houding onderling eindeloos door blijft gaan. Ik lig niet wakker als iemand me zeurpiet noemt. Ik ben niet bang voor controversiele meningen. Maar ik geniet (heel vreemd misschien) toch veel meer van een omgeving waarbij je het idee hebt dat je welkom bent, waar mensen leuk met elkaar omgaan juist als ze het niet met elkaar eens zijn, en waarbij je niet constant in de gaten hoeft te houden of je niet bedonderd, genaaid of aangevallen wordt.

Actie is reactie, maar dat is een vicieuze cirkel. En als je alleen maar uitgaat van het slechte, gaat die wel naar beneden. Dat vind ik zonde, en dat vind ik een veel groter probleem op NM dan te snelle slotjes.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 18:27

Je kunt hoog en laag springen maar je hebt mensen bij wie je altijd op je hoede moet zijn. En dan kun je ze nog onbevooroordeeld bejegenen, maar het BLIJFT oppassen met die lui. Je moet mensen niet verwijten als ze slecht behandeld zijn door iemand, in wat voor situatie en op wat voor manier dan ook, dat ze wantrouwend worden. Dat is onredelijk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:27

ik ben het er helemaal mee eens, topics worden veel te snel op slot gedaan!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:31

het valt me nog mee dat dit topic niet op slot is gezet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:34

Zal dan nu vast snel gebeuren...is al een oud topic...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:34

Haha! Haha! oud topic, slotje!! Clown

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:35

runningkawa schreef:
Zal dan nu vast snel gebeuren...is al een oud topic...

haha, oh ja oeps, niet gezien.. Scheve mond

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:35

Nou, zal ik hem dan maar sluiten?