Na bijna een kwart eeuw,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:04

Die niet teruggevonden is was toch ook nog hoogdrachtig?

Elk weiland waar Tinkers instorten keek ik of ze daar stonden.

Rocamor

Re: Na bijna een kwart eeuw,

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:05

Zwak ras? Die tinkers? O:)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:31

Er was volgensmij ook een topic van een Haflinger die een gebroken koot (of iets in het onderbeen) had ? Weet iemand nog wat ik bedoel, het been stond in een hele onnatuurlijke stand

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:55

Percy schreef:

Oh dat weet ik niet. Wist alleen dat ze gestolen waren en een hele tijd later 1 terug gevonden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:58

Eik schreef:
Percy schreef:

Oh dat weet ik niet. Wist alleen dat ze gestolen waren en een hele tijd later 1 terug gevonden.

Ja die ander was drachtig.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:04

Ik zat ook al eerder op bokt dan dit account. Wat veel topics komen er voorbij die ik me nog kan herinneren zeg!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:06

Swieber en Tess inderdaad. Ik ben nog met haar meegeweest naar markten en dergelijke om ze te zoeken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:08

Rocamor schreef:
Zwak ras? Die tinkers? O:)

Oeps, autocorrect :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:25

Bellatrix schreef:
Ik heb dat echt helemaal gemist. :o
Heeft iemand toevallig een foto van zo'n dekje?

De grap is dat die dekjes niet bestonden. Het was een 1 april grap. Maar wel echt verbluffend geloofwaardig. Je kon je inschrijven om kans te maken op een Farbenfroh dekje. Als je hem met warm water waste had hij een andere kleur dan dat als je hem met koud water waste. Er was een soort webpagina gemaakt met informatie en een verzonnen bedrijfsnaam, Frosh of zoiets. Dat bleek later kikker te betekenen. En ik voelde me echt beetgenomen hoor. Ik had hem echt niet zien aankomen. Achteraf waren er wel signalen natuurlijk en als je logisch nadenkt dan kan het ook niet want elke wasmachine spoelt na met koud water. :') Maar oké, het had wel echt supertof geweest. Mensen hadden al bedacht om er stippen op te maken met koud water etc. Hilarisch.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:30

Aha, oké dank je wel!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:47

Er was ook een halfinger met afgescheurde pezen aan het voorbeen omdat ze in de voerruif was blijven hangen. Dat is nog niet heel lang geleden. Weet iemand hoe het met die pony is afgelopen? Ze had toen een soort klapvoet.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:51

Niet perse een topic, maar een ex renpaard waarvan de eigenaresse na de slacht had meegekeken toen het dier verwerkt werd en bleek dat het dier veel meer mankeerde dan ze in eerste instantie gedacht hadden.

En een veulen op de wei gevonden met 2 finaal afgebroken achterbenen (in de tijd dat de beul actief was, dus er waren vraagtekens meer leek/bleek een triest ongeluk)

En nog een horror, die bleven me toch het meeste bij blijkbaar: een bokker was op vakantie met paard, paard had een wondje of dik been oid opgelopen en de volgende ochtend was het paard dood, de stal één groot bloedbad, het been was gebroken.

Oh, en een dame die ernstig ziek was, of d'r partner, met een extreem gevaarlijk paard aan huis(alles was verzonnen) en wat ze er mee aan moest etc.

Heel veel topics hier ken ik idd nog, bok ook al heel wat jaar blijkbaar :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:52

Earth schreef:
Er was ook een halfinger met afgescheurde pezen aan het voorbeen omdat ze in de voerruif was blijven hangen. Dat is nog niet heel lang geleden. Weet iemand hoe het met die pony is afgelopen? Ze had toen een soort klapvoet.

Dit is het paard wat ik bedoel

Weet nog dat dat been heel raar heen en weer bewoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:55

Suzanne F. schreef:
Dat is de enige 1 april grap waar ik ingetuind ben. Geniaal was die!

Weet je dat zeker? Zo te zien was je ook in de prijsvraag grap getuind. :)) Hoewel je toch al niet wist wie het paard was.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:04

Ik moest ook weer aan fjord Edje denken, die naar Matheno is gegaan.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:18

Oh en ik herinner me een Bokker (naam weet ik niet meer maar begon met J volgens mij) die een aantal 'excursies'/kijkje achter de schermen van een paardenslachthuis organiseerde voor andere leden, waar ze zelf werkte dacht ik.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:22

_Karlijn schreef:
Oh en ik herinner me een Bokker (naam weet ik niet meer maar begon met J volgens mij) die een aantal 'excursies'/kijkje achter de schermen van een paardenslachthuis organiseerde voor andere leden, waar ze zelf werkte dacht ik.

Jolliegirl, heeft op deze pagina nog wat gepost

_Karlijn

Brainless schreef:
_Karlijn schreef:

Jolliegirl, heeft op deze pagina nog wat gepost

Ah :D dan zat ik met de letter J goed.

rien10

Amber_anne schreef:
Earth schreef:

Dit is het paard wat ik bedoel

Weet nog dat dat been heel raar heen en weer bewoog

Volgens mij is dat redelijk goed gekomen. Paard heeft een tijd een brace gehad meen ik.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:24

_Karlijn schreef:

Ik ben ook een keer in dat slachthuis geweest (heerlijk ouderwets) alleen niet met bokt maar voor een dissectie :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:25

Neonlight schreef:
Suzanne F. schreef:
Dat is de enige 1 april grap waar ik ingetuind ben. Geniaal was die!

Weet je dat zeker? Zo te zien was je ook in de prijsvraag grap getuind. :)) Hoewel je toch al niet wist wie het paard was.

Welke was dat? Welke prijsvraag? Welk paard? :+
Ik weet het echt even niet.
Meestal heb ik wel door dat het een 1 april grap is en doe ik gewoon voor de leuk mee. Maar Farbenfroh had ik echt niet door, daar ben ik echt ingetuind.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:32

Dat ex-renpaard ben ik dacht ik bij geweest. Die mankeerde enorm veel. Ik weet even niet meer van welke bokker deze was.

Excursies waren mooie tijden!
Slachthuis is inmiddels alweer een flinke tijd dicht.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:32

wat ik ook nog een bijzonder topic vond, niet zo heel lang geleden, was die bokker die een paard had gevonden. Geen eigenaar te vinden, uiteindelijk bleek hij uit duitsland te komen en kreeg ze het paard. Helaas mankeerde hij van alles en heeft ze er niet lang plezier van gehad.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:33

Ik krijg nu weer frustraties van die Farbenfroh, mooie banner hadden ze ook. Goed verhaal, een heel inschrijfformulier. Ik ben er met open ogen ingetuind. Daarna altijd sceptisch geweest rond eind maart.

En wat ik fantastisch vond was FZ, veel actieve gebruikers, af en toe flinke discussies. Ik heb ooit daar mijn enige OW gehad. Ging toen om dat nakomelingen van een dekhengst niet van die hengst bleken te zijn. Ergens in het oosten van het land was dat. Het waren leerzame tijden, ook omdat jezelf een beetje duidelijk moest krijgen wat zin en onzin was.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:45

juval schreef:
wat ik ook nog een bijzonder topic vond, niet zo heel lang geleden, was die bokker die een paard had gevonden. Geen eigenaar te vinden, uiteindelijk bleek hij uit duitsland te komen en kreeg ze het paard. Helaas mankeerde hij van alles en heeft ze er niet lang plezier van gehad.

Die valk? Leeft hij niet meer??