pmarena schreef:TMR, reageer je nu expres zo vervelend...? Wáár lees jij dat ik het niet afkeur? Of dat ik iemand niet aanspreek op dat gedrag? Het staat er volgens mij vrij duidelijk dat ik het er bij zeg dat het geen goed idee is.
Dit soort vervelend gedrag is dus precies wat ik bedoel: je zet mij nu weg als iemand die het goedkeurt dat mensen met drank op gaan rijden. Héél irritant gedrag is dat. En dat is nu exact wat een fijne discussie verstikt: jezelf zo superieur opstellen en een ander naar beneden halen
Echt, hoezo is dit vervelend? Ik probeer te verduidelijken hoe het voor mij voelt aan de hand van een voorbeeld. Op mij komt het echt over alsof je begrip hebt voor aangeschoten rijden en dat niemand daar iets van mag vinden. Volgens mij ben ik nergens neerbuigend of kleinerend, toch? En zo ja, dan écht excuses, want zo is het niet bedoeld. En het voelt omgekeerd nu ook alsof je zero begrip opbrengt voor mijn invalshoek, terwijl daar ook iets voor te zeggen is en word zelfs een beetje beledigend (“vervelend?”). Alsof het er niet mee eens zijn per definitie kleinerend en respectloos is. Ben ik het echt niet mee eens.