Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:56

Die mod heeft ook een pb gekregen.
Maar ik wilde hier ook het voorbeeld neerleggen.
Zonder voorbeelden heeft dit topic toch geen zin?

Mondy

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:14

Ah dat had ik verkeerd begrepen dan :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:17

En ik heb weer een voorbeeld van willekeur en meten met 2 maten, ook al mod op de hoogte gebracht.
Maar het ligt er soms zo dik boven ongelooflijk is dat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:46

Persoonlijke aanval op mij blijft in het topic staan.
Mijn zogenaamde persoonlijke aanval op een intermediaire II amazone word verwijderd.
Kan iemand dat uitleggen?
Een mod, een bokker?

Duidelijk toch meten met 2 maten.
En nee het gaat weer niet om mij, maar om het voorbeeld.
Hoe kan dat. Dat is mijn vraag.

Het ene wat volgens de mod persoonlijk zou zijn tegen het andere persoonlijke maar beide een andere regel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:10

Ik begrijp je frustratie wel hoor Bruintje.
Ik heb ook het gevoel dat je hier alleen maar met de stroom mee moet gaan en dat wanneer je anders denkt en dit uitspreekt je bericht verwijderd wordt. Dit lijdt tot eorme frustratie.
Nu heb ik ook onlangs 'anders' gereageerd in een topic en dat wordt wel goed opgepakt door de moderator.
Het kan dus wel maar ik heb dus in het verleden mij ook enorm boosgemaakt vanwege het onnodig verwijderen van berichten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:14

Dank je.

Nu mijn laatste bericht gaat niet eens over met de stroom mee gaan.
Maar over iemand die een persoonlijke aanval doet tegen me dat niet verwijderd word en volgens de mod ook niet verwijderd gaat worden. (ondertussen vind ik dat prima kunnen bokkers het ook terug kijken.)
Maar waar geen duidelijke uitleg komt waarom het bericht van mij vandaag in hetzelfde topic wel is verwijderd.
Kan ook niet uitgelegd worden, want dan is het toegeven dat meten met 2 maten heel normaal is.

Maar denk dat juf ank hier wel van toepassing is

Citaat:
en ‘nee, dat vinden we helemaal niet rraaarrr (meer hier), maar wel heel bijzonder

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:01

Dani schreef:
Goed voorbeeld inderdaad. :j Ik snap nu ook beter wat jullie bedoelen. :)

Volgens mij zijn er twee oorzaken voor het verschil: voor de LZP-mods is een verplaatsing naar 't Kippenhok logischer omdat het op hetzelfde tabblad staat, terwijl MD/VSW echt informatieve fora zijn. Het voelt dan, denk ik, sneller 'verkeerd' om een topic met een serieuze vraag te verhuizen naar een subforum voor geinige topics. Als tweede hebben mods gewoon een eigen stijl van dingen verwoorden, en het kan best dat Dyonne het helemaal niet zo streng bedoelde - tenslotte stond het niet in een groene balk en zijn er verder ook geen sancties uitgedeeld. Met een knipoog-smiley erbij was het bericht waarschijnlijk al anders overgekomen.

Ik heb nu wel bij de VSW-mods voorgesteld dat eerste topic ook naar KH te verhuizen, want serieus gaat het nooit meer worden natuurlijk (en dat hoeft op KH dus ook niet). :)

Zeg, waarom kan Dyonne eigenlijk niet voor zichzelf spreken hoe ze iets bedoeld in betreffende topic, maar moet jij dat hier doen voor haar ?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:33

bruintje123 schreef:
Dank je.

Nu mijn laatste bericht gaat niet eens over met de stroom mee gaan.
Maar over iemand die een persoonlijke aanval doet tegen me dat niet verwijderd word en volgens de mod ook niet verwijderd gaat worden. (ondertussen vind ik dat prima kunnen bokkers het ook terug kijken.)
Maar waar geen duidelijke uitleg komt waarom het bericht van mij vandaag in hetzelfde topic wel is verwijderd.
Kan ook niet uitgelegd worden, want dan is het toegeven dat meten met 2 maten heel normaal is.

Maar denk dat juf ank hier wel van toepassing is

Citaat:
en ‘nee, dat vinden we helemaal niet rraaarrr (meer hier), maar wel heel bijzonder

Welk topic Bruintje? Welke pg?

Bij HAW wilde ik een topic aanklikken "wat vinden jullie van het vrijspringen van dit paard"?
Maar als ik het aanklik staat er: "dit topic bestaat niet".
Wat betekent dit?
Is het verwijdert? Waarom?
En indien verwijderd, waarom blijft de titel dan wel staan?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:09

Peetstap schreef:
Zeg, waarom kan Dyonne eigenlijk niet voor zichzelf spreken hoe ze iets bedoeld in betreffende topic, maar moet jij dat hier doen voor haar ?

Ik 'moet' dat helemaal niet doen voor haar. :) Maar ik sta op FZ en lees hier altijd mee, Dyonne niet. Dus ik reageer hier ook vaker. Dat is nou precies waarom je beter via PB om uitleg kunt vragen. :)

Nikass schreef:

Bij HAW wilde ik een topic aanklikken "wat vinden jullie van het vrijspringen van dit paard"?
Wat betekent dit?

Het HAW-topic is inderdaad verwijderd maar de titel is per ongeluk blijven staan. Was een foutje van onze kant, is nu opgelost. :) Het voorbeeld van Bruintje hoeft hier verder niet besproken te worden, zoals uitgelegd gaat dat om een individuele sanctie en daar gaan we hier verder niet op in.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:20

Dani: dank voor je uitleg in dit topic zelf, geen probleem mee verder.
Spin-Topic is trouwens wel erg leuk geworden :D

En Hadden we dit via pb opgelost , was er dus alleen voor mij de duidelijkheid maar niet voor de vele bokkers in de topics zelf.
Gezien de oproep om meer openheid; juist dit soort dingen openlijk bespreekbaar maken en dus niet wegstoppen achter pb kelderdeur. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:32

Ik kan zo geen specifieke voorbeelden noemen maar bokt moet meer openheid hebben.

Het lijkt soms de KNHS wel...

En privacy hoog in het vaandel, eh, no way. Voordat je een bericht kunt laten verwijderen ben je tig verschillende mensen verder en uiteindelijk krijg je een belerend vingertje.

Verder helemaal eens met Bruintje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:38

Ik heb getwijfeld of ik dit zou posten, omdat ik pas sinds kort wat actiever meepost op Bokt, maar ik lees al wel vanaf 2011 af en aan mee, dus ga toch mijn mening geven.

Ik vind het jammer dat er niet gewoon gediscussieerd mag worden over het verwijderde bericht van Bruintje, als zij dat zelf prima vindt. Ik begrijp het ook oprecht niet, het gaat hier niet over zaken mbt leven en dood, maar over een berichtje op een paardenforum... Het kan toch voor het team juist interessant zijn om die meningen te horen.

Ik heb het bericht van Bruintje gelezen voor het weggehaald werd en ga er toch iets over zeggen :P . Ik zie wel een verschil tussen haar bericht en de 2 voorgaande, en zou het zelf niet op die manier plaatsen. Maar vond het nou niet dusdanig schokkend/grof/whatever dat het verwijderd diende te worden. Het is een reactie op de berichten van anderen, ik denk dat ze het anders niet zo omschreven zou hebben en zie er niet veel kwaad in.
Verder vind ik het toch wel verschil maken dat de dame waar het topic over gaat een volwassen vrouw is die niet meeleest op Bokt, ze is producer in Hollywood las ik, geen minderjarige of iemand die tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen.

Ik zie best wel eens Bokkers die met regelmaat subtiel nare sneren uitdelen of subtiel van alles suggereren, dat vind ik eigenlijk veel onaangenamer dan dit soort directe berichten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:05

Het is niet de bedoeling verwijderde berichten te bespreken. Ik wil je (en anderen) dus vragen dit onderwerp niet voort te zetten.

Ik wil wel uitleggen waarom. :) Ten eerste is het bericht verwijderd. Dat is niet voor niets gebeurd. Om inhoudelijk uitleg te geven zouden we het bericht dan moeten quoten, terwijl we het juist niet op het forum wilden hebben. Als we het zonder quoten/verwijzingen uitleggen is voor de meeste gebruikers nogal cryptisch waar het nu om gaat, dus hebben zij ook niks aan die openbare uitleg.

Ten tweede is de regel dat FZ er niet is om individuele sancties te bespreken, juist omdat voor andere gebruikers niet altijd duidelijk is wat er verder speelt. Jij weet niet wat voor contact er met een gebruiker is geweest, welke eerdere waarschuwingen iemand heeft ontvangen, of er bepaalde afspraken zijn gemaakt. Dat beïnvloedt onze beslissing. (Niet vanwege de persoon, maar als iemand gister nog gewaarschuwd is voor iets en vorige week ook, kan je je voorstellen dat we strenger worden dan bij iemand die net nieuw op Bokt is.) Bovendien kunnen mensen ook liegen. Ze kunnen PB's van ons quoten, maar wel een stukje weglaten of erbij zetten. Wij kunnen dat niet bewijzen, jullie weten niet wie je moet geloven. Of ze 'vergeten' even te vermelden dat ze al 6 keer eerder gewaarschuwd zijn, of dat ze wel uitleg hebben ontvangen maar het er gewoon niet mee eens waren. Moeten wij die privé-informatie dan maar openbaar gooien, over iemands waarschuwingen, SA's, en PB-contact? Lijkt me niet wenselijk. :n

Daarbij zou FZ ook een bende worden als iedereen een topic zou maken over elke beslissing of waarschuwing die ze niet leuk vinden. Er is namelijk áltijd iemand die een beslissing stom vindt, wat we ook doen. ;) En zo interessant zijn al die topics ook weer niet, dat soort persoonlijke 'waarom krijg ik hier een waarschuwing voor ik vind het belachelijk'-topics helpen ons niet op weg naar beter beleid. Vandaar de regel: FZ is niet voor persoonlijke klachten, wel voor suggesties, vragen en feedback over het algehele beleid.

Er zit dus verschil tussen 'waarom is dit specifieke bericht verwijderd', en 'het lijkt alsof de ene mod veel sneller verwijdert dan de ander, de afgelopen week zag ik al deze 4 voorbeelden, hoe kan dit?' De eerste vraag gaat over één individueel bericht, de tweede vraag over ons beleid. En daar kunnen we wel wat mee. :j

Wij zien dus duidelijke problemen met openbare discussies over individuele berichten en sancties. Weet je een manier om die problemen te omzeilen, dan horen wij dat graag. :) Maar zolang we die manier niet hebben, zullen die discussies via PB moeten verlopen. (En in alle eerlijkheid, soms zou ik dat zelf ook graag anders zien. Ik denk dat ons werk eerder makkelijker dan moeilijker wordt als we alles wel openbaar zouden gooien.)

En aangezien ik toch bezig ben nog even dit:
Citaat:
Voordat je een bericht kunt laten verwijderen ben je tig verschillende mensen verder en uiteindelijk krijg je een belerend vingertje.

Dat klopt echt niet. :) De meeste verwijderverzoeken voldoen we direct aan, gewoon via de tem of een PB'tje. In de HK's kan je oude berichten ook zelf aanpassen. Als het om veel berichten gaat moet het via de Support, dan kan het iets langer duren. Maar ook dan gebeurt het meestal wel gewoon. En dat belerende vingertje doen we ook al niet meer, daar kwamen (begrijpelijke) klachten over. Als je vindt dat een verwijderverzoek echt verkeerd is afgehandeld mag je gerust contact zoeken met een hoofdmod. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:28

Ach, komop ... Ik lees hier al een tijd mee (aangezien het mijn topic is :P ) en ondanks dat het topic wat op een zijspoor zit (het ging oorspronkelijk over de berichten en gebruikers onderling, al zal dat ook wel beïnvloed worden door het mod-gebeuren) is het wel een interessante kwestie. Maar dat laatste, over dat dingen laten verwijderen makkelijk is .. sorry, maar dat is echt niet zo. Ik heb maanden terug verzoeken ingediend van dingen die ik weg wil hebben en ik kreeg, na lange tijd & tig mails (naar support voor de duidelijkheid) dat dit niet mogelijk was wegens teveel werk. De uiteindelijke oplossing was dat ik mijn account kon laten anonimiseren en een andere mocht maken, maar dan blijft nog alles staan en daar ging het mij net om .. om dingen uit het verleden weg te krijgen.

En ja, dit gaat om véél topics, en veel berichten. Uiteindelijk was ik al tevreden als de namen eruit zouden gaan, uit die berichten, zodat het niet meteen opduikt als je in google kijkt. Maar ook dat was niet mogelijk, want veel te veel. Dus alles staat er nog steeds en ik heb verder geen oplossing. Ik heb het dan maar opgegeven want er valt toch niks aan te doen, gok dat ze daarop zaten te hopen. Maar om dus hier, alweer, te gaan verkondigen dat alles zo makkelijk te verwijderen is, sorry, maar dat is dus echt niet zo.

Dat je zelf in oude HK-topics nu kan wijzigen is heel fijn, ik ben er mee aan de slag gegaan, zat bij het 2e of 3e bericht al vast aangezien dat een quote was waarin de naam voorkwam en ik daar dus niet aan kan, dus wat heeft het dan voor zin. Eigenlijk blijft dus alles gewoon hetzelfde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:30

Ik snap dat jullie geen pb's willen bespreken en ik wil het ook niet over sancties hebben.

Dat er zo spastisch wordt gedaan over het bespreken van een verwijderd bericht snap ik echter niet, ook niet na jouw uitleg. Als je dit nooit toestaat en geen discussie mogelijk maakt, maak je mensen onnodig monddood. Nogmaals: het gaat hier over een berichtje op Bokt over een dame die aan de andere kant van de wereld woont, zo erg is allemaal niet. Gemiste kans om de uitvoering van een het beleid transparanter te maken wat mij betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:51

Ja kijk daar gaan we dus weer. Ik zeg dit niet om jullie te pesten maar dit is wel hoe ik het ervaar. Nu lijkt het net alsof ik mij aanstel en mijn mening onzin is of niet belangrijk. Het ging bij mij om meerdere berichten en dat moest inderdaad via support. Het is inmiddels al een tijdje geleden dus er kan wat veranderd zijn, dat weet ik verder niet, maar een half jaar/drie kwart jaar geleden kreeg ik een hele berisping en werd er vrij lastig gedaan omdat er al eens eerder berichten waren verwijderd van mij.

En dat vind ik dan steken wbt privacy, als je met een goeie reden vraagt of er berichten weg kunnen is het lastig lastig. Terwijl die berichten mijn privacy ook schonden. En over andere dingen word heel ingewikkeld gedaan terwijl half bokt zegt waar maak je je druk om...

Hk topics berichten verwijderen heel mooi, maar daar ging het bij mij dus niet om. Bij mij was het vooral lzp.
Ik zou zeggen voer dat daar zsm in net zoals het onderdeel mensenwelzijn, daar staat juist veel gevoelige informatie in.

Maar goed, deze discussie draait al zo lang. Voor mij in ieder geval een héle goeie reden om veel minder te posten.

Edit; ik heb eens even een nieuwe poging gedaan wbt een itp topic die ik nog graag verwijderd wil hebben. Ik ben benieuwd!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 13:26

Ik vind het echt vervelend als jullie daar wel slechte ervaringen mee hebben. En mijn excuus als jullie je nu tekort gedaan voelen door mijn bericht. Dat was zeker niet de bedoeling.

Van alle verwijderverzoeken die ik heb afgehandeld heb ik er, denk ik, één geweigerd. Vrijwel altijd haal ik het direct weg met een 'geen probleem, als er nog iets is hoor ik het wel' erbij. Dat belerende vingertje hebben we kortgeleden als team ook besproken, toen is ook teambreed besloten dat niet standaard erbij te zetten. Ook bij andere mods zie ik dat het meestal vlot wordt weggehaald. Dus mijn ervaring is oprecht dat het vaak goed gaat, uitzonderingen daargelaten.

Als je daar alsnog vervelende ervaringen mee hebt/krijgt en je bent het oneens met de aanpak, laat het dan weten. Zoek contact met een hoofdmod, of een andere mod als je dat prettig vindt, en geef het aan. Hier op FZ gaan we misschien niet in op individuele zaken, via PB doen we dat wel. En we horen het echt graag als iets fout is gegaan. :)

Verder staat hier meer over het verwijderbeleid en de toekomstplannen daarmee: [FZ] [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:30

Ach, ik heb er op dit moment vrede mee, zo erg is het allemaal niet, er zijn geen doden door gevallen en ik heb mijn energie voor andere dingen nodig. Het heeft ook goede & fijne dingen gebracht dus ik maak er misschien ook meer van dan het is, het is voor mij ook meer een principe-kwestie dan dat het echt een groot probleem is. Wie weet ga ik in de toekomst zelfs weer wat meer posten :+

Maar stellen dat alles wat je wil weg hebben zonder morren verwijderd wordt, dat is nooit zo geweest en zal waarschijnlijk nooit zo worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:50

Regelmatig worden dit soort topics geopend. Het gaat altijd over transparantie en onbegrip van gebruikers over het beleid mbt sancties/waarschuwingen/verwijderen van berichten.
En na verloop van tijd, is dit topic weggezakt en wordt er weer een nieuw topic tzt geopend over hetzelfde onderwerp.

Er verandert niets.... heb ik inmiddels geleerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:54

Eigenlijk ging het daar niet over :+ Het ging over dat je geen reacties meer krijgt op (leuke) topics, tenzij er dingen gebeuren die bokt onaanvaardbaar vind of je paard bijna dood is. Denk niet dat dit samenhangt met het beleid, zou niet weten waarom, want voor het geven van leuke/neutrale reacties is volgens mij nog nooit iemand op de vingers getikt ;)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:25

[***] schreef:
en ik heb mijn energie voor andere dingen nodig. .

Tja hierin ga ik ook met je mee, vindt al het gezever en gegraaf vaak ook veel te veel kostbare tijd kosten en bedenk en doe dus vaak: "ach laat maar.... reargeer nou niet joh"

Misschien wordt het gemier en muggeziften alleen maar erger gezien het afnemend gebruik & aantal postings op bokt zodat modjes en beheer zich bijna :Z :Z vervelen ? _O-
Ik weet helaas wel uit ervaring dat ladingen bokkers met echte vak kennis hier niet meer durven te posten puur om de sfeer.
Men wordt letterlijk afgeblaft door ukkepukkies.
Heb er afgelopen jaren tientallen zien afhaken, en dan gaat vanzelf het pietpraat de hoofdrol spelen.

recente voorbeelden ?, PB :D :D

360 graden andersom:
Heb zelf een vlaams forum meegedraaid (techniek/beheer/mod.) waar totaal NIET werdt ingegrepen, dat liep als een tierelier met een fijne sfeer en veel openheid.
Buiten hackers, russen en dat soort zooi buiten de deur houden, hadden we vrij weinig te doen en konden gezellug mee posten.
En doordat je niet inbreekt ontwikkelen zich vaak leerzame discussie en kennis overdracht.
Maar wellicht speelt daar weer mee dat belgen een ietwat nettere omgangsnormen hebben als wij brutale nederlanders.

En niet te vergeten: Poetsplaats had vrijwel ook geen enkele vorm van toezicht, en tja dat ging wel es heftig
Kom trouwens wat omgebouwde bekende PP namen tegen hier := :=

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:39

Dani schreef:
Peetstap schreef:

Ik 'moet' dat helemaal niet doen voor haar. :) Maar ik sta op FZ en lees hier altijd mee, Dyonne niet. Dus ik reageer hier ook vaker. Dat is nou precies waarom je beter via PB om uitleg kunt vragen. :)

Nikass schreef:

Wat betekent dit?

Het HAW-topic is inderdaad verwijderd maar de titel is per ongeluk blijven staan. Was een foutje van onze kant, is nu opgelost. :) Het voorbeeld van Bruintje hoeft hier verder niet besproken te worden, zoals uitgelegd gaat dat om een individuele sanctie en daar gaan we hier verder niet op in.

Maar ik vraag niet naar het verwijderde bericht van Bruintje, ik vraag naar het topic en de berichten die zijn blijven staan.
Ik heb dat nog niet gezien dus ik bespreek helemaal niets.
Moet ik nu echt zo'n simpele vraag per pb stellen?

En dan is er weer een berichtje verwijderd uit het Funda topic. Je mag geen huizen afkraken en iemand zegt zo waar de kleur van de muur niet mooi te vinden. Serieus, is dat afkraken?
Het is allemaal zo ver gezocht :roll:

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:49

Nikass schreef:
En dan is er weer een berichtje verwijderd uit het Funda topic. Je mag geen huizen afkraken en iemand zegt zo waar de kleur van de muur niet mooi te vinden. Serieus, is dat afkraken?
Het is allemaal zo ver gezocht :roll:

Alles is afkraken, Nikass. ;) Ik ben goddank zo'n simpele ziel die denkt: kleur van de/mijn muren niet mooi? Dan weet je dus wat je te doen staat als je dat/mijn huis ooit overneemt. En klaar! :) Ik ga weer vrolijk verder met mijn leven. ;)

Echt, als dat afkraken is.....

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 01:36

We hebben natuurlijk eigenlijk als regel dat er helemaal geen advertenties besproken mogen worden op bokt, om jullie toch iets tegemoet te komen hebben we besloten het funda-topic wel toe te staan, maar met als harde eis dat het gaat om op een positieve manier huizen zoeken, en niet uitdraait op lelijkste huizen zoeken en advertenties afkraken, wat zelfs gezien zou kunnen worden als smaad/laster. In welke mate het afkraken is maakt dus niet uit, we maken een uitzondering in dit geval om jullie tegemoet te komen en stellen daarbij een grens. Of iemand nu 1 stapje over de grens gaat, of 100 stappen maakt niet uit, die grens is voor ons een harde, juist om ervoor te zorgen dat het topic open kan blijven omdat het echt een leuk topic is. :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 01:54

Dus Murthul, als ik interesse heb in het grootste krot op funda, met roze bril omdat het zo'n snoezig tuintje heeft, mogen de bokkers zonder roze bril mij niet attenderen op de schimmels, rotte muren en weet ik veel (ik heb er duidelijk geen verstand van :+ ) wat nog meer? Want we moeten positief blijven? Dus juicht iedereen (ook de kenners!) vrolijk mee, ohw wat leuk en schattig, met die domme Palmera omdat ze een leuk tuintje met een krot heeft gezien?

Is die positiviteit correct? Vind jíj dat correct? Ik vind het namelijk schandalig! Liever eerlijk dan oneerlijk lopen juichen! Sluit dan alsjeblieft dat topic, dan ben je een fatsoenlijker mens/forum! Want bedenk je dat (ik niet, ik zit op 4500km afstand) er serieus mensen zijn die waarde hechten aan de mening van andere bokkers en die kunnen dus glad op hun plaat gaan met hun roze bril en de verplichte juichmening van de bokkers.