Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:02

De beslissing wordt echt wel opnieuw beoordeeld hoor, maar ook dat kost tijd :j Wat ik wel doe, is me verplaatsen in de schoenen van iemand anders (weet niet of dat handig is, maar goed).

Op gevoel blijf je toch altijd houden. Ik ben een mens, en heb gevoel. Het kan zijn dat ik het gevoel heb dat een topic helemaal mis gaat en een slotje nodig heeft, terwijl een andere mod in dat geval een hulk had geplaatst. Je probeert zo objectief mogelijk te zijn, meer als dat kun je niet doen. Soms zal een onderwerp je eerder richting het ene zetten, en soms naar het andere. Overleg is altijd de beste manier, zowel tussen mods onderling, als tussen mods en gebruikers. Daarom ook dit topic, en daarom ook dat er niet meteen een hulk komt "gelieve geen individuele acties te bespreken" (want dat is nu wel wat er gedaan wordt, en wat eigenlijk niet de bedoeling is). Nu vind ik ook dat in kader van transparant zijn je ook voorbeelden moet kunnen aanhalen, en dat is wat er nu gedaan wordt.

Maar nogmaals: de beslissing wordt opnieuw beoordeeld. Als je het idee hebt dat een besluit niet terecht is, trek altijd aan de bel. Ja, is weer werk voor ons, maar we zijn er als mods niet voor onszelf, maar voor jullie als gebruikers. Daarbij kun je het nooit iedereen naar z'n zin maken, maar de insteek is wel dat we door onze aanwezigheid de grootste groep het naar de zin maken. Als jullie als gebruikers niet aangeven wat er mis gaat, kunnen wij er niet op inspelen. Ik wordt dan ook best blij van een topic als deze waarin jullie op een positieve manier mee denken (ook al is het voor mij echt wel lastig om goed onder woorden te brengen wat ik bedoel).

papagroom

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:09

Kijk je wel uit voor voetschimmel met die schoenen van een ander Angela...........Sorry kont ff niet laten....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:18

Angela: Voor sommige dingen moet een mod zelf 'verantwoording' afleggen. Zuur, maar het is wel zo.

En tjah, je kan het niet iedereen naar hun zin maken, dat is onmogelijk. Maar iedereen moet wel tevreden zijn toch :)

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:45

Angela, ik vind het mooi dat jij hier komt reageren, ware het niet beter als Balance dit kwam doen, zij heeft nl de beslissing genomen om het desbetreffende topic op slot te gooien. Bijna al de modjes komen aan met de woorden dat er veel te doen is en dat ze weinig tijd hebben, nogmaals alle begrip daarvoor maar dan alsnog begrijp ik de beslissing niet over het mogelijk uit de hand lopen en dan op de voorhand al een slotje plaatsen. Had ze beter gekeken en nagedacht was jou zin nu niet van toepassing geweest.De beslissing wordt echt wel opnieuw beoordeeld hoor, maar ook dat kost tijd.

Dit stukje vind ik ook wel leuk om te lezen Maar nogmaals: de beslissing wordt opnieuw beoordeeld. Als je het idee hebt dat een besluit niet terecht is, trek altijd aan de bel. Ja, is weer werk voor ons, maar we zijn er als mods niet voor onszelf, maar voor jullie als gebruikers. Daarbij kun je het nooit iedereen naar z'n zin maken, maar de insteek is wel dat we door onze aanwezigheid de grootste groep het naar de zin maken. Als jullie als gebruikers niet aangeven wat er mis gaat, kunnen wij er niet op inspelen. Ik wordt dan ook best blij van een topic als deze waarin jullie op een positieve manier mee denken (ook al is het voor mij echt wel lastig om goed onder woorden te brengen wat ik bedoel).ware het niet dat er al tig topics zijn geweest waar toch een aantal hun ongenoegen hebben geuit mogelijke oplossingen zijn aangedragen, en toch schijnen er geen oplossingen te zijn.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:01

@shellyke: We kijken als team echt wel naar wat er mogelijk is, en ook naar wat er wenselijk is. Het is iets wat door het team, in samenspraak met het beheer, tot stand komt. Dat ik persoonlijk iets een goed idee vind, maakt niet meteen dat het plan ook tot stand kan of gaat komen. En dat is voor jullie net als voor mij. Een goed plan heeft op het 2e oog soms ook nadelen, die dusdanig zijn dat er voor wordt gekozen om bepaalde zaken niet te veranderen.

Persoonlijke noot: Soms zie het een beetje als de landelijke politiek, ik wil in dat opzicht zeker 101 dingen veranderen, en snap soms echt de beslissingen die "hogerop" genomen worden niet, want de betere oplossing kan zo simpel zijn. Neem bijvoorbeeld de paardenbelasting die hier in Duitsland besproken wordt. Lijkt me heel simpel als ze meer inkomsten willen: verhoog de belasting op de auto's (motorrijtuigenbelasting) met een paar tientjes, en pak dus iedereen in plaats van een kleine groep paardenbezitters. Maar goed: aan dit goede idee (mijn opzicht) zitten vast nadelen waar ik nu niet aan denk. En nee, nu wil ik bokt niet met de politiek vergelijken, maar wel aangeven dat een goed plan soms ook nadelen kan hebben, die groter gevonden worden als het voordeel (ook al zie je dat persoonlijk misschien niet zo).

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:16

Angela, je stapt over het eerste heen, jammer! Ga je me verder vertellen dat uit al de ideeën die aangedragen zijn er geen eentje voldoet aan de voorwaarden van het team en het beheer, ook niet door één of meerdere ideeën een beetje bij te schaven? Volgens mij spreek ik niet voor mezelf alleen als we het idee krijgen dat Bokt niet mee wil veranderen om een onbekende reden. Of gaan we het spelletje raden maar doen?

Leuk je persoonlijke noot, alleen het verschil met de politiek en Bokt is dusdanig dat wij rechtstreeks met jullie kunnen communiceren en met de politiek niet. Of moeten we hier ook 50.000 handtekeningen gaan verzamelen om een punt op de agenda te krijgen? Nee alle gekheid op een stokje, het is zo verdomd jammer dat er een behoorlijk aantal Bokkers zich niet serieus genomen voelen mede doordat er vaak geen sluitende antwoorden gegeven worden, Bokt niet aan veranderingen wil en maar blijft volharden in hun beleid wat niet eens sluitend dus ook niet correct is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:29

Angela schreef:
Het kan zijn dat ik het gevoel heb dat een topic helemaal mis gaat en een slotje nodig heeft, terwijl een andere mod in dat geval een hulk had geplaatst. Je probeert zo objectief mogelijk te zijn, meer als dat kun je niet doen. Soms zal een onderwerp je eerder richting het ene zetten, en soms naar het andere.

Is het dan niet beter om "het slotje" te herdefiniëren? Het slotje is voor gebruikers een grote straf (als ik het zo zwaarwichtig mag uitdrukken). Het topic wordt van de baan geveegd en monden worden gesnoerd. Ik vind dat over een slot dus niet lichtzinnig mag gegaan worden. Een slot betekent in mijn ogen dat er echt iets serieus misloopt in het topic, dat de regels met grove voeten getreden worden. Wanneer er twijfel is, wanneer er een gevoel is, wanneer enkel intuïtie aan de grondslag ligt, vind ik niet dat er naar zulk een zwaar middel als het slotje gegrepen mag worden, daarvoor heb je dan de groene balkjes.
Zou dat niet veel fouten bij de mods en ergernissen bij de gebruikers voorkomen?

Bedankt trouwens dat je blijft antwoorden Angela. Aanwezigheid en communicatie vanuit het modteam, dat zie ik graag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:31

Ik sluit me aan bij Gini: Angela, tof dat je zo uitgebreid antwoord geeft!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:46

Het slot moet inderdaad echt een laatste redmiddel zijn, en alleen ingezet worden als het echt niet anders kan. Een tijdelijk slotje kan zijn om op te ruimen (opruimen als iedereen door kan gaan werkt echt niet), omdat er speculaties zijn die niet bevestigd zijn (en dus gaat het topic weer open als een bericht bevestigd is), of omdat een moderator niet precies weet wat met het topic te doen, het uit de hand dreigt te lopen, en er overleg nodig is. Een tijdelijk slotje zal soms overgaan in een permanent slot, en vaak zal het topic weer open gaan.

Een permanent slot zou inderdaad alleen geplaatst moeten worden als het echt niet anders kan. Dat "echt niet anders kunnen" is natuurlijk in ieders opzicht anders. Ik denk dat een slot in ieder geval gerechtvaardigd is als meerdere keren een waarschuwing is gegeven, en deze telkens genegeerd wordt. Ook als het topic echt buiten de regels is, is een slot imo terecht. Daarbuiten is natuurlijk een grijs gebied waarbij een slot soms een te harde maatregel is in de visie van de een, en de ander aan het klagen is dat het topic echt dicht moet.

Ik denk dat een harde lijn hierin niet te vinden is, of zien jullie dat anders?

Bokt is echt wel steeds in verandering, maar ik kan me voorstellen dat jullie daar voor de schermen niet heel veel van meekrijgen. Jullie zien ook niet op welke manier we wie precies aanspreken en waarom, hoeveel PB's er aan een OW vooraf gaan, en op welke manier we proberen om het forum voor iedereen (nou ja, zoveel mogelijk mensen) leuk te houden.

Hoe zouden jullie willen zien dat er met ideeën omgegaan wordt? Het is natuurlijk niet te doen om van duizenden bokkers alle ideeën na te lopen, te bespreken, en daar antwoord op te geven. Maar wat zou er wel mogelijk zijn? Hebben jullie daar een idee bij?

Daarbij zijn we ons er als team echt wel van bewust dat we niet op alle slakken zout moeten leggen. Van de andere kant zien we ook gebruikers die keer op keer richting de rand gaan, gewoon echt heel negatief aanwezig zijn. Als we dat niet zouden aanspreken, dan is de kans groot dat de betreffende gebruiker ineens fiks over de rand gaat, en dan "ineens" een OW krijgt. Dat is de reden ook dat er soms PB's worden verzonden voor dingen die nog echt wel (net) voor de rand zijn. In de hoop dat de gebruiker zich ervan bewust is wel op te letten met hoe dingen geformuleerd worden. Juist om die OW te voorkomen.

De insteek is dat we zoveel mogelijk proberen te sturen (en ja, dat gaat via PB's en groene balkjes in topics), en zo min mogelijk maatregelen willen nemen als slotjes en OW's. Ik kan me voorstellen dat er echt wel situaties zijn waarbij een andere maatregel genomen had kunnen worden. Helaas is het zo dat soms enkele gebruikers het voor een groep kunnen verpesten. Bijvoorbeeld: bokker x en y komen nu dit topic binnen en gaan iedere keer individuele maatregelen bespreken. Wij geven als moderators aan dat dit niet is toegestaan, en vragen dit achterwege te laten. Bokker x en y gaan echter verder. We geven ze een OW. Bokker x en y gaan alsnog door. Nu kunnen we OW's blijven geven tot ze niet meer welkom zijn op bokt, of we plaatsen een slot op het topic dat verzand is in het bespreken van zaken die niet zijn toegestaan.

Indien we het slot plaatsen zijn X en Y een OW rijker, maar kunnen nog wel op bokt komen (door het slot kunnen ze niet doorgaan, en dus tegen meer OW's aanlopen). Helaas zijn de gebruikers in het topic die wel echt positief aanwezig zijn de dupe, ze kunnen immers niet verder waar ze waren gebleven. Nu zijn het in mijn voorbeeld 2 bokkers, maar wat als de groep nu 5 om 5 is? Dus 5 positief aanwezig, en 5 negatief?

Ik weet het antwoord eigenlijk niet wat de beste oplossing is. In mijn forumonderdelen loop ik niet heel vaak tegen permanente slotjes aan (HK's met 500 pagina's tel ik daarbij niet mee), dus mijn ervaring daarmee is ook anders als bij sommige andere mods.

pffff... weer een hele lap tekst, hoop dat jullie er nog wijs uit kunnen worden..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:56

Angela,
Ik vind het tof, dat jij nog steeds zo uitgebreid reageert, maar jij bent dan ook nog de enige moderator. :)
Mijn probleem met bijv. de sluiting van het topic TWH is, dat ik denk, deze moderator over dit onderwerp niet objectief is. In haar (oude) berichten zie ik staan dat zij ook TWH heeft gehad, dus misschien voelde zij zich aangevallen of persoonlijk geraakt door het negatieve verhaal over deze trainingsmethoden en sloot zij daarom dat topic, dat weet ik niet, omdat er verder geen antwoord of berichten komen. Maar dat bewijst IMO dat een moderator dus (soms) zelfstandig een topic kan beoordelen en sluiten en dat dit niet altijd gebaseerd zal zijn op feiten (schelden, offtopic gaan, bedreigen), maar op persoonlijke voorkeur.

En verder is een (tijdelijk) slotje plaatsen, natuurlijk bij uitstek het middel om een onderwerp te laten dood bloeden = monddood, immers het topic zakt weg uit de lijst met eigen of actieve onderwerpen en na een tijdje is iedereen het onderwerp vergeten. Maar misschien is dat soms ook wel de bedoeling van de moderator of van Bokt. ;)

En daarom is het jammer, dat het vorige topic over meer transparantie gesloten is, want het gevoel bij een deel van de gebruikers dat er geen transparantie is en dat sommige gebruikers monddood worden gemaakt, blijft toch leven. Heel veel bokkers reageren niet eens meer, omdat men het gevoel heeft, dat het totaal geen nut heeft.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:39

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:08

Angela, je hebt gelijk als je zegt dat een slotje echt het laatste redmiddel moet zijn, dit was in het eerder genoemde topic helemaal niet aan de orde, want er viel niks te redden. Tja was is rechtvaardig, Balance vond geheel ten onrechte een slotje rechtvaardig. Dus als zij het geplaatste slotje rechtvaardig vond hoe moet je dan weten of waarschuwingen van haar wel rechtvaardig zullen zijn? Zoals het verleden ons heeft geleerd zitten er meer modjes die deze streken zich eigen hebben gemaakt. (helaas op dit moment geen voorbeeld daarvan)

Het zou kunnen dat er veranderingen op Bokt zijn gekomen, en dan bedoel ik positieve veranderingen. Ik heb ze nog niet gezien en dit zou toch de bedoeling moeten zijn wil je geloofwaardig overkomen.

Wat de ideeën betreft, laat Bokt zelf een topic openen waar één of meerdere ideeën aan de orde komen en overleg in het openbaar serieus met de Bokkers hoe zij daarover denken. Heb alvast een paar ideetjes, het huidige bansysteem sowieso op de schop. Als je nu een ban krijgt kun je nadat je het bericht hebt gelezen niet meer in je postvak ed en kun je een bezwaar indienen om te laten kijken of de ban terecht is, mocht je de ban ten onrechte hebben gekregen is je ban niet meer terug te draaien. Waarom dit niet omdraaien, en de ban pas in laten gaan op het moment dat je ban door de bezwaarcommissie gegrond is verklaard. Dit kan natuurlijk alleen als de persoon in kwestie aangeeft gebruik te willen maken van de bezwaarprocedure. Indien mogelijk, de bans die nu van kracht zijn per onmiddelijke ingang intrekken om de mensen toch een mooie nieuwe kans te geven, en dan heb ik het niet over de mensen die een ander financieel of op een ander vlak hebben gedupeerd of spammers.

Het volgende, nu kan wie dan ook ervaring uit eerste hand plaatsen. Nergens maar dan ook nergens worden om bewijzen van het gestelde gevraagd, met het gevolg dat ieders naam te grabbel word gegooid. Dit kan in mijn ogen niet de bedoeling zijn en ook niet onder het mom van vrije meningsuiting, dit heeft alles te maken met iemand willens en wetens kapot willen maken, vaak uit wraak. Ik vind het dan ook een serieuze taak van Bokt om hier eens met een zeer kritisch oog naar te kijken en het beleid daar waar nodig is op aan te passen. Laat de personen waar het bericht over gaat middels een mail weten dat er een verhaal over hen op Bokt gaat verschijnen en pas hoor en wederhoor toe voordat het verhaal geplaatst word.

Voor nu bedankt Angela, en nu zou ik toch graag eens een reactie van Balance zien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:50

Angela schreef:
Hoe zouden jullie willen zien dat er met ideeën omgegaan wordt? Het is natuurlijk niet te doen om van duizenden bokkers alle ideeën na te lopen, te bespreken, en daar antwoord op te geven. Maar wat zou er wel mogelijk zijn? Hebben jullie daar een idee bij?

En daar ligt nou net het pijnpunt. Heel Forumzaken staat vol met dingen die bokkers opvallen zowel positief als negatief, dingen die ze veranderd willen zien etc. Uiteraard kan niet elke vraag of wens zomaar ingewilligd worden. Maar ik denk dat als de mods het subforum Forumzaken wat serieuzer zouden nemen er heel veel goede ideeën op de proppen komen.
Maar dan wordt je weggewuifd met "wij hebben hier nog geen klachten over ontvangen, het is maar een kleine groep die dit wil". Het feit dat het op FZ is een klacht, punt, dat zou voldoende moeten zijn.

Niets tegen jou Angela, maar waarom zou je als bokker dan nog ideeën formuleren en uitwerken als ze na een oogopslag meteen in de vuilnisbak belanden met een grote rode DENIED op de omslag?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:14

toch vraag ik me af waarom desbetreffende mod van het gesloten topic niet reageert en enkel angela als modje zijnde reageerd...
is de desbetreffende mod bang om andwoord te geven op het zogezegde slotje?

Ik vind t trouwens walgelijk dat als je een ban krijgt dit niet met de mod besproken kan worden en je enorme kinderachtige berichten komen vanuit de mods met daarin dus b.v een andwoord van ja je heb t gewoon verdient of dan halen ze OW,s naar boven waar je al een ban voor heb gekregen dus krijg je een onterechte ban. want vanaf t moment dat je een ban gekregen moet hebben lijkt het mij dat de ow teller weer op 0 staat en niet gelijk op 3.

maar goed ik ga hier denk maar verder mijn mond houden voordat ik weer een onterechte ban krijg.
en voor mij word door die achterlijke bans en het monddood maken van mensen bokt steeds minder leuk om nog ergens op te reageren

ook moet ik zeggen dat als je een mail stuurt naar t bokt commissie of wat so ever dat er geen terug mail moet komen van ja we kijken er over een dag of 7 wel naar en vervolgens hoor je er compleet niks meer van.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:27

Ik denk dat er nog wel een reactie van Balance in dit topic gaat volgen.

Het TWH topic is weer trouwens nav jullie argumenten weer open.

Met betrekking tot de bans: je kunt altijd contact opnemen met de BZC als het het niet eens bent met je ban. Het OW systeem is zo opgebouwd dat je steeds een tijdelijke ban krijgt bij een extra OW. Helpen die OW's niet en blijven er redenen komen voor OW's, dan loop je uiteindelijk tegen een (minimaal voor een) jaarban aan. Het telkens op 0 zetten van de teller (en dus geen consequenties na de OW) maakt natuurlijjk dat het geven van de OW's totaal geen nut heeft. Na 2 jaar vervallen je OW's. Als iemand vandaag dus een OW zou ontvangen, dan telt deze vanaf 5-10-2014 niet meer mee in de teller. Als je dus op 4-10-2014 weer een OW krijgt, sta je op 2 OW's, maar als je op 6-10-2014 weer een OW krijgt, dan is dat opnieuw een 2e OW (de OW van 5-10-2012 is dan immers vervallen, en alleen de OW van 4-10-2014 telt dan nog mee).

Ik weet niet hoe snel klachten in behandeling genomen worden, ik denk dat we daarvoor iemand van de BZC moeten lokken (en dat zal ik meteen even doen).

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:32

:wave:
Als er bij ons een bezwaar binnen komt, geven zo snel mogelijk reaktie. Wij hebben vervolgens 7 werkdagen de tijd om een bezwaar te behandelen en een uitspraak te doen.
Soms lukt het niet binnen die tijd en dan krijg je daar ook bericht van.

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:41

justkid schreef:
:wave:
Als er bij ons een bezwaar binnen komt, geven zo snel mogelijk reaktie. Wij hebben vervolgens 7 werkdagen de tijd om een bezwaar te behandelen en een uitspraak te doen.
Soms lukt het niet binnen die tijd en dan krijg je daar ook bericht van.

Wat een vreemd termijn? Bedoelen jullie 7 dagen of echt 7 WERKdagen?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:42

7 werkdagen :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:49

De termijn is inderdaad 7 werkdagen. Soms zijn we eerder klaar, en in complexere gevallen duurt het wat langer.

In die termijn bekijken we beide kanten. Van degene die het bezwaar indient en van de moderators. Hier discussiëren we met het team over, we verzamelen alle informatie en komen daarna tot een uitspraak.
Omdat we er blanco in gaan (we hebben van tevoren geen informatie), duurt het misschien wat lang, maar we kunnen het hierdoor wel objectief bekijken en zorgvuldig tot een uitspraak komen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:03

Shellyke schreef:
Wat de ideeën betreft, laat Bokt zelf een topic openen waar één of meerdere ideeën aan de orde komen en overleg in het openbaar serieus met de Bokkers hoe zij daarover denken. Heb alvast een paar ideetjes, het huidige bansysteem sowieso op de schop. Als je nu een ban krijgt kun je nadat je het bericht hebt gelezen niet meer in je postvak ed en kun je een bezwaar indienen om te laten kijken of de ban terecht is, mocht je de ban ten onrechte hebben gekregen is je ban niet meer terug te draaien. Waarom dit niet omdraaien, en de ban pas in laten gaan op het moment dat je ban door de bezwaarcommissie gegrond is verklaard. Dit kan natuurlijk alleen als de persoon in kwestie aangeeft gebruik te willen maken van de bezwaarprocedure. Indien mogelijk, de bans die nu van kracht zijn per onmiddelijke ingang intrekken om de mensen toch een mooie nieuwe kans te geven, en dan heb ik het niet over de mensen die een ander financieel of op een ander vlak hebben gedupeerd of spammers.

Even rekenen: Het modteam mag er max. 7 werkdagen over een besluit doen. Het bezwaarteam mag max 7 dagen over een besluit doen. Een beslissing wordt eerst door het modteam genomen. Daarna doorsturen... Dus in totaal ben je al snel 14 werkdagen (dus pak en beet 3 weken) verder voordat er een besluit is genomen. Dan denk je als gebruiker ook 'huh hoezo krijg ik ban van wat ik zo lang geleden heb gedaan?'

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:12

@Winged/Shellyke: daar zijn we ons (weer) van bewust, en we zijn nu (sinds enkele minuten) aan het kijken hoe vaak dit voorkomt (dus dat een ban onterecht is uitgezeten), en of daar een beleidswijziging op moet volgen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:22

hi-hi...dan heb je gewoon een ban tegoed,,,,hoef je hem volgende keer niet uit te zitten.....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:29

Angela schreef:
@Winged/Shellyke: daar zijn we ons (weer) van bewust, en we zijn nu (sinds enkele minuten) aan het kijken hoe vaak dit voorkomt (dus dat een ban onterecht is uitgezeten), en of daar een beleidswijziging op moet volgen.

mwah toen ik destijds groen was is dat in een paar jaar tijd niet zo heel vaak gebeurd. (niet dat ik nu zeg dat ze BZ er voor niets zit, integendeel :) )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:58

Ik heb even de lijst van de bezwaren van 2011 en 2012 erbij gepakt.
In die tijd hebben we 1 uitspraak gedaan waarvan een OW + ban onterecht zijn gegeven.
Andere toekenningen waren op 1e OW's (dus zonder ban) en bans na een mogelijk SA die daardoor zijn teruggedraaid.
Het is dus in ruim 1,5 jaar 1x voorgekomen dat een ban onterecht is uitgezeten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:02

Maar ik denk dat heelveel mensen toch niet in bezwaar gaan. Omdat het een behoorlijk gedoe is.