Transparantie over ban.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:31

En ik tem ook niet, want ik reageer ook altijd bloot in een topic en daarmee maak ik ook geen vrienden, maar mijn niet vrienden weten dan iig wat ik zeg, wel zo eerlijk en transparant en transparant zijn is voor nl ook een levensregel....

Kadankovitch

Re: Transparantie over ban.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:06

Ik stel voor dit onderwep te laten voor wat het is. Ik weet niet of ik 100% gelijk heb maar volgens mij blijft het, op wat cosmetische ingrepen na bij wat het was. De transparantie die echt wat voorstelt, ontneemt de moderatoren te zeer de mogelijkheid hun eventuele fouten, hun verkeerde inschattingen, hun gebrek aan kennis om over een bepaalde uitspraak te kunnen oordelen, te verdoezelen.
Ik in ieder geval, wil niet dienst doen als spreekwoordelijk schaamlapje dat discussie heet, om de schijn te wekken dat men naar ons luistert. Het is toch overduidelijk dat dat niet geval is. De manier waarop door moderatoren hier is gereageerd, of juist niet (zoals op bijvoorbeeld de vraag van Heino), bewijst dat toch. Er behoort een bepaalde 'grootsheid' toe om de macht die men heeft, met anderen te delen. Ik had al geen grote verwachtingen. maar ik heb er mijns inziens ook gelijk in gekregen.
Mijn interesse om op Bokt nog veel te plaatsen (nu was dat al nauwelijks wat) was al afgenomen. Ik heb weinig zin in censuur in mijn nek bij het schrijven. Daar zijn andere plaatsen voor .
Een discussie doorvoeren lijkt meer op een 'achterhoede gevecht'. Het is duidelijk dat er niets noemenswaardigs gebeurd.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:32

Karl66 schreef:
Aangezien je nog geen antwoord op die vraag gegeven hebt, is de kans klein dat je in herhaling valt bij het beantwoorden van die vraag :D

Het klopt dat het volledig offtopic is, maar als ik de reacties op de moderatoropmerkingen wegens offtopic gaan lees, dan hebben de meeste mensen in dit topic geen problemen daarmee. Grappig dat het nu opeens als argument gebruikt wordt om de discussie af te kappen :D

>;)
Goed bezig Karl66.

Citaat:
Echter denk ik dat een sturende PB gewoon had gekund.

Citaat:
Onzin, ik biedt bokt hier een opening een mogelijkheid om eerst zelf in te grijpen.
En wat je zegt alleen onder dwang van een ovj worden persoonsgegevens vrij gegeven.
En jij denkt dat dit geval tot een officier van justitie gekomen was?
Hahaha, ja. Nou, dan had diegene in kwestie me neer moeten slaan hoor. Hoe druk denk je dat het arrondissementsparket in Rotterdam het heeft?
Het was daar niet gekomen.
Dat doet niets af aan mijn juridische kennis: dat is realistisch blijven.
Ik had het kunnen uitprinten, bij een agent neer kunnen leggen, dan haddn HOOGSTENS een melding gemaakt. Tegen de gebruikersnaam. Een officier had dit blaadje nooit gezien.

Daarnaast wat je zegt, 'legt het bij de postbode'.
Je gaat ook niet naar de koningin als je klacht over de tweede kamer hebt, right.
Ik heb bokt een mogelijkheid geboden hier iets mee te doen, sterker nog, het word deels weer bekeken.
De politie had mij hoe dan ook terug verwezen naar bokt.
Om maar in de vergelijkingen te blijven... als ik een probleem met een collega heb zegt mijn teamleider eerst dat ik met haar moet praten wil hij ingrijpen.

>;) >;) Lees eerst voordat je zegt dat ik hier een grappige afbraak aan een discussie voeg.
Lezen, voor je antwoord.

Iets afdoen aan mijn juridische kwaliteiten.. Hmpf

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:07

_O-

Een ware soap +:)+

Het woord Kadengkadeng wordt gebruikt met een :D smiley, en half bokt valt er weer overheen. Hoeveel mods je ook inzet, de lange tenen zullen ze niet korter krijgen :=

Lighten up allemaal, enjoy life! Er is een hoop lol te beleven! Als je er maar voor open staat *\%/*

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:09

gummie schreef:
_O-

Een ware soap +:)+

Het woord Kadengkadeng wordt gebruikt met een :D smiley, en half bokt valt er weer overheen. Hoeveel mods je ook inzet, de lange tenen zullen ze niet korter krijgen :=

Lighten up allemaal, enjoy life! Er is een hoop lol te beleven! Als je er maar voor open staat *\%/*

Nou heb een hoop lol in m'n leven hoor :D maar daar valt op de man spelen niet bij :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:13

Alsof dat nav 1 woord nu niet al 2 pagina's lang gebeurt ;) Bovendien: staat er nou echt iets denigrerends in? Behalve de reacties dan...

Om maar even on-topic te gaan: zou dit nou een voorbeeld zijn van een bericht waar je een OW voor krijgt? En vervolgens wellicht een ban? Of zien we Karl straks ineens niet meer terug met zijn over het algemeen zeer nuttige en interessante bijdragen aan verschillende topics?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:14

gummie schreef:
Alsof dat nav 1 woord nu niet al 2 pagina's lang gebeurt ;) Bovendien: staat er nou echt iets denigrerends in? Behalve de reacties dan...

Om maar even on-topic te gaan: zou dit nou een voorbeeld zijn van een bericht waar je een OW voor krijgt? En vervolgens wellicht een ban? Of zien we Karl straks ineens niet meer terug met zijn over het algemeen zeer nuttige en interessante bijdragen aan verschillende topics?

Ik ken wel meer bokkers die gebant zijn die zeer nuttig zijn op bokt. Dus dat zou geen verschil mogen maken..
En ja ik vind dat hij hier best een sturende pb over zou mogen krijgen :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:18

Ah kijk :) Ik zou het dus belachelijk vinden om iemand hier een sturende PB over te te zenden... Maar het zou wel inzicht geven in de hoeveelheid werk die de mods hier hebben, dat is dan in ieder geval een dagtaak waarvan het einde zoek is!

Moeten we nu werkelijk over dat soort dingen gaan waarschuwen? Ik vind dat wat flauw. Ik denk dat mensen best wel wat kunnen hebben, of zelf een topic kunnen sturen door er bijvoorbeeld niet op in te gaan. Negeren als het je niet aan staat. In plaats daarvan moet de een na de ander even laten weten wat die van dat ene woord vindt EN dan ook nog eens een beroep op een mod doen?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:22

gummie schreef:
Ah kijk :) Ik zou het dus belachelijk vinden om iemand hier een sturende PB over te te zenden... Maar het zou wel inzicht geven in de hoeveelheid werk die de mods hier hebben, dat is dan in ieder geval een dagtaak waarvan het einde zoek is!

Moeten we nu werkelijk over dat soort dingen gaan waarschuwen? Ik vind dat wat flauw. Ik denk dat mensen best wel wat kunnen hebben, of zelf een topic kunnen sturen door er bijvoorbeeld niet op in te gaan. Negeren als het je niet aan staat. In plaats daarvan moet de een na de ander even laten weten wat die van dat ene woord vindt EN dan ook nog eens een beroep op een mod doen?

Ik vind dat als je ervoor kiest iemand bij naam aan te spreken, je bekijkt hoe we dat spellen.
En niet kadengkadeng neer zetten om zo wederom een sneer uit te delen.

Waarop moet er dan gewaarschuwd worden..?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:24

Ik krijg over wel minder ergere dingen een sturende pb :) en ik zeg niet dat karl66 een ow of ban moet krijgen maar een sturende pb. Net als iedere andere bokker zou krijgen.

Maar jij vind dus dat Karl66 geen sturende pb zou moeten krijgen omdat hij nuttig is voor het forum? Of begrijp ik je nu verkeerd?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:35

Weet je wat helpt? Relativeren... Hoe erg is het gebruiken van het woord Kadengkadeng nu werkelijk? Moeten we ons door zo'n woord in ons diepste geraakt voelen? Is het smadelijk? Is het discriminerend? Gaat het werkelijk zo ver? Is het werkelijk denigrerend? Vervolgens hele verdedigende posts in de richting van "mij raak je er niet mee hoor" en dan een signaal van dat er een sturende PB van een mod achteraan zou moeten?

Ik zet soms voor de lol, of juist helemaal niet voor de lol eigenlijk, het journaal even aan en zie daar de halve wereld in de fik staan. En dan kijk je even later weer op bokt, waar de een de ander aanspreekt met Kadengkadeng (ondersteund met een smiley) en dan denk ik: da's een speldenprikkie waar je ook met humor op kunt reageren, of wat je kunt negeren.

Nogmaals: lighten up! Het lijkt wel of sommige mensen met hun stekels omhoog zitten te wachten tot iemand het gore lef heeft hun naam expres verkeerd te spellen.

Is dat waar mods volgens jullie voor zijn? Voor dit soort pietluttigheden? En hoe werkt het voor jullie dan in real life? Als iemand je Kadengkadeng noemt, of iets dergelijks, haal je dan je moeder erbij? Laat je het langs je heen gaan? Van je afglijden? Misschien nemen we onszelf en bokt iets te serieus? Zitten we nu werkelijk te discussieren over of je iemand Kadengkadeng mag noemen? Ik realiseer me dat dit het geval is en voel het schaamrood op mijn kaken staan....

Ik kan me herinneren dat ik ooit getemd had omdat er allerlei persoonlijkheidsstoornissen naar mijn hoofd werden gesmeten in een topic dat ging over discussieren.... Achteraf denk ik: temmen? Pffffffff, laat GAAAAAAAAAAAAN. Who cares.

Als je over nog mindere zaken PB's krijgt, dan vind ik dat de mods zichzelf te serieus nemen misschien (dat is geen aanval, dat is mijn mening). Hoe groot kun je iets maken?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:36

quera schreef:
Maar jij vind dus dat Karl66 geen sturende pb zou moeten krijgen omdat hij nuttig is voor het forum? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Dat begrijp je idd verkeerd :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:40

Hie begint het hele verhaal weer opnieuw. Wanneer en waarom is dit wel of niet kwetsend? Ik zelf heb een paar blz. geleden geschreven die meneer met die moeilijke naam. Ik denk, de de aanspreeknaam door Karl66 bewust neerbuigend zo geschreven is. Dat is dan wel MIJN interpretatie. Het valt mij dan tegen van een ex-mod die in dit topic de kant duidelijk van het team kiest en daar heb je dan weer geloofwaardigheid/objectiviteit/partijdigheid e.d., het GRIJZE" gebied dus.
Excuses voor eventuele fouten, ik zit op mijn telefoon ;)
Pb: geen waarschuwing waard, het is IMO gejen, dat door volwassen bokkers wel doorzien wordt, alleen er zijn bokkers die voor minder eem OW krijgen, onder de noemer: sfeerverdervend/vete of zoiets.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:40

Nou gebeurt precies wat ik een paar pagina's geleden op doelde.
Als een (voor jou) bekende bokker een sarcastische opmerking maakt, is het geen probleem.
En als het iemand is die je niet kent of die je niet mag, dan zijn sarcastische opmerkingen opeens wel een probleem.
Dus meten met 2 maten voorkom je niet altijd.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 16-09-12 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:41

gummie schreef:
quera schreef:

Dat begrijp je idd verkeerd :)

Dat haalde ik er namelijk uit. Mijn excuus :)

Over je andere bericht:

Kadankovitch is niet zo moeilijk te spelen. En als je het moeilijk vind dan is het een kwestie van kopiëren en plakken. Daarbij staat in de regels dat persoonlijke aanvallen niet mogen :). Ook hoor ik meerdere keren van mods dat ze het juist fijn vinden als er een tem geplaatst word. En de 1 heeft deze normen en waarden en de andere bokker weer andere. Wat jij misschien niet erg vind( door je werk bijvoorbeeld) kan voor iemand anders juist wel hard aankomen. Daar kan niemand iets van zeggen :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:51

Het heeft imo een hoog "Ik ga het tegen papa zeggen hoor", of "mama, hij plaagt mij"-gehalte. Waarop papa en mama tijd vrijmaken om de dader vermanend toespreken... "Niet doen hoor jongetje, dat is niet aardig."

Nu ik dat zo lees, neem ik mij voor niet meer te temmen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:54

Ook niet als een topic verkeerd staat, er spam wordt geplaatst of foto's niet werken enzo? Want die tems krijgen we gelukkig toch het meest en die zijn super nuttig en welkom! (alle tems hoor)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:55

gummie schreef:
Het heeft imo een hoog "Ik ga het tegen papa zeggen hoor", of "mama, hij plaagt mij"-gehalte. Waarop papa en mama tijd vrijmaken om de dader vermanend toespreken... "Niet doen hoor jongetje, dat is niet aardig."

Nu ik dat zo lees, neem ik mij voor niet meer te temmen.

Wie weet trekt kadankovitch zich het wel erg aan omdat hij bijvoorbeeld vroeger erg gepest is.en daarbij mods zijn er toch voor om alles in goede banen te leiden? Maar Karl66 had dit ook kunnen voorkomen door gewoon de naam te kopiëren :) dan was het ook klaar geweest.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:55

Hmm, ik vind niet dat we op bokt, onder de gordel, moeten sneren.
Op welke manier dan ook. Het is en blijft een discussieforum.
Iedereen heeft andere normen en waarden, maar blijf respectvol.

En ja, ik heb bijgelezen.

Karl66 trekt meerdere malen mijn juridische kennis in twijfel, prima, be my guest.
Maar ook dat zijn sneren.
Die overigens nergens voor nodig zijn omdat we hier, voor zover ik gezien heb, in dit topic allemaal volwassen zijn.

De '':D'' smiley doet niets af aan het, voor mij staande feit, dat dit een sneer was jegens iemand die m.i. geen respectloze dingen gezegd heeft.

Ik denk, terughalend naar mijn eerste alinea, dat juist het stuk waar iedereen andere normen en waarden, maar ook interpretaties heeft het heel moeilijk maakt om naar ieders goeddunken in te grijpen. Mods zijn ook mensen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:58

Lieffiefi schreef:
Hmm, ik vind niet dat we op bokt, onder de gordel, moeten sneren.
Op welke manier dan ook. Het is en blijft een discussieforum.
Iedereen heeft andere normen en waarden, maar blijf respectvol.

En ja, ik heb bijgelezen.

Karl66 trekt meerdere malen mijn juridische kennis in twijfel, prima, be my guest.
Die overigens nergens voor nodig zijn omdat we hier, voor zover ik gezien heb, in dit topic allemaal volwassen zijn.

De '':D'' smiley doet niets af aan het, voor mij staande feit, dat dit een sneer was jegens iemand die m.i. geen respectloze dingen gezegd heeft.

Ik denk, terughalend naar mijn eerste alinea, dat juist het stuk waar iedereen andere normen en waarden, maar ook interpretaties heeft het heel moeilijk maakt om naar ieders goeddunken in te grijpen. Mods zijn ook mensen.

Klopt. :j als iedereen elkaar normaal behandeld( dat wil zeggen met respect) dan zou dat voor de mods wat werk schelen en het zou een stuk gezelliger worden :j

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:13

Lieffiefi schreef:

Jouw juridische kennis op dit punt bleek ook gewoon niet te kloppen. Dat je dat als een sneer opvat, ipv als een constatering, is een persoonlijk iets. Daar mag je best wat van zeggen dan en dat heb je ook gedaan. Dus waarom blijft dat dan zo lang hangen? Dat is iets persoonlijks.

Citaat:

De juridische uitleg van karl en het benadrukken dat wat jij voorstelde niet strookt met de wet, was juist heel on-topic. Als we allemaal zo volwassen zijn, waarom zijn we dan nu al een paar pagina's aan het piepen over het woord KadengKadeng, dat niet eens iets betekent? Volwassenen kunnen wel wat hebben hoor. Mits ze niet al te erg gepest zijn vroeger inderdaad.... Dat zou wel wat verklaren.

Citaat:

De reactie daarentegen, was net zo respectloos, en dus staan ze gelijk lijkt mij zo... Los van of het al dan niet terecht was, is het nu gewoon weer 1 tegen 1, de score is weer rechtgetrokken. Toch blijven jullie hangen op het woord KadengKadeng, en niet op het betoog over een neefje dat zijn hersenen nog moet oefenen. In ieder geval wordt er met 2 maten gemeten.

Citaat:

Helemaal mee eens.
Laatst bijgewerkt door gummie op 16-09-12 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:15

quera schreef:
Klopt. :j als iedereen elkaar normaal behandeld( dat wil zeggen met respect) dan zou dat voor de mods wat werk schelen en het zou een stuk gezelliger worden :j

Als iedereen eens wat minder lange tenen zou hebben, ook :-) Zou zelfs kunnen bijdragen aan wat hilariteit! Sneren met humor beantwoorden, ben benieuwd hoe een topic er dan uit ziet :-D Lighten up!

en ja, wat is normaal....

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:18

Nee, als je vanaf mijn beginsels leest, zie je dat ik meerdere malen gevraagd heb waar het idee vandaan kwam dat ík persoonlijke gegevens via bokt wilde hebben.

Maar daar komt geen enkel antwoord op.

Dus trek dan niet míjn juridische kennis in twijfel.
Ik ben me er ten volste van bewust dat alleen een officier van justitie die op kan vragen. Dit is een rol die jullie mij toebedeelden. Ik heb nergens geimpliceerd dat ík de persoonlijke gegevens wilde hebben. Dat is nonsens.

Maar prima, trek ze in twijfel.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:19

Nuage schreef:
Ook niet als een topic verkeerd staat, er spam wordt geplaatst of foto's niet werken enzo? Want die tems krijgen we gelukkig toch het meest en die zijn super nuttig en welkom! (alle tems hoor)

Alleen als er spam staat tem ik, of het moet heel erg uit de hand lopen (ooit een nogal hardnekkige ongewenste gast in hk topic gehad, dat is met hulp van een mod wel opgelost gelukkig)
Als de foto's het niet doen zet ik dat wel in het topic en of het verkeerd staat daar let ik niet eens op.
Anders nooit. Ik merk dat er zat bokkers zijn die er hun hobby van gemaakt hebben, geloof niet dat de mods op mijn getem zitten te wachten.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:34

Lieffiefi schreef:
Nee, als je vanaf mijn beginsels leest, zie je dat ik meerdere malen gevraagd heb waar het idee vandaan kwam dat ík persoonlijke gegevens via bokt wilde hebben.

Maar daar komt geen enkel antwoord op.

Dus trek dan niet míjn juridische kennis in twijfel.
Ik ben me er ten volste van bewust dat alleen een officier van justitie die op kan vragen. Dit is een rol die jullie mij toebedeelden. Ik heb nergens geimpliceerd dat ík de persoonlijke gegevens wilde hebben. Dat is nonsens.

Maar prima, trek ze in twijfel.

Er van uit gaande dat ook ik jouw juridische kennis in twijfel trek (want dat maak ik uit jouw stuk op): vind je dat iets om op te temmen? En vervolgens, hierop voortbordurend: als er straks achter een ban van Karl zou staan "vanwege het gebruiken van het woord KadengKadeng" of "vanwege het in twijfel trekken van de juridische kennis van een paralegal", hoe zou dat dan op jou overkomen? Wat zou er dan gebeuren? Hoeveel topics worden er dan geopend over of de ban in onze ogen al dan niet terecht is? En hoe zullen die discussies dan verlopen denk je? Vriendelijk? Voor vs tegen? Ook maar weer de tem-knop gebruiken dan?