Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:13

Ik heb een Ea topic geopend met merkartikelen, 80 views op een half u en geen 1 reactie, terwijl ik vroeger binnen het kwartier zeker 1 of 2 reacties gehad zou hebben. Dit belooft weer niet veel goeds.
Begin nu wel mijn eerste verkopen via mp te realiseren.

Oscar, Bart, ik wacht met spanning op de statistieken rond ea: tk en ea commercieel!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:00

Hier word je echt wanhopig van. Om te huilen. Dit is echt niet meer leuk.
Een verandering, oke, maar niet als het zo enorm grote slechte negatieve gevolgen heeft.
Dit is echt van zeer goed naar 0 gegaan.
We hebben vanaf het nieuwe systeem NIKS meer via bokt verkocht terwijl we voor die tijd uit elk topic leuk verkochten.
Dit is niet overdreven maar dit zijn gewoon feiten. Deze verandering heeft echt erg grote gevolgen voor ons.
Je ziet ook zelden nog iemand op Commercieel kijken. Weinig tot GEEN bezoekers/gasten.

lovey_ou

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:07

Ik vraag me af of er is nagedacht over mijn sugestie om in iedergeval op EA niet meer automatisch de quote in een pb te zetten? :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:37

Ik heb de veranderingen op EA nooit zo in de gaten gehouden, het liep voor mij (koper) altijd wel. Maar nu met dit nieuwe systeem word het steeds onaantrekkelijker en zelfs lastiger. Uit de posts in zo'n EA topic kon je nog zoveel informatie halen en bvb. tegen elkaar opbieden. Nu moet alles via de PB van de verkoper. :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:23

Ik vind het nog steeds helemaal niks :n

Ondertussen een paar dingen proberen te kopen op EA, maar dat hele pb-idee... Het duurt A) veel langer en B) je krijgt vaak geeneens een reactie terug :? Jammer....

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:04

Ik word ondertussen helemaal stapel van de mensen die pb sturen, vervolgens het product willen, en dan binnen de 24 u laten weten dat het niet meer hoeft, of je weken aan het lijntje houden en dan vervolgens na veel aandringen 1 of andere poedersuiker fabriceren. -:(- -:(- -:(-
Sorry, maar dit werkt gewoon niet. EA wordt zo dood als een pier, MP loopt beter. |o

Waar zijn de statjes?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:31

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds dezelfde aantallen verkoop als in het verleden.
Wel vind ik het nog steeds onwijs jammer dat er geen bepaalde feedback gegeven kan worden...
Kan er geen feedback systeem gemaakt worden? Of is dat echt een hele opgave? :=

:)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:47

foxy80 schreef:
Ik word ondertussen helemaal stapel van de mensen die pb sturen, vervolgens het product willen, en dan binnen de 24 u laten weten dat het niet meer hoeft, of je weken aan het lijntje houden en dan vervolgens na veel aandringen 1 of andere poedersuiker fabriceren. -:(- -:(- -:(-
Sorry, maar dit werkt gewoon niet. EA wordt zo dood als een pier, MP loopt beter. |o

Waar zijn de statjes?

Inderdaad.. word hier ook dood gegooid met pb's maar ik verkoop niks terwijl ik dan druk heen en weer aan het mailen ben..

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:49

Ik wordt er inderdaad ook gek van! :roll:
Heb sinds de nieuwe EA amper iets verkocht en wordt gek van mensen die niet terug pb'en!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:24

Laat ik de rubriek Forumzaken nou bijna nooit lezen..... maar nu begrijp ik waarom ik nauwelijks meer reacties krijg op mijn verkooptopics.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:27

Ik vind het ook niet zo boeiend meer op EA en CO. Eerder was ik veel vlotter met bieden of verkopen. Maar nu heb ik zoiets van laat maar. De "spanning"van het tegen elkaar op bieden is weg. Neuh ik ben geen voorstander van de nieuwe regeling.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:50

Op de man af nu dan...Bart wat vind jij zelf nu van al deze negatieve reactie 's??
Kan het nu echt niet meer worden terug gedraaid?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:52

Tuurlijk kán het wel aerdenhout, maar het is gewoon gebleken dat ze het niet willen ;)
Vind het zelf erg jammer, niemand behalve de mods is er blij mee, op een enkeling na dan.

Maar voor gebruikers zoals femke, die geen comments in het topic wil, zou er gewoon een 'reacties uit' optie als ze het topic maakt, everybody happy!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:04

Ik vond juist het "gevoel" van het toch onderdeel van het forum zijn zo leuk aan EA, dat maakt het zoveel fijner om aankopen te doen dan marktplaats, kapaza of Ebay.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:11

Ik blijf het ook eeuwig zonde vinden! Keek er vroeger ook heel veel naar, maar pb tjes sturen duurt vaak lang, is meer werk en lang niet zo leuk als direct reageren.
Zeker als het gaat om te herplaatsen oudere dieren of grasmaaiers, denk ik dat je nu minder kans hebt om te slagen.
Maar...als we nu eens een soort van bokthandtekeningenactie gaan houden.....zou Bart dan wel overstag gaan???

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:24

Ik zou die handtekeningen actie in ieder geval ondertekenen.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:26

hier nog een...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:30

Hier ook nog een :j

Voor mijn gevoel is er nu ook veel meer 'rotzooi' op commercieel, zie heel vaak dingen staan die daar echt niet thuishoren, als ik er al eens op kijk en dan klik ik meteen weg want daarom kijk ik niet op commercieel..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:53

Ik had al een polltopic geopend ter illustratie dat iedereen het vervelend vind zo, binnen een uur 77 stemmen van dat ze het liever zoals vroeger hadden tegen 6 die het uist wel goed vonden.

Helaas werd ie na dat uur gesloten :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:57

Zullen we het nog eens proberen? Misschien opent het de ogen!
Of we moeten massaal Bart gaan mailen dat we de oude situatie terug willen? }> }> }>

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:19

Ik denk dat het geen zin heeft, maar proberen kan altijd ;)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:26

aerdenhout1 schreef:
Zullen we het nog eens proberen? Misschien opent het de ogen!
Of we moeten massaal Bart gaan mailen dat we de oude situatie terug willen? }> }> }>

jaaa spam :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:36

Excuses voor de late reactie van mijn kant, het is hier nogal druk met een flink aantal projecten die door elkaar lopen en allemaal aandacht nodig hebben.

Allereerst de statjes:

Code
+---------+-------+------------------------------------------+
| day     | total | bar                                      |
| 2010-48 |  1408 | **********************************       |
| 2010-49 |  1302 | *******************************          |
| 2010-50 |  1292 | *******************************          |
| 2010-51 |  1026 | ************************                 |
| 2010-52 |  1344 | ********************************         |
| 2011-01 |  1661 | **************************************** |
| 2011-02 |  1565 | *************************************    |
| 2011-03 |  1642 | ***************************************  |
| 2011-04 |  1666 | **************************************** |
| 2011-05 |  1632 | ***************************************  |
| 2011-06 |  1696 | **************************************** |
| 2011-07 |  1581 | **************************************   |
| 2011-08 |  1646 | ***************************************  |
| 2011-09 |  1486 | ***********************************      |
| 2011-10 |  1475 | ***********************************      |
| 2011-11 |  1466 | ***********************************      |
| 2011-12 |  1381 | *********************************        |
| 2011-13 |  1462 | ***********************************      |

Hierboven het aantal topics op EA per week. Systeem is op 16 februari aangepast. Verder het aantal keer dat er gekeken wordt op EA:

Afbeelding

(oranje = bekeken pagina's, blauw = bezoekers)
Wel iets van een daling maar dat was te verwachten aangezien mensen niet meer kijken wie er na hun gereageerd hebben in het topic.

Al met al is er met het aantal advertenties/week niet veel spannends gebeurd en het aantal pageviews is minder gedaald dan ik had verwacht.

Terugdraaien is (technisch) natuurlijk mogelijk maar dat geeft voor ons geen verbetering. Ik zie een aantal dingen terugkomen in dit topic:

1) Er wordt minder gekeken op EA(-CO)
2) Bieden is veel lastiger
3) Reageren via PB is meer werk
4) Advertenties kunnen nu minder goed onder de aandacht worden gebracht
5) Het is lastiger om advertenties te volgen

1: Het eerste klopt voor een deel, mensen die reageren komen nu niet meer terug om te kijken welke reacties na hun geplaatst zijn. Behalve dat lijkt het aantal views op EA maar weinig veranderd te zijn.

2: Wat bieden betreft hebben jullie gelijk, dat is nu meer werk en minder sociaal en eigenlijk wel een van de grootste nadelen van het nieuwe systeem. Een heel erg groot deel van dit nadeel is echter vrij eenvoudig op te lossen door als TS in het topic te melden wie er wat geboden heeft. Dat is idd meer werk maar levert wel een overzichtelijk topic op. Er zijn een aantal opties om het bieden weer terug te laten komen maar deze houden allemaal flink wat werk van onze kant in en dat is allemaal tijd die afgaat van de ontwikkeling van het nieuwe EA systeem waar ik eigenlijk veel liever in investeer. Wat dat betreft is dit voor een heel groot deel nog even roeien met de riemen die we hebben.

3: Reageren via PB is inderdaad meer werk, meer uitzoeken, meer bijhouden. Daar staat echter tegenover dat in het oude systeem een heel groot deel van het werk werd gedaan door de moderators van Bokt die dit alles in hun vrije tijd doen. Niet het meest leuke werk, heel veel procedurele dingen, eigenlijk redelijk saai. Het investeren van al die tijd en energie in het orderlijk en eerlijk laten verlopen van de advertentieverkoop is met het dichtzetten van de reactiemogelijkheid verschoven naar de verkopers. We snappen heel goed dat dit vervelend is, maar op het moment is dit de 'minst slechte' optie. Zoals eerder gezegd wordt er gewerkt aan een nieuw EA systeem waarin we reacties wel weer toe kunnen laten maar ook daar zal het niet zo zijn dat de moderators reacties gaan modereren. In ieder geval niet op de manier waarop dat tot nu toe ging.

4&5: Advertenties kunnen nu minder onder de aandacht worden gebracht, onder andere doordat deze niet regelmatig omhoog komen in 'Eigen berichten'. Wel is het mogelijk om advertenties simpel aan je Eigen berichten toe te voegen door op het [img]http://boktimg.nl/forums/styles/Bokt/imageset/topic_unread.gif[/url] icoon te klikken voor de topictitel of bovenaan het topic. Het minder omhoog komen in Eigen berichten is iets dat we eigenlijk wat over het hoofd hebben gezien. Zou zo ook niet weten wat we daaraan zouden kunnen doen behalve alles terugdraaien. Een van de opties is een 'schop deze advertentie omhoog' optie net zoals op Marktplaats waarbij je b.v. een (betaalde) SMS moet sturen. Zouden jullie dat interessant vinden en, zo ja, wat heb je daar dan voor over?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:07

Citaat:
Wat bieden betreft hebben jullie gelijk, dat is nu meer werk en minder sociaal en eigenlijk wel een van de grootste nadelen van het nieuwe systeem. Een heel erg groot deel van dit nadeel is echter vrij eenvoudig op te lossen door als TS in het topic te melden wie er wat geboden heeft. Dat is idd meer werk maar levert wel een overzichtelijk topic op

Groot nadeel hiervan is dat je uit moet gaan van de eerlijkheid van de verkoper, als er 5 pb's gelijk komen met verschillende boden wie geef je dan voorrang? En je moet als plaatser wel bijna continue je inbox in de gaten houden, niet erg handig voor mensen die gewoon werken.

Ik snap alleen die statjes niet helemaal met wat ik zie. Als ik ga tellen hoeveel advertenties er per dag bijkomen lijkt dat veel minder te zijn dan de geringe afname die ze aangeven. maar is er ook een splitsing in commercieel geplaatst, paarden enz. Bij commercieel wordt je op dit moment doodgegooid met bv die bloemoorbellen, tig advertenties geplaatst door 1 persoon maar ook anderen die veel advertenties plaatsen die ook weer verwijdert worden, zit dat er ook in verwerkt?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:09

Het is ook een hogere drempel als je contact met iemand op moet nemen via pb dan dat je gewoon even in het topic kan reageren.