Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:21

maar is het de bedoeling daat het bokkende paard het zelfde blijft ? \
is het niet eens rijd voor een ander paardje of niet ? :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:22

xbbM: Lees even het wensenlijstje van Bart in de beginpost ;)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:23

oke :)

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:24

xbbm schreef:
is het niet eens rijd voor een ander paardje of niet ? :)

lees de beginpost en het topic eens door ;)

maar nee, dat hoeft niet, mag een ander paardje zijn. Echter heeft julius voor veel bokkers emotionele waarde (en persoonlijk vind ik dat julius (wellicht in een andere vorm) moet blijven.... maar ik ben niet degene die beslist :) )

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:25

sjonge jonge..... na-apen? ideen gekopieerd?
pagina's terug werd er ook door iemand gezegd"zo jammer dat veel nu het paard van sjd gebruiken" welk paard van sjd? dat is julius, die kan iedereen zo maken en dat is ook logisch.
ik vind het een leuk topic en er zijn absoluut een aantal hele mooie logo's bij, maar als het zo moet gaan?

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:27

baroen schreef:
pagina's terug werd er ook door iemand gezegd"zo jammer dat veel nu het paard van sjd gebruiken" welk paard van sjd? dat is julius, die kan iedereen zo maken en dat is ook logisch.
ik vind het een leuk topic en er zijn absoluut een aantal hele mooie logo's bij, maar als het zo moet gaan?

DJD bedoel je... ja maar ik heb moeite zitten doen in illustrator om er een vector illustratie van te maken en iemand anders pakt gewoon mijn plaatje en kopieert het in zijn/haar ontwerp. Dat bedoelen ze er dus mee.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:28

idd bedankt ! :)

okeee nou ik zit nou op school bewerken kan ik totaal niet goed maar ik ga mebest doen om er wat moois van te maken !

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:28

Nyckle schreef:
Jammer dat mensen al snel denken dat sommigen gaan na-apen. Kijk, het is een bokkende Julius, dan krijg je toch al snel wat dezelfde ontwerpen. En al lijkt 'ie er veel op, de best uitgewerkte wint. Of denk ik dat verkeerd?! :=

Eens.

PussInBoots schreef:
Naäperij is niet erg, mits er verbeteringen zijn. Ook mensen die geen reactie krijgen kunnen wel heel inspirerend werken op de fantasie van anderen......

Dat ben ik niet met je eens. Nouja, ligt eraan wat je naapen vindt. Als iemand een ontwerp heeft gemaakt, wil degene zelf dat ontwerp verbeteren. Suggesties zijn prima, maar als andere mensen letterlijk het ontwerp overnemen en er dan verbeteringen aan gaan aanbrengen, dat is natuurlijk een beetje gek. Dat zou ik ook niet op prijs stellen.

Ik vind alleen copyrights erover niet echt nodig. Iemand kan het ook overtrekken in Illustrator. Maar dat ben ik. Ik bergijp wel dat andere ontwerpers dat misschien wel graag doen.

MysticTinker schreef:
Inderdaad, dat had ik een aantal pagina's terug ook al aangekaart.
En dan is het nog maar de vraag wie er eerst met het idee was.. Ik heb ook een paar leuke ontwerpen die ik aan niemand wilde zien om kopieën de voorkomen, een daar van was ook met de vallende letters.. Probeer iedereen dan maar eens te overtuigen dat het idee van jezelf komt..
Daarom heb ik deze met de wolk toch maar eerder in het topic gezet.. dan weet iedereen tenminste dat het idee van mij komt..
Ik vind het ook een beetje ingewikkeld worden.

Ja, je komt al snel afzonderlijk van elkaar op dezelfde ideeën. Dus het nadeel van niet meteen posten, is dat iemand anders misschien een zelfde soort idee had, dat eerder post dan jij en dan lijkt het of je het idee 'gejat' hebt, terwijl je eigelijk juist eerder was. Het is niet zo gek dat er soms ontwerpen erg op elkaar lijken, terwijl ze wel degelijk afzonderlijk van elkaar ontworpen zijn. Als je met Julius aan de slag gaat, dan liggen sommige ontwerpen gewoon erg voor de hand.

Ik vind het wel leuk om al die logo's te zien, maar aan de andere kant vind ik het juist ook vervelend. Af en toe zie ik dingen voorbij komen en dan denk oliebol, ja zoiets had ik ook in me hoofd.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:30

DJoysDesignz schreef:
baroen schreef:

DJD bedoel je... ja maar ik heb moeite zitten doen in illustrator om er een vector illustratie van te maken en iemand anders pakt gewoon mijn plaatje en kopieert het in zijn/haar ontwerp. Dat bedoelen ze er dus mee.

iemand? misschien 1 iemand dan... dan spreek je die daar op aan, maar zo werd het niet gezegd.
en dan nog.... alleen het paardje is nog geen ontwerp ;)
en ja djd.. sorry kon er even niet opkomen, maar ik zat in de buurt :D

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:31

xbbm schreef:
is het niet eens rijd voor een ander paardje of niet ?

Dat mag je zelf verzinnen, ik heb wel gekozen voor Julius :)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:32

Afbeelding

Ik ben alleen niet zeker van de tekst, maar heb even geen inspiratie :D

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:34

Knoffer schreef:
Heb zelf ook nog wat geknutseld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vooral de bovenste vind ik super! Hoe lijkt het als je het paardje transparant maakt zodat het de kleur van de achtergrond krijgt? Of in ieder geval iets lichter, nu valt het een beetje weg tegen de donkere letter O.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:38

baroen schreef:

Het is idd jammer als het zo moet gaan. Maar als je in het vak zit, heb je vaak slechte ervaringen, waardoor je een beetje voorzichtig wordt. Er wordt nou eenmaal veel gejat. In het digitale tijdperk is het jatten ook een stuk makkelijker geworden. Hoeveel rechtszaken er wel niet gevoerd over plagiaat. Erg jammer idd.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:43

pretletter17 schreef:
Knoffer schreef:
Vooral de bovenste vind ik super! Hoe lijkt het als je het paardje transparant maakt zodat het de kleur van de achtergrond krijgt? Of in ieder geval iets lichter, nu valt het een beetje weg tegen de donkere letter O.

Ik weet even niet meer of ik dat al geprobeerd heb. Maar ga het dan gewoon nog is proberen. Ga er sowieso nog even wat aan knutselen, maar ik heb vandaag niet zoveel tijd. Dus dat moet even wachten.

pmarena schreef:
Knoffer schreef:

Deze dus , die zijn best gaaf en hebben een profi uitstraling , en ook heel bruikbaar voor de "world-domination" plannen van Bart , hihi !
't Is toch net een wereldbol en dan Bokt zo eroverheen :D

Hehe, ja, heeft een beetje een wereldbol effect :D

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:45

baroen schreef:
iemand? misschien 1 iemand dan... dan spreek je die daar op aan, maar zo werd het niet gezegd.

1? het zijn er 10, maar in mijn volgende ontwerpen komt ook gewoon een copyright. Zodat ik kan voorkomen dat iemand er ook maar aankomt.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:46

oke nouw ga me best doen haha ik dank dat ik dat paard ook mar ga gebruiken dan := haha ik ken em eigenlijk niet dus drm ;)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:46

ik zie wel veel leuke ideeën voorbei komen zeg ! :D

@ ilse
leuk bedacht alleen het lijkt dat er staat allesvoorpaarden.nl ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:49

Heeft iemand ook nog tips/ commentaar op mijn logo? :o Niet dat ik denk dat ik ga winnen maar zodat ik weet waar je goed op moet letten bij een logo..
hij staat op blz. 32.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:55

x_Marr schreef:
Heeft iemand ook nog tips/ commentaar op mijn logo? :o Niet dat ik denk dat ik ga winnen maar zodat ik weet waar je goed op moet letten bij een logo..
hij staat op blz. 32.

Ik heb een beetje het gevoel dat je paard een dikke scheet laat :o :D

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:55

DJoysDesignz schreef:
baroen schreef:

1? het zijn er 10, maar in mijn volgende ontwerpen komt ook gewoon een copyright. Zodat ik kan voorkomen dat iemand er ook maar aankomt.

In het begin heeft iemand Julius in vector gepost, met de bedoeling dat iedereen die kon gebruiken. Dus ik snap niet waarom iedereen die niet pakt. Voor als mensen te lui zijn om hem zelf even over te trekken (of geen Illustrator hebben of digibeet zijn).

x_Marr schreef:
Ik ben toch ook maar aan het knutselen geweest(bewerken werkt aanstekelijk :'))...

http://img238.imageshack.us/img238/8634 ... kt1sp2.bmp

Ik zou geen slogan/hele zin in een logo zetten. Het lettertype vind ik leuk.
Probeer nog even verder uit zonder 'alles over paarden' erbij, zou ik zeggen.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:59

zie:
[img]http://i42.tinypic.com/2uztnp4.jpg[/img]

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BartVB op 02-03-09 15:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: link omgezet naar plaatje

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:47

Ik heb wel voor de huidige kleuren gekozen voor de herkenbaarheid.
Het bokkende achterwerk is van Julius (grof nagetekend, kont, staart en benen).
Makkelijk ivm borduren enzo.
Het bokt-element dient erin te blijven voor de verwijzing naar de site-naam.
Als logo het bokkende achterwerk.
Het achterwerk is van een paard, dus de verwijzing dat het over paarden gaat.

Ik gebruik maar 2 kleuren (dus donkerblauw en rood), zonder achtergrondkleur.
Maar het wit kreeg ik niet zo snel weg.
Julius bokt de O weg.
Afbeelding

bokkende achterwerk van Julius voor bv alleen herkenbaarheid (logo) van bokt zonder
www erin.
Als je goed kijkt zie je in het witte middenstuk (links tegen het achterwerk van het paard aan) een J vorm (ter nagedachtenis aan Julius).
Afbeelding

ps. ik heb nog meer varianten met dit achterwerk, de kleur en lettertype.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PieterBel op 02-03-09 15:07, in het totaal 4 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:59

jodi schreef:
x_Marr schreef:
hij staat op blz. 32.

Ik heb een beetje het gevoel dat je paard een dikke scheet laat :o :D

Hahaha nu je het zegt, de streepjes zitten wat te hoog :D

Dankje Knoffer! :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:00

Mytens: Door de groffe lijnen dacht ik er eerst niet echt bij na dat het een kont was :+
Pas toen ik het las zag ik het....

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:57

xbbm schreef:
ik zie wel veel leuke ideeën voorbei komen zeg ! :D

@ ilse
leuk bedacht alleen het lijkt dat er staat allesvoorpaarden.nl ;)

Haha ja nu je het zegt! :+
Zal vanmiddag even wat aanpassen, wat staat meer voor Bokt? Ik vind "het grootste paardenforum" ook zo afgezaagd :P