Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThisIsMe

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:50

runningkawa schreef:
Alleen staan ze dan wel als gelezen bij de verzender.... dus die weet dan niet dat je ze niet opent Lachen
En idd leven en laten leven....schiet alleen niet op als ze je stalken Haha!

En vind je dat belangrijk dan Verward Dan laat je je er wel heel wat aan gelegen wat een ander denkt. Als ik een pb krijg waar ik niet van gediend ben laat ik dat de verzender één keer weten, eventuele volgende kieper ik ongelezen weg, en dan boeit het me absoluut niet of de verzender denkt dat ik ze gelezen heb.
Wat hier geopperd werd, dat mods kunnen meelezen in een PB, dan kan je de PB net zo goed afschaffen zodat mensen hetgeen wat ze willen zeggen gewoon in het topic zelf moeten doen, dan ben je ook meteen van de 'hate-mail' via PB af.
Ik heb heel weinig last van vervelende PB's, maar ik verstuur ze zelf ook niet en ik ga er verder ook niet op in, dat zal misschien ook wel schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:55

Ja dat vind ik belangrijk, dat geeft een signaal af.
Nu kieper ik het van bepaalde personen ook weg na melding, maar die persoon mag dat ook best weten dat ik dat ook echt doe Lachen
Zo werkte voor de bug de mail ook Lachen

Ik heb er geen moeite mee dat als het nodig zou zijn mijn pb geschiedenis te lezen zou zijn.
Is er gewoon duidelijk wat er over en weer gezegt is

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:06

Als je degene die je een PB stuurt waar je niet van gediend bent antwoordt dat je geen PB's meer van hem/haar hoeft en dat je ze weggooit als je ze wel krijgt is het signaal ook wel duidelijk.
En dan zie je ook niet dat het een achterbakse scheldmail is Pling

Als je nooit reageert gaat er voor de verzender de lol ook wel af, en wat je niet gelezen hebt kan je ook niet raken.
Maar sommige mensen kunnen het gewoon niet laten om overal op te (blijven) reageren, en dat levert naar mijn idee een hele hoop onnodig gezanik en gejammer op. Ik heb op Bokt al eens vaker gezegd, een betere wereld begint bij jezelf, gedrag wat je van een ander niet kan waarderen moet je zelf ook niet vertonen. Als iedereen zich dan ook nog eens een beetje verdraagzamer opstelt naar zijn mede-bokker toe dan zijn topics als dit waarschijnlijk helemaal niet meer nodig, want dan hoeft een mod alleen nog maar verkeerd geplaatste topics te verplaatsen, omdat het geruzie dan vanzelf drastisch afneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:11

Na een lange poos geen mail denk ik...hey wie weet valt het deze keer weer mee... Haha!
Zo heb ik me dan weer een keertje te pakken.
Er zijn ergere dingen, dat is zo Haha!

Maar idd het klopt wat je zegt, mensen willen overal op reageren, weten dat het niet openbaar kan dus drukken niet het knopje plaatsen in maar het knopje pb Lachen

En als iedereen dat eens zou doen....wauw...helaas een utopie...sommige vervelen zich? Hebben wat stoken als hobbie? Geen idee wat het is, maar die blijven het doen.
En dat weet ik ook uit mijn mod tijd dat ik ook zoiets had van, laat elkaar nou...en vaak lukte dat de ene goed, maar dan bleef de ander aan de gang en dan plofte het weer een keer.
Waarom dat nu nodig is??
Als jij het weet, weet ik het ook Haha!

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:26

runningkawa schreef:
Na een lange poos geen mail denk ik...hey wie weet valt het deze keer weer mee... Haha!
Zo heb ik me dan weer een keertje te pakken.
Er zijn ergere dingen, dat is zo Haha!

Maar idd het klopt wat je zegt, mensen willen overal op reageren, weten dat het niet openbaar kan dus drukken niet het knopje plaatsen in maar het knopje pb Lachen

En als iedereen dat eens zou doen....wauw...helaas een utopie...sommige vervelen zich? Hebben wat stoken als hobbie? Geen idee wat het is, maar die blijven het doen.
En dat weet ik ook uit mijn mod tijd dat ik ook zoiets had van, laat elkaar nou...en vaak lukte dat de ene goed, maar dan bleef de ander aan de gang en dan plofte het weer een keer.
Waarom dat nu nodig is??
Als jij het weet, weet ik het ook Haha!

Misschien een idee om zelf ook het vuur niet aan te wakkeren. Je hebt het er wel veel over hoor, en dat begrijp ik, maar goed, dat kan ook een voeding zijn voor de vervelende partij. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:31

Met je eens, maar ik ben niet de enige die er last van heeft (zie eerdere berichten van andere bokkers)
En ik weet ook vanuit mijn mod tijd dat het iets is wat al lang en veel speelt bij andere gebruikers.
En dan is dit toch een topic om het erover te hebben lijkt me?
Hoe het evt op te lossen. of iig verminderen?

En dat ik er ook last van hebt, dat klopt. Maar ik neem aan dat niet iedereen weet wie ik hiermee bedoel, alleen de persoon zelf en aan wie zij het zelf heeft doorgespeeld Lachen En de mods natuurlijk.
En ik ga daar verder ook niet omheen praten, geeft alleen maar verwarring.
En als dit dan een OW opleverd omdat het te duidelijk is of weet ik veel welke noemer, nou jammer dan. Neem ik hem hierbij in ontvangst Lachen Weet ik ook weer dat het niet mag. En dat ik het maar via sneeky steken moet doen.... zonder duidelijkheid...zoals andere in HK topics doen...of zelfs in dit soort topics Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:40

Even over die opmerking van de topics van bokt die bij de advocaat belanden,
dat is wel degelijk waar....Als er naar bewijsmateriaal gezocht mag worden,
en dr bv een pedofiel op bokt zit die openbaar verteld wat hij gedaan heeft en afspreekt met jonge meisjes, is dat wel degelijk bewijs materiaal.

Wij als leden kunnen Bokt (Als we willen) ook voor de rechter slepen als hij ons lidmaatschap niet
wil beindigen stel we zijn niet tevreden over bokt.
We kunnen dan zelfs eisen dat al onze berichten worden weggehaald Lachen
http://www.mijnprivacy.nl/

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:43

Lidmaatschap beëindigen lukt je dus echt niet bij bokt hoor!
Vragen of je naam (zonder ow, waarschuwing, ban of what ever) kan worden verwijdert doen ze ook niet aan.

Het zou mij een beetje te ver gaan om daarvoor naar de rechter te stappen....(en dat weet bokt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:46

Is dat zo chiqa?
Je bent bij aanmelden eens geworden bij de huisregels.
En dat mogen best regels zijn die zo niet gelden.

Dit staat oa in de regels van bokt;
Citaat:
Bokt is een openbaar forum waar iedereen (dus ook je instructeur - stalgenoten - moeder) kan meelezen, berichten worden niet op verzoek verwijderd

EN
Citaat:
Het is niet mogelijk om je account op Bokt te verwijderen. Als je niet meer op Bokt wilt komen, log je gewoon niet meer in. Op het moment dat we wel accounts zouden verwijderen ontstaan er gaten in discussies, waar eerst jouw posts stonden.

Ik bedoel als er in een kroeg de huisregel is dat je bij de toegang gefouilleerd mag worden is het aan jou, wil jij naar binnen of niet.
Dus gefouilleer word anders word je de toegang zo geweigerd.

Maar zo op straat mag je niet zomaar ineens gefouileerd worden als je niks gedaan hebt Lachen

Dat kun je ook doortrekken in kleding.
Er zijn disco's waar in het huisreglement staat dat je geen gabber kleding aan mag.
Dan kun je kiezen naar huis gaan of fatsoenlijke kleding aan doen.
Is dan ook geen discriminatie.

En met de huisregels van bokt ben je het ook eens geweest

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:49

Juffertje schreef:
Lidmaatschap beëindigen lukt je dus echt niet bij bokt hoor!
Vragen of je naam (zonder ow, waarschuwing, ban of what ever) kan worden verwijdert doen ze ook niet aan.

Het zou mij een beetje te ver gaan om daarvoor naar de rechter te stappen....(en dat weet bokt)

Toch vreemd dat je je profiel niet kunt of kan laten wissen. Bloos
Snap niet wat voor argument er te bedenken valt om het niet te wissen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 17:59

KiWiKo schreef:
Ik kan denk ik wel denken dat de mensen die zo een ontzettende moeite hebben met bokt en het beleid van bokt, dat ze er hele drama's van maken naar alle waarschijnlijkheid IRL ook problemen hebben met overheid, staleigenaren, bazen of gewoon andere mensen om zich heen.......

Nou is dit bericht van Kiwiko alweer "oud" (alweer 6 pagina's erbij na mijn laatste bezoek, wow!! ), maar toch even mijn reactie.

Ik vind deze uitspraak niet passen bij je functie van bemiddelaar op Bokt. Ik vind het nogal zwart-wit en generaliserend. Juist van een bemiddelaar verwacht ik toch wat meer genuanceerde uitspraken. Is mijn bescheiden mening Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:12

runningkawa schreef:
Is dat zo chiqa?

Nee dat maakt niets uit. Ik heb dit namelijk persoonlijk meegemaakt,
met een kennis van me die een forum had. Zelfde soort regels als Bokt,
en een van de leden was met ruzie opgestapt en heeft vriendelijk verzocht
zijn berichten te verwijderen plus account, hier werd geen gehoor aan gegeven.
Hij is naar de rechter gestapt en het werd een rechtzaak, en dat heeft de forumeigenaar tenslotte verloren pmdat de software van het forum het toelaat dat dit mogelijk is.

Diegene heeft een boete gekregen en alle berichten moesten worden verwijderd.
Ik weet persoonlijk niet wat je hiermee op zou kunnen schieten en vind het persoonlijk
een verschrikkelijke zielige actie dat diegene hiervoor naar de rechter is gestapt (heeft zeker niets beters te doen) maar de rechten van de privacy gaan dus verschrikkelijk ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:25

Ik vind het eerder een rare rechter. Simpelweg omdat je toestemt.
Want anders zou je toch ook huisregels van een kroeg aan kunnen vechten? Lachen

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:29

runningkawa schreef:
Is dat zo chiqa?

Dit staat oa in de regels van bokt;
Citaat:
Bokt is een openbaar forum waar iedereen (dus ook je instructeur - stalgenoten - moeder) kan meelezen, berichten worden niet op verzoek verwijderd

EN
Citaat:
Het is niet mogelijk om je account op Bokt te verwijderen. Als je niet meer op Bokt wilt komen, log je gewoon niet meer in. Op het moment dat we wel accounts zouden verwijderen ontstaan er gaten in discussies, waar eerst jouw posts stonden.

Ik bedoel als er in een kroeg de huisregel is dat je bij de toegang gefouilleerd mag worden is het aan jou, wil jij naar binnen of niet.
Dus gefouilleer word anders word je de toegang zo geweigerd.

Maar zo op straat mag je niet zomaar ineens gefouileerd worden als je niks gedaan hebt Lachen

Dat kun je ook doortrekken in kleding.
Er zijn disco's waar in het huisreglement staat dat je geen gabber kleding aan mag.
Dan kun je kiezen naar huis gaan of fatsoenlijke kleding aan doen.
Is dan ook geen discriminatie.

En met de huisregels van bokt ben je het ook eens geweest

Maar als iemand een permanente ban gekregen heeft dan heeft ie schijnbaar weinig zinnigs toe te voegen gehad toch?
Anders krijg je geen ban.

Ennuh Jiehaa, jammer dat je die quote weer aanhaalt....was KiWiKo net aan het vergeten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:37

runningkawa schreef:
Want anders zou je toch ook huisregels van een kroeg aan kunnen vechten? Lachen

Dat kan ook. Als je bijvoorbeeld je jas bij de garderobe hangt en er hangt een bordje dat ze niet aansprakelijk zijn kun je dat ook aanvechten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:38

Chiqa schreef:
Even over die opmerking van de topics van bokt die bij de advocaat belanden,
dat is wel degelijk waar....Als er naar bewijsmateriaal gezocht mag worden,

Hoeft niet eens, onderstaand komt uit de RAD wetgeving de uitbreiding op de Pitbullwet:

-------------------------
Artikel 73

Het is verboden dieren, behorende tot door Onze Minister aangewezen soorten of categorieën van dieren te fokken, in Nederland te brengen, te koop aan te bieden of te verkopen.

Het is verboden dieren behorende tot ingevolge het eerste lid aangewezen soorten of categorieën van dieren voorhanden te hebben.

Ingevolge het eerste lid worden slechts aangewezen soorten of categorieën, waarvan de dieren een gevaar kunnen opleveren voor de veiligheid van mens of dier.

Niet alleen de adverteerder is in overtreding, ook de verantwoordelijke krant, advertentiemedium, internetsite is strafbaar en kan derhalve bestraft worden voor medeplichtigheid.
--------------

Als iemand dus een Amercian Stafford Shire Terrier zonder FCI stamboom of een Engelse Staffordshire Terrier Stafford Shire zonder stamboom, bepaalde type's American Bulldogs (die hebben nooit FCI stambomen) of kruisingen die onder de pitbullwet vallen te koop zet op Bokt is Bokt ook strafbaar.

Verder heb je nog de laster. Heb ik 1998 meegemaakt dat de 'eigenaren' van een emaillijst voor de recht moest komen omdat de gebruikers daar een broodfokker met naam en toenaam zwart maakte.
De eigenaar van de emaillijst is mede schuldig bevonden.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 18:48

Juffertje schreef:
Ennuh Jiehaa, jammer dat je die quote weer aanhaalt....was KiWiKo net aan het vergeten Knipoog

Sorry meid, bij mij was 'ie nog vers! Haha!

Ik las een pagina of tig terug dat iemand het jammer vond dat mods onze argumenten direct proberen te weerleggen in dit topic.

Ik heb meerdere malen aan de moderators verzocht ook van zich te laten horen in dit topic. Omdat we hier dan met elkaar kunnen discussiëren en daar hoort mijn inziens ook "de andere kant van het verhaal" bij.

Wel heb ik ook al diverse malen het gevoel gehad dat onze argumenten soms klakkeloos van tafel worden geveegd door de mods, maar dat gevoel overheerst niet. Ik wil de mods daarom verzoeken om vooral hun mening te blijven geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:57

runningkawa schreef:

Hij doet gewoon zn werk, en dat is de wet afstruinen en een veroordeling geven.
T is ook zielig dat een rechter je veroordeeld als je kind wordt aangerand en vermoord
en je diegene inelkaar rost, dat mag namelijk niet van de wet.
De eerste ook niet, maar de tweede dus ook niet, zielig maar waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:59

Soms mag het wel weer.... als jij zegt dat je je helemaal liet gaan door emotie kan het best zijn dat je daarin gelijk krijgt en er met wat simpels vanaf komt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:01

O ziets als ontoerekeningsvatbaarheid Knipoog maar dat krijg je niet gratis bij een pak suiker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:05

Zoiets als ja
Nee dat krijg je niet zomaar, maar als iemand jou kind wat aan doet is dat wel aannemelijk te maken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:06

RK er bestaat zoiets als noodweer, maar dat is geen breed begrip.
Heel simpel, je mag wel iemand van voren aanvallen, maar nooit van achteren, dan is het met voorbedachte rade.
En eigen rechtertje spelen in Nederland is verboden. Ik kan me niet voorstellen dat een rechter dat toestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:08

maar noodweer-exes wel, als je maar niet zegt dat je geweld hebt gebruikt, dan ben je fout.
Maar zeg je dat je door emotie even niet meer wist wat je deed...dan zijn de gevolgen niet zo groot....ach, gewoon moord levert zelfs maar een paar jaar op...dus Lachen

Maar geloof dat het nogal offtopic is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:11

Chiqa schreef:
O ziets als ontoerekeningsvatbaarheid Knipoog maar dat krijg je niet gratis bij een pak suiker.

Ach, gewoon de labiele psychopaat uithangen, hoe moeilijk kan het zijn? Krijg je tenminste gewoon TBS in plaats van een gevangenschap. Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:25

Nouks schreef:
Chiqa schreef:

Ach, gewoon de labiele psychopaat uithangen, hoe moeilijk kan het zijn? Krijg je tenminste gewoon TBS in plaats van een gevangenschap. Haha!

het is maar net wat jij wil.... TBS kan namelijk levenslang zijn....