Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:31

Joman schreef:
Joman schreef:
Je kunt ook geen oude koeien uit de sloot halen, want het mag juridisch niet.
Ik blijf het toch een beetje een kleuterschool vinden. Naar je juffrouw lopen als je een vervelende pb hebt gehad. Een doodsbedreiging die stelselmatig voorkomt, is een ander verhaal, maar ik blijf het allemaal een beetje kleinzerig vinden allemaal. Niet omdat ik iets te verbergen heb hoor, maar ik vind het allemaal wel een erg kinderachtig karakter krijgen. En dat vind ik van heel bokt en de manier waarop er gemodereerd wordt. Blijkbaar is nog meer bemoeienis gewenst. Voor mij een mooie reden om af te zwaaien (tot vreugde van sommigen waarschijnlijk).

Ik word me daar steeds meer van bewust en er zijn inderdaad genoeg fora waarbij ik me meer thuis zou voelen, door een minder kleuterachtige benadering :) Ik zwaai ook af hoor, dat was geen loze kreet ;)

Oprechte vraag, kun je je gewoon niet voorstellen of geloven dat er mensen zijn die er wat zwakker voorstaan die wel heel veel aanstoot nemen aan een heftige PB of vind je dat dat soort mensen überhaupt niet op bokt (of elk willekeurig forum misschien zelfs) zouden moeten zitten?

Imo heb je gewoon diverse fora op internet nodig, van kleuterklasje tot wildwest taferelen. Iedereen past wel ergens bij en als iets niet in je straatje past of een andere richting opgaat dan is er nog een hele wereld aan fora waar iemand wel z’n ei kwijt kan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:31

[***] schreef:
Ha! Daar dacht ik vannacht ook aan toen ik niet kon slapen, een soort wensenlijstsuggestie iets van Bokkers, waar alles neergegooid kan worden wat men graag zou zien.

Ga ik even bespreken met de rest of dat een idee is, ik vind persoonlijk van wel :j Dan hoeven we ook niet eens per jaar zo'n topic als dit te openen :+

Ben benieuwd! Ja ik denk persoonlijk dat het ook al goed zou zijn voor de mentaliteit eigenlijk. Dan hebben mensen ook het idee dat er ook iets mee gedaan wordt ipv eenmalig ergens in een topic besproken?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:32

Joman schreef:
Dat mensen zoveel aanstoot kunnen nemen aan 1 pb van een onbekend persoon.

Ging het maar om 1 PB. Voor ik je überhaupt een PB gestuurd had om nogmaals uit te leggen dat ik gewoon een voorbeeld gaf, had jij privé en in het topic al met namen gegooid. En een ieder die daarna voor mij opkwam probeerde je ook met de grond gelijk te maken en werdt beschuldigd van het niet kunnen lezen en dingen te verzinnen. Zoals je dat nu ook weer doet!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:33

Mag ik even zo egocentrisch zijn om mijn eerdere vraag er weer tussenin te gooien :D

Gini schreef:
Wat ik me wel zo even tussendoor afvraag. Als er echt een wezenlijke verandering op til staat (dus zeker niet voor ieder wissewasje), wordt er dan eerst zoiets als een referendum gehouden om te zien wat het draagvlak is van een bepaalde wijziging? Niet dat ik iemands mening minder wil achten, maar het percentage Bokkers dat in dit topic actief is, is natuurlijk niet echt representatief voor de Boktgebruikers in het algemeen. Niet dat we straks iets wel of juist niet aan het doen zijn, gebaseerd op een minderheid. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:35

Joman schreef:
[Zeker voor een volwassen persoon. Of is het ook pesten als je in het echte leven een keer tegen iemand roept: Joh, val dood, joh crepeer? Dan bestaan daar toch wel hele andere gedachten over :+

Je zou de boel ook om kunnen draaien en niet de schuld leggen bij de persoon die de pb ontvangt maar die hem verstuurd. Hoe treurig is het als je als volwassen persoon dit soort dingen zegt.
Ik vraag me af of je dat in het echt ook tegen een vreemde durft te zeggen of dat het toch makkelijker typt, ik gok het laatste.

Femke_Tweety

Weet je Joman, het is heel simpel.

Zolang je altijd op inhoud en argumenten blijft discussiëren, en nergens op de man, of met drogredenen of met circelredenaties, dan kun je volgens mij echt wel stevig discussiëren op bokt.

Een goede discussie is natuurlijk niet hetzelfde als 'wie roept het vaakst en het hardst en het felst'.

Ook daar kan natuurlijk verschillend over gedacht worden, dat spreekt voor zich.

Maar als er tig mensen zijn die zich storen aan jouw felle en regelmatig op de man wijze van argumenteren, dan zóu je natuurlijk ook bij jezelf te rade kunnen gaan of er wellicht niet een kern van waarheid in zit.
En dat je het eens een poos kunt proberen wat meer te houden bij de eigenlijke inhoud.

Anoniem

Gini schreef:
Mag ik even zo egocentrisch zijn om mijn eerdere vraag er weer tussenin te gooien :D

Gini schreef:
Wat ik me wel zo even tussendoor afvraag. Als er echt een wezenlijke verandering op til staat (dus zeker niet voor ieder wissewasje), wordt er dan eerst zoiets als een referendum gehouden om te zien wat het draagvlak is van een bepaalde wijziging? Niet dat ik iemands mening minder wil achten, maar het percentage Bokkers dat in dit topic actief is, is natuurlijk niet echt representatief voor de Boktgebruikers in het algemeen. Niet dat we straks iets wel of juist niet aan het doen zijn, gebaseerd op een minderheid. :)

Yes! Gezien, maar niet gereageerd. Ik ga 'm sowieso even kopiëren en plakken in het overleg, zeker een goed punt om aan te denken :j

IMANDRA schreef:
[***] schreef:
Ha! Daar dacht ik vannacht ook aan toen ik niet kon slapen, een soort wensenlijstsuggestie iets van Bokkers, waar alles neergegooid kan worden wat men graag zou zien.

Ga ik even bespreken met de rest of dat een idee is, ik vind persoonlijk van wel :j Dan hoeven we ook niet eens per jaar zo'n topic als dit te openen :+

Ben benieuwd! Ja ik denk persoonlijk dat het ook al goed zou zijn voor de mentaliteit eigenlijk. Dan hebben mensen ook het idee dat er ook iets mee gedaan wordt ipv eenmalig ergens in een topic besproken?

Dat denk ik ook :j

Anoniem

Gini schreef:

Gini schreef:

Dat vind ik een heel goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:37

Joh Joman, je dreigt van af te zwaaien. Prima, doe dat dan ook gewoon. Ik snap niet er hier nog niet is ingegrepen door een mod want je bent nu heel hard op 1 persoon aan het inhakken. Het is wel degelijk pestgedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:37

Memories schreef:
Joman schreef:

Ik word me daar steeds meer van bewust en er zijn inderdaad genoeg fora waarbij ik me meer thuis zou voelen, door een minder kleuterachtige benadering :) Ik zwaai ook af hoor, dat was geen loze kreet ;)

Oprechte vraag, kun je je gewoon niet voorstellen of geloven dat er mensen zijn die er wat zwakker voorstaan die wel heel veel aanstoot nemen aan een heftige PB of vind je dat dat soort mensen überhaupt niet op bokt (of elk willekeurig forum misschien zelfs) zouden moeten zitten?

Imo heb je gewoon diverse fora op internet nodig, van kleuterklasje tot wildwest taferelen. Iedereen past wel ergens bij en als iets niet in je straatje past of een andere richting opgaat dan is er nog een hele wereld aan fora waar iemand wel z’n ei kwijt kan.

Dat kan ik me wel voorstellen, maar deze mensen slagen er ook in berichten te posten die (ver) onder de maat zijn, en pb’s te versturen die onder de maat zijn. De inhoud van een pb komt (op uitzonderingen daargelaten zoals hier werden genoemd) wel ergens vandaan. Dus eerst opmerkingen plaatsen, en pb’s sturen en vervolgens aanstoot nemen aan een bericht dat je ontvangt en daarover klagen, lijkt me niet fair.

Ik vind, maar dat is mijn mening, dat wanneer je op een forum post, zeker bij onderwerpen die voornamelijk volwassenen aangaan, en zeker wanneer je zelf discussies aangaat, je wel tegen een stootje moet kunnen ja. Dat vind ik anders op een jeugdforum. Ik kan me voorstellen dat op het jeugdgedeelte van bokt anders wordt gemodereerd dan elders op het forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:38

DeMolenhoek schreef:
Joh Joman, je dreigt van af te zwaaien. Prima, doe dat dan ook gewoon. Ik snap niet er hier nog niet is ingegrepen door een mod want je bent nu heel hard op 1 persoon aan het inhakken. Het is wel degelijk pestgedrag.

Inhakken? Waar hak ik in op die persoon? Leg me dat eens uit.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:39

Dank je wel, Miranda! :) Jij, en de andere mods, zijn echt wel goed bezig. Ik kan het hier soms al amper bijhouden en jullie moeten er daadwerkelijk iets mee doen. :D
Laatst bijgewerkt door Gini op 25-07-20 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

k_m

Ik heb ooit ook een pb gehad waar ik echt slecht van was. Zomaar uit het niks, moest als ik het lef had maar eens naar mezelf gaan kijken voor de oorzaak van een ziekte van mijn paard. Ik was daar echt van slag van.

Verder doet die persoon gewoon heel normaal op bokt, terwijl die pb echt over de schreef was. Ik snap het probleem met modereren op pb berichten echt niet.
Laatst bijgewerkt door k_m op 25-07-20 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Prrrr schreef:
Ibbel: Ja, het gaat om de eigen regels van Bokt, maar dat maakt niet dat je die met terugwerkende kracht ineens kan veranderen. Dit had al in 2002 anders besloten kunnen worden. Maar de situatie is zoals die nu is: in de gebruikersvoorwaarden staat dat pb's prive zijn. Dat houdt in dat we er niet in mogen. Ook niet door het nu ineens open te zetten. Dat moet je dan dus wel (technisch) een waterscheiding in kunnen maken, anders houdt dat niet bij een rechter als er ook maar één bokker is die er een punt van wil maken.

En ja: er zijn best bokkers die juridisch punten proberen te maken, dus dat moet eerst afgedicht worden voordat je daar iets in kan doen. Dus niet van de ene op de andere dag geregeld.

Nee, dat snap ik.
Maar, net zoals twee jaar geleden toen opeens de AVG om de hoek kwam (waarbij het niet helemaal goed ging ;) ) zou je toch een pop-up kunnen maken na inloggen na beleidswijziging met: het bokt beleid is op een cruciaal punt gewijzigd, lees het hier, en tik de box als je akkoord bent?
Niet akkoord = geen toegang. Kan toch niet zo moelijk zijn?

Opnieuw: je kunt toch in oplossingen denken:
hoe vang ik af dat er een beleidswijziging is?
Hoe zorg ik dat iedereen dat weet?

daffie1986

Overigens voor het MOD team. Verder heb ik trouwens geen klagen en vind ik dat jullie (zeker voor vrijwilligers) heel goed jullie best doen.

Zoals ik aangeef, heb ik alleen problemen omtrent de afhandeling van deze betreffende melding en zoals ik zeg vind ik dat ook PB gewoon getemd moeten kunnen worden met een eventueel gevolg als een tijdelijke of definitieve ban voor de verzender.

Anoniem

Femke_Tweety schreef:
Weet je Joman, het is heel simpel.

Zolang je altijd op inhoud en argumenten blijft discussiëren, en nergens op de man, of met drogredenen of met circelredenaties, dan kun je volgens mij echt wel stevig discussiëren op bokt.

Een goede discussie is natuurlijk niet hetzelfde als 'wie roept het vaakst en het hardst en het felst'.

Ook daar kan natuurlijk verschillend over gedacht worden, dat spreekt voor zich.

Maar als er tig mensen zijn die zich storen aan jouw felle en regelmatig op de man wijze van argumenteren, dan zóu je natuurlijk ook bij jezelf te rade kunnen gaan of er wellicht niet een kern van waarheid in zit.
En dat je het eens een poos kunt proberen wat meer te houden bij de eigenlijke inhoud.

Dat ontken ik toch nergens? Ik zeg nergens dat ik aardig ben of geen lelijke pb’s heb verstuurd? Volgens mij ben ik daar heel open in, in tegenstelling tot een aantal anderen.
Neemt niet weg, dat ik wel iets vind van de houding van anderen. Dat is ook mijn goed recht toch.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:40

Gini schreef:
Dank je wel, Miranda! :) Jij, en de andere mods, zijn echt wel goed bezig. Ik kan het hier soms al amper bijhouden en jullie moeten er daadwerkelijk iets mee doen. :D

Eens!

Vind het alleen wel jammer dat dit topic ook gebruikt wordt om persoonlijke vetes uit te vechten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:42

Giolli schreef:
Joman schreef:
[Zeker voor een volwassen persoon. Of is het ook pesten als je in het echte leven een keer tegen iemand roept: Joh, val dood, joh crepeer? Dan bestaan daar toch wel hele andere gedachten over :+

Je zou de boel ook om kunnen draaien en niet de schuld leggen bij de persoon die de pb ontvangt maar die hem verstuurd. Hoe treurig is het als je als volwassen persoon dit soort dingen zegt.
Ik vraag me af of je dat in het echt ook tegen een vreemde durft te zeggen of dat het toch makkelijker typt, ik gok het laatste.

Ik leg niet de schuld bij een ander neer :) Ik kom er volgens mij openlijk voor uit dat ik hier niet zit om vrienden te maken of aardig gevonden te worden. Laat staan dat ik ergens zeg dat ik aardig doe :) Maar ik vind het wel treurig als men idd geen vermogen heeft tot incasseren.
En ja hoor, in het echte leven ben ik precies zoals op bokt. Bokt is wat mij betreft niet belangrijk genoeg om me dusdanig anders voor te doen of aan te passen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:44

IMANDRA schreef:
Gini schreef:

Eens!

Vind het alleen wel jammer dat dit topic ook gebruikt wordt om persoonlijke vetes uit te vechten :=

Ja je hebt gelijk. Ik trek me terug :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:45

daffie1986 schreef:
Overigens voor het MOD team. Verder heb ik trouwens geen klagen en vind ik dat jullie (zeker voor vrijwilligers) heel goed jullie best doen.

Zoals ik aangeef, heb ik alleen problemen omtrent de afhandeling van deze betreffende melding en zoals ik zeg vind ik dat ook PB gewoon getemd moeten kunnen worden met een eventueel gevolg als een tijdelijke of definitieve ban voor de verzender.

Kan ik zeker begrijpen! Het is soms voor ons lastig om te reageren, want.. we mogen niks doen, dus wat doe je dan. Ik probeer in ieder geval bij zulke situaties wel een ondersteunend antwoord te geven, begrip te tonen. Maar ook ik heb het wel eens afgehandeld met 'Ik ga ermee bezig' dan achter de schermen overleg en alles, maar nooit meer terugkoppelen. Kunnen we allemaal wel wat beter op letten :j

Nare PB's zijn vervelend! Ik heb ze zelf ook gehad hoor :o Was er ook misselijk van. Dus.. ik snap je :(:)

Dank Gini en IMANDRA, ik lees heel veel! Soms schiet er iets bij in, dus dan zoals jij deed Gini, lekker quoten, geen probleem :D

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:46

Joman schreef:
Joman schreef:

Dat kan ik me wel voorstellen, maar deze mensen slagen er ook in berichten te posten die (ver) onder de maat zijn, en pb’s te versturen die onder de maat zijn. De inhoud van een pb komt (op uitzonderingen daargelaten zoals hier werden genoemd) wel ergens vandaan. Dus eerst opmerkingen plaatsen, en pb’s sturen en vervolgens aanstoot nemen aan een bericht dat je ontvangt en daarover klagen, lijkt me niet fair.

Ik vind, maar dat is mijn mening, dat wanneer je op een forum post, zeker bij onderwerpen die voornamelijk volwassenen aangaan, en zeker wanneer je zelf discussies aangaat, je wel tegen een stootje moet kunnen ja. Dat vind ik anders op een jeugdforum. Ik kan me voorstellen dat op het jeugdgedeelte van bokt anders wordt gemodereerd dan elders op het forum.

Wat bedoel je precies met ‘onder de maat zijn’? Dat ze zelf al met vrij heftige woorden inklappen of?
Verder snap je mening daarin wel en die kan ik ook prima respecteren. Ik denk alleen dat bokt gewoon een iets meer jeugdjournaalproof type forum is wat dat betreft en vind het ook wel fijn dat men daar nu meer naar gaat handelen. Maar daarover mogen de meningen zeker verschillen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:47

Ibbel schreef:
Nee, dat snap ik.
Maar, net zoals twee jaar geleden toen opeens de AVG om de hoek kwam (waarbij het niet helemaal goed ging ;) ) zou je toch een pop-up kunnen maken na inloggen na beleidswijziging met: het bokt beleid is op een cruciaal punt gewijzigd, lees het hier, en tik de box als je akkoord bent?
Niet akkoord = geen toegang. Kan toch niet zo moelijk zijn?

Opnieuw: je kunt toch in oplossingen denken:
hoe vang ik af dat er een beleidswijziging is?
Hoe zorg ik dat iedereen dat weet?

Bekendmaken van een beleidswijziging (als er een keer een beslissing is): niet ingewikkeld. Technisch afvangen van de toegang tot pb's uit het verleden, zodat we daar niet mee voor de rechter gesleept kunnen worden: geen idee. Ik weet niet of dat nu kan, ik weet niet hoe de overgang naar Flarum gaat zijn, of het verstandig is om daarop te wachten, of en hoe je rekening moet houden met migratie, wat voor regels je daar technisch aan kan verbinden: daar zit de crux. Bepalen van het beleid zit dan ook aan wat er technisch mogelijk is, daar zijn denk ik ook geen oneindige fondsen voor beschikbaar. Dus nee, ik weet niet hoe moeilijk het kan worden.

Ik denk wel in mogelijkheden, echt creatief genoeg, maar ik ken de kaders niet. Jij ook niet, overigens, dus ik vind de uitspraak dat het niet zo moeilijk kan zijn best dapper.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:48

IMANDRA schreef:
Gini schreef:

Eens!

Geeft wel meteen duidelijkheid in hoe het zit :j

En inderdaad fijn hoe het mod team hier aanwezig is :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:49

Overigens mbt het pb verhaal, Bart kan pb’s lezen dus dan zou er ook een systeem gemaakt kunnen worden om erop te modereren. Of om een pb open te zetten voor mods als een gebruiker erop temt.

Het is jammer dat deze behoefte er al zo lang is en er niet is voorzien in iets van een oplossing.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:51

IMANDRA schreef:

Niet zo zeer een vete, maar wel iets wat flink op komt borrelen als mensen doen alsof ze van niets weten.

Sorry