Karl66 schreef:pmarena schreef:In je voorbeeld van een topic van "krijg je van bananen van 20cm diarree" stelt iemand deze vraag waarschijnlijk immers niet voor niets op een forum waar heel veel verschillende mensen zitten

Maar wat is het nut van een vraag stellen als je alleen maar antwoorden wil, die jouw mening bevestigen? En waarom zouden antwoorden die jouw meningen niet bevestigen per definitie bedoeld zijn om iemand als stom of als dorpsgek weg te zetten? Het zijn toch juist de antwoorden die je mening niet bevestigen, waar je nieuwe inzichten van krijgt?
Waarom zou je mensen dom moeten willen houden door ja, je hebt gelijk te zeggen op het forum?
Nou als je dit soort vragen stelt omdat je het graag beter wilt begrijpen wat ik bedoel...dan had je ook gewoon even goed kunnen lezen wat ik al eerder heb gezegd, zoals:
Karl66 schreef:Maar wat is het nut van een vraag stellen als je alleen maar antwoorden wil, die jouw mening bevestigen?
pmarena schreef:Als ze alleen maar de mening / ervaring willen van een diëtist dan vragen ze het daar wel. Neemt niet weg dat de mening van een diëtist, wat die heeft geleerd, natuurlijk erg waardevol is voor het beantwoorden van deze vraag vanuit die invalshoek

Dus hoezo alleen maar antwoorden willen die je mening bevestigen, dat zeg ik toch helemaal niet 
Ik geef juist aan dat zo iemand het waarschijnlijk juist wel fijn vindt om reacties vanuit verschillende invalshoeken te krijgen 
Karl66 schreef:En waarom zouden antwoorden die jouw meningen niet bevestigen per definitie bedoeld zijn om iemand als stom of als dorpsgek weg te zetten?
Ook dat zeg ik niet. Maar het is wel overduidelijk dat er meteen vanuit wordt gegaan dat die bananen het in ieder geval niet kunnen zijn, het heeft echt heus een andere reden hoor! En dan dingen opnoemen als mogelijke reden die suggereren dat die ander te dom is om daar zelf aan te denken
Nogmaals: VRAAG het gewoon eerst eens hoe iemand tot de betreffende conclusie is gekomen, voordat je er vanuit gaat dat het een suffie is die onzin vertelt
Karl66 schreef:Het zijn toch juist de antwoorden die je mening niet bevestigen, waar je nieuwe inzichten van krijgt?
Dat is natuurlijk hartstikke waar
Maar het kan ook wel eens zijn dat iemand zelf al op het juiste spoor zit en geen nieuwe inzichten nodig heeft, maar ook net zo'n apart geval is die niet tegen pinda's bepaalde bananen kan terwijl de meeste mensen daar geen enkel probleem mee hebben.
tmr001 schreef:pmarena schreef:Ik zou denken: nou misschien werkt het voor jou inderdaad wel zo

Maar in het algemeen...enz.
Maar je hebt er dus totaal geen problemen mee als iemand dronken de weg op gaat als diegene de ervaring heeft dat dat fijner is? Ik schrik daar best van eerlijkgezegd... stel dat diegene rondrijdt waar je kinderen spelen? Terwijl het strafbaar is, en om een hele goede reden?
Waarom nou weer zo'n rare, insinuerende vraag 
Als ik denk "misschien werkt het voor jou inderdaad wel zo" zeg ik toch niet dat ik het goedkeur?
Er staat verdikkeme nog achter "maar in het algemeen...enz" om aan te geven dat ik het belangrijk vind om die hele bijsluiter er bij te zeggen dat het over het algemeen niet zo werkt en niet verstandig is.
Overigens kan ik me dus inderdaad best voorstellen dat er mensen zijn die wat AANGESCHOTEN (want dat stond er in de originele post ook bij!) beter rijden dan wanneer ze nuchter zijn. Want reken maar dat je er zenuwenlijders bij hebt die levensgevaarlijk zijn op de weg omdat ze alles eng vinden.
Als die door het 1 of andere goedje (alcohol of wellicht wel medicatie) wat minder edgy worden (maar niet zodanig dat ze weer naar de andere kant doorslaan) dan zouden ze daarmee best een stuk veiliger kunnen rijden 
Maar dat ik me voor kan stellen dat het in individuele gevallen best zo zou kunnen zijn, zegt toch niet dat ik het überhaupt verstandig vind, aan wil moedigen bij diegene of iedereen nu ineens oproep dat we allemaal alleen nog maar straalbezopen moeten gaan rijden 
Kortom: gewoon een stukje meer begrip voor individuele gevallen zonder die meteen af te doen als onzin, moet imo gewoon kunnen. Erbij zeggen dat het niet "normaal" is, niet logisch is, je er nog nooit van gehoord hebt, je denkt dat dit heel raar is en nergens eerder ooit vastgelegd is, geen wetenschappelijke consensus heeft en dat soort dingen: hele dikke prima
Maar niet alléén maar doen alsof iemand ze ziet vliegen joh...er zijn altijd uitzonderingen en hoe onlogisch die misschien ook lijken: houdt gewoon een kiertje open voor dat soort dingen, dan hoeven mensen die wellicht dus inderdaad in die niche vallen ook niet te vechten om gehoord te worden.
En dan hoef je je er zelf weer niet aan te storen dat ze zo aanwezig zijn met hun roep om aandacht voor hun probleem.
En nee dit gaat niet specifiek over vaccinaties, maar over hoe mensen met een andere mening ook in een topic kunnen reageren en je wellicht kan voorkomen dat het zo grimmig wordt