Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:56

Je kunt inderdaad zelf solliciteren dmv een open sollicitatie, of door het reageren op een oproep als we mods zoeken, maar je kunt ook gevraagd worden omdat het opvalt dat je bijvoorbeeld altijd op een prettige manier discussieert, daarbij wordt echt niet gekeken naar meningen. Achter de schermen staan ook zeker niet altijd alle neuzen dezelfde kant op en discussie en iemand met een andere visie is alleen maar prettig.
We kijken dus naar postgedrag en eventuele sanctie-historie (en hoe recent die is). En dan zijn er verschillende rondes achter de schermen waarbij iedereen zijn mening kan geven. Je moet minimaal 18 zijn, maar de meeste mods zijn toch iets ouder dan dat als ze groen worden. Daarnaast kijken we bijvoorbeeld ook naar leeftijdsverdeling in het team, zodat we niet met bijvoorbeeld alleen maar twintigers zitten. :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:08

Die keer dat dat een keer op de voorpagina stond kan ik mij nog wel herinneren, ik heb nog nooit zoveel kinderen en jong volwassenen dagenlang zó slijmerig zien doen op bokt als toen :') Het was grappig en vreselijk tegelijkertijd.
Tenminste, ik kan mij maar 1x herinneren dat ik ooit gezien heb dat jullie echt actief mensen zochten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:13

Citaat:
We kijken dus naar postgedrag en eventuele sanctie-historie (en hoe recent die is)

Dus of er naar jullie mond gepraat word?

Citaat:
daarbij wordt echt niet gekeken naar meningen

Wel dus, want heb je niet de mening van het modteam heb je direct een pb in je inbox hangen.

Citaat:
en iemand met een andere visie is alleen maar prettig

Nee hoor, dan was mijn bericht vandaag niet meerdere keren verwijderd

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:28

Het probleem met als je zelf pb's tussen jou en een mod openbaar maakt is dat niemand behalve jij en die mod zeker weet of het klopt wat erin staat. Want je zou zomaar dingen toe kunnen voegen of juist weg kunnen laten waardoor het lijkt alsof je niks gedaan hebt. En ik zeg niet dat jij dit doet, maar je hebt er altijd mensen bij zitten die dit wel doen. En dan wordt het al heel gauw een wellus-nietus spelletje.

bruintje123 schreef:
Citaat:
We kijken dus naar postgedrag en eventuele sanctie-historie (en hoe recent die is)

Citaat:

Wel dus, want heb je niet de mening van het modteam heb je direct een pb in je inbox hangen.

Citaat:

Ik moet zeggen dat ik dit geen prettige toon vinden. Ik vind dat je niet echt open staat voor wat er gezegd wordt. En daarnaast is wat je hier zegt ook gewoon echt niet waar :+ Het zou je sieren om eens te kijken naar de eigen toon van je berichten in plaats van maar steeds met dat vingertje naar de ander te wijzen. Want laten we heel eerlijk zijn; bovenstaande bericht geeft niet aan dat je nu zo open staat voor discussie, of vind jij van wel?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:32

bruintje123 schreef:
Citaat:

Citaat:

Citaat:

We kijken zeker niet naar of het iemand is die het overal altijd maar mee eens is, een eigen mening wordt zeker gewaardeerd.
Zoals eerder ook is aangegeven; we gaan openbaar niet in op individuele sancties, dat gaat zeker niet over jouw mening. Als je geen eigen mening had mogen geven op bokt, dan hadden we dit hele topic toch allang verwijderd? We zijn juist blij met jullie input zodat we scherp kunnen blijven, dus discussieer daar vooral over, maar niet over individuele sancties. Daarvoor kun je in gesprek met de mod van wie je de sanctie hebt ontvangen, of diens hoofdmod.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:38

Golden arrow, nee ik sta er momenteel ook niet voor open, geef ik direct toe.
En dat heeft een reden, denk je ook niet?

Murthul nogmaals, het gaat niet over dat ik een pb heb gekregen en dat bespreek, want daar staat niet meer in dan verwijderd in de altijd vingerwijzende kinderachtige toon.
maar dat het ene wel blijft staan en het andere niet. Daar gaat het om.
En dat past hier zeker wel.

Maar dat ik dat aangaf is ook al allemaal verwijderd en komt goldenarrow er juist bij dat ik eens naar mezelf moet wijzen terwijl ik dat in het verwijderde ook deed. Maar goed dat leest niemand meer.
Hoe eerlijk is dat?

Citaat:
Ik heb gevraagd om terug plaatsing van het bericht hier, laat gebruikers maar eens discussieren er over.
Lijkt me veel leerzamer dan alleen uit de mod ogen bekeken.
Misschien zeggen alle bokkers ook, nee bruintje jij zit echt fout. Prima, kan ik mee leven dan.
Nu voelt het echt niet kloppend. En dat is niet de eerste keer. En dat is ook waarom een topic als dit ontstaat omdat meer mensen dat vinden.

Dus ik kijk echt wel naar mezelf.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:47

Je wil het dan alsnog over een individuele sanctie hebben, namelijk “waarom is mijn bericht verwijderd en de andere berichten niet”, daar gaan we openbaar gewoonweg niet op in, ik wil het best per PB met je bespreken, ik geef je graag uitleg, zoveel woede om een verwijderd bericht is enorm zonde van je energie en echt niet nodig. Of je kunt de mod die het verwijderd heeft een PB sturen voor wat opheldering, maar daarover gaan we in dit topic geen uitspraken doen.

Alleen, op het moment dat je zelf al aangeeft dat je niet meer open staat voor discussie, wellicht kun je dan beter dit topic even wegklikken tot de woede wat gezakt is zodat we hier op een fijnere manier met elkaar kunnen omgaan?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:52

Ik vind het nogal onnodig om ergens over te discussieren als de ander er niet open voor staat :+ Punt is dat je bericht hoogstwaarschijnlijk niet teruggeplaatst gaat worden. Dan kan je wel dit hele topic alleen maar blijven roepen dat het teruggeplaatst moet worden en dat mensen dat maar moeten beoordelen, maar om eerlijk te zijn boeit het mij als gebruiker dan weer bijzonder weinig wat er in jouw verwijderde bericht staat. Dat is ook wat ik bedoel met het 'eerst naar jezelf kijken'. Want ik heb wel vaker problemen met hoe je dingen verwoordt in verschillende topics, alleen kies ik er op dat moment voor om er niks over te zeggen. Nu zeg ik wel wat over je toon en gelijk komt er verweer. Blijkbaar wil je dus niet dat mensen je berichten beoordelen? Of mogen ze alleen maar zeggen dat ze er niks mis mee vinden?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:58

Ben ik de enige die niet snapt waar het momenteel over gaat?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:04

In mijn pb staan mensen die het wel interessant vinden.
Maar hier geen mening kunnen geven.

Ja waarom 1 bericht verwijderd word en de ander niet heeft niets met privé te maken.
En blijft on topic en daar blijf ik wel voor open staan. Maar juist de mods weer niet.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:07

Waarom zouden ze hier hun mening niet kunnen geven? Ik vind het 'ik heb x aantal mensen via pb die het wél met me eens zijn' altijd vrij zwak. Niemand die het kan controleren en iedereen kan het zeggen. Iedereen met een account op Bokt kan hier gewoon reageren en die mensen die in de pb hangen dus ook.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:08

Dan maar zwak.
Van mij mogen ze hier reageren. Graag zelfs :j
Wel bang voor sancties of onder het vergrootglas te komen?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:15

Zolang je op een normale manier je mening kan geven zie ik geen enkele reden om bang te zijn voor een sanctie :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:23

Telpeva schreef:

+1

Ik heb vaak discussies met Bruintje, maar hierin geef ik haar gelijk.
Vaak heb je het gevoel, dat er met 2 of meer maten wordt gemeten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:24

Ik heb ook wel eens een mod pb gehad waarvan ik dacht “snotneus, schooljuf”. Maar als ik dan mijn eigen post na een dag of wat terug lees zie ik wel in dat ik een en ander anders had kunnen formuleren. Ben nu eenmaal flink recht voor zn raap. Ik sta dan nog steeds achter de inhoud van wat ik geschreven heb, de manier had anders gekund. En tja, dan kan je wen mod opmerking betweterig of snotneuzerig vinden, er zal wel een kern van waarheid inzitten. Leven en laten leven.

Doen de mods ook aan intervisie?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:26

Zoals ik eerder al zei; ik wil echt wel met je in gesprek hierover via PB, maar omdat het gaat over jouw sanctie gaan we daar verder niet op in in dit topic. Ik denk dan ook dat het weinig zin heeft om er hier verder op door te gaan, dan blijven we in kringetjes draaien. Als je graag meer info wil over je sanctie kan dat per PB, maar niet hier. :)

rien10 schreef:
Ik heb ook wel eens een mod pb gehad waarvan ik dacht “snotneus, schooljuf”. Maar als ik dan mijn eigen post na een dag of wat terug lees zie ik wel in dat ik een en ander anders had kunnen formuleren. Ben nu eenmaal flink recht voor zn raap. Ik sta dan nog steeds achter de inhoud van wat ik geschreven heb, de manier had anders gekund. En tja, dan kan je wen mod opmerking betweterig of snotneuzerig vinden, er zal wel een kern van waarheid inzitten. Leven en laten leven.

Doen de mods ook aan intervisie?

We gaan regelmatig samen in gesprek over hoe we PB’s kunnen verbeteren om ervoor te zorgen dat de boodschap zo goed mogelijk aankomt. :j
Betweterig overkomen oid is nooit de bedoeling, maar dat spreekt voor zich lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:41

Dani schreef:
Voorbeelden mogen besproken worden als het niet wordt gebruikt om een mod echt af te zeiken, en als het openbaar te zien is. Een vraag 'goh, waarom is dit topic op slot maar die niet?' is nog wel geschikt, daar kunnen wij waarschijnlijk ook openbaar uitleg over geven. En algemene vragen mogen ook, zoals 'ik heb gezien dat alle berichten met een persoonlijke aanval verwijderd werden vroeger, nu blijft er veel meer staan volgens mij, hoe zit dat?' Ook daar kunnen we uitleg over geven, omdat de vraag algemeen is.

De grens ligt bij privécommunicatie over individuele sancties. Zodra iets via PB verloopt mag het niet openbaar. Wij kunnen (en willen) daar niet op ingaan uit privacy-overwegingen (jullie privacy!), en dat betekent automatisch dat er nooit een discussie uit kan voortkomen, hooguit een bult commentaar zonder dat wij inhoudelijk kunnen reageren. Dat levert niemand iets op, behalve de mensen die even hun gal wilden spuwen. En dat is niet het doel van FZ.

Ik begrijp dat het voelt als een doofpot als wij zeggen 'doe dat via PB', ik snap echt wel hoe dat overkomt. Ook als we hier berichten weghalen. Maar via PB kunnen wij wél die uitleg geven en erop ingaan, dat is de reden dat we het via die weg doen. Ik zou het zelf ook fijn vinden om zaken openbaar te bespreken of toe te lichten, maar ik vind het onacceptabel om berichten of eerdere waarschuwingen van gebruikers openbaar te maken. Ook niet als jij het prima zou vinden, want ik voel me daar zelf al bezwaard over.

En we gaan graag in discussie, we maken beslist fouten en het is alleen maar fijn als we daarop gewezen worden. Maar FZ is er niet om ons af te kunnen zeiken of keihard te bekritiseren zonder dat wij erop in kunnen gaan. Vandaar dat we de grens trekken bij zaken waar wij niet inhoudelijk op kunnen reageren. Dat is niet leuk, maar ik zie zelf geen andere mogelijkheid waarbij we het wél kunnen bespreken zónder privéinformatie te delen. Jij wel? :)

Maar Dani, waar zie jij dat mensen mods nu afzeiken?
Er wordt echter een link naar een topic met een (onnodige) mod-opmerking geplaatst. Vervolgens komt het commentaar dat men dat via PB moet vragen of dat niet anders kan, maar zien 'jullie' wel in dat je op die manier dus wél je gebruikers 'monddood' maakt door het maar achter de schermen te gooien? Privé communicatie mag immers niet openbaar gemaakt worden (prima, niks mis mee) maar als er dus vervolgens een onderwerp/opmerking aangekaart wordt die publiekelijk gemaakt is én dus wel anders had gekund, dan mag dat niet aangekaart worden. Terwijl er imo geen mod afgezeken wordt? Volgens mij kunnen jullie er prima op in gaan. Maar door het af te doen met een 'vraag dat maar via PB' haal je je als team juist meer ongenoegen op de hals, in plaats van dat je het ongenoegen af probeert te nemen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:49

Rachelle “Het systeem” bekritiseren is idd wat anders dan “een mod bekritiseren”. Ik vind dat je altijd kritisch mag zijn.

Murthull, als ik iets belerend of snotneuzerig vind overkomen zegt dat natuurlijk ook iets over mijzelf, met mijn vermogen om met kritiek om te gaan. Wat niet wegneemt dat ik de “vanaf 18” leeftijd voor een mod heel jong vind.
Een mod van 21 die een bokker van 60 terecht wijst? Ja, sommige 21 jarigen mogen dat van mij wel, als ik ze persoonlijk ken, als ik weet hoe (levens)wijs de persoon is. Nee, niet zomaar.

En gelukkig ben ik nog geen 60. :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:50

Ik zeg nergens dat ik mensen nu een mod zie afzeiken? :) Ik leg alleen uit dat dat een reden kan zijn om een bericht te verwijderen, niet dat het gebeurd is/de daadwerkelijke reden was, maar gewoon als algemene uitleg.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:51

Precies, dat bedoel ik ook. Kritisch zijn en blijven is prima.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:49

Murtul een bericht weghalen vind ik geen sanctie, alleen verschrikkelijk irritant als dat met 2 maten gaat.
En dat gebeurde hier. En ja dan word ik pissig.
Ik krijg wel te horen dat er en sanctie komt als ik dat bericht met hoe zit dat nu nog eens plaats.
Dat is behoorlijk macht uit willen oefenen.

Electra63 schreef:
Telpeva schreef:

+1

Dank je electra.

Telpeva
nee er is niet veel meer van te snappen omdat er continue verwijderd word.
Het blijkt maar niet door te dringen dat het niet alleen om mijn bericht gaat maar om het waarom en ik dat als voorbeeld nam.
Want nee de uitleg klopt gewoon niet.
2 verwijzingen naar 1 dame, waar echt helemaal niemand anders mee bedoeld kan worden, dus beide op de persoon. 1 verwijderd ander niet.
Dan kan er uitgelegd worden tot iemand een ons weegt maar het klopt dan gewoon niet.
En het steeds verwijderen van berichten hier bewijst dat in mijn ogen alleen maar. Want stel dat bokkers dan zeggen, goh ja, wat een onzin verwijdering.
Bokkers kunnen ook zeggen, terechte verwijdering, toch zijn ze denk ik bang dat dat niet het antwoord gaat zijn, anders bleven de berichten wel staan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:52

Electra63 schreef:
Telpeva schreef:

+1

Ik sluit me hierbij aan.
En voor de volledigheid: ik sta in sommige maatschappelijke thema's recht tegenover Bruintje met mijn mening, maar ik heb nog nooit de neiging gehad om te temmen omdat een bericht van haar een "verkeerde toon" zou hebben. Dat suggereert toch weer dat alleen hallelujah emoties zijn toegestaan op bokt omdat er anders tere zieltjes worden gekwetst.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:57

Dank voor de bijval :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:51

Dank voor de uitleg, nu snap ik tenminste waar het over gaat.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:29

Ik snap m nog niet helemaal geloof ik.
Aan de ene kant vind ik het jammer dat je dan die mod geen pb hebt gedaan/doet als ik t goed begrepen heb ?
Maar ik kan me ook wel goed voorstellen dat het niet fijn is als de ene wel weggehaald wordt en de andere niet :j

Ik weet ook hoe lastig het aan de andere kant kan zijn en merk zelf ook wel dat het voor de ene mod vanzelfsprekender is om ergens goed mee om te gaan dan de ander.
Het niet helemaal op 1 lijn liggen komt wel meer naar voren daarin.