Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angela schreef:Ja, wellicht had er bij moeten staan "tijdelijk". Maar zoals hierboven ook al aangegeven: wij zijn ook maar mensen, en soms komt in een stukje tekst niet helemaal naar voren wat je precies bedoelt. En soms voelt iets als een juiste beslissing, en moet je er daarna op terug komen. Dat heeft iedereen hier, niet alleen wij als mods. Ik kom dagelijks verzoeken tegen tot het verwijderen van (delen van) posts. Dus blijkbaar zijn er veel bokkers die op enig moment niet helemaal hebben gedaan wat ze op een later moment nog hetzelfde zouden doen. Als je begrijpt wat ik bedoel
Abiola schreef:Angela schreef:Ja, wellicht had er bij moeten staan "tijdelijk". Maar zoals hierboven ook al aangegeven: wij zijn ook maar mensen, en soms komt in een stukje tekst niet helemaal naar voren wat je precies bedoelt. En soms voelt iets als een juiste beslissing, en moet je er daarna op terug komen. Dat heeft iedereen hier, niet alleen wij als mods. Ik kom dagelijks verzoeken tegen tot het verwijderen van (delen van) posts. Dus blijkbaar zijn er veel bokkers die op enig moment niet helemaal hebben gedaan wat ze op een later moment nog hetzelfde zouden doen. Als je begrijpt wat ik bedoel
Ja dat begrijp ik, maar als ik iets zou posten waar ik later spijt van heb, dan moet ik bij jullie "bedelen" om het te verwijderen, of ik krijg een sturende PB of erger. Als jullie een foutje maken, hangt daar geen consequentie aan. Behalve dat er dan dit soort topics geopend worden, die jullie negen van de tien keer op slot mikkenIk zie nooit topics vanuit het team met een mea culpa.
Angela schreef:Even over het topic sluiten: in veel gevallen is het zo dat een dergelijk topic van het ene op het andere moment totaal uit de hand kan lopen. Een slotje wordt dan ook vaak gezet "op gevoel". Daarna kan altijd (en wordt bijna altijd) met het hele team besproken worden of het slotje blijft staan, of dat het topic alsnog open gaat. Het lastige is dat wij als moderators allemaal vrijwillig het modden er parttime bij doen. We zijn dus niet 24/7 online, maar soms blijkt dat wel nodig te zijn. Om te voorkomen dat een topic daarna volledig uit de hand loopt kan daarom soms al een slotje geplaatst worden om dit te voorkomen.
Ik heb niet meegekeken bij de beslissing van Balance om het betreffende topic op de slot te zetten, en weet ook niet of het bovenstaande nu (in dit geval) van toepassing is, maar het is wel een reden dat een topic soms "snel" op slot staat. (het opruimen en daarna aanspreken waar nodig is namelijk echt enorm veel werk, en soms wil je er bij zo'n topic echt bovenop zitten).
Angela schreef:Even over het topic sluiten: in veel gevallen is het zo dat een dergelijk topic van het ene op het andere moment totaal uit de hand kan lopen. Een slotje wordt dan ook vaak gezet "op gevoel".
Shellyke schreef:Het is net zoiets als ik breng mijn auto alvast naar de garage want hij zou het eens begeven. Sorry Angela, ik vind de uitleg werkelijk nergens op slaan. Dan zou je in principe ieder topic bij voorbaat al op slot gooien of nog beter, het hele forum opdoeken. Dat er het een en ander bij komt kijken om het allemaal in goede banen te leiden wil ik best aannemen maar ga niet zomaar op je gevoel af terwijl er in weze nog niks aan de hand is. Dan krijg je weer een hoop pb's waar jullie gezien je uitleg qua tijd niet op zitten te wachten want om al die pb's te beantwoorden gaat veel meer tijd inzitten.
Shellyke schreef:En die tijd is er niet, want de mods hebben ook 'een leven'.Angela schreef:Even over het topic sluiten: in veel gevallen is het zo dat een dergelijk topic van het ene op het andere moment totaal uit de hand kan lopen. Een slotje wordt dan ook vaak gezet "op gevoel". Daarna kan altijd (en wordt bijna altijd) met het hele team besproken worden of het slotje blijft staan, of dat het topic alsnog open gaat. Het lastige is dat wij als moderators allemaal vrijwillig het modden er parttime bij doen. We zijn dus niet 24/7 online, maar soms blijkt dat wel nodig te zijn. Om te voorkomen dat een topic daarna volledig uit de hand loopt kan daarom soms al een slotje geplaatst worden om dit te voorkomen.
Ik heb niet meegekeken bij de beslissing van Balance om het betreffende topic op de slot te zetten, en weet ook niet of het bovenstaande nu (in dit geval) van toepassing is, maar het is wel een reden dat een topic soms "snel" op slot staat. (het opruimen en daarna aanspreken waar nodig is namelijk echt enorm veel werk, en soms wil je er bij zo'n topic echt bovenop zitten).
Het is net zoiets als ik breng mijn auto alvast naar de garage want hij zou het eens begeven. Sorry Angela, ik vind de uitleg werkelijk nergens op slaan. Dan zou je in principe ieder topic bij voorbaat al op slot gooien of nog beter, het hele forum opdoeken. Dat er het een en ander bij komt kijken om het allemaal in goede banen te leiden wil ik best aannemen maar ga niet zomaar op je gevoel af terwijl er in weze nog niks aan de hand is. Dan krijg je weer een hoop pb's waar jullie gezien je uitleg qua tijd niet op zitten te wachten want om al die pb's te beantwoorden gaat veel meer tijd inzitten.
Angela schreef:Even over het topic sluiten: in veel gevallen is het zo dat een dergelijk topic van het ene op het andere moment totaal uit de hand kan lopen. Een slotje wordt dan ook vaak gezet "op gevoel".