Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:19

Oscar, ik denk dat het net even anders bedoeld is. Als ik namelijk zeker wist dat ik iets wilde hebben, stuurde ik een PB. Wil je toch meer info, dan stel je de vraag in het topic en kan je daarna alsnog afhaken. Of een ander stelt dezelfde vraag, krijgt antwoord en je hoeft dus niet meer te reageren. Een TS die het topic heel secuur bijhoudt, kan dit ondervangen, maar anders krijg je veel PBs die niet tot een transactie leiden. De successrate is dan dus lager.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:22

Hilli schreef:
Oscar, ik denk dat het net even anders bedoeld is. Als ik namelijk zeker wist dat ik iets wilde hebben, stuurde ik een PB. Wil je toch meer info, dan stel je de vraag in het topic en kan je daarna alsnog afhaken. Of een ander stelt dezelfde vraag, krijgt antwoord en je hoeft dus niet meer te reageren. Een TS die het topic heel secuur bijhoudt, kan dit ondervangen, maar anders krijg je veel PBs die niet tot een transactie leiden. De successrate is dan dus lager.

Bovenstaande kan ik alleen maar beamen. :)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:23

We kunnen als webwinkel/verkoper op EA wel een klein testje doen als we allemaal onze bevindingen neerzetten:

Reitshop Cuxland:
-Bij ons is het aantal kijkers in het topic met meer als de helft gedaald en eigenlijk zelfs soms 3 a 4 x minder.
-Bij ons is het aantal reacties via PB van 10 tot 50 reacties gemiddeld gedaald naar 0 tot 3
-Reacties in het topic niet meer mogelijk dat waren er normaal minstens 10 - 50 waaronder veel kopers zaten die ook werkelijk wat kochten en dat nu dus wegvalt.
-Van de Pbtjes met vragen hoor je eigenlijk 9 van de 10 x niks meer.
- eerdere PBtjes waren potentiele kopers, nu zijn de PBtjes die je krijgt gewoon vragen die normaal in het topic gesteld werden.
-We kunnen zien hoeveel kijkers/kopers er via bokt op onze site komen en dan of alleen kijken of kopen dat is nu ook 3 a 4 x minder als eerst.
- De betrouwbaarheid is nu niet meer te peilen, mensen konden aan reacties van kopers lezen hoe goed/slecht het product was en hoe betrouwbaar wij als webshop.
- Door de reacties van bokkers in het topic kwam het topic weer in actieve onderwerpen voorbij en dat is denk ik toch waar de meeste mensen kijken. Zelf klik ik in ieder geval wel elke keer op actieve onderwerpen om te zien wat actueel is.
- Bokkers bestelden vaak wat samen als ze in het topic lazen dat een plaatsgenoot of vriendin ook interesse hadden.

Het komt er dus echt op neer en dit zijn gewoon harde feiten dat we met het oude systeem minsten 5 tot 25 verkopen deden en nu mogen we blij zijn als er 1 ding verkocht word. De artikelen zijn gelijk, de aanbiedingen zelfs nog beter dus daar ligt het niet aan. Dit is natuurlijk balen voor ons als verkoper maar ik kan me ook niet voorstellen dat het geen consequenties voor bokt heeft want mensen gingen toch vaak speciaal voor EA op bokt kijken en nu niet meer.
Daaruit volgt dat het voor mensen ook niet meer interessant is om betaalde reclame banners te kopen op bokt want er kijkt toch niemand meer.

Misschien dat meer webshops/verkopers hun ervaringen neer willen zetten?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:26

Ook ik ben het roerend eens met Hilli. :j

Voorheen plaatste ik een advertentie met het verzoek alleen te reageren in het topic. Zo blijft het transparant naar iedereen toe. In de meeste gevallen postte een Bokker dat de interesse verviel na extra informatie. Serieuze mensen brengen een goed bod uit en krijgen een PB. Of andersom inderdaad.

Nu moet ik bijna smeken om een antwoord op mijn PB en die krijg ik gewoon keihard niet. -O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:32

Als toevoeging: na de verandering heb ik niets via EA gekocht omdat ik op dit moment niets nodig heb. Kijken is eigenlijk wél minder leuk geworden. Dat had ik niet verwacht, maar ik mis de reacties toch wel.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:42

Ik had een lading Eskadron, heb 500 pb' s gehad (je mag rekenen dat je nu voor elke scheet pb krijgt, gaande van "welke deken was het ook alweer?" "mag ik de foto nog eens, kan hem niet meer vinden'" tot "heb ik mijn adres al gegeven?" (en verder niks) over "is het pakje al weg" (terwijl je zelf net pb hebt gestuurd dat het verzonden is).
Info in het verkooptopic zetten helpt geen zier want het topic verschijnt niet in hun eigen berichten. Dus je kan daar wel gaan schreeuwen dat x of y niet betaalt of geen teken van leven geeft maar geen hond die het ziet.
Van al die pb' s heb ik 11 verkopen gerealiseerd, 2 houden me nog steeds aan het lijntje, nog nooit zo meegemaakt!!!
En ik ben voor de eerste keer ook via pb genaaid door een bokker, dat overkomt me ook geen tweede keer!!!
(namen per pb)
Je topic zakt pijlsnel weg, misschien kan dat dan aangepast worden? Dat als je als TS een update geeft, het topic weer bovenaan komt te staan zoals in vroeger dagen?
En ik was een frequente EA shopper, maar ik laat het gewoon. Veel ea TK advertenties zijn onvolledig en ik ga geen 7 pb' s sturen met vragen voor ik precies alle info heb, vroeger las ik dat wel in 1 gooi in het topic, nou moet ik 3 dagen wachten eer ik het plaatje compleet heb.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:49

Oscar schreef:
Oke, dan is het goed :)
Ik had het anders gelezen, maar gelukkig is het zo niet bedoeld. Het zou trouwens best zo kunnen zijn dat er nu wel veranderingen te zien zijn. Een tijdje geleden was dat nog niet zo en ik ga er echt vanuit dat die statistieken oprecht zijn, maar toen waren de nieuwe regels ook pas net van kracht en het zou best kunnen dat de gevolgen pas later zichtbaar zijn.

Foxy en Babootje, wat is volgens jullie het directe verband tussen gebruikers die wel iets bestellen en vervolgens niet betalen en het nieuwe EA-systeem? Naar mijn idee is daar eigenlijk weinig veranderd. Vroeger gingen bestellingen en het uitwisselen van gegevens ook via PB en nooit direct via het topic.
Op je vraag over wat als je de bestelling reeds verzonden had: da's net als voorheen eigen verantwoording. De mods werken niet achteraf als een soort incassobureau. Daarin is niets veranderd.

Dat klopt, ik heb dan ook niks gestuurd. Haha, ben natuurlijk niet gek. Het verband weet ik ook niet 123. Ik denk dat het misschien toch iets anoniemer gaat. Mijn enige grote bezwaar is gewoon dat je heel veel interesse mist doordat het topic snel wegzakt als er niet meer via het topic gereageerd kan worden waardoor je de zeg maar "impuls aankopers" mist. Dan kun je alleen zelf nog op je topic reageren en hem even omhoog plaatsen, of een nieuwe plaatsen. Dat is gewoon veel werk. Terwijl al men kan posten naar mijn idee de artikelen toch interessanter worden voor aspirant kopers. Ik vind het iig zonde zoals het nu gaat.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:25

Ik heb inmiddels al een paar keer gehad dat iemand mij een pb stuurt over een caphoes, en wanneer je info terugstuurt dat men dan zegt dat je de verkeerde voor je hebt, omdat ze niet op je topic hebben gereageerd?! Of dat nu aan het nieuwe EA of aan de geinteresseerden ligt weet ik niet, maar ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 19:08

Da's inderdaad wel bizar en ik snap ook dat het er niet handiger/leuker op geworden is.
Babootje, bedankt voor je antwoord. Net als jij zie ik ook het directe verband niet, maar als jullie zeggen dat het in de praktijk wel zo is, dan is dat zo.
Foxy, jij ook bedankt voor je toelichting. EA werkt al jaren op plaatsingsdatum, het werkt al jaren niet meer om een topic te 'schoppen'. We hebben dat bewust zo gedaan om iedereen gelijke kansen te geven en dat is iets wat we eigenlijk ook zo willen houden. Het bij-effect wordt anders dat iedereen gaat schoppen, en dan is het effect weer verdwenen..... dat zet weinig zoden aan de dijk.

We zijn in elk geval achter de schermen bezig om te kijken of we verbeteringen aan kunnen brengen zonder dat daar onevenredig veel modtijd in gaat zitten. We hebben al een voorschotje genomen door EA-CO wat te ontlasten, voor de geinteresseerden: [FZ] Wijziging regels EA-CO mbt. clinics, evenementen etc.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:15

Oscar, dat is zeker een goede aanpassing! Dan zit je toch al dichter op je doelgroep!

En het schoppen werkt inderdaad al jaren niet meer, maar door zelf in het topic te reageren, kwam het tenminste onder "eigen berichten" terecht en werd het daar wel omhoog geschopt, nu heb je dat zelfs niet meer, alleen als TS zijnde. Ik zou erg blij zijn moest er bij pb op een verkooptopic voor diegene die reageert een snelle link met het originele topic blijven bestaan.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:59

Ik zelf als Ex-EA Mod weet hoe ontzettend veel werk het is om alle getemde berichten weg te werken,
maar ik mis de reacties en vragen van mensen echt enorm in de topics. :o
Ik moet er wel even aan wennen om zoveel PB berichten (met vaak dezelfde vragen) te beantwoorden en ik vind het jammer dat mensen niet meer hun bevindingen in het topic neer kunnen zetten.
Mond-op-mond reclame werkt toch het beste imo en als mensen zien dat de vorige kopers heel tevreden waren met hun aankoop zorgt dat weer voor meer kopers :j

Misschien zal het gewoon even wennen zijn en weten we over een paar maanden niet beter meer,
maar ik denk dat dat nog wel een tijdje zal duren of misschien helemaal niet gebeurd... :o

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:04

Vind de wijziging ook een goed idee! Fijn dat er iets gedaan wordt :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:30

Ook ik merk veel van de wijzigingen. Ik verkocht regelmatig wat, maar nu 0,0 en daar baal ik flink van!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:12

cavaletti schreef:
We kunnen als webwinkel/verkoper op EA wel een klein testje doen als we allemaal onze bevindingen neerzetten:

Reitshop Cuxland:
-Bij ons is het aantal kijkers in het topic met meer als de helft gedaald en eigenlijk zelfs soms 3 a 4 x minder.
-Bij ons is het aantal reacties via PB van 10 tot 50 reacties gemiddeld gedaald naar 0 tot 3
-Reacties in het topic niet meer mogelijk dat waren er normaal minstens 10 - 50 waaronder veel kopers zaten die ook werkelijk wat kochten en dat nu dus wegvalt.
-Van de Pbtjes met vragen hoor je eigenlijk 9 van de 10 x niks meer.
- eerdere PBtjes waren potentiele kopers, nu zijn de PBtjes die je krijgt gewoon vragen die normaal in het topic gesteld werden.
-We kunnen zien hoeveel kijkers/kopers er via bokt op onze site komen en dan of alleen kijken of kopen dat is nu ook 3 a 4 x minder als eerst.
- De betrouwbaarheid is nu niet meer te peilen, mensen konden aan reacties van kopers lezen hoe goed/slecht het product was en hoe betrouwbaar wij als webshop.
- Door de reacties van bokkers in het topic kwam het topic weer in actieve onderwerpen voorbij en dat is denk ik toch waar de meeste mensen kijken. Zelf klik ik in ieder geval wel elke keer op actieve onderwerpen om te zien wat actueel is.
- Bokkers bestelden vaak wat samen als ze in het topic lazen dat een plaatsgenoot of vriendin ook interesse hadden.

Misschien dat meer webshops/verkopers hun ervaringen neer willen zetten?

Wil ik gerust doen cavaletti
- het aantal kijkers in het topic is hier ook een heel eind gedaald.
- het aantal reacties is idd ook lager.
- het aantal dubbele vragen is om ziek van te worden.
- veel meer onzinnige vragen ineens.
- alleen vragende, maar niets kopende PBtjes zijn gestegen.
- nieuw: PB's met de vraag of het geen er aangeboden wordt nog wel te koop is.
- en het belangrijkste: het aantal serieuze reacties en daarmee dus de verkopen, is ook gedaald.
---------

Wat mij verder op gevallen is Oscar, is het enorm gestegen aantal hobby verkopers die ineens als paddestoelen uit de grond schieten.
Als ik in CO kijk, doe ik dat omdat ik een winkel zoek ofzo, ik zeg maar even wat. Kan ik tegenwoordig nog erg lang zoeken. Ga ik dus mooi niet doen, ik haak fijn af als ik het niet vlot gevonden krijg. Dus degene/winkel naar wie ik op zoek was heeft pech, ik krijg hem niet gevonden, dus ik koop ook niks, maar dat geld andersom natuurlijk ook. Ik ben zelf ook een zakelijk adverteerder met pech. Niemand kan mij meer vinden en koopt dus ook niks.
Nee, paddestoelen zijn leuk in het bos, maar niet op EA-CO.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:37

Ik denk dat dat laatste wat je zegt holly niks te maken heeft met de veranderingen op EA (CO).
Dat is al jaren zo en dat is dan ook echt geen ergenis punt voor mij.
Ik heb jaren lang een webwinkel gehad en de hobby verkopers proberen ook alleen maar een extra zakcentje te verdienen, dat is voor mij echt geen stoorzender :n

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:41

Robynn, op zich heb ik hier ook nooit een probleem mee gehad, maar je topic zakt nu peilsnel weg en diegenen die geïnteresseerd waren konden via een reactie een link houden met het topic, nu moeten ze een pb sturen en raakt de link met het topic verloren en dat is nefast.
Ik had zelfs iemand die doodserieus meldde na het zien van 2 foto' s na 2 weken dat ze toch dacht een andere deken bij mij gereserveerd te hebben. RAAAAAAAGGGGGHHHH!!!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:46

Dat is inderdaad wel vervelend dat je buiten je PB's om geen bewijzen hebt van de artikelen die verkocht zijn. :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:00

Nou, ik moet zeggen dat ik sinds het nieuwe ea bijna geen caphoes meer verkocht heb, terwijl ik er voor de invoering daarvan ongeveer 90 (ca. 10 per week) heb verkocht. Nu weet ik wel dat het weer richting lente gaat en het niet meer zo koud is hoor, maar op MP gaan mijn verkopen wel gewoon door zoals eerder. Ik blijf het jammer vinden.

Wel fijn dat er gekeken kan gaan worden naar een eventueel alternatief zonder dat het meer modwerk wordt.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:25

Voor onze webshop ook een verslagje :

- het aantal bezoekers is flink gezakt
- ook het aantal reacties is flink gezakt. Vroeger hadden we in het topic én via pb altijd heel veel reacties. Nu had ik bij enkele slechts 1 of 2 reacties..
- De mensen die vroeger oprechte interesse hadden, stuurden een pb. Diegene die eerder gewoon wat rond keken, reageerden in het topic. Het lijkt wel of er een enorme afname is aan serieuze klanten.
- Om 1 of andere onbekende reden krijg ik ook vaak biedingen via pb, terwijl wij een webshop hebben :P Ik vind het nogal een rare verandering en heb het in de 'oude' versie echt nooit gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:27

inmiddels (nu ik zelf iets te koop heb staan) begin ik het steeds vervelender te vinden. Veel pbs en als je mensen dan nog foto's moet sturen. Was ik laatst 1 iemand vergeten.. Wat natuurlijk heel vervelend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:37

Ik ervaar juist helemaal geen daling in het aantal bezoekers van mijn EA-CO topics...
En ik ben blij dat ik van die nutteloze reacties in het topic af ben, over dingen die gewoon al in het topic staan (mensen lezen vaak ontzettend slecht). Een pb sturen kost ze iets meer moeite, dus lezen ze wat beter.
Krijg alleen maar serieus geïnteresseerde mensen nu per pb, terwijl ik vroeger in het topic en per pb tientallen berichten kreeg die ik bijna allemaal gelijk kon weggooien.

Voor mij werkt dit nieuwe systeem dus heel prettig :j

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:58

Ik vind de nieuwe opzet van EA ook helemaal niks.
Dit komt ook voor een groot deel, omdat de opzet van veel topics veranderd is. In veel topics staan alleen maar oneliners met vervolgens een link naar een advertentie op marktplaats. Waar je dan naartoe moet als je foto's wil zien of meer informatie wil.

Verder zie je ook veel topics van bijvoorbeeld fotografen, die normaal gesproken altijd topics opende in EA Commercieel voor fotoshoots aangeboden. Maar dit nu bij diensten-gezocht doen, onder het motto model gezocht. Omdat daar wel reacties geplaatst mogen worden.

Ik denk dat er tog veel mensen de reacties weer terug willen op EA. Zeker ook gezien alle reacties in dit topic.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:06

Citaat:
Ik denk dat er tog veel mensen de reacties weer terug willen op EA.

Absoluut!!!!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:31

Ook een verslagje van onze webshop:

- het aantal mensen dat het topic bekijkt is bij ons niet heel veel minder geworden.
- het aantal reacties is daarin tegen is wel veel minder
- eerst verkochten we vaak tussen de 10 tot 60 producten in 1 week, nu moeten we blij zijn als we 10 producten verkopen.
- en ik mis vooral de positive reacties van mensen in het topic als ze de producten ontvangen hebben, zodat andere mensen kunnen zien dat je snel leverd.
Krijg de reacties wel via PB, en dat is leuk, maar niemand verder die het ziet..

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:08

Kaatje schreef:
Citaat:
Ik denk dat er tog veel mensen de reacties weer terug willen op EA.

Absoluut!!!!

Helemaal mee eens. Ik vind de wijzigingen ook helemaal niks.

- minder bezoekers naar onze site vanaf Bokt.
- weinig tot geen verkopen uit topics.
- aantal bezoekers van topics is drastisch gedaald.
- pb's met "vreemde" vragen en daarna geen reactie terug.
- en de positieve reacties mis ik ook. Dat geeft toch een goed beeld over je betrouwbaarheid.