Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilli schreef:Oscar, ik denk dat het net even anders bedoeld is. Als ik namelijk zeker wist dat ik iets wilde hebben, stuurde ik een PB. Wil je toch meer info, dan stel je de vraag in het topic en kan je daarna alsnog afhaken. Of een ander stelt dezelfde vraag, krijgt antwoord en je hoeft dus niet meer te reageren. Een TS die het topic heel secuur bijhoudt, kan dit ondervangen, maar anders krijg je veel PBs die niet tot een transactie leiden. De successrate is dan dus lager.
Oscar schreef:Oke, dan is het goed
Ik had het anders gelezen, maar gelukkig is het zo niet bedoeld. Het zou trouwens best zo kunnen zijn dat er nu wel veranderingen te zien zijn. Een tijdje geleden was dat nog niet zo en ik ga er echt vanuit dat die statistieken oprecht zijn, maar toen waren de nieuwe regels ook pas net van kracht en het zou best kunnen dat de gevolgen pas later zichtbaar zijn.
Foxy en Babootje, wat is volgens jullie het directe verband tussen gebruikers die wel iets bestellen en vervolgens niet betalen en het nieuwe EA-systeem? Naar mijn idee is daar eigenlijk weinig veranderd. Vroeger gingen bestellingen en het uitwisselen van gegevens ook via PB en nooit direct via het topic.
Op je vraag over wat als je de bestelling reeds verzonden had: da's net als voorheen eigen verantwoording. De mods werken niet achteraf als een soort incassobureau. Daarin is niets veranderd.
cavaletti schreef:We kunnen als webwinkel/verkoper op EA wel een klein testje doen als we allemaal onze bevindingen neerzetten:
Reitshop Cuxland:
-Bij ons is het aantal kijkers in het topic met meer als de helft gedaald en eigenlijk zelfs soms 3 a 4 x minder.
-Bij ons is het aantal reacties via PB van 10 tot 50 reacties gemiddeld gedaald naar 0 tot 3
-Reacties in het topic niet meer mogelijk dat waren er normaal minstens 10 - 50 waaronder veel kopers zaten die ook werkelijk wat kochten en dat nu dus wegvalt.
-Van de Pbtjes met vragen hoor je eigenlijk 9 van de 10 x niks meer.
- eerdere PBtjes waren potentiele kopers, nu zijn de PBtjes die je krijgt gewoon vragen die normaal in het topic gesteld werden.
-We kunnen zien hoeveel kijkers/kopers er via bokt op onze site komen en dan of alleen kijken of kopen dat is nu ook 3 a 4 x minder als eerst.
- De betrouwbaarheid is nu niet meer te peilen, mensen konden aan reacties van kopers lezen hoe goed/slecht het product was en hoe betrouwbaar wij als webshop.
- Door de reacties van bokkers in het topic kwam het topic weer in actieve onderwerpen voorbij en dat is denk ik toch waar de meeste mensen kijken. Zelf klik ik in ieder geval wel elke keer op actieve onderwerpen om te zien wat actueel is.
- Bokkers bestelden vaak wat samen als ze in het topic lazen dat een plaatsgenoot of vriendin ook interesse hadden.
Misschien dat meer webshops/verkopers hun ervaringen neer willen zetten?
Kaatje schreef:Citaat:Ik denk dat er tog veel mensen de reacties weer terug willen op EA.
Absoluut!!!!