Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:17

Zo ik heb net stuk of 20 berichten geTEMd, even een begin gemaakt.

Nog een vraagje:

Ik vond toevallig toen ik door mijn berichten liep een bericht van Steef waarin hij zijn e-mail adres noemde. (daar herkende ik hem dus aan). Zijn accountnaam is veranderd in *** ofzo. Maar als ik op zijn profiel klik, krijg ik te zien: De opgevraagde gebruiker bestaat niet.

Wat is er dan met het account gebeurd? Dit is dus ook top en goed. Niemand kan zo meer door je berichten bladeren. Enigste jammere is dat het genoemde e-mail adres in dat topic nog refereert aan Steef maar verder is het dus een niet bestaande gebruiker geworden.

Is dat ook een optie Bart?

Anoniem

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:22

Suzanne, alle berichten zijn er nog, alleen het profiel is niet meer in te zien.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:26

Suzanne F. schreef:
Zo ik heb net stuk of 20 berichten geTEMd, even een begin gemaakt.

Nog een vraagje:

Ik vond toevallig toen ik door mijn berichten liep een bericht van Steef waarin hij zijn e-mail adres noemde. (daar herkende ik hem dus aan). Zijn accountnaam is veranderd in *** ofzo. Maar als ik op zijn profiel klik, krijg ik te zien: De opgevraagde gebruiker bestaat niet.

Wat is er dan met het account gebeurd? Dit is dus ook top en goed. Niemand kan zo meer door je berichten bladeren. Enigste jammere is dat het genoemde e-mail adres in dat topic nog refereert aan Steef maar verder is het dus een niet bestaande gebruiker geworden.

Is dat ook een optie Bart?

als je je naam wijzigd of je mail moet je volgens mij het account opnieuw activeren. Is wel eens eerder een topic over geweest. Dus wanneer iemand dat niet doet, dan bestaat die technisch niet voor de data-base volgens mij :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:29

Klopt, maar bij Steef is het account handmatig gedeactiveerd als ik me niet vergis.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:33

Maar wat is nu de oplossing dan? Ales TeMmen waar de naam van mijn paard en andere rotzooi naar boven komt? Heb ik ook wat te doen in de kerstvakantie :D

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:15

Is het tegengaan van gaten vallen in discussies in juridische zin genoeg om posts niet te verwijderen ? Ook als posts al ouder zijn en in discussies voorkomen die later nog 100 x zijn gevoerd ? Dat betwijfel ik dus.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:22

simpel: je moet je account kunnen verwijderen.
alle berichten van jou blijven dan staan maar veranderen in "gast"
Op deze manier kan je weer opnieuw beginnen en heb je geen last van berichten die je in het verleden hebt geplaatst.

Bij veel forums kan dit, ik vind bokt zéér weinig privacy geven aan zijn gebruikers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:23

sounds good to me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:25

Dus klachten bij de CBP zijn niet meer nodig en de mods gaan daadwerkelijk antwoord geven op PB's en TEM's??? :wow: :wow:
Ben benieuwd... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:28

Ik ben nog steeds wel een beetje benieuwd welke 1 of 2 posts van mij zo belangrijk zijn voor het voortbestaan van bokt.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:44

Juist dat is dus ook mijn vraag. Zou niet weten welke van mijn posts belangrijk is om te bewaren als forum zijnde. De regel: alleen persoonsgebonden posts mogen verwijderd worden is nogal vanuit bokt gezien. Kan me namelijk niet voorstellen dat dit wettelijk ook echt zo is.
Ik krijg zo een beetje het idee dat er verteld word wat bokt goed uit komt. Niet wat waar is of wettelijk.
Maar wellicht dat iemand zijn/haar rechtsbijstand naar wil vragen ?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 21:12

supersambo schreef:

Al gedaan ;)
Volgens mijn rechtsbijstandsverzekering zou Bokt ál mijn posts gewoon moeten verwijderen als ik dat zou willen

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:22

Heino schreef:
supersambo schreef:

Al gedaan ;)
Volgens mijn rechtsbijstandsverzekering zou Bokt ál mijn posts gewoon moeten verwijderen als ik dat zou willen

zoals we dat gewend zijn van ons schrijversforum he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:32

Ook ik heb me uitgebreid laten informeren omdat mijn verzoeken gewoon weg genegeerd werden en je gegevens/berichten/account moeten gewoon op verzoek verwijderd worden.
Hier kun je rechtstreeks een klacht indienen bij de CBP: https://www.cbpweb.nl/signaal/signaal_nieuw.htm
Bovenaan invullen dat het om Bokt.nl gaat, kiezen voor telecom/internet, bij organisatie invullen websitehouder, daarna kiezen voor andere onderwerpen, vervolgens klik je op "niet of niet naar tevredenheid reageert op mijn verzoek om mijn persoonsgegevens in te zien en/of te verbeteren/verwijderen", daarna nog een korte toelichting en je eigen gegevens en klaar ben je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:33

Het CBP is trouwens het College bescherming persoonsgegevens en ziet er op toe dat persoonsgegevens zorgvuldig worden gebruikt en beveiligd en dat je privacy ook in de toekomst gewaarborgd blijft.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:45

Ik heb al eens eerder de vraag gesteld waarom mijn account niet verwijderd zou kunnen worden. Maar als ik het op deze manier aanpak, zou het moeten kunnen werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:16

Lia_ schreef:
Ook ik heb me uitgebreid laten informeren omdat mijn verzoeken gewoon weg genegeerd werden en je gegevens/berichten/account moeten gewoon op verzoek verwijderd worden.
Hier kun je rechtstreeks een klacht indienen bij de CBP: https://www.cbpweb.nl/signaal/signaal_nieuw.htm
Bovenaan invullen dat het om Bokt.nl gaat, kiezen voor telecom/internet, bij organisatie invullen websitehouder, daarna kiezen voor andere onderwerpen, vervolgens klik je op "niet of niet naar tevredenheid reageert op mijn verzoek om mijn persoonsgegevens in te zien en/of te verbeteren/verwijderen", daarna nog een korte toelichting en je eigen gegevens en klaar ben je.

Jij hebt dat misschien wel gedaan, maar voor de volledigheid: eerst even een email sturen met het formele verzoek om je account te laten verwijderen aan webmaster@bokt.nl . Pas als dat verzoek genegeerd wordt naar de volgende stap :).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:21

En hang bij dat verzoek een redelijke termijn waarbinnen je verwacht dat het gebeurd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:22

Lia_ schreef:
Dus klachten bij de CBP zijn niet meer nodig en de mods gaan daadwerkelijk antwoord geven op PB's en TEM's??? :wow: :wow:
Ben benieuwd... ;)

Ik had dus al op diverse manieren laten weten dat ik berichten verwijderd wilde hebben en daar werd door de betreffende mod niet op gereageerd, op geen enkele wijze :n
Heb nog steeds niets van haar vernomen, het is achteraf door het beheer geregeld maar daar was wel wat druk voor nodig.
En dan hebben we het over het verwijderen van gesloten EA-commercieel topics waarvan de paarden al lang en breed verkocht zijn en het bewaren dus geen enkele waarde heeft.
Vind het echt raar dat er op EA geen verwijder knop zit zoals op MP of Sporthorses, wat is het nut van eindeloos bewaren van dit soort topics???

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:04

Lovely schreef:
Ik ben nog steeds wel een beetje benieuwd welke 1 of 2 posts van mij zo belangrijk zijn voor het voortbestaan van bokt.

Misschien dat jij allemaal onzin praat, maar er zijn mensen die wel degelijk constructieve dingen posten. Maar je kunt het toch om laten zetten in een gast-account, of heb ik iets gemist?

(onzin=grapje natuurlijk he)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:07

Je account kan omgezet worden in een anoniem account en dan gedeactiveerd worden. Dan heb je dus geen profiel en kan er ook niet op je berichten gezocht worden.

Enige wat dan wel blijft is dat mensen via de gewone zoekfunctie steekwoorden kunnen intypen en daarop nog posts kunnen vinden. Ze zullen dan toch zien dat jij het bent.
Maar als er echt posts zijn waar je problemen mee hebt dan kunnen die ook aangepast worden.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:09

Ik had ooit een keer mijn volledige naam in een petitietopic geplaatst. Vervolgens wordt zoiets 2300 keer gequote en staat je naam daar dus. De mods vonden het toen geen probleem om het hele topic te verwijderen, zeker gezien het 0,0 waarde had.

Ik heb eigenlijk niet zo'n last van problemen op dit gebied hoor..

Edit: je kunt trouwens toch je berichten doornemen en dan daar op temmen? Dan hoeven ze niet allemaal wel maar wel de specifieke..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:23

imd schreef:
Lovely schreef:

Misschien dat jij allemaal onzin praat, maar er zijn mensen die wel degelijk constructieve dingen posten. Maar je kunt het toch om laten zetten in een gast-account, of heb ik iets gemist?

(onzin=grapje natuurlijk he)

Precies en wie wil nu die onzin bewaren. Ik wil dat mijn account met alle posts verwijderd wordt en dat is niet hetzelfde als ometten in een gast-account.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:01

Ik las net iets waarover ik een vraagje heb..
Is het waar dat je je account niet mag delen met een ander, bijv je vriendin of zus.. en dat je dus niet samen mag "bokken" onder één naam?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:42

@JPS: klopt. Die ander(en) kunnen zelf een eigen account aanmaken en dan is het handig dat je even meld bij een Mod dat dit vanaf hetzelfde IP gebeurt, om te voorkomen dat het als een SA wordt gezien.