Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:18

Mijn punten daarvoor zijn:
Adverteren voor derden weer mogelijk maken (al dan niet op commercieel)
Aparte sub voor WN zaken
Aparte sub voor AR zaken
Opsplitsing paarden en pony's is een lastige denk ik, want is een tinker van 140 een paard of een pony? En een tinker van 1.62? Of een KWPNner van 1.54?
net zoals het verwijderen van "wat is de vp?" een lastige blijft... Is deze persoon serieus geintereseerd? Of heeft deze persoon op dat moment niks beters te doen?

Dit zijn iig dingen waarbij op 2 na enkel een aanpassing in de regels nodig is. Bij de andere 2 zijn heb uit mijn hoofd 4 muisklikken om een subforum toe te voegen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:20

stef schreef:
Aparte sub voor WN zaken
Aparte sub voor AR zaken
Opsplitsing paarden en pony's is een lastige denk ik, want is een tinker van 140 een paard of een pony? En een tinker van 1.62? Of een KWPNner van 1.54?
net zoals het verwijderen van "wat is de vp?" een lastige blijft... Is deze persoon serieus geintereseerd? Of heeft deze persoon op dat moment niks beters te doen?

Dit zijn iig dingen waarbij op 2 na enkel een aanpassing in de regels nodig is. Bij de andere 2 zijn heb uit mijn hoofd 4 muisklikken om een subforum toe te voegen.

Goede punten!

Ook het adverteren voor derden!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:27

stef schreef:

Tegen... daarvoor heb je sporthorses, marktplaats etc....
Wil je hier adverteren, dan de moeite nemen om een account aan temaken, zoveel moeite is het niet om je mail te checken of er gereageerd is op je advertentie of dat je pb hebt.
stef schreef:
Aparte sub voor WN zaken
Aparte sub voor AR zaken
tegen, ik heb een tuig te koop, een westernzadel en een engelshoofdstel... zet het in de titel: [AR, WN, EN] is toch niet zo moeilijk of zoveel meer moeite???

Paarden niet meer onder commercieel onderbrengen maar gewoon bij paarden en pony's, maar bijv. wel een uitgebreidere zoekfunctie als je een advertentie aanmaakt dat je bijv. wel kunt selecteren Tinker, jonger dan 3 jaar, merrie, zodat mensen die iets zoeken, gemakkelijker een advertentie kunnen vinden.
(bedenk me dan alleen dat de kans bestaat dat hele oude advertentie weer naar boven komen)

en/of als je een hele waslijst spullen aanbiedt, dat je de advertentie kunt aanpassen, door bijv. aan te geven dat object 1, 5 en 7 verkocht zijn, zonder dat de advertentie inhoudelijk gewijzigd wordt. doordat het item doorstreept wordt of er SOLD over de foto komt te staan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:19

Alane schreef:
stef schreef:

Wil je hier adverteren, dan de moeite nemen om een account aan temaken, zoveel moeite is het niet om je mail te checken of er gereageerd is op je advertentie of dat je pb hebt.

De paarden van mijn stalhouder adverteer ik al op MP ed. Op bokt bereik je echter nog een groep die je via MP/sporthorses niet bereikt. Mijn stalhouder heeft geen verstand van internet, en al helemaal geen tijd om eem bokt account bij te houden. De beste man heeft wel wat beters te doen :j
De mogelijkheid is er tot 2 jaar geleden altijd geweest. Zou het jou in de weg staan?
Alane schreef:
stef schreef:
Aparte sub voor WN zaken
Aparte sub voor AR zaken
tegen, ik heb een tuig te koop, een westernzadel en een engelshoofdstel... zet het in de titel: [AR, WN, EN] is toch niet zo moeilijk of zoveel meer moeite???

Dan maak je dus 3 losse advertenties, wel zo duidelijk en efficient zoeken. Als ik nu opzoek ben naar een WN hoofdstel moet ik eerst half EA-AVP doorspitten, als er een WN sub is, mis ik al héél veel advertenties waar ik toch geen belang bij heb.
En ook hier: Zou het jou in de weg staan?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:49

Ik zou idd de mogelijkheid om voor derden een advertentie te plaatsen ook best weer terug willen zien.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:17

stef schreef:
Alane schreef:

De paarden van mijn stalhouder adverteer ik al op MP ed. Op bokt bereik je echter nog een groep die je via MP/sporthorses niet bereikt. Mijn stalhouder heeft geen verstand van internet, en al helemaal geen tijd om eem bokt account bij te houden. De beste man heeft wel wat beters te doen :j
De mogelijkheid is er tot 2 jaar geleden altijd geweest. Zou het jou in de weg staan?

Ik zie het zo:
Je stalhouder beslist zelf of hij paarden wil verkopen of niet... een ander moet tig nuttige posts hebben om te kunnen adverteren.
Als ik hoor en lees over gezeur met en na de verkoop/aankoop van een paard, zeg ik nee.
Iemand wil verkopen, dan ook maar moeite doen en er tijd voor nemen of niet handelen. keuzes maken.

ach en bokt account bijhouden? lid worden, advertnties maken en mail in de gaten houden, is toch niet zoveel werk? net hoeveel moeite je er voor nemen wilt.

stef schreef:
Alane schreef:

Dan maak je dus 3 losse advertenties, wel zo duidelijk en efficient zoeken. Als ik nu opzoek ben naar een WN hoofdstel moet ik eerst half EA-AVP doorspitten, als er een WN sub is, mis ik al héél veel advertenties waar ik toch geen belang bij heb.
En ook hier: Zou het jou in de weg staan?

Ja..anders zou ik niet tegen zijn. Of het nu een tuig is, of een westernzadel of een engels hoofdstel, is alles voor paarden.
Ik zou het vervelend vinden, ik vind het al vervelend om 'alles voor paarden', alles voor ruiters' overige enz, te splitsen, Wat is dan de volgende stap?. Alles voor ruiters ook gaan splitsen? alles voor menners, grooms, engelse ruiters, klassieke ruiters, NH mensen, westernrijders, arresleerijders, grondwerkers? Nu gebeurd het al dat wanneer je tuig verkoopt en een paar handschoenen dat je daarvoor 2 advertenties moet aanmaken... en als je dan je mp3 speler erbij wilt verkopen, nog een advertentie...
En wanneer valt iets onder AR en wannere on der engels of western?
neem een Myler bit?engels of western?
lange lijnen? Aangespannen of engels? Leadrope? zadeltassen? western of engeles of aangespannen?
of ook nog NH en klassiek gaan onderverdelen?
Krijg je dadelijk de mensen die een onderverdeling willen hebben in: hoofdstelen en onderdelen, zadels en toebehoren, overige toebehoren.... en zie je door de fora de advertenties niet meer.

En hoezo mis je dan veel advertenties? Als je iets zoekt, zet je een vraag advertentie of zoekfunctie...
doe ik ook als ik iets zoek.... en anders MP of speurders. Er is toch een verwijzing naar de topics op EA via het western forum algemeen? kun je advertnties terug vinden tot begin november afgelopen jaar, incl. link
AR heeft dit ook, iets minder uitgebreid (lees alle links buiten AR om... misschien dat daar ook een apart topic voor geopend kan worden, voor alles wat met AR te maken heeft en op EA staat.

Handiger zou ik vinden als er postcode gebieden bij staan, of grote plaatsnamen, zodat je een indicatie hebt waar de verkoper woont igv bekijken/ophalen.
Of dat er een functie komt dat je je eigen postcode kunt invullen en dat er dan aangegeven wordt hoever de verkoper van je vandaan woont. Dan geef je niet prijs waar je woont als verkoper, maar de koper heeft wel een idee over de afstand.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:02

Tot nu toe zet iedereen zijn/haar link bij AR neer en als je iets zoekt vind je het vanzelf
Ik heb zitten kijken maar zoveel wordt er voor AR niet aangeboden, dus waarom dat in een apart topic?
En wat mij betreft gaat het niet over het hele E/A systeem maar toch echt over hele andere dingen in deze discussie die E/A discussie is al tig keer gevoerd, nu hebben we het over het beleid.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:13

Waarom moeten eigenlijk de disciplines vermeld worden? Is het niet gewoon beter om per onderdeel te splitsen:

* Zadels | singels|stijgbeugels -riemen
* Sjabraken (dekjes) ( hoort eigenlijk bij zadels maar vanwege het grote aanbod voor liefhebbers,apart)
* Mentuig en toebehoren
* Bitten
* Kleding en laarzen
en voor degene die allerlei kleine, losse rommeltjes wil aanbieden:
* Stalopruiming| koopjesrubriek

Edit:nog uit te breiden met

* Hoofdstellen| Halsters en toebehoren
* Longeer- en grondwerkartikelen
* Stalmaterialen ( mestvorkens, kruiwagens, alles voor het stalwerk dus..)
* Beenbescherming| Bandages| hoefbescherming (springschoenen etc.)

en dan natuurlijk:
* paarden| ponies te koop
* paarden| ponies gezocht

En dan voor de hoofdpagina: een overzicht met alle genoemde rubrieken - dan kun je de rubriek aanklikken die je interesseert en daar zoeken.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 20-01-11 10:33, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:14

Dat lijkt mij idd ook het handigst :)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:15

Topic studievertraging op slot.
Begin ik slecht te lezen of mis ik iets?
Persoonlijk zie ik geen reden om dit topic op slot te doen en zie ook niets in de regels.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:17

Onassa schreef:
Ik zou idd de mogelijkheid om voor derden een advertentie te plaatsen ook best weer terug willen zien.

Ik stem ook voor, ik heb momenteel 4 paarden in de aanbieding van vrienden, maar ze zijn zelf niet handig met de pc :-)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:20

jaantsje schreef:
Persoonlijk zie ik geen reden om dit topic op slot te doen en zie ook niets in de regels.

Als je de regels op NM leest ben je er al heel snel achter wat er aan het topic mankeerde...

Citaat:
Regels betreft het plaatsen van nieuwsberichten
Wij willen voorkomen dat er op Nieuws en Maatschappij nieuwsberichten met een 'twijfelachtig' waarheidsgehalte worden geplaatst. Dergelijke berichten nodigen uit tot speculatie of een hoog oplopende discussie omdat het nieuws onvolledig en niet te controleren is. Wanneer je een nieuwsbericht wilt plaatsen dien je te letten op het volgende:

Plaats alleen recent nieuws.
Zorg ervoor dat de titel van je topic niet opzettelijk misleidend is.
Vermeld altijd de bron in de vorm van een link! Hiermee wordt een directe link naar het bericht bedoeld, dus geen algemene link zoals http://www.nu.nl.
Quote het originele nieuwsbericht van de website.
Geef in de openingspost je eigen mening die aan kan zetten tot een interessante discussie.

Over een week is het nieuwsbericht niet meer te lezen op die site en als je dan zo'n topic terugleest weet je niet waar het nu allemaal precies over gaat.... Dus ik zou zeggen: nieuw topic openen die wel voldoet aan de criteria.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 20-01-11 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:23

jaantsje schreef:

In de regels staat dat een beginpost aan bepaalde regels moet voldoen (in verband met leesbaarheid, bronvermelding en aandragen van discussiepunten). De beginpost voldoet daar, met enkel een link en de tekst "ik ga, wie ook" niet aan.

Dat staat echt gewoon in de regels, en die regels worden ook aangehaald in slotpost, met link erbij. En uitnodiging om een nieuw topic te openen dat wel aan de eisen voldoet, omdat het natuurlijk wel gewoon een discussie waard is.

Wat mis je in de regels met betrekking tot dit slotje?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:53

Jouw uitleg is voor mij helder, bedankt hiervoor :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:47

slimmerik schreef:
Dus ik zou zeggen: nieuw topic openen die wel voldoet aan de criteria.

Dan zou ik zeggen: PB de TS met de verbeterpunten, laat diegene de aanvullingen opzoeken/schrijven en deze in de OP toevoegen. Continu nieuwe topics openen vanwege één l*llig regeltje verbetert de overzichtelijkheid van Bokt niet bepaald. Om maar niet te spreken over de grote hoeveelheid na-drie-posts-gesloten-topics die je tegenkomt wanneer je op bepaalde onderwerpen zoekt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:03

En wat als de TS daar niet op reageert of niet weet hoe ze zoiets moet doen .... Of er gewoon te laks voor is? En ik vind het regeltje niet l*llig en heb ook aangegeven waarom niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:52

Nou mensen, nu moet mijn hele onderschrift weg op straffe van een OW. Ik kap er mee, nog nooit zo'n sneu, zielig gedoe meegemaakt. Er is iemand erg aan het pushen geweest, dat is duidelijk! :wave:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:08

Alane schreef:
Ik zie het zo:
Je stalhouder beslist zelf of hij paarden wil verkopen of niet... een ander moet tig nuttige posts hebben om te kunnen adverteren.
Als ik hoor en lees over gezeur met en na de verkoop/aankoop van een paard, zeg ik nee.
Iemand wil verkopen, dan ook maar moeite doen en er tijd voor nemen of niet handelen. keuzes maken.

ach en bokt account bijhouden? lid worden, advertnties maken en mail in de gaten houden, is toch niet zoveel werk? net hoeveel moeite je er voor nemen wilt.

Is niet zoveel werk als je een stal met 100 paarden te runnen hebt, daarnaast nog een baan hebt, een gezin hebt, en geen verstand van internet hebt?
Mag overigens best een vergoeding tegenover staan.
Nogmaals, zouden paarden van derden jou in de weg staan?

Alane schreef:
Ja..anders zou ik niet tegen zijn. Of het nu een tuig is, of een westernzadel of een engels hoofdstel, is alles voor paarden.
Ik zou het vervelend vinden, ik vind het al vervelend om 'alles voor paarden', alles voor ruiters' overige enz, te splitsen, Wat is dan de volgende stap?. Alles voor ruiters ook gaan splitsen? alles voor menners, grooms, engelse ruiters, klassieke ruiters, NH mensen, westernrijders, arresleerijders, grondwerkers? Nu gebeurd het al dat wanneer je tuig verkoopt en een paar handschoenen dat je daarvoor 2 advertenties moet aanmaken... en als je dan je mp3 speler erbij wilt verkopen, nog een advertentie...
En wanneer valt iets onder AR en wannere on der engels of western?
neem een Myler bit?engels of western?
lange lijnen? Aangespannen of engels? Leadrope? zadeltassen? western of engeles of aangespannen?
of ook nog NH en klassiek gaan onderverdelen?
Krijg je dadelijk de mensen die een onderverdeling willen hebben in: hoofdstelen en onderdelen, zadels en toebehoren, overige toebehoren.... en zie je door de fora de advertenties niet meer.

En hoezo mis je dan veel advertenties? Als je iets zoekt, zet je een vraag advertentie of zoekfunctie...
doe ik ook als ik iets zoek.... en anders MP of speurders. Er is toch een verwijzing naar de topics op EA via het western forum algemeen? kun je advertnties terug vinden tot begin november afgelopen jaar, incl. link
AR heeft dit ook, iets minder uitgebreid (lees alle links buiten AR om... misschien dat daar ook een apart topic voor geopend kan worden, voor alles wat met AR te maken heeft en op EA staat.

Handiger zou ik vinden als er postcode gebieden bij staan, of grote plaatsnamen, zodat je een indicatie hebt waar de verkoper woont igv bekijken/ophalen.
Of dat er een functie komt dat je je eigen postcode kunt invullen en dat er dan aangegeven wordt hoever de verkoper van je vandaan woont. Dan geef je niet prijs waar je woont als verkoper, maar de koper heeft wel een idee over de afstand.

Moet je wel net weten dat er een centraal topic is. Zoekfunctie laat te wensen over in de EA rubrieken, maar dat is ook mede te wijten aan de vele topics met "kastopruiming" etc als titel.
Menwagens moeten nu onder alles voor ruiters, tuigen onder alles voor paarden. Ook weer een onderverdeling die ik niet snap.

Echwel schreef:
Tot nu toe zet iedereen zijn/haar link bij AR neer en als je iets zoekt vind je het vanzelf
Ik heb zitten kijken maar zoveel wordt er voor AR niet aangeboden, dus waarom dat in een apart topic?
En wat mij betreft gaat het niet over het hele E/A systeem maar toch echt over hele andere dingen in deze discussie die E/A discussie is al tig keer gevoerd, nu hebben we het over het beleid.

Nogmaals, dan moet je wel net weten dat er een centraal topic is. En het reilen en zeilen van EA hoort net zo goed bij het beleid als OW's etc. Het topic is naar mijn idee bedoelt voor wat users als verbeterpunten zien. EA is daar voor mij 1 van.

jannepauli: Dat zou ook een optie zijn

Heino schreef:
Dan zou ik zeggen: PB de TS met de verbeterpunten, laat diegene de aanvullingen opzoeken/schrijven en deze in de OP toevoegen. Continu nieuwe topics openen vanwege één l*llig regeltje verbetert de overzichtelijkheid van Bokt niet bepaald. Om maar niet te spreken over de grote hoeveelheid na-drie-posts-gesloten-topics die je tegenkomt wanneer je op bepaalde onderwerpen zoekt.

Vind ik ook een goed punt. Met name nieuwe mensen nemen niet de tijd om alle regels door te worstelen (want ja, dat zijn er nogal wat). Wijs een TS hierop en geef een TS de kans het topic aan te passen zodat het wel aan de regels voldoet.

slimmerik schreef:
En wat als de TS daar niet op reageert of niet weet hoe ze zoiets moet doen .... Of er gewoon te laks voor is? En ik vind het regeltje niet l*llig en heb ook aangegeven waarom niet.

Dan kan je altijd nog stappen ondernemen. Dat je een kans krijgt en die niet benut is IMO niet het probleem van het team

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:11

stef schreef:
Heino schreef:

Vind ik ook een goed punt. Met name nieuwe mensen nemen niet de tijd om alle regels door te worstelen (want ja, dat zijn er nogal wat). Wijs een TS hierop en geef een TS de kans het topic aan te passen zodat het wel aan de regels voldoet.

slimmerik schreef:

Dan kan je altijd nog stappen ondernemen. Dat je een kans krijgt en die niet benut is IMO niet het probleem van het team

Als ik het me goed herinner is zoiets al geweest maar geen succes gebleken. Maar dat zal de NM mod beter uit kunnen leggen lijkt me.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:07

stef schreef:
jannepauli: Dat zou ook een optie zijn

Hartelijk dank - volgens mij is het ook de beste optie! (Niet weinig arrogant :D )

Al dat gesteggel met rubrieken als AR, EN, WN en weet ik veel wat nog meer.. is alleen maar onoverzichtelijk.
Als ik een zadel zoek wil ik niet ook nog tig andere zaken moeten doorploegen.
Als ik een zadel wil verkopen, wil ik de advertentie ook niet tenonder zien gaan tussen tig andere advertenties

Gewoon een helder overzicht maken, klaar.

Voor wat betreft advertenties van derden ( niet bokkers en commercieel): gewoon onder de rubrieken waar het aanbod in thuis hoort, maar de commerciëlen er voor laten betalen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:09

Alleen zit ik nog met pony's tk/gevraagd en paarden tk/gevraagd. Want wanneer is een dier een pony en wanneer is het een paard?

Bij een dergelijke splitsing ben ik nog steeds wel een voorstand van het gebruik van tags, evenals duidelijke titels (dus niet "van alles wat", kastopruiming", Scappa, HH en BR" etc

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:57

Pucknew schreef:
Nou mensen, nu moet mijn hele onderschrift weg op straffe van een OW. Ik kap er mee, nog nooit zo'n sneu, zielig gedoe meegemaakt. Er is iemand erg aan het pushen geweest, dat is duidelijk! :wave:

Dit vind ik heeeeeeeeeeeeel triest en onnodig.
Met andere woorden men kiest bij jouw de gemakkelijkste weg om een ow te geven.
Dit is waar bokt aan kapot dreigt te gaan.
Helemaal mijn persoonlijke mening.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:04

Ik vind het in één rubriek plaatsen van paarden en pony's eigenlijk niet zo'n probleem, en eigenlijk ook niet nodig - al was het maar om zo'n vraag als 'wat is pony, wat is paard' te voorkomen. Ik verwijs maar weer 's even naar mijn eerder genoemde 'template' (sjabloon): dat kun je zodanig inrichten dat in de koptekst omschreven moet worden wat je wil aanbieden.

Bijvoorbeeld:

Aangeboden: Paard Ras: KWPN Stokmaat: 1.75m

Aangeboden: Pony Ras: Shetlander Stokmaat 80 cm

en nog een voorbeeld voor de rubriek Paard/Pony gezocht:

Gezocht: Paard Ras: Fries
Ik ben op zoek naar een fries (merrie of ruin) waarmee ik recreatief kan rijden. Verkeersmak is een pré en een rustig karakter wordt door mij op prijs gesteld. Mijn budget is ongeveer 6000 euro.
Leeftijd: tussen 4 - 10 jaar

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:23

Pucknew schreef:
Er is iemand erg aan het pushen geweest, dat is duidelijk! :wave:

*meldt zich* :o
Tenminste, ik ben (een van?) degene die het aangegeven heeft bij het team
Omdat iemand anders met een vergelijkbaar onderschrift direct gebanned is en jij en nog een ander met een vergelijkbaar onderschrift niet
En dat vond ik meten met twee maten en niet eerlijk, vandaar dat ik dat bij het team aangegeven heeft
(is dus niks persoonlijks oid, don't worry)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:05

stef schreef:
Is niet zoveel werk als je een stal met 100 paarden te runnen hebt, daarnaast nog een baan hebt, een gezin hebt, en geen verstand van internet hebt?
Mag overigens best een vergoeding tegenover staan.
Nogmaals, zouden paarden van derden jou in de weg staan?

Wederom ja anders zou ik er niet tegen zijn, of wel?
Het is je stalhouders eigen keuze om paarden te gaan verkopen, en als hij een zo'n groot mogelijk publiek wil bereiken via interent dan verdiepen, en nog steeds zijn er tig sites waar advertnties kan (laten) zetten.

stef schreef:
Moet je wel net weten dat er een centraal topic is. Zoekfunctie laat te wensen over in de EA rubrieken, maar dat is ook mede te wijten aan de vele topics met "kastopruiming" etc als titel.
Menwagens moeten nu onder alles voor ruiters, tuigen onder alles voor paarden. Ook weer een onderverdeling die ik niet snap.

Je post op western en weet niet dat er een centraal topic voor is? Ik post er nooit en ik weet het ook. En iemand moet eerst een x-aantal post hebben en zal dan ongetwijfeld ook het centrale topic tegen komen, of iemand wordt er wel op geattendeerd dat er zo'n topic is.

slimmerik schreef:

En wat als je huis in brand staat? brandweer bellen... en die bel je niet als er geen brand is...dus waarom nu vooruit lopen op zaken?

Het verschil tussen het onderschrift van Puchnew is dat het een quote was en een zin.
Het feit ligt er! weet niet wat daar relliger aan is...
en het andere was een quote nb van wat een mod geschreven heeft.