Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Mijn punten daarvoor zijn:
Adverteren voor derden weer mogelijk maken (al dan niet op commercieel)
Aparte sub voor WN zaken
Aparte sub voor AR zaken
Opsplitsing paarden en pony's is een lastige denk ik, want is een tinker van 140 een paard of een pony? En een tinker van 1.62? Of een KWPNner van 1.54?
net zoals het verwijderen van "wat is de vp?" een lastige blijft... Is deze persoon serieus geintereseerd? Of heeft deze persoon op dat moment niks beters te doen?
Dit zijn iig dingen waarbij op 2 na enkel een aanpassing in de regels nodig is. Bij de andere 2 zijn heb uit mijn hoofd 4 muisklikken om een subforum toe te voegen.
stef schreef:Mijn punten daarvoor zijn:
stef schreef:tegen, ik heb een tuig te koop, een westernzadel en een engelshoofdstel... zet het in de titel: [AR, WN, EN] is toch niet zo moeilijk of zoveel meer moeite???Aparte sub voor WN zaken
Aparte sub voor AR zaken
Alane schreef:stef schreef:Mijn punten daarvoor zijn:
Tegen... daarvoor heb je sporthorses, marktplaats etc....
Wil je hier adverteren, dan de moeite nemen om een account aan temaken, zoveel moeite is het niet om je mail te checken of er gereageerd is op je advertentie of dat je pb hebt.
Alane schreef:stef schreef:tegen, ik heb een tuig te koop, een westernzadel en een engelshoofdstel... zet het in de titel: [AR, WN, EN] is toch niet zo moeilijk of zoveel meer moeite???Aparte sub voor WN zaken
Aparte sub voor AR zaken
stef schreef:Alane schreef:
Tegen... daarvoor heb je sporthorses, marktplaats etc....
Wil je hier adverteren, dan de moeite nemen om een account aan temaken, zoveel moeite is het niet om je mail te checken of er gereageerd is op je advertentie of dat je pb hebt.
De paarden van mijn stalhouder adverteer ik al op MP ed. Op bokt bereik je echter nog een groep die je via MP/sporthorses niet bereikt. Mijn stalhouder heeft geen verstand van internet, en al helemaal geen tijd om eem bokt account bij te houden. De beste man heeft wel wat beters te doen
De mogelijkheid is er tot 2 jaar geleden altijd geweest. Zou het jou in de weg staan?
stef schreef:Alane schreef:tegen, ik heb een tuig te koop, een westernzadel en een engelshoofdstel... zet het in de titel: [AR, WN, EN] is toch niet zo moeilijk of zoveel meer moeite???
Dan maak je dus 3 losse advertenties, wel zo duidelijk en efficient zoeken. Als ik nu opzoek ben naar een WN hoofdstel moet ik eerst half EA-AVP doorspitten, als er een WN sub is, mis ik al héél veel advertenties waar ik toch geen belang bij heb.
En ook hier: Zou het jou in de weg staan?
jaantsje schreef:Topic studievertraging op slot.
Begin ik slecht te lezen of mis ik iets?
Persoonlijk zie ik geen reden om dit topic op slot te doen en zie ook niets in de regels.
Citaat:Regels betreft het plaatsen van nieuwsberichten
Wij willen voorkomen dat er op Nieuws en Maatschappij nieuwsberichten met een 'twijfelachtig' waarheidsgehalte worden geplaatst. Dergelijke berichten nodigen uit tot speculatie of een hoog oplopende discussie omdat het nieuws onvolledig en niet te controleren is. Wanneer je een nieuwsbericht wilt plaatsen dien je te letten op het volgende:
Plaats alleen recent nieuws.
Zorg ervoor dat de titel van je topic niet opzettelijk misleidend is.
Vermeld altijd de bron in de vorm van een link! Hiermee wordt een directe link naar het bericht bedoeld, dus geen algemene link zoals http://www.nu.nl.
Quote het originele nieuwsbericht van de website.
Geef in de openingspost je eigen mening die aan kan zetten tot een interessante discussie.
jaantsje schreef:Topic studievertraging op slot.
Begin ik slecht te lezen of mis ik iets?
Persoonlijk zie ik geen reden om dit topic op slot te doen en zie ook niets in de regels.
slimmerik schreef:Dus ik zou zeggen: nieuw topic openen die wel voldoet aan de criteria.
Alane schreef:Ik zie het zo:
Je stalhouder beslist zelf of hij paarden wil verkopen of niet... een ander moet tig nuttige posts hebben om te kunnen adverteren.
Als ik hoor en lees over gezeur met en na de verkoop/aankoop van een paard, zeg ik nee.
Iemand wil verkopen, dan ook maar moeite doen en er tijd voor nemen of niet handelen. keuzes maken.
ach en bokt account bijhouden? lid worden, advertnties maken en mail in de gaten houden, is toch niet zoveel werk? net hoeveel moeite je er voor nemen wilt.
Alane schreef:Ja..anders zou ik niet tegen zijn. Of het nu een tuig is, of een westernzadel of een engels hoofdstel, is alles voor paarden.
Ik zou het vervelend vinden, ik vind het al vervelend om 'alles voor paarden', alles voor ruiters' overige enz, te splitsen, Wat is dan de volgende stap?. Alles voor ruiters ook gaan splitsen? alles voor menners, grooms, engelse ruiters, klassieke ruiters, NH mensen, westernrijders, arresleerijders, grondwerkers? Nu gebeurd het al dat wanneer je tuig verkoopt en een paar handschoenen dat je daarvoor 2 advertenties moet aanmaken... en als je dan je mp3 speler erbij wilt verkopen, nog een advertentie...
En wanneer valt iets onder AR en wannere on der engels of western?
neem een Myler bit?engels of western?
lange lijnen? Aangespannen of engels? Leadrope? zadeltassen? western of engeles of aangespannen?
of ook nog NH en klassiek gaan onderverdelen?
Krijg je dadelijk de mensen die een onderverdeling willen hebben in: hoofdstelen en onderdelen, zadels en toebehoren, overige toebehoren.... en zie je door de fora de advertenties niet meer.
En hoezo mis je dan veel advertenties? Als je iets zoekt, zet je een vraag advertentie of zoekfunctie...
doe ik ook als ik iets zoek.... en anders MP of speurders. Er is toch een verwijzing naar de topics op EA via het western forum algemeen? kun je advertnties terug vinden tot begin november afgelopen jaar, incl. link
AR heeft dit ook, iets minder uitgebreid (lees alle links buiten AR om... misschien dat daar ook een apart topic voor geopend kan worden, voor alles wat met AR te maken heeft en op EA staat.
Handiger zou ik vinden als er postcode gebieden bij staan, of grote plaatsnamen, zodat je een indicatie hebt waar de verkoper woont igv bekijken/ophalen.
Of dat er een functie komt dat je je eigen postcode kunt invullen en dat er dan aangegeven wordt hoever de verkoper van je vandaan woont. Dan geef je niet prijs waar je woont als verkoper, maar de koper heeft wel een idee over de afstand.
Echwel schreef:Tot nu toe zet iedereen zijn/haar link bij AR neer en als je iets zoekt vind je het vanzelf
Ik heb zitten kijken maar zoveel wordt er voor AR niet aangeboden, dus waarom dat in een apart topic?
En wat mij betreft gaat het niet over het hele E/A systeem maar toch echt over hele andere dingen in deze discussie die E/A discussie is al tig keer gevoerd, nu hebben we het over het beleid.
Heino schreef:Dan zou ik zeggen: PB de TS met de verbeterpunten, laat diegene de aanvullingen opzoeken/schrijven en deze in de OP toevoegen. Continu nieuwe topics openen vanwege één l*llig regeltje verbetert de overzichtelijkheid van Bokt niet bepaald. Om maar niet te spreken over de grote hoeveelheid na-drie-posts-gesloten-topics die je tegenkomt wanneer je op bepaalde onderwerpen zoekt.
slimmerik schreef:En wat als de TS daar niet op reageert of niet weet hoe ze zoiets moet doen .... Of er gewoon te laks voor is? En ik vind het regeltje niet l*llig en heb ook aangegeven waarom niet.
stef schreef:Heino schreef:Dan zou ik zeggen: PB de TS met de verbeterpunten, laat diegene de aanvullingen opzoeken/schrijven en deze in de OP toevoegen. Continu nieuwe topics openen vanwege één l*llig regeltje verbetert de overzichtelijkheid van Bokt niet bepaald. Om maar niet te spreken over de grote hoeveelheid na-drie-posts-gesloten-topics die je tegenkomt wanneer je op bepaalde onderwerpen zoekt.
Vind ik ook een goed punt. Met name nieuwe mensen nemen niet de tijd om alle regels door te worstelen (want ja, dat zijn er nogal wat). Wijs een TS hierop en geef een TS de kans het topic aan te passen zodat het wel aan de regels voldoet.slimmerik schreef:En wat als de TS daar niet op reageert of niet weet hoe ze zoiets moet doen .... Of er gewoon te laks voor is? En ik vind het regeltje niet l*llig en heb ook aangegeven waarom niet.
Dan kan je altijd nog stappen ondernemen. Dat je een kans krijgt en die niet benut is IMO niet het probleem van het team
stef schreef:jannepauli: Dat zou ook een optie zijn
Pucknew schreef:Nou mensen, nu moet mijn hele onderschrift weg op straffe van een OW. Ik kap er mee, nog nooit zo'n sneu, zielig gedoe meegemaakt. Er is iemand erg aan het pushen geweest, dat is duidelijk!
Pucknew schreef:Er is iemand erg aan het pushen geweest, dat is duidelijk!
stef schreef:Is niet zoveel werk als je een stal met 100 paarden te runnen hebt, daarnaast nog een baan hebt, een gezin hebt, en geen verstand van internet hebt?
Mag overigens best een vergoeding tegenover staan.
Nogmaals, zouden paarden van derden jou in de weg staan?
stef schreef:Moet je wel net weten dat er een centraal topic is. Zoekfunctie laat te wensen over in de EA rubrieken, maar dat is ook mede te wijten aan de vele topics met "kastopruiming" etc als titel.
Menwagens moeten nu onder alles voor ruiters, tuigen onder alles voor paarden. Ook weer een onderverdeling die ik niet snap.
slimmerik schreef:En wat als de TS daar niet op reageert of niet weet hoe ze zoiets moet doen .... Of er gewoon te laks voor is? En ik vind het regeltje niet l*llig en heb ook aangegeven waarom niet.