Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:57

runningkawa schreef:
Ik denk dat een fotografie pagina geen vergelijk is met een paarden pagina.
Leeftijdsverschil zal minder groot zijn.
Verder is paardenvol raar volk..helaas vaak vol afgunst naar een ander die een leuk paard heeft of een leuke plek om te wonen of het lekker doet op wedstrijden of mooie setjes kan kopen of weet ik veel wat Lachen

Niet per definitie. Je hebt d'r highschoolmeisjes die wat prutsen met hun compactje en je hebt er bejaarden zitten die eigenlijk veel minder goed zijn dan ze denken, je hebt er profs zitten die er niets van bakken en amateurs die verbazingwekkend goed zijn, ook redelijk breed dus....

Ben het wel met je eens dat het onderwerp "paarden" natuurlijk eea los kan maken, al is het alleen maar dat zielige paard met dat te kleine sjabrakje op HAW.

Maargoed, ik maak dus ook geen vergelijking, maar Amanda zegt:

Citaat:
Eerlijk gezegd denk ik dat een openbaar forum zonder moderators niet werkt. En dan heb ik het niet speciaal over bokt, maar over fora in het algemeen.
Moderators zijn nou eenmaal nodig. Om topics te verplaatsen, nieuwe gebruikers op weg te helpen, smaad en laster te voorkomen, enz.
Met een modvrij forum krijg je ontzettend veel problemen. Niet alleen wordt het forum een zootje door het aantal verkeerd geplaatste berichten bijvoorbeeld.

Ik laat dus juist zien dat terwijl de paar mods op POTN (het forum is inderdaad niet gehéél modvrij) die er zijn een zeer beperkte rol hebben, een forum niet direct uit de hand loopt zodra er niet 10 mods zijn om bij ieder wissewasje direct in te grijpen (inderdaad, zoals op Bokt wel gebeurt, met honderden regeltjes, richtlijnen en 80.000 leden om te TEMmen als je je er niet aan houdt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:58

waarom schending van de privacy?

Als ik bijv op mijn gewone mial bedreigd word door piet, of via sms bedreigd wordt door piet, dan wil de politie dat toch maar wat graag hebben Ja
Zo privacy is het dan Lachen Mooi zwart op wit bewijs.

Niet lezen heeft helaas geen nut, zo gauw je in je inbox komt staat het als verzonden bij de verzender. Ook al zo'n rare bug.
Dus de verzender denkt dat je het gelezen hebt.

edit:
Gaat op haw eens zoeken naar een klein shabrakje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:59

Wat betreft PM's: zomaar in alle mailboxen van gebruikers kunnen kijken vind ik niet kunnen, maar als je een klacht hebt over iets dat per PM is gestuurd zou dit wel aangepakt moeten worden en zou je als bokker dus wel in de gelegenheid moeten worden gesteld/toestemming hebben om de PM "openbaar te maken" in de zin van door te sturen naar het modteam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:01

runningkawa schreef:
edit:
Gaat op haw eens zoeken naar een klein shabrakje Haha!

...was even een "omzetting" van een situatie in een bepaald topic, het sjabrakje was niet te klein hoor, maar ik denk als ik dat voorbeeld nu neem voelt geheid iemand zich weer aangesproken dus vandaar dat ik het voorbeeld iets heb aangepast Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:01

Ja, zo bedoel ik het nouks Ja
Niet dat het zomaar met 1 druk op de knop kan.
Maar wel als een gebruiker bij lastig vallen op een tem knop kan drukken en dat het dan zichtbaar is.
En dan ook van beide partijen, anders weet je nog niet wat er speelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:04

runningkawa schreef:
Ja, zo bedoel ik het [***] Ja
Niet dat het zomaar met 1 druk op de knop kan.
Maar wel als een gebruiker bij lastig vallen op een tem knop kan drukken en dat het dan zichtbaar is.
En dan ook van beide partijen, anders weet je nog niet wat er speelt

Ja precies Lachen Dat je dan als mod die pm-wisseling na kunt lezen.

Hoe vaak ik wel niet in discussie ben gegaan met enkelen uit het modteam dat ik iets via PM niet vond kunnen... "ja maar we kunnen er niets aan doen want we weten niet zeker of het wel gebeurd is" "nee ik zuig het uit m'n duim... screenshot hebben?"

Screenshots vinden de meeste mods wel ok geloof ik, omdat dat natuurlijk lastiger te vervalsen valt dan een "quote uit een PM van Pietje naar Kees". Maar ja, leg iedereen op Bokt maar eens uit hoe je een screenshot maakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:06

Juist
Dat is vaak het probleem, het is te makkelijk te veranderen.
Ik heb pas al gezegt dat ze mijn WW wel mochten hebben. Helaas wordt dat ook niet gedaan Lachen
Maar dan is ook meteen duidelijk hoe het zit Ja

En dan zullen ook ineens de steken openbaar wel duidelijk zijn en te begrijpen voor de mods.
Want dat word per pb meestal wel gewoon uitgesproken.

nickyu

Cer schreef:
*denkt hardop*
wat zouden posters ervan vinden als 'het beheer' PB's kan lezen? Is dat dan geen schending van de privacy?
Of het doorsturen van pb's naar het beheer (stel dat dat ongewijzigd zou kunnen). Is dat dan ook schending van privacy?

Aan beide kanten zitten voor en nadelen en beide kanten kent voor- en tegenstanders.. En beide kanten zullen alleen hun eigen kant verdedigen..
Het is altijd erg lastig om daar de gulden middenweg in te vinden...

*peinst verder*

roept direct er luid VOOR Vork
zolang ze ongewijzigd gelezen worden
je wilt niet weten hoeveel bagger er via pb gestrooid word
zelfs werd mij een ziekte verwenst die ik al heb ROFL

en als er dan ook nog onderwater gestoken word ..

ach ja zucht sommige meerderjarige ..

Cer

Nu spreken hier voorstanders van het kunnen lezen van PM's door het beheer.. maar zijn daar ook tegenstanders van?

Over dat bedreigen via email en post... mijn persoonlijke ervaring is dat de politie zelfs niet veel onderneemt (of kan ondernemen) tegen verbale bedreigingen van iemand die voor je neus staat. Zolang er niet daadwerkelijk iets gebeurd, kunnen ze moeilijk ingrijpen..

Wat ik zelf een beetje moeilijk te begrijpen vind, is dat er blijkbaar dat soort dingen gebeuren, tussen, vnl (neem ik voor het gemak even aan, maar misschien is dat niet zo) volwassen mensen. Dus vervelende PM's sturen, stalk-achtige dingen en het heen-en-weer reageren daarop..

Nu wil men een bokt met minder modingrepen (lees ik hier) maar op het vlak waar mods niet ingrijpen (dus het PM-verkeer) zou er juist wél weer meer ingegrepen moeten worden..
Dus dan krijg je daar ook weer dat mods partijdig zijn, aan vriendjes politiek doen en de verkeerde mensen OW's geven.. Of zou dat meevallen?

(nogmaals, ik denk hardop, ik (ver)oordeel niets)

*edit*
dat 'helaas' dat mods geen WW willen, snap ik niet zo goed. Ik denk dat niet veel mensen het kunnen waarderen als beheer van wat dan ook, WW's heeft. Men is meestal toch wel heel erg gesteld op privacy.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:10

Afschaffen van PM boxen is volgens mij de optie. Men kwekkelt maar via email verder buiten bokt om Haha!

Maar ja, waar moet je dan met de off-topic berichten heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:11

Als iemand dreigt met ik weet waar je woont zal de politie daar niets aan doen. Dat is namelijk geen bereiging, misschien wil hij wel een bak koffie bij je komen drinken Haha!
Als iemand dreigt ik hak je kop eraf Lachen Dan wel.
Helaas hoort de politie dat vaak niet, dus doet dan weer niets.
Maar staat bij mij in mijn mail dat piet zegt ik kom morgen jou kop eraf hakken, denk wel dat de politie wat doet, want nu is er bewijs Lachen

Ik denk dat er altijd geroepen word, openbaar of prive, dat het om vriendjes politiek gaat.
En of er perse ow's gegeven moeten worden voor de pb berichten? Daar ben ik dan nog niet helemaal aan uit.
1 kant zeg ik wel, maar dan zijn er 40 mods meer nodig. Al heeft het wel een preventive werking, want nu houden de meeste zich openbaar ook in, bang voor de OW.

Aan de andere kant zeg ik, het is dan al genoeg extra duidelijkheid voor de steken openbaar.
Dus voor de pb's hoeft niet perse een OW, maar wordt wel meegnomen in het gedrag openbaar.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:13

Kweetnietje1 schreef:
Afschaffen van PM boxen is volgens mij de optie. Men kwekkelt maar via email verder buiten bokt om Haha!

lijkt mij niet zo handig!
er zijn genoeg mensen waarmee ik in privésfeer op Bokt pb, maar waarvan ik het echte mailadres niet heb... zo gaat het ook, dus nooit over gedacht om het mailadres uit te wisselen...
bovendien kun je via PB met mensen PB'en over andere zaken dat dategene wat in een topic besproken wordt, zonder je "bloot" te geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:14

Ik pb ook regelmatig met mensen niet over bokt hebbend.
Gewoon over prive dingen Lachen
Dat kan idd per mail, maar per bokt is ook wel handig Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:16

soms geef je op een topic een normale reactie
welke toevallig niet in een bepaald gewenst straatje valt
en dan komen er soms dingen per pb uit
dan een soort tem systeem zou dan wel fijn zijn
idd bepaalde stalk en steek praktijken dan ineens veel duidelijker
waardoor je makkelijker de uitlokkers kan onderscheiden van de uitgelokte
nu zie je vaak bepaalde uitlokkers
opennbaar op bokt poeslief zijn
terwijl de secreten via pb iets heel anders melden
daarbij is niet iedereen even goed in de geschreven taal
en er zitten er bij welke openbaar echt net binnen die fijne lijnen kunnen blijven
terwijl er wel steken worden gegeven en via pm het echt te bot maken

tegenwoordig reageer ik op mensen die zo'n pb sturen
slechts met een "dank je wel Haha! "
soms worden ze hierdoor nog bozer maar meestal werkt het wel Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:16

Mijn PB's mogen ze zo lezen, staat niks geheims of raars in. Ik vind overigens wel dat er een OW uitgedeeld zou moeten worden als ik verrot zou worden gescholden via een PB, gaat namelijk gewoon via het systeem van Bokt. Een zekere mate van verantwoordelijkheid voor de Mod's hoort dan daar mijns inziens bij. Anders moet je zoals eerder gezegd de mogelijkheid van PB's eruithalen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:17

Kweetnietje1 schreef:

waarom niet enigzins off topic toestaan ?
soms neen discussies nu eenmaal een wending naar rechts of links
ipv rechtdoor
en soms is een offtopic positief grapje wel eens net wat die gespannen discussie nodig heeft

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:20

Zelfs dat eerste, iemand die dreigt met het afhakken van een lichaamsdeel, is niet echt noodzaak om iets te ondernemen. Of dat was bij mijn specifieke geval alleen zo, dat kan ook. Dat ze misschien dachten dat ik dat toch niet nodig had ofzo?
(maar dit is erg offtopic).

Die preventieve werking, is dat wel goed? Want ik lees hier ook dat mensen zich inhouden omdat ze 'bang zijn voor een OW' en dat als heel erg storend ervaren. Dus als dat ook nog eens gaat gelden voor het PM durft men nergens meer wat te schrijven, uit angst voor een OW.

Waarvan 1 OW op zich nog niet heel ernstig is denk ik want dan is er nog niet zoveel aan de hand. Bij meerdere OW's kunnen er echt sancties uitgedeeld worden (en hoe ernstig zijn die?). Maar eerlijk gezegd weet ik dat niet uit mn hoofd, zoveel heb ik niet met OW's van doen gehad...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:26

denk dat mensen best wel eens een pittege pb moeten kunnen sturen ,
maar verwensingen en bepaalde uitspraken gaan wel eens wat te ver

zoals laatst op een topic een normale reactie gegeven
en dan krijg je een pb met iets in de trand van
"ach joh achtelijke prustmuts houd toch je k bek
is toch mijn pony doe lekker toch wat ik wil stomme "en dan nog wat lieve woordjes
kijk dan gaat het over een puber en dan denk je lekker laten gaan Vork

maar als iemand een wat uh pijnlijk topic opent en
mensen voelen zich aangesproken en in het topic gaan ze flink van wal ter uitleg en je krijgt dan lui wezen en hypochonder etc naar je kop toe dan is dat weer niet echt fijn te noemen ..

soms (meestal meerderjarige) gaat men wel eens net te ver

nu lijd ik momenteel een vrij vreedzaam bestaan
maar ik ben ooit in het verleden erg lagdurig dor zelfde persoon bedreigd gestalked lastig gevallen
als mods toen inzicht hadden gehad in het gehele pb verkeer
had er miss eerder ingegrepen geweest ipv aftewachten tot iemand in het openbaar foutje nummer
tich makt en er "eindelijk"*iets* gedaan kon worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:29

Is inhouden erg dan?
Ik ben zeker voor recht door zee Ja
Maar je hoeft niet iemand verwensingen te doen met ziektes bijvoorbeeld Lachen (zoals nickyu aangaf)
En dat hoeft ook niet per pb.

Ik hou zeker van een stevige discussie en ik vind het zeker jammer als daar meteen een mod tussen zit.
Maar ik merk gewoon dat de laatste tijd de problemen naar mijn idee zijn verschoven van openbaar naar prive.
Men weet net hoe ver ze kunnen gaan openbaar en weten dat ze prive alles kunnen maken.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:39

Heb jij je nog nooit laten gaan via PB Runningkawa? Haha!

Ik ook niet want daar ben ik nog te kort voor op bokt, maar ik kan me voorstellen dat je af en toe in een heftige discussie je even wil laten " horen" Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:44

jawel hoor
Durf ik best toe te geven. Ja
Wel via uitlokking per pb overigens, maar als daar dan een ow op had gestaan was die meer dan terecht geweest Ja
Natuurlijk was ik dan boos geweest op de mods (sorry) omdat ik het niet uit het niets deed en als reactie op.
Maar ik had beter moeten weten en me niet moeten verlagen tot hetzelfde nivo.

Maar men had best alles mogen lezen toen Ja

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:41

runningkawa schreef:
Maar men had best alles mogen lezen toen Ja

Waar 2 vechten hebben inderdaad twee schuld. Ik hoop alleen dat degene die het betreft nu niet jou post leest. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:52

die leest het zeker weten Lachen
vandaaruit eerder al een pb

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:24

Leven en laten leven denk ik dan....

Soms open ik pb's niet eens Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:33

Alleen staan ze dan wel als gelezen bij de verzender.... dus die weet dan niet dat je ze niet opent Lachen

En idd leven en laten leven....schiet alleen niet op als ze je stalken Haha!