Mik_ schreef:Er zijn punten waar ik het wel mee eens ben. Ik volg zelf een opleiding tot basisschooljuffie, en ook hier word mij geleerd dat alleen direct straffen zin heeft. Anders maak je alleen maar een vertrouwensrelatie stuk.
Maar in jouw punt 4 kan ik me absoluut niet vinden. Dan krijg je objectieve handelingen, en dat heeft tot gevolg dat het persoonlijk wordt, en niet vanuit een leidende functie. Dat heeft naar mijn idee ook absoluut geen zin!
Sorry, de bedoeling daarvan is te vermijden dat een andere mod ineens kom ingrijpen....die zou beter eerst even de reeds in de topic zijnde mod raadplegen.
Tenzij die er niet is natuurlijk, dan is het anders.
Maar er moet vermeden worden dat gebruikers het idee krijgen dat de ene mod zich achter het team verschuild.
Mocht het dan toch fout gaan, dan moet de gebruiker die het er niet mee eens is het opnemen met de mod van de beslissing, komen die er niet uit: Pas dan moet er iemand van beheer de boel bekijken en eventueel ingrijpen.
Dit houd in dat een slechte moderator gemakkelijk is op te merken voor het beheer omdat over die mod veel onterechte klachten komen.
De bedoeling is eigenlijk, naar mijn mening, dat mods de boel goed laten draaien en mogelijk de meeste gebruikers tevreden kunnen houden.
Ja lukt niet altijd, zeker waar....maar op dit moment is er geen communicatie tussen de "slechte gebruiker" en de moderator, tewijl een simpele PB vaak meer dan voldoende kan zijn.
Soms is domweg een slotje met afdoende uitleg ook meer dan genoeg...maar vaak gaat iets op slot vanwege "Is reeds eerder besproken" en je heb geen idee waar, en dat is dus geen slimme actie.
Wat maakt het uit of een topic nog eens geopend word? Niets toch...als het niet intressant is verdwijnt het toch wel naar onder, daar hoeft een mod niets aan te doen.
Sluiten zouden ze enkel moeten doen in geval van ruzie etc als het uit de hand dreigt te lopen, verder niet.