oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bas232

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:44

Mik_ schreef:
Er zijn punten waar ik het wel mee eens ben. Ik volg zelf een opleiding tot basisschooljuffie, en ook hier word mij geleerd dat alleen direct straffen zin heeft. Anders maak je alleen maar een vertrouwensrelatie stuk.

Maar in jouw punt 4 kan ik me absoluut niet vinden. Dan krijg je objectieve handelingen, en dat heeft tot gevolg dat het persoonlijk wordt, en niet vanuit een leidende functie. Dat heeft naar mijn idee ook absoluut geen zin!

Sorry, de bedoeling daarvan is te vermijden dat een andere mod ineens kom ingrijpen....die zou beter eerst even de reeds in de topic zijnde mod raadplegen.
Tenzij die er niet is natuurlijk, dan is het anders.
Maar er moet vermeden worden dat gebruikers het idee krijgen dat de ene mod zich achter het team verschuild.
Mocht het dan toch fout gaan, dan moet de gebruiker die het er niet mee eens is het opnemen met de mod van de beslissing, komen die er niet uit: Pas dan moet er iemand van beheer de boel bekijken en eventueel ingrijpen.
Dit houd in dat een slechte moderator gemakkelijk is op te merken voor het beheer omdat over die mod veel onterechte klachten komen.
De bedoeling is eigenlijk, naar mijn mening, dat mods de boel goed laten draaien en mogelijk de meeste gebruikers tevreden kunnen houden.
Ja lukt niet altijd, zeker waar....maar op dit moment is er geen communicatie tussen de "slechte gebruiker" en de moderator, tewijl een simpele PB vaak meer dan voldoende kan zijn.
Soms is domweg een slotje met afdoende uitleg ook meer dan genoeg...maar vaak gaat iets op slot vanwege "Is reeds eerder besproken" en je heb geen idee waar, en dat is dus geen slimme actie.
Wat maakt het uit of een topic nog eens geopend word? Niets toch...als het niet intressant is verdwijnt het toch wel naar onder, daar hoeft een mod niets aan te doen.
Sluiten zouden ze enkel moeten doen in geval van ruzie etc als het uit de hand dreigt te lopen, verder niet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:46

Jouw systeem kan in mijn opinie niet werken op bokt. Simpel omdat bokt te groot is. Ik heb bijvoorbeeld een full time baan en een aantal paarden. Net als andere mods. Op een drukke werkdag zou zoiets betekenen dat ik iets bespeur dat niet goed is en er een slotje op knal omdat ik geen tijd heb. Terwijl andere mods dan juist wel tijd hebben. Slotjes zijn minder gewenst, is de strekking van dit topic. Dat spreekt elkaar tegen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:48

Ik krijg soms echt de indruk dat de moderators totaal niet maar aan hun paardenleven toekomen?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:51

Dat idee krijg ik van sommige bokkers ook Sundancer Haha!. Omdat ik hier gepost heb kom ik even lezen, maar allemachtig wat een lappen tekst, allemaal om zaken waar ik me niet druk om maak maar anderen wel. Ik heb een ander idee bij "leuk tijdverdrijf" Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:53

Sundancer schreef:
Ik krijg soms echt de indruk dat de moderators totaal niet maar aan hun paardenleven toekomen?

Er zijn dagen dat modden van bokt echt heel veel tijd vreet. Gewoon de simpele dingen. Verplaatsen van topics, lezen van de meest in het oog springende posts. Er zijn dus ook dagen dat je er de brui aan wilt geven. Dat geldt volgens mij voor iedere mod.

Maar bokt als forum gaat mij i.i.g. genoeg aan mij hart om nog even door te gaan. En in alle gevallen gaan mijn paarden boven welke rel dan ook op bokt. Ik denk dat dat voor alle mods geldt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:56

Bas232 schreef:
Soms is domweg een slotje met afdoende uitleg ook meer dan genoeg...maar vaak gaat iets op slot vanwege "Is reeds eerder besproken" en je heb geen idee waar, en dat is dus geen slimme actie.

Maar er is altijd een andere kant.

Beste Bas, je ideeen zijn helemaal zo gek nog niet, maar... ze zijn niet zo afwijkend van hoe het nu gaat. Of zoals men het nu probeert. Maar je moet een paar dingen niet uit het oog verliezen:
- je hebt niet een oneindige hoeveelheid tijd/energie/motivatie ter beschikking, als mods. Je kunt het modteam natuurlijk uitbreiden met zo'n 50 mods extra, maar dan komen er weer andere bezwaren (meer bureaucratie, meer onbekende mods, meer verschillende beslissingen)
Je kunt als mod *niet* alles perfect en tot in de details goed afhandelen. Dat is heel spijtig en heel frustrerend. Maar het is gewoon niet mogelijk.

- wat de gebruikers *zien* en wat er daadwerkelijk *gebeurt* kan soms nogal uit elkaar liggen. Je ziet altijd maar een deel. Ook mods zien maar een deel trouwens. Dat maakt dat wat voor de ene partij overduidelijk is, voor de andere soms volstrekt onbegrijpelijk. Je kunt dan, als onbegrepen partij, snel klaarstaan met een oordeel, maar het kan zeker waardevol zijn om het ook van de andere kant proberen te bekijken.

- jij hebt het in je voorstellen over situaties 'als het uit de hand loopt' of 'als de gebruiker het te bont maakt'. Maar dit zijn oordelen - oordelen die de mods nu maken, precies op die punten, maar die daar misschien wel een andere mening over hebben dan jij. Dat is nou juist een deel van het misverstand: wat de ene persoon prima vindt, vindt de ander 'te bont'.

Citaat:
Wat maakt het uit of een topic nog eens geopend word? Niets toch...als het niet intressant is verdwijnt het toch wel naar onder, daar hoeft een mod niets aan te doen.

... totdat er 10 dezelfde topics geopend worden op 1 pagina, en er naast een boel oninteressante topics ook heel wat interessante topics uit het zicht verdwijnen. En ook dat levert weer ontevreden gebruikers op, want hun topics raken volledig ondergesneeuwd door steeds dezelfde topics. Denk aan de dekentopics als het winter wordt, of de weidetopics als de lente begint...

Modden is niet een kwestie van zwart of wit, goed of fout. Je hebt altijd te maken met verschillende kanten en verschillende gebruikers die ook onderling andere meningen hebben. Het is dus niet mogelijk om een setje regels te bedenken wat alle dilemma's al bij voorbaat oplost.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:57

Shadow0 schreef:
Bas232 schreef:
2. De mod MOET reageren op een PB indien de een beslissing heeft genomen, en niet van je hebt weer een OW blablabla en als je dan weer terug mag komen vervolgens op de vraag niet meer reageren.

1. Wat doe je met de gebruikers die blijven reageren puur om 'overlast' te veroorzaken? Zoals bv de 'zeurpiet' uit jouw voorbeeld? Moeten mods dat eindeloos accepteren?

Citaat:
3. Een mod neemt actie zodra het gezien is, ofwel op zeer korte termijn, en niet na overleg met het team dagen later.

4. Een TEM komt maar er zit reeds een mod in de topic, wel dan handeld die mod dat af omdat die mod mee leest, en niet een andere mod die niets leest.

Wat als de mod die meeleest dit om een of andere reden niet kan? Bv vanwege te weinig tijd om de zaak geheel af te handelen?

Citaat:
5. Mods moeten meer PB'en naar gebruikers over eventuele problemen in plaats van meteen OW/BAN uit te vaardigen.

Hoe weet je dat dit niet het geval is?

Citaat:
6. OW/Ban lijst moet verdwijnen, Ban's moeten tot een minimum beperkt worden...enkel bv 1 week afkoelen, mocht het nog vaker voorkomen dat de betreffende gebruiker blijft stinkmodder, dan langer.
Maar dan moet die het bont maken.

Nogmaals, waarin verschilt dit van het huidige beleid? Eerste OW is geen gevolgen, 2e OW is 1 dag afkoelen, 3e OW is 1 week. Pas bij de 4e OW wijkt het huidige beleid af van jouw voorstel - maar bji 4 OW's kun je wel zeggen dat iemand het tamelijk bont maakt.

Citaat:
7. Na elke Ban begint een gebruiker met een schone lei, slechte gebruikers zijn echt wel bekend en kunnen heftiger aangepakt worden.

Dat is natuurlijk met elkaar in tegenspraak. OF je hebt een schone lei en de geschiedenis telt niet mee, of je hebt geen schone lei en de geschiedenis telt wel mee.

Citaat:
8. Alvorens besloten wordt tot een maand (of langer ban) moet er eerst overleg zijn met het beheer van bokt, 1 maand is een zeer zware ban en moet als zodanig ook bekeken worden.

In welk opzicht wijkt dit af van het huidige beleid?

Citaat:
9. Permanente ban, kan en mag enkel uitgesproken worden als een gebruiker reeds meerdere afkoelingen heeft gehad en via bv PB echt niet mee te spreken valt.

De permanente ban als zodanig bestaat niet meer. De ban voor onbepaalde tijd wordt inderdaad pas gegeven na meerdere eerdere bans (pas bij OW 6!).

1. Gewoon een PB sturen en zeggen dat je te ver gaat, simpel toch?
3. en 4. Huh? Mod meelezen maar niet kunnen ingrijpen door tijdgebrek? Hoe kan die dan meelezen?
5. Nooit mee gemaakt in alle OW's die ik gehad heb, maar gaat niet over mij, gaat over iedereen mag ik aannemen.
6. Heb je al eens zoveel OW's gehad (lees bans) terecht of niet? Ik denk het niet, dan zou je er anders over denken.
7. Ja schone lei, niet opstapelen van OW's/Bans die niets met elkaar te maken hebben.
8. Heel veel, omdat nu alles via het team besloten word en geen enkele mod een eigen beslissing neemt.

Een mod zou heel best kunnen optreden met een PB of afkoel-ban (3-5 dagen) met geldige reden, hier hoeft geen heel team over te besluiten.
Ja ik ben best negatief over het huidige beleid, het kan echt beter....en ik probeer aan te geven hoe.
Groot of klein forum maar daar niet zoveel in uit.
Een mod is in feite een rechter en die moet een uitspraak doen op basis van kennis van de feiten, dit ontbreekt op bokt helaas veel te vaak.
Ik ken mods die echt slecht zijn en die echt goed zijn, wel door als een team te opereren komt dat nooit naar voren, simpelweg omdat ze zich verschuilen achter het team.
Net zoals een gebruiker een individu is moet een moderator zo ook kunnen optreden, naar de zaak hebben gekeken en een beslissing genomen.
Mocht het niet goed zijn om wat voor reden dan ook en je komt er niet uit met die mod, dan is er beheer als hogeraad nog...simpel toch?
Wat is daar mis mee? Het is in elk geval beter dan het systeem dat er nu is.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:00

Shadow0 schreef:
Bas232 schreef:

Maar er is altijd een andere kant.

Beste Bas, je ideeen zijn helemaal zo gek nog niet, maar... ze zijn niet zo afwijkend van hoe het nu gaat. Of zoals men het nu probeert. Maar je moet een paar dingen niet uit het oog verliezen:
- je hebt niet een oneindige hoeveelheid tijd/energie/motivatie ter beschikking, als mods. Je kunt het modteam natuurlijk uitbreiden met zo'n 50 mods extra, maar dan komen er weer andere bezwaren (meer bureaucratie, meer onbekende mods, meer verschillende beslissingen)
Je kunt als mod *niet* alles perfect en tot in de details goed afhandelen. Dat is heel spijtig en heel frustrerend. Maar het is gewoon niet mogelijk.

- wat de gebruikers *zien* en wat er daadwerkelijk *gebeurt* kan soms nogal uit elkaar liggen. Je ziet altijd maar een deel. Ook mods zien maar een deel trouwens. Dat maakt dat wat voor de ene partij overduidelijk is, voor de andere soms volstrekt onbegrijpelijk. Je kunt dan, als onbegrepen partij, snel klaarstaan met een oordeel, maar het kan zeker waardevol zijn om het ook van de andere kant proberen te bekijken.

- jij hebt het in je voorstellen over situaties 'als het uit de hand loopt' of 'als de gebruiker het te bont maakt'. Maar dit zijn oordelen - oordelen die de mods nu maken, precies op die punten, maar die daar misschien wel een andere mening over hebben dan jij. Dat is nou juist een deel van het misverstand: wat de ene persoon prima vindt, vindt de ander 'te bont'.

Citaat:

... totdat er 10 dezelfde topics geopend worden op 1 pagina, en er naast een boel oninteressante topics ook heel wat interessante topics uit het zicht verdwijnen. En ook dat levert weer ontevreden gebruikers op, want hun topics raken volledig ondergesneeuwd door steeds dezelfde topics. Denk aan de dekentopics als het winter wordt, of de weidetopics als de lente begint...

Modden is niet een kwestie van zwart of wit, goed of fout. Je hebt altijd te maken met verschillende kanten en verschillende gebruikers die ook onderling andere meningen hebben. Het is dus niet mogelijk om een setje regels te bedenken wat alle dilemma's al bij voorbaat oplost.

Sorry, je hebt daar geen 50 mods voor nodig....waarom?
Een mod die geen tijd heeft moet geen mod meer zijn, zo simpel is het.
Om te modden moet je nu eenmaal tijd uittrekken en als je die niet hebt moet je het niet zijn.
Veder ga ik er even niet op in, want een forum heeft altijd topic die altijd opnieuw gevraagd worden, so what?

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:29

Even tussendoor.
Een aantal ideeen die in dit topic worden gegeven over hoe het beter zou kunnen, worden in het modteam besproken en daar zullen jullie nog meer van horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:33

Mickey, dat is al meer dan menigeen verwacht had van dit topic. Chapeau dus.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:37

Bas een aantal van je ideeën zijn in mijn optiek best goed. Maar zoals hierboven al aangegeven: die wijken nu ook weer niet zover af van de huidige situatie als jij denkt.

Een aantal aspecten ben ik het gewoon niet mee eens. Bijvoorbeeld een lang topic splitten omdat er discussies door elkaar lopen, kost veel werk. Een topic van tig pagina's lezen ook. En mods doen niet in alle topics mee. Laat staan dat je dan even tussendoor op je werk gaat modden. Dan zijn er altijd situaties waarin je wel wilt overleggen. Juist als posts op de grens van wel of geen sanctie zitten. Dan is overleg in mijn optiek niet alleen gewenst, maar zelfs noodzakelijk. Jij maakt de vergelijking naar de rechtspraak. Daar zijn kleinere vergrijpen afhandelbaar door de kantonrechter. Alle andere zaken gaan niet voor niets naar de rechtbank (meervoudige kamer met drie rechters per zitting).

Voor uitgebreid modden in de topics die ik beschrijf is niet altijd tijd beschikbaar in alle gevallen (bijvoorbeeld op je werk). Even bijlezen van je eigen topics als gebruiker is een stuk minder tijdrovend.

Hoeveel tijd moet je hebben als mod? Het is geen betaalde baan. Het is vrijwilligerswerk. Behoorlijk intensief vrijwilligerswerk ook nog eens.

En dan nog: jouw beelden en ideeën over hoe je een forum moet runnen zijn zeker valide. Je hebt daar zelf een forum voor opgericht dat op die wijze werkt. Bokt heeft een andere organisatievorm gekozen. Eentje die na veel discussie en inspraak van de gebruikers tot stand is gekomen.

En zoals uit de organisatiekunde bekend is: er is geen beste manier van organiseren. Je organiseert o.b.v. een aantal omgevingsfactoren, gekozen strategie, je product en je klantengroep en geconstateerde knelpunten.

Maar welke vorm je ook kiest (die van jou, die van bokt, die van andere fora). Ieder model heeft altijd voor- en nadelen. Een keuze om een bepaald nadeel op te heffen, leidt altijd tot nieuwe nadelen.

En dan kom je aan een ander organisatieprincipe: is het nu wel erg genoeg met die nadelen. Tuurlijk zijn er nadelen. Tuurlijk kun je daar wel het een en ander op aanpassen. Maar persoonlijk ben ik van mening dat de nadelen van het huidige model niet opwegen tegen de voordelen.

Erg genoeg is bijvoorbeeld als al je klanten en masse weglopen. Of als je op de rand van faillissement staat. Dát is een goede reorganisatiegrond. Dat is hier nog niet het geval.

In mijn optiek betekent dat, dat je moet proberen de scherpe kantjes van je organisatiemodel steeds te blijven verbeteren, maar niet dat je een nieuw / ander model moet kiezen. Jouw visie pleit voor een ander model. Ik ben het daar niet mee eens.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:40

Mickey schreef:
Even tussendoor.
Een aantal ideeen die in dit topic worden gegeven over hoe het beter zou kunnen, worden in het modteam besproken en daar zullen jullie nog meer van horen.

Hey Mickey,

Ik ben blij dat te horen, is het ook mogelijk als mijn iedeeën worden genomen dat ik dat dan te horen krijg via PB of hier?
Want ik heb het idee dat jullie denk dat ze zo slecht nog niet zijn, of het ik dat mis en doen je op andere iedeeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:44

Ik wil daar nog even aan toevoegen dat bij elk "klaag" topic, om het maar even zo oneerbiedig te noemen. Lachen
Echt wel gepraat word in het modteam of we wat met de aangedragen dingen kunnen doen.

Soms wel, soms niet en soms een vorm daarvan.

Maar ik denk dat de gebruiker dan niet altijd door heeft waar zo'n besluit nu ineens vandaan komt.
Maar dat kan dus echt wel zijn door de dingen die aangedragen zijn door de bokkers.
Maar het wil daarmee niet zeggen dat we wat kunnen met alle ideeën die aangedragen worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:54

Het lijkt als je dit topic leest dat de ene helft van bokt druk bezig is de andere helft een OW aan te smeren en vice versa. Ga voor de gein eens kijken naar het aantal OW's dat in het ban-topic staat. Haal de schaduw- en relaccounts er tussenuit en er blijft echt maar een klein aantal bans over, zeker in verhouding tot het aantal bokkers.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:56

Anya schreef:
Bas een aantal van je ideeën zijn in mijn optiek best goed. Maar zoals hierboven al aangegeven: die wijken nu ook weer niet zover af van de huidige situatie als jij denkt.

Effe veel geknipt...

Ja je hebt gelijk...modden zijn vrijwilligers...FEIT.
Ook dat het niet nodig is het hele topic door te spitten, vooral als het erg groot is.

Echter, je kan niet besluiten op basis van 1 (of 20 TEMS) en enkel te kijken naar 5 posts.
Als je zo weinig tijd hebt om een beetje verder te kijken, dan zou je niet moeten modden.
Een moderator zou zeker wel moeten weten waar het over gaat en hoe de topic verloopt, ja dat kost tijd.
Een OW uitschrijven kom te vaak (in mijn ogen) over als: Ok OW en het probleem is weg.
Dat zou niet mogen, en al helemaal niet na bv 2-3 dagen.
Ofwel er wordt direct ingegrepen, ofwel als het een tijd bezig is, gewoon een simpele PB en eventueel het topic sluiten.
Iemand een OW geven voor iets dat dagen geleden gebeurd is kan in mijn ogen niet, en heeft bovendien een averechts effect op die persoon.
Dan zou een mod beter in een topic zeggen via mod-aanwijzing: "Sorry laat gezien, ik sluit het want die gaat niet goed" in plaats van achteraf OW's/Bans uit te spreken.
Die gebruiker ziet dan echt wel dat het niet verder kon, bovendien kan je hem een PB sturen met een waarschuwing en met waarschuwing bedoel ik geen OW dat vrijwel altijd een uitsluiting opleverd.
Wat ik hiermee bedoel is, het team moet meer praten met gebruikers dan direct naar zware middelen te grijpen, dat gaat veel beter werken dan uitsluiting.
Iemand die je uitsluit word vrijwel altijd boos, zonder uitzondering...zeker als er geen PB gesprek aan vooraf gegaan is.
Doe anders de test, vraag het mod team je een ban te geven voor 1 week, zonder reden (niet val;s spelen) kijk gewoon hoe het je bevalt. Dan weet je precies wat het team uitdeeld en kan je beoordelen wat het is.
Eigenlijk zou elke moderator dat eens moeten ervaren, en dan heb ik het nog maar over 1 week, geen weken of maanden.
Probeer het eens, dan weet je wat ik bedoel Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:05

Bas232 schreef:
Iemand een OW geven voor iets dat dagen geleden gebeurd is kan in mijn ogen niet, en heeft bovendien een averechts effect op die persoon.

Waarom zou dat eigenlijk niet kunnen? Ik weet dat je het bij paarden, honden en kinderen niet moet doen, maar naarmate mensen opgroeien leren ze toch om steeds verder vooruit te kijken en steeds meer de gevolgen van hun daden te kunnen voorspellen. Ik zie niet in waarom dat na een paar dagen niet meer kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:08

Een crimineel word ook niet altijd dezelfde dag opgepakt en al zeker niet direct berecht Lachen

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:13

Shadow0 schreef:
Bas232 schreef:

Waarom zou dat eigenlijk niet kunnen? Ik weet dat je het bij paarden, honden en kinderen niet moet doen, maar naarmate mensen opgroeien leren ze toch om steeds verder vooruit te kijken en steeds meer de gevolgen van hun daden te kunnen voorspellen. Ik zie niet in waarom dat na een paar dagen niet meer kan?

Hallo, we vermoorden mensen hier niet ofzo, het is slechts een simpel forum.
En omdat het slechts een forum is kan je mensen niet pakken na dagen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:13

Ik zou mezelf af en toe graag een ban voor een week geven. Lijkt me lekker rustig.

Bas: je mist de point. Mods hebben tijd, of maken tijd. Maar niet iedere mod heeft op een specifiek moment altijd tijd. Dus dat betekent dat online mods iets oppakken. Niet altijd de mod die toevallig in het topic zit (als ze al in het topic zitten en los van het feit dat ik blijf vinden dat betrokken mods niet horen te modden in een topic).

Maar goed: jij hebt jouw visie neergezet. Die zal zeker meegenomen worden. Net als de meningen die van ander bokkers binnenkomen of binnengekomen zijn.

Ik stel voor dat we deze discussie hier beëindigen. Wij gaan het op een aantal punten namelijk niet eens worden. Dat mag gelukkig in Nederland Haha!

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:14

runningkawa schreef:
Een crimineel word ook niet altijd dezelfde dag opgepakt en al zeker niet direct berecht Lachen

Je hebt niet te maken met criminelen....het is een forum dude....
Behandel mensen als zodanig, bokt heeft helaas de naam mensen met een overtreding als criminelen te behandelen, en daarom blijven deze topics geopend worden.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:16

En trouwens, met een moordernaar of crimineel....hoe sneller hoe beter. Soms weten ze niet wie het gedaan hebben, bij Bokt is dit echter wel het geval Lachen

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:19

Anya schreef:
Ik zou mezelf af en toe graag een ban voor een week geven. Lijkt me lekker rustig.

Bas: je mist de point. Mods hebben tijd, of maken tijd. Maar niet iedere mod heeft op een specifiek moment altijd tijd. Dus dat betekent dat online mods iets oppakken. Niet altijd de mod die toevallig in het topic zit (als ze al in het topic zitten en los van het feit dat ik blijf vinden dat betrokken mods niet horen te modden in een topic).

Maar goed: jij hebt jouw visie neergezet. Die zal zeker meegenomen worden. Net als de meningen die van ander bokkers binnenkomen of binnengekomen zijn.

Ik stel voor dat we deze discussie hier beëindigen. Wij gaan het op een aantal punten namelijk niet eens worden. Dat mag gelukkig in Nederland Haha!

Anya, geen enkele methode is perfect, ben ik helemaal met je eens.
Ik hoop dan enkel dat Bokt iets doet met mijn iedeeën, ik ben ook niet perfect....ik vind het enkel zonde als Bokt gebukd blijft onder het slechte imago van het mod-team, terwijl ze zeer goede mods hebben.
Ik mis geen enkel point over tijd hebben, een mod kan toch tegen een andere mod zeggen waar hij/zij mee bezig is en vragen die andere mod erop te letten.
Als het modteam het goed doet, hebben ze weinig werk en klagen weinig gebruikers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:20

Daarom proberen we het ook zo snel mogelijk. Ja

Maar met een groep vrijwilligers, die ook hun dagelijkse dingen hebben is het een utopie om te denken dat alles wel kan binnen een dag.

Verder ga ik mee met de post van anya
En deze vrijwilliger zoekt nu zijn bedje op Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:24

Gaat bokt gebukt onder het imago van een slecht modteam Verward

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:32

Bas232 schreef:
Hallo, we vermoorden mensen hier niet ofzo, het is slechts een simpel forum.
En omdat het slechts een forum is kan je mensen niet pakken na dagen.

Maar waarom dan niet? Ik snap niet wat dat met het al dan niet vermoorden te maken heeft?

(En, als mensen vinden dat een ban van Bokt te vergelijken is met de straf van criminelen, vraag ik me af waar het mis gaat met het perspectief?)