Aanstootgevend

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:00

daffie1986 schreef:
Joman schreef:
Ik maak met alle liefde de conversatie tussen Daffie en mij openbaar hoor, als dat mag. Kun je lezen dat ze zelf ook niet bepaald netjes is. Beetje schijnheilig weer.

Ik schijnheilig? Wie doet hier nu of haar neus bloed en dreigt om alles wat ik gestuurd heb openbaar te zetten?

Ga je gang, ik weet niet hoe het moet en zoals ik je toen al direct bij de opmerking zei was het puur een voorbeeld en niet als aanval bedoeld. En dan via pb excuses eisen nadat ik uitgemaakt ben voor van alles terwijl ik doodsimpel een voorbeeld opnoemde waarin men kan verschillen en dreigen al mijn berichten op te zoeken, wat je dus al gedaan had aangezien mijn huis niet eens besproken was in dat topic, want volgens jouw had ik dat ook gedaan terwijl ik dat topic ook gewoon gelezen had.

Ik doe helemaal niet alsof m’n neus bloedt :+.
Staan een hoop aannames in je bericht. En gelukkig hoef ik de inhoud niet openbaar te maken, want dat doe jij nu al gedeeltelijk. :+ Muv je eigen bijdrage.
Maargoed, topic draait volgens mij niet om de inhoud van onze pb’s, maar prima.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:01

Joman schreef:
Zeker wat aan doen; maar niet de boel overdrijven. Een strafrechtelijke kwalificatie is nodig, en in 99% van de gevallen genoemd in dit topic, is daarvan geen sprake. Dus ja, wel overbodig dat ongeveer 5 keer te benoemen.

Als ik zie dat mensen hier de vrijheid nemen om een ander de meest gruwelijke dingen toe te wensen en kinderen daarbij niet ontzien, dan denk ik dat het strafbare karakter juist niet genoeg bekend is. Dan moet je dat juist nu wat meer benadrukken. Misschien dat mensen dan nog eens nadenken voordat ze een pb versturen waar de honden geen brood van lusten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:01

Giolli schreef:
Een ieder die de nood voelt om zulke pb’s te versturen hoort gewoon niet thuis in deze community vind ik.

Wat is deze community?
Ik vind dat heel veel mensen hier niet thuis zouden horen. Zitten er toch nog allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:03

Prrrr schreef:
Joman schreef:
Zeker wat aan doen; maar niet de boel overdrijven. Een strafrechtelijke kwalificatie is nodig, en in 99% van de gevallen genoemd in dit topic, is daarvan geen sprake. Dus ja, wel overbodig dat ongeveer 5 keer te benoemen.

Als ik zie dat mensen hier de vrijheid nemen om een ander de meest gruwelijke dingen toe te wensen en kinderen daarbij niet ontzien, dan denk ik dat het strafbare karakter juist niet genoeg bekend is. Dan moet je dat juist nu wat meer benadrukken. Misschien dat mensen dan nog eens nadenken voordat ze een pb versturen waar de honden geen brood van lusten.

Iemand een kankerkind noemen of kankercouveuse benoemen als woord is natuurlijk niet strafbaar. Of hoe zou jij dat juridisch willen kwalificeren dan?
Iemand bedreigen met de dood of wat dan ook, natuurlijk weer wel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:03

Bokt wilde in het verleden niet modereren op PBs, dus is het beleid we doen het niet. Met als gevolg dat nu gezegd wordt: daarom mogen we het niet doen. "Niet mogen" is dus gewoon voortgekomen uit zelf niet willen. Er is toch geen wetgeving die het verbiedt (anders zou Tweakers toch ook niet op PBs kunnen modereren)? Het gaat toch om de eigen regels van bokt?

Maar al sinds 2008 minimaal is het verzoek: kan er op PBs gemodereerd worden.
Dat is sinds 2008 stelselmatig afgedaan als: we kunnen dat technisch niet (en niet: we hebben nu beleid dat we het niet doen dus we mogen het nu niet doen)

Er had ook al in 2009 een beleidswijziging gedaan kunnen worden dat je het wél belangrijk vindt om te doen en je het dus wel zou mogen doen.

En dat je het alleen vanaf het moment dat het nieuwe beleid geldt gaat doen lijkt me eigenlijk nogal logisch. Het heeft weinig zin ouwe koeien uit de sloot te halen, maar om vanaf volgende week/maand/whenever de verse lijken er wél uit te vissen lijkt mij een gezonde zaak.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:05

Citaat:
Nouja willen geen idee. Maar discussies lopen hier wel eens zo hoog op, dat ik mij kan voorstellen dat er wel eens pb’s met vervelende inhoud over en weer worden gestuurd.

Tuurlijk, dat zal gebeuren en zullen best wel wat mensen doen.

Maar wat iemand aan Marco Borsato heeft gestuurd, of wat jij aan Daffie hebt verstuurd is meer dan een pb met vervelende inhoud.
Dat gaat de grenzen wel zover te buiten!
Fatsoensgrenzen die je op een gewoon gezellig forum niet moet willen.
En het zal me aan de bips oxideren of dat jurisch zo is of niet, maar mag ik vrijuit zeggen dat ik mensen als jij dan niet op een forum thuis vind horen?
(ja is misschien ook op de bal, maar dat is dan maar even zo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:06

Ibbel schreef:
Bokt wilde in het verleden niet modereren op PBs, dus is het beleid we doen het niet. Met als gevolg dat nu gezegd wordt: daarom mogen we het niet doen. "Niet mogen" is dus gewoon voortgekomen uit zelf niet willen. Er is toch geen wetgeving die het verbiedt (anders zou Tweakers toch ook niet op PBs kunnen modereren)? Het gaat toch om de eigen regels van bokt?

Maar al sinds 2008 minimaal is het verzoek: kan er op PBs gemodereerd worden.
Dat is sinds 2008 stelselmatig afgedaan als: we kunnen dat technisch niet (en niet: we hebben nu beleid dat we het niet doen dus we mogen het nu niet doen)

Er had ook al in 2009 een beleidswijziging gedaan kunnen worden dat je het wél belangrijk vindt om te doen en je het dus wel zou mogen doen.

En dat je het alleen vanaf het moment dat het nieuwe beleid geldt gaat doen lijkt me eigenlijk nogal logisch. Het heeft weinig zin ouwe koeien uit de sloot te halen, maar om vanaf volgende week/maand/whenever de verse lijken er wél uit te vissen lijkt mij een gezonde zaak.

Je kunt ook geen oude koeien uit de sloot halen, want het mag juridisch niet.
Ik blijf het toch een beetje een kleuterschool vinden. Naar je juffrouw lopen als je een vervelende pb hebt gehad. Een doodsbedreiging die stelselmatig voorkomt, is een ander verhaal, maar ik blijf het allemaal een beetje kleinzerig vinden allemaal. Niet omdat ik iets te verbergen heb hoor, maar ik vind het allemaal wel een erg kinderachtig karakter krijgen. En dat vind ik van heel bokt en de manier waarop er gemodereerd wordt. Blijkbaar is nog meer bemoeienis gewenst. Voor mij een mooie reden om af te zwaaien (tot vreugde van sommigen waarschijnlijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:07

_Penotti schreef:
Citaat:
Nouja willen geen idee. Maar discussies lopen hier wel eens zo hoog op, dat ik mij kan voorstellen dat er wel eens pb’s met vervelende inhoud over en weer worden gestuurd.

Tuurlijk, dat zal gebeuren en zullen best wel wat mensen doen.

Maar wat iemand aan Marco Borsato heeft gestuurd, of wat jij aan Daffie hebt verstuurd is meer dan een pb met vervelende inhoud.
Dat gaat de grenzen wel zover te buiten!
Fatsoensgrenzen die je op een gewoon gezellig forum niet moet willen.
En het zal me aan de bips oxideren of dat jurisch zo is of niet, maar mag ik vrijuit zeggen dat ik mensen als jij dan niet op een forum thuis vind horen?
(ja is misschien ook op de bal, maar dat is dan maar even zo)

Ja hoor, mag je gerust zeggen. Mij interesseert dat echt niet. Jouw mening; je hebt de conversatie niet gelezen dus wat mij betreft een vrij eenzijdige blik. Maar als je dat wil concluderen op basis van een kreet, dan mag dat uiteraard :) Waarbij ik dus niet zeg dat het nette berichten zijn, of de inhoud goed praat.

_Penotti

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:10

Ik hoef daar alle berichten niet van te zien.
Ik wil best geloven dat Daffie ook wel de confrontatie aan is gegaan.
Ik denk dat dit heel vaak zo wel is. (niet altijd)
Maar dat neemt niet weg dat je maar vind dat iemand in zijn hut mag creperen, een ander woord voor naar sterven.
Dat is over de grens, klaar.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:10

Ibbel: Ja, het gaat om de eigen regels van Bokt, maar dat maakt niet dat je die met terugwerkende kracht ineens kan veranderen. Dit had al in 2002 anders besloten kunnen worden. Maar de situatie is zoals die nu is: in de gebruikersvoorwaarden staat dat pb's prive zijn. Dat houdt in dat we er niet in mogen. Ook niet door het nu ineens open te zetten. Dat moet je dan dus wel (technisch) een waterscheiding in kunnen maken, anders houdt dat niet bij een rechter als er ook maar één bokker is die er een punt van wil maken.

En ja: er zijn best bokkers die juridisch punten proberen te maken, dus dat moet eerst afgedicht worden voordat je daar iets in kan doen. Dus niet van de ene op de andere dag geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:12

_Penotti schreef:
Maar dat neemt niet weg dat je maar vind dat iemand in zijn hut mag creperen, een ander woord voor naar sterven.

Dat mag je natuurlijk vinden :) Dat is zo fijn aan de vrijheid van meningsuiting.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:14

Joman schreef:
Ik blijf het toch een beetje een kleuterschool vinden. Naar je juffrouw lopen als je een vervelende pb hebt gehad. Een doodsbedreiging die stelselmatig voorkomt, is een ander verhaal, maar ik blijf het allemaal een beetje kleinzerig vinden allemaal. Niet omdat ik iets te verbergen heb hoor, maar ik vind het allemaal wel een erg kinderachtig karakter krijgen. En dat vind ik van heel bokt en de manier waarop er gemodereerd wordt. Blijkbaar is nog meer bemoeienis gewenst. Voor mij een mooie reden om af te zwaaien (tot vreugde van sommigen waarschijnlijk).

We modereren niet alleen voor de mondige Jomannen van deze wereld, maar ook voor de wat minder mondige gebruikers en de pubers die hun plek in de wereld aan het vinden zijn. Dus ja, we hanteren op het forum regels die voor de mondige medemens misschien wat kinderachtig zijn, maar dat is wel het karakter van Bokt waar we als team voor gekozen hebben. We hebben een Jeugdjournaalgrens. Niet voor niks. En dan vind je een avatar waarschijnlijk ook wat minder snel aanstootgevend dan wij dat als teambeslissing vinden. Wil je all out: zoek het ergens anders. Daar zijn genoeg fora voor. Maar niet op Bokt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:17

_Penotti schreef:
Ik ga het toch zeggen: Laat ik beginnen met zelf ook echt geen heilige te zijn hoor, zeker in het verleden kon het er best heftig aan toe gaan via pb's. Maar die pb's kwam wel ergens vandaan, en niet zomaar opeens uit te lucht komen vallen. Wat ik bedoel is dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zitten. Er zullen vast mensen rondlopen die vanuit het niets zulke uitspraken doen, maar ik mag toch hopen dat er bij de meeste mensen meer voor nodig is?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:17

Joman schreef:

Nee, dit is nu typisch gezwam van iemand die pesten blijkbaar normaal vind. Beetje: Klikspaan, boterspaan, je mag niet door mijn straatje gaan.

Ik kan wel tegen een stootje en zoals je zelf al ontdekt had woon ik ver genoeg om echt niet bang te hoeven te zijn. Jij dreigt om mijn berichten openbaar te maken, ik daag je uit, ga je gang! Zoals ik al aangeef, ik zou niet eens weten hoe.

Mensen die wel op de rand staan moeten in bescherming genomen worden tegen mensen als jou. En ik vind dat daar nu in gefaald wordt. En wat het wettelijk aspect daarin is dat maakt me echt geen drol uit, maar ik vind dat hét Team daar meer in moet kunnen doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:18

Prrrr schreef:
Ibbel: Ja, het gaat om de eigen regels van Bokt, maar dat maakt niet dat je die met terugwerkende kracht ineens kan veranderen. Dit had al in 2002 anders besloten kunnen worden. Maar de situatie is zoals die nu is: in de gebruikersvoorwaarden staat dat pb's prive zijn. Dat houdt in dat we er niet in mogen. Ook niet door het nu ineens open te zetten. Dat moet je dan dus wel (technisch) een waterscheiding in kunnen maken, anders houdt dat niet bij een rechter als er ook maar één bokker is die er een punt van wil maken.

En ja: er zijn best bokkers die juridisch punten proberen te maken, dus dat moet eerst afgedicht worden voordat je daar iets in kan doen. Dus niet van de ene op de andere dag geregeld.

Maar waarom dan niet met ingang van het nieuwe forum deze voorwaarden aanpassen zodat vanaf dat moment PB's wél gemodereerd kunnen worden? Er is overduidelijk vraag naar, gezien de gemoederen die hierdoor hoog oplopen hier.

Lijkt me ook technisch haalbaar om simpelweg een check toe te voegen qua datum.
Code
Als(datum van pb > ingangsdatum Flarum{
Geef pb-temknop weer
}
Anders{
Geef geen pb-temknop weer
}

Krijg het idee dat jullie het nu moeilijker maken dan het eigenlijk is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:19

Prrrr schreef:
Joman schreef:

We modereren niet alleen voor de mondige Jomannen van deze wereld, maar ook voor de wat minder mondige gebruikers en de pubers die hun plek in de wereld aan het vinden zijn. Dus ja, we hanteren op het forum regels die voor de mondige medemens misschien wat kinderachtig zijn, maar dat is wel het karakter van Bokt waar we als team voor gekozen hebben. We hebben een Jeugdjournaalgrens. Niet voor niks. En dan vind je een avatar waarschijnlijk ook wat minder snel aanstootgevend dan wij dat als teambeslissing vinden. Wil je all out: zoek het ergens anders. Daar zijn genoeg fora voor. Maar niet op Bokt.

Ik word me daar steeds meer van bewust en er zijn inderdaad genoeg fora waarbij ik me meer thuis zou voelen, door een minder kleuterachtige benadering :) Ik zwaai ook af hoor, dat was geen loze kreet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:21

IMANDRA, we hebben toch nooit gezegd dat we dat niet gaan doen? We zijn nog in overleg, dus het zou fijn zijn als er nog even geen conclusies getrokken worden.
Het is alleen nogal lastig, want als ik zeg "Oh dat is een goed idee!" Dan wordt dat al heel snel opgevat als een 'Dat gaan we doen'.

Of als ik zeg 'Dat zou ik moeten vragen, want ik weet niet of het technisch gezien mogelijk is' dan is het gelijk "Dat kan technisch niet'

Soms lastig :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:22

Oké, excuses, ik vatte uit de berichten op 'het kan nu niet dus we doen het niet', maar dan is dat verkeerd bij me overgekomen. Fijn dat het in ieder geval meegenomen wordt! Meer kunnen we op dit moment niet vragen denk ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:24

daffie1986 schreef:
Joman schreef:

Nee, dit is nu typisch gezwam van iemand die pesten blijkbaar normaal vind. Beetje: Klikspaan, boterspaan, je mag niet door mijn straatje gaan.

Ik kan wel tegen een stootje en zoals je zelf al ontdekt had woon ik ver genoeg om echt niet bang te hoeven te zijn. Jij dreigt om mijn berichten openbaar te maken, ik daag je uit, ga je gang! Zoals ik al aangeef, ik zou niet eens weten hoe.

Mensen die wel op de rand staan moeten in bescherming genomen worden tegen mensen als jou. En ik vind dat daar nu in gefaald wordt. En wat het wettelijk aspect daarin is dat maakt me echt geen drol uit, maar ik vind dat hét Team daar meer in moet kunnen doen.

Ik dreig helemaal nergens met het openbaar maken van berichten? Ik zeg dat ik ze gerust openbaar wil maken, zodat mensen de conversatie kunnen lezen. Dat jij dit alweer als dreigement ziet, laat imo dus zien hoe je in de wereld staat.
En pesten door een keer te zeggen crepeer maar in je houten hut (oid, ik heb het niet exact nagelezen)? Dan vind ik dat je behoorlijk snel naar allerlei begrippen neigt, die de lading niet dekken. Maargoed, zoveel mensen zoveel wensen en bijbehorende meningen en interpreteringen.

Dat mensen zoveel aanstoot kunnen nemen aan 1 pb van een onbekend persoon. Echt, waar gaat het heen met de wereld.... Ik hoop dat deze mensen in het echte leven wat sterker in hun schoenen staan, want dit is toch wel erg treurig. Zeker voor een volwassen persoon. Of is het ook pesten als je in het echte leven een keer tegen iemand roept: Joh, val dood, joh crepeer? Dan bestaan daar toch wel hele andere gedachten over :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-20 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:25

Geen probleem! Het is soms ook wel wat verwarrend, lastig en misschien wat onduidelijk! We kunnen niks toezeggen nog (met we, bedoel ik groen in dit geval) want wij zijn niet het beheer die dat moet besluiten, maar we willen wel het dialoog open houden voor meer feedback, ideeën om zo nog een beter beeld te krijgen.

Wie weet ben jij diegene die denkt aan dat ene punt waar wij niet aan hadden gedacht :D Er komen best wat dingen voorbij dat ik denk, joh! Dat is slim bedacht. Dus dat geef ik allemaal netjes door in ons overleg achter de schermen, zodat niet ieder teamlid ruim 32 pagina's door hoeft te spitten om alles te kunnen volgen.

Dus, blijf vooral komen met suggesties en ideeën! Wensen of dingen waar je tegen aanloopt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:26

Ailill schreef:
Ik ga het toch zeggen: Laat ik beginnen met zelf ook echt geen heilige te zijn hoor, zeker in het verleden kon het er best heftig aan toe gaan via pb's. Maar die pb's kwam wel ergens vandaan, en niet zomaar opeens uit te lucht komen vallen. Wat ik bedoel is dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zitten. Er zullen vast mensen rondlopen die vanuit het niets zulke uitspraken doen, maar ik mag toch hopen dat er bij de meeste mensen meer voor nodig is?

In mijn geval kwam de pb van iemand die ik nooit eerder in een topic was tegen gekomen, en die ook niet had gereageerd in het topic waar het over ging.
Dat was het topic over de Oostvaardersplassen, wat er best heftig aan toe ging af en toe. Maar die pb kwam voor mij dus wel uit de lucht vallen ja omdat ze daar helemaal niet aan het meepraten was. En ik ben er achter gekomen dat deze Bokker vaker dit soort pb's stuurt. Dus ja, dat gebeurt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:27

Ailill schreef:
_Penotti schreef:

dat zeg ik toch ook?
Dat ik best wil geloven dat er best wat aan vooraf zal zijn gegaan. Alleen niet altijd.
Maar vast vaak wel.
Maar dat neemt niet weg dat er ook dan grenzen zijn.
En dan kan het ook nog zijn dat je in een vlaag van woede te ver gaat.
Maar de dag erop denkt...wow, dat is niet goed.
Dan kan er ook nog een pb achteraan met, sorry, ik ging te ver.

Daarnaast weten de meeste ook wel dat ze de grens over gaan, want openbaar zeggen ze het niet.
Ze doen het per pb, wetende dat daar niet op gemod word.
Dat vind ik dan eigenlijk dubbel zo naar. Ze weten het dondergoed dat het niet hoort.

Ik denk dus als er in de toekomst wel op getemd gaat worden dit dus veel meer ingedamd word.
100% voorkomen nee niet, maar wel een heel groot gedeelte.
En ik denk dat je dat als forum toch wilt nastreven?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:29

[***] schreef:
Geen probleem! Het is soms ook wel wat verwarrend, lastig en misschien wat onduidelijk! We kunnen niks toezeggen nog (met we, bedoel ik groen in dit geval) want wij zijn niet het beheer die dat moet besluiten, maar we willen wel het dialoog open houden voor meer feedback, ideeën om zo nog een beter beeld te krijgen.

Wie weet ben jij diegene die denkt aan dat ene punt waar wij niet aan hadden gedacht :D Er komen best wat dingen voorbij dat ik denk, joh! Dat is slim bedacht. Dus dat geef ik allemaal netjes door in ons overleg achter de schermen, zodat niet ieder teamlid ruim 32 pagina's door hoeft te spitten om alles te kunnen volgen.

Dus, blijf vooral komen met suggesties en ideeën! Wensen of dingen waar je tegen aanloopt :j

Misschien is het dan ook een idee om een suggestie-topic te openen op forumzaken? Dan kan je in de OP ook gewoon aangeven dat jullie dit als suggesties meenemen voor team/beheer maar nog geen beloftes kunnen doen. Enkel kijken wat mogelijk en slim is. Eventueel zelfs een lijst voor goede suggesties, zodat mensen ook echt zien dat die suggestie besproken wordt?

Ik denk dat er best wat bokkers zullen zijn die dit topic niet openen omdat ze niet weten wat hier allemaal in besproken wordt en de aanname doen dat dit topic over iets letterlijk aanstootgevends gaat. En dan kan dit topic ook weer meer on-topic blijven m.b.t. aanstootgevende zaken op Bokt?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 25-07-20 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:30

Ha! Daar dacht ik vannacht ook aan toen ik niet kon slapen, een soort wensenlijstsuggestie iets van Bokkers, waar alles neergegooid kan worden wat men graag zou zien.

Ga ik even bespreken met de rest of dat een idee is, ik vind persoonlijk van wel :j Dan hoeven we ook niet eens per jaar zo'n topic als dit te openen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:30

_Penotti schreef:
Ailill schreef:

dat zeg ik toch ook?
Dat ik best wil geloven dat er best wat aan vooraf zal zijn gegaan. Alleen niet altijd.
Maar vast vaak wel.
Maar dat neemt niet weg dat er ook dan grenzen zijn.
En dan kan het ook nog zijn dat je in een vlaag van woede te ver gaat.
Maar de dag erop denkt...wow, dat is niet goed.
Dan kan er ook nog een pb achteraan met, sorry, ik ging te ver.

Daarnaast weten de meeste ook wel dat ze de grens over gaan, want openbaar zeggen ze het niet.
Ze doen het per pb, wetende dat daar niet op gemod word.
Dat vind ik dan eigenlijk dubbel zo naar. Ze weten het dondergoed dat het niet hoort.

Ik denk dus als er in de toekomst wel op getemd gaat worden dit dus veel meer ingedamd word.
100% voorkomen nee niet, maar wel een heel groot gedeelte.
En ik denk dat je dat als forum toch wilt nastreven?

Nou ik dus niet. Ik zou het liever openbaar neerzetten en de discussie voeren. Maar aangezien er in mijn ogen veel te streng en star wordt gemodereerd, worden opmerkingen verwijderd of krijg je een waarschuwing of wat dan ook. Dus dan kun je niet anders dan sommige gesprekken via pb voeren. En dat is bokt beleid, dat ze modereren op (onaardige) verregaande discussies, maar niet een beleid waarin ik me kan vinden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-20 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt