[Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:49

Elk ander onderwerp krijgt een slotje zodra er beschuldigingen geuit worden of als er telkens herhaald wordt wat al herhaald is tijdens een herhaalde herhaling..... ik denk dat het grootste deel van bokt nu wel gezien heeft dat uitgelicht er niet meer is.
Kan er dan niet een topic aangemaakt worden waar alle feiten van het hoe en wat in staan en verder niks ? Zo is tenminste duidelijk wat er nou precies aan de hand is maar ook wat het team aan het doen is en wat te verwachten is.
Dit topic is een welles nietus spelletje aan het worden en dr is geen touw aan vast te knopen meer mbt wat het team aan t doen is.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:16

Heb ik eindelijk een uitgelicht waardige foto is het ermee gestopt..... :') :') :oo

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:06

claudiaM33 schreef:
Heb ik eindelijk een uitgelicht waardige foto is het ermee gestopt..... :') :') :oo

Nou.. dan zet je hier toch een linkje naar het topic ( als dat al bestaat) kunnen we er allemaal van meegenieten :))

mirtedl

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:21

Komt uitgelicht nog wel (op redelijke termijn) terug?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:31

Jannepauli schreef:
claudiaM33 schreef:

Nou.. dan zet je hier toch een linkje naar het topic ( als dat al bestaat) kunnen we er allemaal van meegenieten :))

Haha dat is leuk als iedereen hier linkjes gaat posten van dit moet in uitgelicht hahaha. Word een goeie puinhoop dan.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:51

Jannepauli schreef:
claudiaM33 schreef:

zal ik dan maar een uitgelicht waardig topic plaatsen :+ [EV-ITP] prachtige koppies tijdens de korte baan draverij in egmond..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:52

Ja die was zeker uitgelicht waardig. Prachtige foto's.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:34

Is het anders geen idee om een 'lijst' (database) te maken met mensen/fotografen (deze wordt gevuld nav profiel invullen; 'mijn foto's mogen op uitgelicht ja/nee'), als iemand in uitgelicht een topic maakt moet de 'fotograaf' ingevuld worden en nav of deze in de lijst/database staat wordt deze weergegeven in de 'lijst' van topics die in uitgelicht mogen. Zo heeft de redacteur van uitgelicht in principe minder werk en hoeft deze alleen te controleren of de foto's door diegene zijn gemaakt die opgegeven is (wat bij zowat alle fotografen aan het logo te zien is. Is het geen (hobby)fotograaf dan is t lastiger maar dat zal altijd blijven).

Zo is iedereen blij, foto's mogen toch in uitgelicht en mét toestemming van de fotograaf, ongeacht of deze professioneel is of niet. Zit deze niet op bokt, jammer dan.
Het is even wat codeerwerk maar ik denk dat het zeker mogelijk is en dit maakt t uiteindelijk wel makkelijker voor iedereen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:44

misschien ipv uitgelicht een idee om n subblad te maken met titel Even onder de aandacht" en dat daar men max 1 of 2 fotos kan plaatsen waarvan diegene wil dat (heel of n deel van) bokt m ziet :j

heb je dit gezever ook niet

waar n fototje wel niet teweeg kan brengen zeg:)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 07:47

NathalietjeB schreef:
zal ik dan maar een uitgelicht waardig topic plaatsen :+ [EV-ITP] prachtige koppies tijdens de korte baan draverij in egmond..

Iemand die iets met de drafsport heeft, steelt sowieso mijn hart.. maar extra bijzonder als het zulke prachtige foto's zijn!
Heel mooi !!!!!

Dus lieve Bart, schiet eens op met het juridische puzzelwerk - dit had toch echt pontificaal op de VP moeten staan! ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:13

Waarom is "Op de Wiki" eigenlijk ook leeg? Dat heeft hier toch niets mee te maken?

RobertMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:58

Is het ook niet een beetje gezond verstand gebruiken???

Wanneer je een foto van een ander gebruikt vermeld je de bron en de maker van de foto, bij je onderwerp.
Wil je je een eigen gemaakte foto plaatsen waarvan je met een zekere aannemelijkheid kan beredeneren dat het inbreuk op iemand z'n privacy is, dan plaats je hem niet.

Het is een beetje jammer, dat ( juridisch) gesteggel een leuke rubriek als deze de nek wordt omgedraaid..
Hopelijk komen ze er snel uit... Te jammer....

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:26

Ehm, waarom plaatsen we ook alweer voor tijdelijk nu niet alleen links ipv thumbnails in uitgelicht? :+

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:00

Is het gezeur nog niet over?!?!?!
Wat is de huidige stand van zaken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:16

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:57

Wanneer komt er weer uitgelicht?
Ik mis het echt!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:37

_KiMbErLeY_ schreef:
Is het gezeur nog niet over?!?!?!
Wat is de huidige stand van zaken?

Net wat ik me afvroeg :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:02

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:38

Een ding snap ik alleen niet in de hele discussie. Geen logos eraf halen, auteursrecht enz. Alleen de meeste topics waarvan een betaalde fotograaf de fotos heeft gemaakt en het tooic is geplaatst door de gelukkige eigenaar van fotos. Als het proffesionele fotos zijn waarvoor betaald is gaan de rechten van de foto dan niet over naar de persoon die de fotos heeft betaald? Ik neem tenminste aan dat je betaald voor het krijgen van de fotos niet voor het mogen tonen van?

Maakt dit standpunt geen verschil in het wel of niet mogen neerzetten in uitgelicht zonder logo?

Het blijft jammer dat door in mijn ogen nog steeds een erg pietluttige ik wil mijn logo er niet af hebben reactie. Je zou als fotograaf toch trots moeten zijn op je foto naar een verwijzing waar de logos wel op staan. Goede reclame lijkt me.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:43

Er zullen wettelijk best wat haken en ogen aan zitten.
Ik ken die regels niet en ze boeien me ook niet.
Bij mij is het wel zo dat als ik ze verkocht heb (en dat doe ik dan zonder logo) is de koper de eigenaar :j
Als ik een tv koop is die ook van mij en dan hoeft de verkoper mij ook niet te komen vertellen hoe ik die op moet hangen.
Dus waarom zou dat met een door mij geschoten plaatje dan anders zijn?
Klant betaald en daarmee moet het klaar zijn.
Maar goed.....dat is mijn mening.

Geef ik foto`s gewoon weg dan maak ik daar afspraken over.
En dat is tot nog toe altijd goed gegaan.
Persoonlijk denk ik ook dat je als fotograaf niet op ieder slakje zout moet strooien, is niet goed voor je naam ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:05

karuna schreef:
Als het proffesionele fotos zijn waarvoor betaald is gaan de rechten van de foto dan niet over naar de persoon die de fotos heeft betaald?

Niet automatisch. Dus dat hangt af van de afspraken die je hebt met de fotograaf. Het is wel iets om op te letten: wat wil je en wat wordt daarover afgesproken?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:02

Inderdaad Shadow, copyright voor openbaar gebruik wordt meestal afgekocht.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:04

Shadow0 schreef:
karuna schreef:
Als het proffesionele fotos zijn waarvoor betaald is gaan de rechten van de foto dan niet over naar de persoon die de fotos heeft betaald?

Niet automatisch. Dus dat hangt af van de afspraken die je hebt met de fotograaf. Het is wel iets om op te letten: wat wil je en wat wordt daarover afgesproken?

Maar is het niet gewoon aan de fotograaf om daar duidelijk over te zijn voor eventuele verkoop?
En is het niet dat je de copyright al betaald bij aankoop?
Ik weet niet hoor maar vind het allemaal wel een enorm gezeur

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:08

Ja, absoluut Quartel - als de fotograaf voorwaarden steltaan het gebruik van de foto's, moet hij/zij dat kenbaar maken aan de klant. Van tevoren! Bij voorkeur door een soort 'Algemene Voorwaarden' op schrift te hebben.