Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:39

nynke55 schreef:
Wat bedoel je precies, Shellyke? Je klinkt in je post nogal aanvallend en we hebben het hier al een paar keer over gehad dat je niet op de persoon zou moeten spelen, maar op de bal.
Ik zie toch een duidelijk verschil in: "opmerkingen die op het randje zijn" en "ik sta op het randje". Als papagroom dit niet bedoelt, kan hij zelf uitleg geven, als hij dat wil. Ik zie hier ook geen gesodemieter.

Jij hebt het over de politie en een onterechte bon, in vergelijking met een mod en een onterechte waarschuwing of ban. Dit zet je neer als voorbeeld. Ik antwoord daarop met een voorbeeld "met een grote bek". Ik bedoel daar mee te zeggen, dat men reageert op een PB of waarschuwing, alsof men iets verschrikkelijks word aangedaan en dat men daartegen moet protesteren, terwijl je het ook gewoon voor kennisgeving kan aannemen en de volgende keer wat beter op zijn woorden letten. (of zoals in het voorbeeld, zijn snelheid.)

Nynke55, jij maakt ervan dat Papagroom vaak op het randje reageert, waarom ziet iemand anders dit niet zo? Ik kan slechts hier iedereen aanspreken terwijl jij diegene bent die het schrijft Nynke55, als dat op de bal spelen is dan zij het zo. En voor jou heeft Bokt misschien niet zoveel waarde als voor een ander maar als je een OW krijgt blijft deze 2 jaar boven je bol hangen met het gevolg dat mensen minder plezier krijgen om nog maar wat op Bokt te schrijven. Het verliest zijn hele spontaniteit op deze manier, lijkt mij niet dat dit de bedoeling is. Een waarschuwing van een agent blijft een waarschuwing, niet meer en niet minder.

Als ik naar de reacties kijk die na jou post zijn gekomen dan spreekt het toch weer voor zich waar het de mensen om gaat. Op deze manier gaat Bokt naar de eeuwige jachtvelden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:04

Komt het misschien omdat er tegenwoordig geen humor meer is???

Toen ik een twintiger was.......oooo. Lang geleden, toen lag ik nog slap achter het kopieer apparaat van de lach, dronken we nog een kop koffie bij elkaar aan het bureau...gekscheerden we elkaar. Nu is het elkaar kapotconcurreren met stiekeme roddel achter de rug om, slijmen met de baas....het opvallen in her werk is niet het werken, maar de praatjes. Nu vullen de praatjes de gaatjes.

Zoals een kennis mij vertelde die een hoge funktie bij een bank heeft.....het gaat er al jaren niet meer om of je hard werkt, maar of je een netwerl hebt, of je mooi kan praten....het werken is voor de loosers.

Nu zal het nietoveral zo zijn, want dan krijgen we weer DIE discussie, maar ik heb het zelf de laatste jaren als uitzendkracht wel zo ervaren....de jeugd heeft geen lol meer, kijkt neer op de oudere collega ipv er tegen op en leert er vsn...de oudere collega zit in een hoek gestopt, ipv de lolbroek die de jonkies onder zijn/haar hoede neemt zoals ik gewend was.

Op kantoor is een boel veranderd....en die afspiegeling zal ook op bokt zijn.

Een gekscherende opmerking wordt meteen als belediging opgevat, even lollen is meteen off topic, alsof bokt van levensbelang is!
Hebben de tieners, de 20ers en 30ers geen lol meer? Geen humor meer? Geen Piet Paaltjes meer? gaat het echt alleen nog maar om IKKE en de rest kan STIKKE?

Vslt me nl op dat alleen een bepaalde groep het over de humor, de luchtigheid heeft, de mensen die de prijs in her leven al betaald hebben en weten dat de soep nooit zo heet gegeten wordt als dat bij wordt opgediend?
Humor maakt weerbaar, laat je inzien dat het allemaal wel meevalt.
Wat leert bokt de gemiddelde jonge gebruiker als we de media eens als een belangrijk opvoedkundig iets gaan zien? De rol van de media in het als groep manifesteren?

Is dat nu juist niet wat er in de maatschappij gebeurd? Maar dan met dat geweldige tintje, pesten achter de schermen, samenscholen om achter een gordijntje "de baas" op te stoken om een selectie op bokt te creëren.

Laten we duidelijk zijn, bokt kan weerbaar maken, IRL kom je ook steeds mensen tegen die je niet mag, die je irritantant vind, die je een onleuke humor vind hebben, leer er mee leven! Wordt sociaal geaccepteerd weerbaar, met een kwinkslag en wees bokt er dankbaar voor.

Ik neem aan dat het beleid ook niet naar school stapt om een vervelende klasgenoot van kindlief te laten bannen of botten, maar kindlief leert omgaan met iets wat hij niet leuk vind en weerbaar wordt....ook naar de baas stappen hoop ik niet dat ze het doen, "kijk, hij doet het weer! "

Maar goed, daarom ben ik tegen het overbetuttelde beleid van bokt, moddies weten zelf niet eens welke invloed ze geven op de sfeer binnen bokt.....ipv het naar iemand te wijzen omdat de zogenaamd niet voor zichzelf opkomende groep het niet leuk vind......en dat is mond dood maken in mijn ogen.
Jij mag het zeggen, maar JIJ niet! Waarom niet? Omdat wij jouw niet leuk vinden, maar zij wel? Niks mee te maken #)

papagroom

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:44

Amen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:04

Electra63 schreef:
Aangezien alle oude en vertrouwde mannen verdwijnen op Bokt, ga ik mij binnenkort ook maar eens op zo'n jonkie werpen :D

Houden we het wel beschaafd?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:11

Shellyke schreef:
En voor jou heeft Bokt misschien niet zoveel waarde als voor een ander maar als je een OW krijgt blijft deze 2 jaar boven je bol hangen met het gevolg dat mensen minder plezier krijgen om nog maar wat op Bokt te schrijven. Het verliest zijn hele spontaniteit op deze manier, lijkt mij niet dat dit de bedoeling is.

Maar dat is het punt: veel meer mensen verliezen hun plezier in het reageren op het meer open deel van Bokt. En dat komt dan niet zozeer door de mods, maar vaak ook door de manier waarop topics verlopen. Ook daar verlies je spontaniteit door.

Papagroom noemt ergens dat dan de mening van de topicstarter leidend zou moeten zijn. Maar zou dat wel werken? De ervaring tot nog toe is dat die namelijk net zo goed al die verwijten over zich heen krijgt ('als je dat niet wilt moet je niet op Bokt plaatsen' - over monddood maken gesproken, geen gevoel voor humor, kleinzielig, etc.)

Sommige mensen vinden hun eigen recht op lolligheden, het domineren van topics, maar ook heksenjacht-achtige reacties (zijn niet altijd dezelfde gebruikers) belangrijker dan het verzoek van anderen (niet mods, maar gebruikers!) om bepaalde topics met rust te laten. En ze wensen daar niet op aangesproken te worden, want dan komen er gelijk persoonlijke verwijten als 'gebrek aan humor', 'kinderachtig' etc. Ik vind dat persoonlijk niet echt sympathiek.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:19

Kijk en dit is een goed voorbeeld van iets uit zn verband halen,de opmerking over de TS die belist of iets wel of niet door de beugel kan,was bedoelt tav HK topics.....

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:23

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:30

Russel, de kip of het ei? Was het eerst de maatschappij of de jeugd die donkerder en egoïstischer werd? Ik ben student en als ik naar de toekomst kijk zie ik idd weinig om te lachen. Ik geef toe dat ik bang ben om af te studeren. De crisis verbittert mensen en dat zie je het eerst terug op de werkvloer. Hoger, beter, sneller, bereikbaarder, socialer,....wie volgt er, wie valt er af...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:39

Shellyke schreef:
Neem nou hier voor de aardigheid eens een kijkje en dan zou ik graag weten of dit nou een slotje waardig is? [GP] Tennesee walking horse, wie haalt me uit deze nachtmerrie?? Hetzelfde gesodemieter wat in mijn ogen nergens op gebaseerd is.

nou dat slotje dat slaat ook werkelijk kant noch wall -O- ja het topic slaat over op een rell topic nou sla mij maar dood maar ik zie geen rell topic ik zie gewoon discussie gaande tussen bokkers die hun meningen uiten over het filmpje

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:03

Shellyke schreef:
Neem nou hier voor de aardigheid eens een kijkje en dan zou ik graag weten of dit nou een slotje waardig is? [GP] Tennesee walking horse, wie haalt me uit deze nachtmerrie?? Hetzelfde gesodemieter wat in mijn ogen nergens op gebaseerd is.

Ik wil dit topic hier net plaatsen, maar je was mij voor!

Ik heb al met de moderator gemaild, dat ik de reden voor het slotje totaal niet relevant vind.
Het is geen reltopic, sommige bokkers uitten wat ze met zo'n trainers zouden willen doen, maar dat zijn er maar een paar. Het argument, dat dit onderwerp al vaker besproken is, vind ik, persoonlijk, een non-argument. Dan kan je heel Bokt wel opdoeken, behalve de nieuws-items, want bijna ieder onderwerp (ziekten, rijtechnisch, smid, ontwormen, optuiging, NH enz. enz.) is al eens besproken. ;)
En als laatste argument dat de Andalusiër erbij wordt gehaald, is misschien best wel ontopic. Ik weet niet of dit namelijk ook (weleens) gedaan wordt bij Andalusiërs, maar ik ga mij daar zeker in verdiepen. IMO is het namelijk hetzelfde als de beren die leren dansen om toeristen te plezieren enz. Dierenleed is dierenleed. Als er misstanden gebeuren met paarden moet dit zeker besproken mogen en kunnen worden op een paardenforum. Tenslotte worden de foto's van paarden met hun kin op hun borst ook tot in den treure herhaald en worden deze topics (bijna) nooit gesloten.
Dit is dus weer zo'n voorbeeld, waar je als gebruiker de argumentatie niet begrijpt en dat wekt, bij mij, zeker omdat dit IMO een belangrijk topic is, wrevel op.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:51

NathalietjeB schreef:
Shellyke schreef:

nou dat slotje dat slaat ook werkelijk kant noch wall -O- ja het topic slaat over op een rell topic nou sla mij maar dood maar ik zie geen rell topic ik zie gewoon discussie gaande tussen bokkers die hun meningen uiten over het filmpje

Let op waar je om vraagt, je zou zomaar monddood geslagen kunnen worden. Toch fijn om te weten dat ik niet aan mijn bolleke hoef te gaan twijfelen. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:16

Een vraagje aan de moderators:
Als een bokker het niet eens is (met de reden) dat een topic gesloten wordt, kan je dan ergens bezwaar maken? En vragen of het topic weer open mag? En mag een moderator "zomaar" een topic sluiten? Ik neem aan, dat deze regels om een topic te sluiten ergens benoemd zijn?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:33

Asyaa schreef:
Electra63 schreef:
Aangezien alle oude en vertrouwde mannen verdwijnen op Bokt, ga ik mij binnenkort ook maar eens op zo'n jonkie werpen :D
Houden we het wel beschaafd?

Dat ze me onder de jonkies schaart, daar mag ze beschaving best tijdelijk voor opzijzetten.
Citaat:
Sommige mensen vinden hun eigen recht op lolligheden, het domineren van topics, maar ook heksenjacht-achtige reacties (zijn niet altijd dezelfde gebruikers) belangrijker dan het verzoek van anderen (niet mods, maar gebruikers!) om bepaalde topics met rust te laten. En ze wensen daar niet op aangesproken te worden, want dan komen er gelijk persoonlijke verwijten als 'gebrek aan humor', 'kinderachtig' etc. Ik vind dat persoonlijk niet echt sympathiek.
Helemaal mee eens.
Dat is ook de reden dat ik gestopt ben met posten.
Als het zo belangrijk is je eigen stem te horen luister je niet allang niet meer naar een ander.

Het opsplitsen van een topic moet ik nog zien of dat werkt.
Gok dat de hk "knip", wat dat een verkapte arena wordt, verzandt en men terug naar het oorspronkelijke topic gaat omdat het veel leuker is om te klootviolen met publiek.
Hoe vaak ga je knippen voordat je een topic toch sluit?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:40

Slokkie, jij bent niet jong genoeg ( ik heb even in je profiel gespiekt) en niet nieuw! ;)

Sorry, offtopic.

Maar ik vind het citaat dat jij aanhaalt, niet helemaal juist. Dit is subjectief. Gebrek aan humor kan niet echt feitelijk worden vastgesteld. Jij vindt misschien de humor van André van Duin leuk en ik de humor van Hans Teeuwen. Ik vind het soms te serieus op Bokt. En als er dan een serieus topic is, zoals misstanden bij de training van TWH dan wordt dit gesloten omdat het al vaker besproken is. En filmpjes mogen niet geplaatst worden (in een link). Wat is dan nog mogelijk op Bokt? Geen serieuze reacties en geen lollige reacties? Geen one-liners en niet persoonlijk worden. Kortom, het is moeilijk discussiëren op Bokt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:47

Electra63 schreef:
Maar ik vind het citaat dat jij aanhaalt, niet helemaal juist. Dit is subjectief. Gebrek aan humor kan niet echt feitelijk worden vastgesteld.

Eens. Toegeven: Ik zit soms wel eens met mijn ogen te draaien a la 'gaan ze weer' bij een X-aantal bokkers. (ik ga geen namen noemen) Maar dan ga ik niet lopen zeuren in het topic }:0 (zegt een 23 jarige die wel al een tijd rondzweeft op bokt)

Dat een discussie die tien jaar geleden gevoerd is wordt herhaalt in 2012 en dan op slot gezet vind ik trouwens wél onzin. Per jaar veranderen de meningen. Daarnaast wordt iedereen ook een jaartje ouder (en wijzer ;) )

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:47

Dit valt me inderdaad erg tegen van de mods. Het slotje op het TWH topic is mijns inziens totaal onnodig.Men geeft gewoon zijn mening, en niet onnodig grof. Het filmpje zou ook prima in een link geplaatst kunnen worden, met een waarschuwing erbij. Ik denk niet dat we onze ogen moeten sluiten voor dierenleed, al helemaal niet als dat als zogenaamde training gebeurt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:48

nynke55 schreef:
Dit valt me inderdaad erg tegen van de mods. Het slotje op het TWH topic is mijns inziens totaal onnodig.Men geeft gewoon zijn mening, en niet onnodig grof. Het filmpje zou ook prima in een link geplaatst kunnen worden, met een waarschuwing erbij. Ik denk niet dat we onze ogen moeten plaatsen voor dierenleed, al helemaal niet als dat als zogenaamde training gebeurt.

Je zegt hier precies wat ik een tijdje geleden al zei: De mods moeten objectief blijven. Puur modereren op de discussie als de inhoud wel goed is.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:16

*Pakt stok*
Valt toch mee?
:7

Het is niet de humor die stoort.
Het is de manier van posten die "minder snel typenden" monddood maakt.
Een serieuze vraag of een antwoord wordt totaal ondergesneeuwd in tig pagina's
misschien grappig bedoelde posts, maar die totaal niets met het onderwerp hebben.
Wie houdt de aandacht vast bij het lezen van zeven pagina's over panda's?
Of acht pagina's hoe groot andermans vriendjes penis wel niet is.
De kans dat je dan nergens overheen leest is op die manier ontmoedigend.
De echte lezers haken af.
Zolang posters niet hun eigen verantwoordelijkheid nemen blijft er voor mod's (mijn mening)
niet meer over dan een topic uiteindelijk te sluiten.

Over niet mogen plaatsen van links kan ik niks zeggen.
Heb dat nog nooit meegemaakt.
Net als het stukgaan van een condoom.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:48

Ik denk dat een topic alleen je aandacht vasthoudt als het onderwerp je echt interesseert.
Ik reageer ook weleens in een topic en dan zie ik het topic nog steeds boven komen bij mijn eigen berichten, maar reageer ik gewoon niet meer, omdat alles wel gezegd is, naar mijn mening, of mijn interesse weggevaagd is. Het ligt ook aan de tijd die je hebt. Soms heb ik meer tijd, dan reageer ik veel, dan heb ik het druk en reageer ik alleen soms even kort via mijn telefoon.
Maar als ik de reacties in een topic niet (meer) leuk of interessant vind, dan klik ik die topics niet meer aan en laat ik de rest van de bokkers lekker verder kletsen.

Op jouw laatste zin, zal ik maar helemaal niet reageren :D ;)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:54

Mod meld zich. Ik heb het topic inderdaad gesloten. Ben daarna naar bed gegaan en lees nu de post van Electra63. Zoals altijd of in elk geval meestal, bespreek ik zo'n topic met het team, zeker als ik vind -hee, ik ben de slechtste niet- dat er wel een punt in je vraag zit. Vandaar dat ik het eerst nog even verder met het Team bespreek en daarna wil ik er wel op terugkomen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:56

balance schreef:
Mod meld zich. Ik heb het topic inderdaad gesloten. Ben daarna naar bed gegaan en lees nu de post van Electra63. Zoals altijd of in elk geval meestal, bespreek ik zo'n topic met het team, zeker als ik vind -hee, ik ben de slechtste niet- dat er wel een punt in je vraag zit. Vandaar dat ik het eerst nog even verder met het Team bespreek en daarna wil ik er wel op terugkomen.

Graag. Ik vind namelijk jouw argumenten om het topic te sluiten niet juist, sorry. Maar daarover heb ik je al gemaild, dus ik wacht het rustig af.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:46

nynke55 schreef:
Dit valt me inderdaad erg tegen van de mods. Het slotje op het TWH topic is mijns inziens totaal onnodig.Men geeft gewoon zijn mening, en niet onnodig grof. Het filmpje zou ook prima in een link geplaatst kunnen worden, met een waarschuwing erbij. Ik denk niet dat we onze ogen moeten sluiten voor dierenleed, al helemaal niet als dat als zogenaamde training gebeurt.

Kijk, zijn we het toch een keertje eens. +:)+

Balance neem me niet kwalijk, Zoals altijd of in elk geval meestal, bespreek ik zo'n topic met het team, zeker als ik vind -hee, ik ben de slechtste niet- dat er wel een punt in je vraag zit. Kon je dit zelf niet bedenken voor het sluiten van het topic?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:15

Mij lijkt het antwoord van Balance, alsof het een gunst is dat er naar het topic gekeken worft. IMO het bewijs dat je te maken heb met willekeur van sommige moderators en dat er dus een grijs gebied is.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:18

dat is ook zo...ik heb wel pb tjes van een niet meer in functie zijnde mod gehad in de trand van....he ppg...die op kan zo niet hoor,,,ik heb m ff voor je aangepast,,,,,top natuurlijk,,,,maar ook,de op voldoet niet aan de voorschriften,vandaar een slotje....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:43

Electra63 schreef:
Mij lijkt het antwoord van Balance, alsof het een gunst is dat er naar het topic gekeken worft. IMO het bewijs dat je te maken heb met willekeur van sommige moderators en dat er dus een grijs gebied is.

Maar dat is toch altijd zo? Regels over hoe men met elkaar om dient te gaan, zijn toch nooit zwart-wit? Het is nu eenmaal onmogelijk om iedereen tevreden te stellen.
Ik vind het sportief van Balance dat ze toch even overlegt met andere mods, omdat ze nu twijfelt over de juistheid van het slotje.