Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:De enige aan wie persoonsgegevens verstrekt mogen worden is het openbaar ministerie, als die met een gerechtelijk bevel komen. Bokt mag die privé informatie helemaal niet aan een privépersoon geven, dat kan alleen maar via de politie.
Juridisch gezien mag Bokt ook helemaal niet iemand zijn PB's bekijken, Bokt kan dus helemaal niet controleren of de informatie die jij aan Bokt geeft ook zo door Pietje verzonden is. Dus Bokt kan daar helemaal geen actie op ondernemen. Dat moet weer via de politie, want die kan met een gerechtelijk bevel die betreffende PB opvragen. Bokt heeft dus juridisch gezien helemaal geen mogelijkheden om het probleem aan te pakken.
Juist van iemand met een juridische achtergrond verwacht ik dat ze weet dat het niet zo simpel is als "ga maar naar Bokt en die regelt het wel voor jou". En als de politie bij jou te beroerd is om hun werk te doen, dan moet je niet als consequentie naar Bokt toestappen, dan moet je de verantwoordelijken, namelijk de politie zelf en de politiek aanspreken. Al is dan de verantwoordelijkheid bij Bokt neerleggen natuurlijk wel de gemakkelijkste weg.
Karl66 schreef:Dat klopt, Bokt mag juridisch gezien geen PB's inkijken of persoongegevens doorgeven, tenzij er een gerechtelijk bevel is. En dus valt er voor Bokt niet eerst zelf in te grijpen, want het enige wat ze in dat geval kunnen doen is jou op je blauwe ogen geloven als je zegt dat je bedreigd wordt. En zo werkt het dus niet.
Ik denk dat je leidingevende gelijk heeft als hij zegt dat je er eerst zelf met je collega uit moet proberen te komen en dat geldt in deze situatie ook voor jou en je bedreiger. Wil of kan je dat niet, ook prima. Dan zet je die persoon op de foei en heb je er op geen enkele manier meer last van, niet op het forum zelf en niet via de PB. Dan is je probleem ook opgelost. Maar verwacht van Bokt geen dingen die ze niet waar kunnen maken.
Karl66 schreef:Maar wat vind je dan dat Bokt moet doen bij een bedreiging per mail door een bokker of een bedreiging per telefoon? Stap je dan ook naar Bokt of stap je dan naar de provider?
Bokt maakt de keuze om te modereren op het openbare gedeelte van Bokt en PB verkeer te beschouwen als andere vormen van telecommunicatie, zoals bijvoorbeeld mail of een telefoongesprek. Die keuze staat verder los van de juridische onmogelijkheid om iemand zijn PB's te bekijken. Ik zie persoonlijk ook niet waarom er hier aan de ene kant meer zelfredzaamheid gepropageerd wordt en aan de andere kant gelijk naar Bokt gewezen wordt om zaken op te lossen.
Karl66 schreef:Maar wat vind je dan dat Bokt moet doen bij een bedreiging per mail door een bokker of een bedreiging per telefoon? Stap je dan ook naar Bokt of stap je dan naar de provider?
Bokt maakt de keuze om te modereren op het openbare gedeelte van Bokt en PB verkeer te beschouwen als andere vormen van telecommunicatie, zoals bijvoorbeeld mail of een telefoongesprek. Die keuze staat verder los van de juridische onmogelijkheid om iemand zijn PB's te bekijken. Ik zie persoonlijk ook niet waarom er hier aan de ene kant meer zelfredzaamheid gepropageerd wordt en aan de andere kant gelijk naar Bokt gewezen wordt om zaken op te lossen.
Karl66 schreef:Bokt maakt de keuze om te modereren op het openbare gedeelte van Bokt en PB verkeer te beschouwen als andere vormen van telecommunicatie, zoals bijvoorbeeld mail of een telefoongesprek. Die keuze staat verder los van de juridische onmogelijkheid om iemand zijn PB's te bekijken. Ik zie persoonlijk ook niet waarom er hier aan de ene kant meer zelfredzaamheid gepropageerd wordt en aan de andere kant gelijk naar Bokt gewezen wordt om zaken op te lossen.
Doma_clasica schreef:Ik ben het met Hermelientje eens dat je zelf ook best wel eens de Foeiknop mag gebruiken als je je aan een bokker ergert.
De mensen die een ban hebben gekregen zullen het best aan zichzelf hebben te danken. En een permanente ban heb je niet zo maar aan je broek hangen. Daarvoor heb je al een aantal waarschuwingen gehad.
Iris82 schreef:Even over de ban: Wanneer iemand een OW krijgt, staat er onterecht nog permanent geband bij sommige personen. Ik heb geen idee waarom dit zo is, ik kan enkel aangeven dat het zo is. Wat IkbenEllen ziet is wel de correcte banlengte.
Iris82 schreef:@papagroom: ik weet niet waarom het systeem het bij de een anders aangeeft als bij de ander. Tis niet dat IkbenEllen andere rechten heeft dan jij.Ik weet wel dat dat permanent dus niet verhelderend werkt in mijn optiek.
Yasmine schreef:Als laatste: als een gebruiker geband is (maakt niet uit of het een week of permanent is) dan geeft het systeem altijd weer "permanent". Ik weet niet waarom dat zo is, misschien een bugje in het systeem.
Iris82 schreef:De een ziet permanent en de ander ziet wel een einddatum. Dat is inderdaad een bug.
delerium schreef:Nu staat er altijd, bij een gebruiker die een ban heeft "gebruiker is geband, permanent".
IKbenEllen schreef:Ik heb daar inderdaad een pb over gehad van een mod, dat bespreken van een bokker niet mag plus dat het off topic was.
Terwijl het niet over de persoon ging, maar over het feit dat bij mij A staat en bij een andere gebruiker B. Hoe transparant en on topic is dat.
Nuage schreef:... De printscreen die is verwijderd was duidelijk bedoeld als voorbeeld. Echter zag je nu heel groot in dit topic de naam van de gebande staan met de banperiode eronder, terwijl dit nu ondertussen alweer verlopen is en ook niet meer zichtbaar in het profiel. Zo'n printscreen halen we daarom weg. De pm die erbij hoort is ter info, als een bericht verwijderd wordt sturen we daar altijd een berichtje over naar de schrijver.
Nuage schreef:Even voor de helderheid: de bug in de profielen zorgt ervoor dat er bij sommige gebruikers idd altijd staat dat een gebruiker permanent geband is en bij een ander niet, daar staat het wel goed. Dat heeft ongetwijfeld te maken met een verschil in browser of server, dat is echt een technisch ding dat Bart vast weet. Dat kwam idd wat onduidelijk over hier. Zo te lezen wist niet iedereen van het team dat er een verschil zit in wat de een of de ander in het profiel ziet. Ik wist niet dat deze bug er was en in het kader van transparantie moet daar idd naar gekeken worden imo. Of dat iets is wat makkelijk is op te lossen en hoe hoog zoiets op een prioriteitenlijstje komt daar kan ik niks nuttigs over zeggen vrees ik.
De printscreen die is verwijderd was duidelijk bedoeld als voorbeeld. Echter zag je nu heel groot in dit topic de naam van de gebande staan met de banperiode eronder, terwijl dit nu ondertussen alweer verlopen is en ook niet meer zichtbaar in het profiel. Zo'n printscreen halen we daarom weg. De pm die erbij hoort is ter info, als een bericht verwijderd wordt sturen we daar altijd een berichtje over naar de schrijver.