Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:55

PascalB schreef:
Lovely schreef:
Hoezo opdracht? Opdracht om het werk van arabesk te bellen of opdracht om namens het beheer van de website op te treden op de site zelf en daarbuiten? Het lijkt mij lastig voor het beheer van bokt.nl om de verantwoordelijkheid af te schuiven als deze actie volledig in bokt-context is gedaan, namelijk het vergaren van informatie over arabesk voor bokt.nl.

In eerste instantie ga ik er ook vanuit dat bokt verantwoordelijk is.
Het zelfde dat als ik onder de baas zijn tijd schade veroorzaak die werk gerelateerd is. De uitzondering zit geloof ik erin als ik zelf willens en wetens de regels heb genegeerd en zelf (extreem) onzorgvuldig heb gehandeld

Dan is je baas nog steeds verantwoordelijk, maar die kan op zijn beurt ook de werknemer ontslaan of de schade verhalen. In dit geval is de schade echter voor arabesk en die is er zeker niet verantwoordelijk voor.

DDW, ik zie de noodzaak niet zo om de schuld te spreiden waar dat niet hoeft. Het is helemaal niet erg om het beheer van bokt verantwoordelijk te houden voor de fouten die ze heeft gemaakt. Daar zijn ze andersom een stuk minder zuinig mee met die eeuwige ow's, sturende pb's en bans.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:16

Arabesk schreef:
het is onbeschoft, klaar punt uit, einde discussie lijkt me. Ook al was ik de directeur bij dat bedrijf of weet ik veel wat.

Ik stelde een vraag. En liet even het onbeschofte erbuiten.
Waarom niet gewoon antwoord geven? Het is wel makkelijk roepen zo : Einde discussie

Dus nogmaals dezelfde vraag.
Heb jij of het bedrijf hier schade door gehad? Of is het een gevoelskwestie?

Lovely : Ik denk niet dat het geen negatieve indruk achterlaat, in de meeste gevallen juist wel... ;) Maar ik stel gewoon bewust een andere vraag in een andere vraagstelling.
En deze wordt genegeerd, is wel de makkelijkste weg.

Ik ben het er volkomen mee EENS dat het onbeschoft is geweest en er zéker excuses op de plek zouden zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:19

Ik weet niet hoe arabesk erover denkt, maar naar mijn mening hoort een paardenmeisjes website zulke risico's niet te nemen met andermans baan. Houd de communicatie tussen betrokkenen en haal er geen andere partijen bij.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:20

Lovely schreef:
Ik weet niet hoe arabesk erover denkt, maar naar mijn mening hoort een paardenmeisjes website zulke risico's niet te nemen met andermans baan. Houd de communicatie tussen betrokkenen en haal er geen andere partijen bij.

exact :7

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:22

Lovely schreef:

Oh dat absoluut!! Het is ronduit belachelijk.

Maar mijn vraag was meer interesse of er gevolgen zijn geweest. Zo niet, zou er namelijk genoegen genomen kunnen worden met een flink excuus (mits arabesk hiermee instemt)
Zijn er wel gevolgen geweest, bijvoorbeelt ontslag, of problemen, tsja, dan zou ik er werk van maken.

Vandaar mijn vraag op een andere manier ;)

Anoniem

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:24

Het is voor bokt niet te hopen dat arabesk hierdoor ontslagen is of promoties/loonsverhogingen is misgelopen :n.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:24

Lovely schreef:
Het is voor bokt niet te hopen dat arabesk hierdoor ontslagen is of promoties/loonsverhogingen is misgelopen :n.

En dáár doelde ik dus op met mijn vraag.
Zo moeilijk is dat dan toch niet voor arabesk om hier antwoord op te geven ipv te zeggen : klaar, einde discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:31

Jolliegirl schreef:
Maaruh even iets anders... arabesk..
Er is dus gebeld naar je bedrijf.... Maar jij had niets verkeerds gedaan?
Waarom je dan zo druk maken? Ondanks dat het onbeschoft is om te bellen hoor, maar laat dat even erbuiten.

Als jij niets verkeerd had gedaan, heeft dit toch ook geen negatieve indruk achtergelaten op het bedrijf?

Jollie, dit was je vraag en door de manier waarop je deze stelde ben ik in elk geval op een ander spoor gezet dan waar we zonet op uitkwamen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:33

Ja dat snap ik.

Het ging mij meer om het laatste stukje : ''Als jij niets verkeerd had gedaan, heeft dit toch ook geen negatieve indruk achtergelaten op het bedrijf?''

Als dat zo is, dat het geen schade heeft gehad, zou je genoegen kunnen nemen met een excuus, en je er niet meer druk om maken.
Zoiets zou namelijk niet je leven in beslag moeten nemen.

Maar als het voor arabesk WEL gevolgen heeft gehad... ja, dan zou ik er werk van maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:53

Die redenering snap ik, maar het gaat erom dat bokt.nl zulke risico's niet mag nemen met andermans leven. Je kunt ergens denken dat als je onschuldig bent, je niks hebt te vrezen,maar zo werkt het in het echte leven vaak helemaal niet. Het feit dat iemand opbelt met zulke vragen kan een verandering aanbrengen in het beeld dat de werkgever op dat moment had over de werknemer Arabesk. Vooral ook omdat het van buiten komt, buiten het werk staat en het dus extra moeite kost om het te ontkrachten of te bewijzen. Bokt.nl heeft het recht helemaal niet om zulke dingen zomaar te doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 09:31

Jeetje, over aannames doen gesproken zeg.. Hier gebeurt eigenlijk niet anders.. :D

En ik vind het persoonlijk wel erg ..hm.. typerend dat er mensen zijn die tijdens de feestdagen tijd hebben voor dit soort zaken, en van anderen óók verwachten dat ze dat doen :?

Constructief ook :j

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:13

Ieder zijn mening Cer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:26

Ik vind dat niet onder 'mening' vallen?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:06

Zo, waar heb ik de laatste tijd gezeten? Pluto ofzo? Ik val helemaal uit de lucht met dit topic .. -O-
Ik begrijp ook lang niet alles wat er hier gezegd wordt, maar voor zover ik het wèl snap, gaat het om privacy?
Nou, enige tijd geleden opende ik een topic over een collega van me die ging trouwen; dat was duidelijk géén goed idee :n
Niemand geloofde me, wat ik nog steeds héél erg jammer vind. Hoewel mijn verhaal 100% waarheidsgetrouw was, zou ik het toch ook écht niet weten te waarderen dat een Bokker met maakt niet uit wèlke positie mijn werkgever oid zou contacteren. De reden waarom fora bestaan is -dacht ik toch- om mensen met min of meer dezelfde interesses ed samen te brengen? Dat dat niet altijd goed klikt tot daar aan toe. Verder denk ik dat het geen slecht idee zou zijn om een soort systeem te bedenken zoals op pakweg koopjeskrant.be; daar wordt je berichtje ook altijd eerst door het team bekeken alvorens het wordt geplaatst. In theorie klinkt dat uiteraard mooi en ik kan me voorstellen dat het in weze niet echt uit te voeren is. Maar wat vind ik het toch jammer dat een paardenforum uiteindelijk meer en meer rond ego's etc begint te draaien. Ik heb al zóveel uit Bokt kunnen halen, en daar ben ik jullie allen 1 voor 1 dankbaar voor. Maar dan te bedenken dat wat je zegt achter de schermen tot in het belachelijke getrokken wordt? Nee, dan liever terug naar de basis :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:09

stef schreef:
Maar t zit FS kennelijk nog steeds hoog en zit er nog behoorlijk wat oudzeer

Begrijpelijk, Marcel Dufour was/is de Slimmerik op het Nieuws&Maatschappij gedeelte.. Waar ook een aantal Bokkers OW's en ban's gekregen hebben omdat zij zich op een dag uit de tent lieten lokken door MDF die continu net binnen de grenzen bleef (of niet, maar daar alsnog geen gepaste sancties voor heeft gekregen)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:47

Dat is jouw mening Heino en dat kan verschillen met andere mensen, in mijn ogen kun je dit niet stellen als een feit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:51

Het is een feit dat Marcel Dufour SA's had: Janesmith, Jantergouw en nog een aantal.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:55

Hoeveel gepaster wil je het hebben, hij heeft zonder waarschuwing een permanente ban gekregen heb ik begrepen.
(op pb's nog wel heb ik begrepen, bokt modereert toch niet op pb's?)

Maar dan nog kan je erboven staan en je niet uit de tent laten lokken; degenen die dan OW's hebben gehad waren vast ook niet heilig.

Verder vind ik het erg goed van Bokt dat dit topic open blijft, nu ga ik weer in de meeleesmodus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:56

En het is ook een feit dat hij daar poppenkast mee speelde en dat had gezien moeten (kunnen) worden.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:57

"Begrijpelijk, Marcel Dufour was/is de Slimmerik op het Nieuws&Maatschappij gedeelte", dit is waar ik over val. Heb het niet over SA's.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:58

Slim was ie wel, hij heeft het lang volgehouden :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:59

Dat gespeculeer over de effecten op Arabesk's baantje.. begint verdacht veel te lijken op de 'achter de schermen rommel' waar iedereen zich zo druk om maakt. Het enige verschil is dat het in het openbaar gedaan wordt en daarmee voor medelezers meteen duidelijk is hoe dom dit gespeculeer is, vóór of achter de schermen. ALS het al waar is wat er beweerd wordt door Arabesk, dan neem ik aan dat ze sterk genoeg in haar schoenen staat om zich uit zo'n situatie te verklaren. En ik neem aan dat de gemiddelde werkgever toch iets meer grijze cellen in z'n hersenpit heeft dan zich te laten informeren en beïnvloeden door een puberende mod.

Mensen doe jezelf een lol ( en mij daarbij!) en schei 's uit met het telkens in herhaling vallen van de 'feiten' en daarbij in dezelfde valkuil terecht komen zoals anderen nu op Geit doen: men mag het dan wel 'open' en 'eerlijk' vinden om bepaalde mensen over de rekel te halen ( met evenveel aannames en valse insinuaties..), ik vind het een gebrek aan fatsoen, menselijke beschaving en een zielige vertoning. Ik ga er van uit dat je als mens toch iets meer in je mars hebt dan stompzinnig geroddel, constant lopen zeiken over dingen die gebeurt zijn en op een paranoïde manier over woorden te vallen en in alles een aanval op je nietige persoontje te zien of te vermoeden. STOP ermee.

Een paar bladzijden terug werd een begin gemaakt van wat constructieve oplossingen om het voor iedereen weer wat leefbaarder te maken. De tijden van 'ooit' komen niet terug, wen daar maar aan. Maar het kan best wel weer een forum worden waar velen zich thuis voelen en de meest voor de handliggende oplossing, naast wat technische ingrepen, lijkt mij dat zowel de BOKKERS als de GEITEN 's een start maken met de HAND IN EIGEN BOEZEM te steken.

Boktbeheer & bijbehorende mods... het mag nu toch wel kristal helder zijn wat er fout gegaan is.. er zijn koeien van fouten gemaakt die mensen in het hart getroffen hebben.Het feit dat jullie de deksel op de pot hebben willen houden, heeft een stinkende, giftige brei opgeleverd. Neem maatregelen om herhaling te voorkomen, maar vooral GEEF TOE dat het fout gelopen is, en vooral BIED JE VERONTSCHULDIGINGEN aan. Er is geen groter mens dan hij of zij die als eerste oprecht kan zeggen "het spijt me" .. en de wil toont om tot oplossingen te komen. Het feit dat dit topic nog open is vind ik alvast een goede start. Nu de volgende stap - en voor mijn part doe je dat achter de schermen, rechtstreeks met de personen die het betreft.

Running Kawa, Suleilitha, Kiwiko... en anderen die zich gegriefd voelen... grow up en realiseer je eens hoe je je tijd verspilt en je laat 'piepelen' door mensen die niet de moeite waard zijn. Met jullie forum, waar al blijkt dat er meer aandacht is voor roddel, achterklap, haat & nijd dan voor 'paardenzaken', zijn jullie het spreekwoordelijk voorbeeld geworden van de pot die de ketel verwijt dat hij zwart is.. geen haar beter. Je mag dan wel vinden dat al die heilige verontwaardiging gerechtvaardigd is, het doel is wat mij betreft nu bereikt. Al die boosheid kost energie en maakt jullie tot lelijke mensen. Dus kom op .. ook voor jullie geldt: geef je streken toe en biedt ook je verontschuldigingen aan. Volwassen mensen blijven niet in een slachtofferrol zitten.

Wat er in het verleden gebeurt is kan niet meer teruggedraaid worden, dus is het tijd voor een nieuwe start. Die kan alleen maar gemaakt worden als zowel BOKt als GEIT elkaar open tegemoet kunnen treden met de bereidheid van gemaakte fouten te leren, te realiseren dat niemand hier of dáár lelie-wit of roet-zwart is.. Beide partijen moet slikken, het beheer moet met een oplossing komen om herhaling van dit soort zaken te komen ( ik beveel graag aan om mijn suggesties als Compu-mod en VP nog eens serieus te overdenken) en zet de deur open voor hen die weer terug willen komen - het is een simpel gebaar: zet de knop om en maak geen misbruik van de 'macht' om iemand buiten spel te zetten. Als je niet terug wilt naar bokt, ook goed, maar dan is het je eigen beslissing en als je genoegdoening hebt gehad, hou dan gewoon verder je kop en ga door met je leven.

En ja... dan een algemene aanbeveling: ik lees dat velen zich boos maken dat één bepaalde bokker naar het gevoel van velen, boven de wet staat. Dat kan natuurlijk niet. Afgezien van het feit of de uitgesproken vermoedens waar zijn.. of niet.. het kan geen situatie worden van "zij eruit, of ik eruit".. Voor hen die zich aan de uitspraken en manipulaties van een bokker storen, is er maar één goede remedie. Negéren. Ik heb me in het verleden ook wel eens aan iemand gestoord en mijn probate middel was simpelweg "laat maar kakelen", ik gaf geen aandacht aan of antwoord meer op een vraag, opmerking of mededeling van die persoon. Reduceerde daarmee de betreffende persoon tot nul en daaruit blijkt dat iedereen die op dit forum ronddwaalt zelf de controle in handen heeft en even machtig is als de persoon achter de ban en botknoppen... die macht ligt in je eigen zelfbeheersing.
Stijg boven jezelf uit en je zult zien dat dat gepier, ergens beneden bij je voeten niet de moeite waard is om je druk over te maken.

Die spiegel hou ik graag iedereen voor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:04

Nicolletje schreef:
Slim was ie wel, hij heeft het lang volgehouden :+

Ach, wat is slim. Een SA aanmaken om te rellen op NM. Ik vind het zielig.
Velen hadden hem door, maar Bokt deed er niets aan, tot Bokt er niet meer omheen kon.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:05

Het is waar, de mods schreven het zelf in hun ban-pb en nu ook geven de mids en mods toe dat het zo is. lees o.a. maar op geit, daar zitten de mids van toen :+

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:06

Hoezo is dat van Arabesk gespeculeer? Haar werkgever IS gebeld en dat IS ongepast. Daar zit niet zo veel gespeculeer tussen...

Rest van je bericht moet ik nog doorlezen...