Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:21

En waarom de O zo groot?
Vind dat wat misstaan....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:22

Afbeelding
Ik heb weer wat :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:23

Ik vind die van Sjimmy tot nu toe het leuks! Zou alleen wat meer billen in de O willen zien :) en misschien ergens oortjes of zelfs een paardenkoppie?

Wendow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:25

Je vorige was beter volgens mij Mystica... Herkenbaarder en de echte Julius ;)

@ Superliesje: Mooi idee! Ik zei ookal dat ik het nog niet genoeg 'paard' vind, maar kon geen alternatief geven :D Die oortjes lijken leuk! :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:28

@ Wendow:
Deze was het herkenbaarst :P Maar geen reacties op gehad.
Afbeelding
en ik had deze nog:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 01-03-09 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:28

Frozenstar schreef:
Ja tuurlijk, maar ik las ook ergens anders dat iemand helemaal geen reactie kreeg, opnieuw posten vind ik ook zo wat, maar je bent toch neem ik aan wel enthousiast over je eigen ontwerp en als er dan helemaal niet op gereageerd wordt voel je je wel sneu :o

Maar er wordt ook heel veel gepost :D Er worden af en toe ook logo's gepost die een nogal hoog paint amateur gehalte hebben. Met bijv. foto's erin en heel erg pixelig. Op die reageer ik niet. Maar je hebt wel gelijk. Het is sneu als je je best doet en dan wordt er totaal niet op gereageerd.

MysticTinker schreef:
smurffie schreef:
Valt er niet gewoon een simpelere versie van het huidige logo te maken? voor op shirtjes? zodat logo zelfde blijft op internet

Leuk verhaal, de mede-ontwerpers onder ons kunnen het zich vast ook nog wel herinneren.. Is zelfs in het nieuws geweest.
Een groot bedrijf (welke weet ik niet meer.. een of ander logo met de nederlandse leeuw?? voor een overheidsinstelling ofzo?) hield een wedstrijd voor hun logo. Veel grote ontwerpbureaus deden er aan mee.
Allemaal super professionele ontwerpen. Een bureau stuurde het oude ontwerp in, met een paar miniscule veranderingen. En 3x raden.. dat oude logo won! De andere ontwerpbureaus waren woedend, vandaar dat het ook in het nieuws kwam.
De moraal.. soms wordt het oude logo toch het beste gevonden :P Doe je niks aan!

Dus misschien geen slecht idee als ik deze ga inzenden :D
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... /bokt7.jpg

Haha, ik dacht ook voor de grap dit te maken, maar je bent me voor :P

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:30

Over een paardenkoppie had ik ook al gedacht, maar dan wordt het wel heel erg kinderlijk denk ik. Ik zal binnenkort eens proberen wat meer bil te maken van de o ;)

Wendow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:35

Mystica schreef:
@ Wendow:
Afbeelding

Die is gewoon minder goed als die andere ;) Herkenbaarheid is niet alles, moet toch vernieuwend zijn én een passende combi, dat is die die ik zei ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:58

Mystica schreef:
@ Wendow:
Afbeelding
en ik had deze nog:
Afbeelding

De onderste vind ik mooi. simpel met een paar lijnen, misschien kan bokt.nl onder het paard worden geplaatst ipv ervoor?

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:00

JulienSVU schreef:

Geweldig! En dan de rechts boven dus wit met oranje! Toch de vertrouwde kont van Julius erin maar wel fris en nieuw!! Super bedacht!!

Vindt die van sjimmy niet zo herkenbaar, ik zag niet direct dat het een paardenkont moest voorstellen... Werd me later pas duidelijk persoonlijk vindt ik hem ook wat kinderlijks hebben. Wel leuk bedacht overigens.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:03

@laetitia : De tekst is niet ideaal idd. Het idee was dat hij de .nl omver trapte, maar dat is jammerlijk mislukt :')

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:08

Frozenstar schreef:
Ja tuurlijk, maar ik las ook ergens anders dat iemand helemaal geen reactie kreeg, opnieuw posten vind ik ook zo wat, maar je bent toch neem ik aan wel enthousiast over je eigen ontwerp en als er dan helemaal niet op gereageerd wordt voel je je wel sneu :o

was dat toevallig de mijne? Njaa ik heb hem dus alweer van internet gegooid #)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:23

Welke was dat? Waarom meteen van internet gehaald?

JulienSVU schreef:

Ja, leuk. Alleen val ik niet zo op de kleuren. Van mij mogen de kleuren wat minder fel.

Dat de O groter is stoor ik me totaal niet aan, zie het probleem daarvan niet. De O is ook niet nu alsof ie belangrijker is, vind ik, hij is gewoon groter omdat het mooier is. Maakt het ook speels.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:25

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:28

Dekloktikt schreef:
Frozenstar schreef:

was dat toevallig de mijne? Njaa ik heb hem dus alweer van internet gegooid #)

op de mijne is ook niet gereageerd :(:)

Dit waren ze:
http://i3.photobucket.com/albums/y79/As ... /logo1.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y79/As ... /logo2.jpg
alleen jammer dat ze een beetje wazig geworden zijn door ze kleiner te maken... zat op een nogal groot canvas te prutsen in photoshop :+

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:32

Ja best stom maar goed :o

Vindt die van jou wel heel leuk bedacht ! Alleen zou ik het niet in die kleuren doen want dat lijkt heel kinderlijk ;) Ik zou gaan voor gewoon simpel zwart en dan wat meer gelijnd dus niet dat het echt helemaal de vorm weergeefd maar onderbroken wordt.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:34

Ja, ik zat ook te twijfelen aan de kleuren... ze zijn een beetje te fel geworden.

edit: heb de kleuren veranderd. Het ziet er al wat rustiger uit. Ik denk dat ik morgen eens probeer om het paardje wat meer gestyleerd te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:02

Sjimmy schreef:
Leuk Julien! Ik volg alleen de lijn van het paard in de O niet. En waarom loopt het paard opeens niet door in de b ;)
/knip/
Misschien zelfs nog wel het hele paard gebruiken, en het hoofd er ook nog weer achter vandaan te voorschijn laten komen?
Ik weet niet of het wat is he, gewoon een ideetje.
Ik ben ook wel erg benieuwd hoe dat logo eruit zou zien met 'meer paard', JulienSVU :j

Jouw ontwerpen zijn ook erg leuk en verfrissend, Sjimmy :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:06

Askerlon vind dat blauw al veel leuker dan het oranje

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:16

Ik ben toch ook maar aan het knutselen geweest(bewerken werkt aanstekelijk :'))...

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:37

Ik vind die van Julien wel mooi gemaakt , maar ik zie vooral een neerstortend paard die al die letters overhoop haalt....vind het geen vrolijk beeld zeg maar.

Van Sjimmie is ook mooi en origineel , maar je zit een paard in z'n kont te kijken , ook niet echt charmant....

Die van Ashkerlon zijn mooi gedaan !! Heel erg leuk voor een nieuw paardenstripblad ofzo , maar niet voor Bokt vind ik.

Die nieuwste van Knoffer zijn ook wel gaaf , die vind ik nog wel een kanshebber +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:39

Knoffer schreef:
Heb zelf ook nog wat geknutseld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze dus , die zijn best gaaf en hebben een profi uitstraling , en ook heel bruikbaar voor de "world-domination" plannen van Bart , hihi !
't Is toch net een wereldbol en dan Bokt zo eroverheen :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:44

Al die paardenkonten doen me denken aan die beelden van honden die je in een molshoop kunt stoppen := :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 02:00

van mijn vriendje :(:)

Afbeelding

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 02:35

Blingh schreef:
van mijn vriendje :(:)

Supergoed vind ik deze! Erg herkenbaar en speels door Julius in de K en het wegschoppen van de T.

Misschien kan je nog wat uitproberen met de lijnen eromheen, dunner bijvoorbeeld of andere vormen (iets met de swoosh?).
Zonder omlijning wordt het wat vormeloos en zwevend.