Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:23

ik denk echt dat dit absoluut geen zin meer heeft zo....
Bokt zonder mod, voor bv een week, zou een ramp zijn... niet alleen hebben de moddies er de rest van de maand een dagtaak aan om alle topics etc weer op hun goede plek te krijgen.. maar het kan ook juridische gevolgen hebben voor Bokt.
En dan is Bokt helemaal weg en heeft er niemand meer iets te klagen...
Punt is gewoon dat je met véél meer regels te maken krijgen als je forum groeit, net zoals Bokt.
Jullie willen niet weten wat voor een rompslomp daaraan vooraf gaat.... afgezien van het feit dat bepaalde topics op Bokt gewoon bij de rechter terechtkomen als bewijsmateriaal... dat is nu eenmaal zo, half Bokt schijnt namelijk een paard met een verborgen gebrek te hebben gekocht het afgelopen jaar....

en vergeet inderdaad niet, zoals RK hierboven zegt, dat je op Bokt in 90% van de gevallen met paardenvolk te maken hebt... en hoeveel ieder ook van zijn beestje houdt, paardenvolk is moeilijk volk... dat is een dnig dat zeker is...

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:26

Topics bij de rechter? Dat geloof ik dus niet....

Alleen al onze namen, de rechter ziet ons aan komen zeg!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:26

Juffertje schreef:
runningkawa schreef:
Nee dat niet, maar je weet ook hoe de sfeer daaom op sommige stallen ook is.

De sfeer zou beter zijn met een scheidsrechter bedoel je?
Dat kun je niet menen toch?

nee, misschien is dat niet zo letterlijk bedoeld.. maar hoevaak lees ik hier welgeen topics "problemen op stal" of "vervelende situatie op stal"...
mensen die dus problemen hebben met elkaar en die op dezelfde stalling staan... en wat doen mensen dan? uiteindelijk kies je voor je rust en ga je op een andere stal staan...
en wat doen mensen die problemen hebben met Bokt? die gaan niet naar een ander forum, maar die blijven hier overal tegenaan trappen... omdat het via de computer nu eenmaal een stuk makkelijker is dan face2face...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:27

Juffertje
Maar ook niet slechter.
Openbaar houden mensen zich dan in uit angst voor een OW...en helaas hebben sommige dat heel hard nodig.

En ja ik heb het wel vaker geopperd. Ik zou willen dat er een tem systeem bestond voor pb's. Dat die helemaal de pb geschiedenis van 2 gebruikers laat zien, zonder veranderingen.
Dan zou het achterbakse opruin gebeuren ook wat verminderen.
Want dat is wat er op pensionstallen ook vaak gebeurd, heb je al gehoord wat die en die tegen me zie...alleen vertellen ze niet wat ze net daarvoor zelf gezegt hebben Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:28

Juffertje schreef:

tja, dan geloof je het niet...
ik weet uit eigen ervaring dat er wel degelijk materiaal uit bepaalde topics als bewijs worden opgevoerd en dat sommige topics door de mods worden verplaatst naar de mesthoop omdat er vervelende juridische gevolgen aan vast kunnen zitten...

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:30

Liezel1 schreef:
En dan is Bokt helemaal weg en heeft er niemand meer iets te klagen...

Jullie willen niet weten wat voor een rompslomp daaraan vooraf gaat....

paardenvolk is moeilijk volk... dat is een dnig dat zeker is...

Bokt weg, niemand klagen en iedereen blij?

Nee over de rompslomp hoef ik niks te weten. Ben zelf ook mod op ander forum, welliswaar veel kleiner maar toch.

Paardenvolk is moeilijk volk, jaa, misschien moeten we de beheerders maar eens een "dankjewel-boeketje" sturen.
Als het onderhouden van een forum zo moeilijk is, rijst bij mij eigenlijk de vraag waarom Bart en Eline het nog doen?

mariekie

Liezel1 schreef:
Juffertje schreef:

ik weet uit eigen ervaring dat er wel degelijk materiaal uit bepaalde topics als bewijs worden opgevoerd en dat sommige topics door de mods worden verplaatst naar de mesthoop omdat er vervelende juridische gevolgen aan vast kunnen zitten...

Dus je kan bokt of gebruikers ervan aanklagen Nors opkijken

Anoniem

Misschien rijst bij die vraag wel vaker dan bij ons Tong uitsteken Clown

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:31

Liezel1 schreef:

Liezel1 jij bent gebruiker, waarom / hoe weet jij dit allemaal dan?

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:33

mariekie schreef:
Dus je kan bokt of gebruikers ervan aanklagen Nors opkijken

Ja, en dan ga je zeggen dat Juffertje heeft geschreven dat............ze zien je aankomen Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:33

Juffertje, je quote een post van mij, maar wel op die manier zoals jij het wil zien....

als ik zeg dat er dan niets meer te klagen is, is dat omdat Bokt dan gewoonweg niet meer bestaat! Dus valt er weinig meer over te klagen!

En ik vind het wel apart dat er door verschillende mensen in dit topic is gezegd dat oa het mod-gedrag is ingegeven door de rompslomp om het forum heen en dat je daar niets over wil weten maar wel over het mod-gedrag aanmerkingen blijft maken...

Als je meer zou weten over de rompslomp, zou het mod-gedrag wellicht ook beter te begrijpen zijn....

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:36

Juffertje schreef:
Liezel1 schreef:

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:37

Juffertje schreef:
Liezel1 schreef:

als je al jaren op Bokt zit, dan kennen sommige mensen je op den duur....
als mensen dan een paard kopen, en ze openen er vol vreugde een topic over, dan kan de hele wereld dat lezen...
vervolgens post er iemand in datzelfde topic dat zij dat paardje kennen, hij is van een bokker geweest....
na 2 weken krijgt het paard problemen en de DA stelt "iets ernstigs" vast.. (we laten even achterwege wat)
koper belt verkoper over het verborgen gebrek en verkoper zegt daar noooooit last van te hebben gehad en wist er niets van...
koper krijgt argwaan en besluit in de berichten van verkoper op Bokt te gaan zoeken...
en tadaaaaa 6 maanden geleden heeft verkoper een topic aangemaakt dat bij haar paard "iets ernstigs" is geconstateerd en wat ze ermee aan moet.....
Wat krijg je dan? door middel van dat topic kun jij (gestaafd door bv een DA verklaring) bewijzen dat de verkoper ten tijde van de verkoop op de hoogte was van het gebrek en dus alles bij elkaar liegt....

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:38

runningkawa schreef:
Misschien rijst bij die vraag wel vaker dan bij ons Tong uitsteken Clown

Daar kunnen we Bart en Eline om vragen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:40

En ja hoor alweer een pb van een boos persoon uit dit topic... TEM... oliebol dat gaat niet Lachen
De teentjes waren weer lang Haha!

Wat liezel zegt klopt wel Ja

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:40

Liezel1 schreef:
als je al jaren op Bokt zit, dan kennen sommige mensen je op den duur....
als mensen dan een paard kopen, en ze openen er vol vreugde een topic over, dan kan de hele wereld dat lezen...
vervolgens post er iemand in datzelfde topic dat zij dat paardje kennen, hij is van een bokker geweest....
na 2 weken krijgt het paard problemen en de DA stelt "iets ernstigs" vast.. (we laten even achterwege wat)
koper belt verkoper over het verborgen gebrek en verkoper zegt daar noooooit last van te hebben gehad en wist er niets van...
koper krijgt argwaan en besluit in de berichten van verkoper op Bokt te gaan zoeken...
en tadaaaaa 6 maanden geleden heeft verkoper een topic aangemaakt dat bij haar paard "iets ernstigs" is geconstateerd en wat ze ermee aan moet.....
Wat krijg je dan? door middel van dat topic kun jij (gestaafd door bv een DA verklaring) bewijzen dat de verkoper ten tijde van de verkoop op de hoogte was van het gebrek en dus alles bij elkaar liegt....

Schijnheilig nice try

Helft van een boktkoppel staat in je onderschrift Knipoog

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:42

runningkawa schreef:
En ja hoor alweer een pb van een boos persoon uit dit topic... TEM... oliebol dat gaat niet Lachen

Wat bedoel je runningkawa ik kan het even niet volgen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:42

wat bedoel je daarmee juffertje?
dat is écht gebeurd!!!

en ja, ik ben de helft van een Boktkoppel... als je dat al zo zou mogen noemen... mijn wederhelft is namelijk permanent geband en terecht....

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:43

runningkawa schreef:
De teentjes waren weer lang Haha!

Wat liezel zegt klopt wel Ja

Ja maar als hij / zij zich publiekelijk uit zou laten over haar mening, kreeg die persoon vast een OW. Iemand mag toch wel openlijk zijn mening aan jou bekend maken?
*Overigens heb ik de PB niet verstuurd*

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:44

[size=9][size=9][size=9][size=9][size=9][size=18][size=18][size=18][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]Liezel1 schreef:
wat bedoel je daarmee juffertje?
dat is écht gebeurd!!!

Nou dat ik er geen heil in zie, maar ik ben geen advocaat of rechter.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:45

gelukkig zijn andere mensen op Bokt wel advocaat.....

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:47

Dat is dan heel geruststellend Liezel1 Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:47

Dan zou die idd een OW krijgen voor een persoonlijke vete, dat klopt Barbara.
En gezien de foei functie nog altijd niet werkt zou een pb-tem systeem wel wat zijn.
Ook makkelijker bij het zien wat er bij vetes nu echt naar elkaar gepost word Ja (zonder bewerkte berichten oid)
Dan zou het achter de schermen van bokt ook wat rustiger blijven, want blijkbaar hebben OW's krijgen dat voor de schermen wel die preventie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:50

*denkt hardop*
wat zouden posters ervan vinden als 'het beheer' PB's kan lezen? Is dat dan geen schending van de privacy?
Of het doorsturen van pb's naar het beheer (stel dat dat ongewijzigd zou kunnen). Is dat dan ook schending van privacy?

Aan beide kanten zitten voor en nadelen en beide kanten kent voor- en tegenstanders.. En beide kanten zullen alleen hun eigen kant verdedigen..
Het is altijd erg lastig om daar de gulden middenweg in te vinden...

*peinst verder*

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:54

Ik zou het wel erg fijn vinden hoor wanneer de Pbs kunnen worden gelezen door de Mods. Ik meld me bij deze vrijwillig aan.
En RK, ik lees sommige Pb's van bokkers die ik niet ken niet of wil kennen eens. Misschien een ideetje?