runningkawa schreef:Bart heeft geen nut
Die bemoeid zich zelden tot nooit met ow's en bans
Dat is al een hele verbetering!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Bart heeft geen nut
Die bemoeid zich zelden tot nooit met ow's en bans
Schimmelig schreef:@ Barmat
Ja en mensen ''rassen'' en hondenrassen zijn ook 100 % vergelijkbaar![]()
Je kunt zoiets i.m.o. niet vergelijken. Dat vind ik behoorlijk respectloos, vandaar: OW waardig? Nee - Reality Check? Ja.
Barmat schreef:Schimmelig schreef:@ Barmat
Je kunt zoiets i.m.o. niet vergelijken. Dat vind ik behoorlijk respectloos, vandaar: OW waardig? Nee - Reality Check? Ja.
Ik denk dat je het te zwart-wit ziet
Het gaat om de achterliggende gedachte - het haten van een ander "ras" omdat het anders is dan wat jij graag ziet, wilt, wenst.
Je moet het niet te letterlijk nemen allemaal
russel schreef:Om dat meteen te bleren, OUD topic, hups slotje, ook zo raar, wie bedenkt nu weer zo iets??
Barmat schreef:Ik vind het niet zo zwaar als jij waarschijnlijk. Soms vind ik het weleens goed om op deze manier een discussie te openen of doorbreken. Hoe hard soms ook
griebels schreef:russel schreef:Om dat meteen te bleren, OUD topic, hups slotje, ook zo raar, wie bedenkt nu weer zo iets??
En als je dan niet in dat topic reageert maar een nieuwe opent krijg je weer te horen dat er al een topic over is geweest...
Dus je mag geen oud topic omhoog halen maar ook geen topic over hetzelfde onderwerp (met nieuwe antwoorden) openen??
griebels schreef:russel schreef:Om dat meteen te bleren, OUD topic, hups slotje, ook zo raar, wie bedenkt nu weer zo iets??
En als je dan niet in dat topic reageert maar een nieuwe opent krijg je weer te horen dat er al een topic over is geweest...
Dus je mag geen oud topic omhoog halen maar ook geen topic over hetzelfde onderwerp (met nieuwe antwoorden) openen??
Schimmelig schreef:@ Griebels, zo denk ik over de vergelijking die gemaakt werd:Schimmelig schreef:Voor mij vallen deze vergelijkingen nog steeds in een groot grijs gebied. Je kunt zeggen dat een vergelijking met Hitler nogal ver gezocht is, eigenlijk wel in alle gevallen behalve in die met de hedendaagse genocide.
Als ik de situatie vanuit het perspectief van de hondenliefhebber bekijk kan ik mij goed voorstellen dat zoiets je zo enorm aan het hart gaat dat je zo'n vergelijking maakt zodat 'de ander' enige indruk krijgt van het verdriet die de situatie jou doet.
OW waardig? Neuh - Reality check? Jep
Die enquête zouden ze mooi kunnen neerzetten als Bokt down is voor onderhoud
griebels schreef:Even een offtopic bericht... Zelfs duitsers hebben mijn vergelijking genoemd in dezelfde zaak
Dat zegt toch wel wat?? Oh ja, ze schamen zich voor H. voordat daar weer iets over gezegd wordt
Schimmelig schreef:@ Barmat
Schimmelig schreef:Barmat schreef:Ik vind het niet zo zwaar als jij waarschijnlijk. Soms vind ik het weleens goed om op deze manier een discussie te openen of doorbreken. Hoe hard soms ook
Ik zal niet ontkennen dat je met zo'n vergelijking mensen 'aan het denken' zet
Schimmelig schreef:Je kunt hierin best creatief zijn door te openen met een andere titel en vraagstelling is mijn ervaring
katiavl schreef:Omdat een ander het doet, maakt het geen vrijkaart voor je eigen uitspraken.
Edit zin trekt op niks, even terug proberen
Schimmelig schreef:griebels schreef:Even een offtopic bericht... Zelfs duitsers hebben mijn vergelijking genoemd in dezelfde zaak
Dat zegt toch wel wat?? Oh ja, ze schamen zich voor H. voordat daar weer iets over gezegd wordt
Je hebt ook Duitse hondenliefhebbers klaarblijkelijk
Mij zegt het niks behalve dat ze ook geen sterren zijn in vergelijkingen maken
katiavl schreef:Vind die vergelijking een beetje grappig, als je zoals jou verhaal denkt, dan zouden we prokaryote gelijk moeten zetten met de mensdie was aller eerste
Ik vind dat toch een steek onder water persoonlijk, niet iedereen hoeft te denken zoals jij. En ik bv heb zoiets niet nodig om me tot het denken te zetten, eerder anders denk dat het meer schaad dan goed doet...
griebels schreef:Juist, dat vind jij...
Ik vind het respectloos dat wij mensen ons boven dieren zetten... Ze waren er toch echt eerder dan de mens
griebels schreef:Schimmelig schreef:@ Barmat
Juist, dat vind jij...
Ik vind het respectloos dat wij mensen ons boven dieren zetten... Ze waren er toch echt eerder dan de mens