Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:14

runningkawa schreef:
Bart heeft geen nut
Die bemoeid zich zelden tot nooit met ow's en bans Lachen

Dat is al een hele verbetering! Haha! Haha! Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:17

@ Barmat

Ja en mensen ''rassen'' en hondenrassen zijn ook 100 % vergelijkbaar Nors opkijken Lachen

Je kunt zoiets i.m.o. niet vergelijken. Dat vind ik behoorlijk respectloos, vandaar: OW waardig? Nee - Reality Check? Ja.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:18

Schimmelig schreef:
@ Barmat

Ja en mensen ''rassen'' en hondenrassen zijn ook 100 % vergelijkbaar Nors opkijken Lachen

Je kunt zoiets i.m.o. niet vergelijken. Dat vind ik behoorlijk respectloos, vandaar: OW waardig? Nee - Reality Check? Ja.

Ik denk dat je het te zwart-wit ziet Lachen

Het gaat om de achterliggende gedachte - het haten van een ander "ras" omdat het anders is dan wat jij graag ziet, wilt, wenst.

Je moet het niet te letterlijk nemen allemaal Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:20

Barmat schreef:
Schimmelig schreef:
@ Barmat

Ik denk dat je het te zwart-wit ziet Lachen

Het gaat om de achterliggende gedachte - het haten van een ander "ras" omdat het anders is dan wat jij graag ziet, wilt, wenst.

Je moet het niet te letterlijk nemen allemaal Knipoog

Daarom typte ik ook dat ik Griebels (vergelijking) wel begreep, als ik het uit het oogpunt van de hondenliefhebber bekijk.
Het maakt de vergelijking voor mij alleen niet minder zwaar, of ondoordacht.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:22

Zo denk ik er dus ook helemaal over, je kan het beter verwoorden dan mij Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:23

Dat is persoonlijk idd Schimmelig Lachen

Ik vind het niet zo zwaar als jij waarschijnlijk. Soms vind ik het weleens goed om op deze manier een discussie te openen of doorbreken. Hoe hard soms ook Lachen

griebelsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:25

russel schreef:
Om dat meteen te bleren, OUD topic, hups slotje, ook zo raar, wie bedenkt nu weer zo iets?? Verward

En als je dan niet in dat topic reageert maar een nieuwe opent krijg je weer te horen dat er al een topic over is geweest...
Dus je mag geen oud topic omhoog halen maar ook geen topic over hetzelfde onderwerp (met nieuwe antwoorden) openen??

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:26

Barmat schreef:
Ik vind het niet zo zwaar als jij waarschijnlijk. Soms vind ik het weleens goed om op deze manier een discussie te openen of doorbreken. Hoe hard soms ook Lachen

Ik zal niet ontkennen dat je met zo'n vergelijking mensen 'aan het denken' zet Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:27

griebels schreef:
russel schreef:
Om dat meteen te bleren, OUD topic, hups slotje, ook zo raar, wie bedenkt nu weer zo iets?? Verward

En als je dan niet in dat topic reageert maar een nieuwe opent krijg je weer te horen dat er al een topic over is geweest...
Dus je mag geen oud topic omhoog halen maar ook geen topic over hetzelfde onderwerp (met nieuwe antwoorden) openen??

ROFL Inderdaad, dat snap ik ook niet Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:28

griebels schreef:
russel schreef:

Je kunt hierin best creatief zijn door te openen met een andere titel en vraagstelling is mijn ervaring Nagelbijten / Gniffelen

griebelsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:37

Schimmelig schreef:
@ Griebels, zo denk ik over de vergelijking die gemaakt werd:

Schimmelig schreef:
Voor mij vallen deze vergelijkingen nog steeds in een groot grijs gebied. Je kunt zeggen dat een vergelijking met Hitler nogal ver gezocht is, eigenlijk wel in alle gevallen behalve in die met de hedendaagse genocide.
Als ik de situatie vanuit het perspectief van de hondenliefhebber bekijk kan ik mij goed voorstellen dat zoiets je zo enorm aan het hart gaat dat je zo'n vergelijking maakt zodat 'de ander' enige indruk krijgt van het verdriet die de situatie jou doet.
OW waardig? Neuh - Reality check? Jep Lachen

Die enquête zouden ze mooi kunnen neerzetten als Bokt down is voor onderhoud Lachen

Even een offtopic bericht... Zelfs duitsers hebben mijn vergelijking genoemd in dezelfde zaak Knipoog
Dat zegt toch wel wat?? Oh ja, ze schamen zich voor H. voordat daar weer iets over gezegd wordt Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:39

Griebels - dat zeker Ja

Zelfs mn buren die allemaal na de WOII geboren zijn, verontschuldigen zich soms, en dat terwijl ik werkelijk NIETS tegen duitsers heb (gelukkig maar)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:39

Omdat een ander het doet, maakt het geen vrijkaart voor je eigen uitspraken.

Edit zin trekt op niks, even terug proberen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 22-06-07 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:40

griebels schreef:
Even een offtopic bericht... Zelfs duitsers hebben mijn vergelijking genoemd in dezelfde zaak Knipoog
Dat zegt toch wel wat?? Oh ja, ze schamen zich voor H. voordat daar weer iets over gezegd wordt Knipoog

Je hebt ook Duitse hondenliefhebbers klaarblijkelijk Lachen
Mij zegt het niks behalve dat ze ook geen sterren zijn in vergelijkingen maken Tong uitsteken

griebelsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:41

Schimmelig schreef:
@ Barmat

Juist, dat vind jij...
Ik vind het respectloos dat wij mensen ons boven dieren zetten... Ze waren er toch echt eerder dan de mens Knipoog

griebelsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:42

Schimmelig schreef:
Barmat schreef:

Ik zal niet ontkennen dat je met zo'n vergelijking mensen 'aan het denken' zet Lachen

Sommige mensen dan he... andere willen er niet over nadenken en temmen liever Knipoog

(geen persoonlijke aanval, maar een verklaring op dat sommige er niet over na willen denken)

griebelsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:44

Schimmelig schreef:
Je kunt hierin best creatief zijn door te openen met een andere titel en vraagstelling is mijn ervaring Nagelbijten / Gniffelen

Sommige zijn niet zo creatief Haha!

En sommige (ik bijvoorbeeld) hebben moeite om dingen taktisch te brengen. Vandaar ook dat ik voor die vergelijkingen een OW heb gekregen... Ik had het moeten neerzetten in fluweel, en daar heb ik moeite mee...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:45

Vind die vergelijking een beetje grappig, als je zoals jou verhaal denkt, dan zouden we prokaryote gelijk moeten zetten met de mens Lachen die was aller eerste

Ik vind dat toch een steek onder water persoonlijk, niet iedereen hoeft te denken zoals jij. En ik bv heb zoiets niet nodig om me tot het denken te zetten, eerder anders denk dat het meer schaad dan goed doet...

griebelsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:47

katiavl schreef:
Omdat een ander het doet, maakt het geen vrijkaart voor je eigen uitspraken.

Edit zin trekt op niks, even terug proberen

Nee het was maar een voorbeeld, dat sommige er gewoon te zwaar aan tillen.
zijn daden worden verafschuwd door iedereen, er wordt over geleerd in de geschiedenislessen... Maar als ik dan zo'n vergelijking trekt ben ik fout en mag ik zoiets niet zeggen??
Misschien moet je het eens proberen te lezen zoals het bedoeld is, Schimmelig geeft het goed weer Ja
En die mening kan ik dan ook respecteren Ja
Mods hadden me er best over aan mogen spreken, en misschien zelfs een UN ofzo voor mogen geven... Maar een OW omdat mensen het anders lezen dan ik heb bedoeld vind ik niet juist

griebelsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:48

Schimmelig schreef:
griebels schreef:

Je hebt ook Duitse hondenliefhebbers klaarblijkelijk Lachen
Mij zegt het niks behalve dat ze ook geen sterren zijn in vergelijkingen maken Tong uitsteken

Haha!

dat kan Knipoog

griebelsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:49

katiavl schreef:
Vind die vergelijking een beetje grappig, als je zoals jou verhaal denkt, dan zouden we prokaryote gelijk moeten zetten met de mens Lachen die was aller eerste

Ik vind dat toch een steek onder water persoonlijk, niet iedereen hoeft te denken zoals jij. En ik bv heb zoiets niet nodig om me tot het denken te zetten, eerder anders denk dat het meer schaad dan goed doet...

Steek onder water???
Dat moet je me dan toch ff uitleggen Ja

en schaden??

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:50

griebels schreef:
Juist, dat vind jij...
Ik vind het respectloos dat wij mensen ons boven dieren zetten... Ze waren er toch echt eerder dan de mens Knipoog

Zodra mijn kat zelf de bak leeg schept zal ik er eens aan denken hem meer credit te geven Lachen

Omdat iets er 'eerder' is, maakt hetgeen niet slimmer, beter, ''gelijk'', of dat het in aanmerking komt voor gelijke rechten, enz enz. Het maakt alleen dat het er 'langer' is.

Maar als ik het bekijk vanuit jouw perspectief moet je dus voor iemand die hier 'eerder' was meer respect hebben, dus waarom maak je dan zo'n (in mijn ogen) omslachtige vergelijking met mensen die er eerder waren dan jij - en zo'n gruwelijke dood stierven.
'Rassenhaat' is namelijk heel iets anders dan mensen willen behoeden voor een ''agressiever'' hondenras.

griebelsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:51

Oh ja, wat me nog het meeste stoorde in die OW, is dat ik afgeschilderd werd als een racist en aanhanger van H.
Ik heb daar ondertussen wel een excuus voor gekregen maar vond het zeer ongepast!
Blijkt wel weer dat mensen niet overleggen over het bericht met degene die een OW krijgt Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:09

Wat gaat dit topic hard! Moest weer 8 pages bijlezen.

Ik wil nog even melden dat ik dit zeker een heel interessante discussie vind. En dat er met diverse punten we al aan de gang zijn gegaan achter de schermen.

En tot slot wil ik toch even vermelden dat dit topic niet de bedoeling is om individuele sancties te gaan bespreken. Graag weer terug naar mogelijke oplossingen, voorstellen, zaken die jullie graag zouden zien veranderen Lachen Die dingen mag je gerust wel bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:11

griebels schreef:
Schimmelig schreef:
@ Barmat

Juist, dat vind jij...

Waarom rijdt jij dan paard? Als er iets onnatuurlijks en door de mens afgedwongen is....