Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
terpentijn schreef:Vind het een beetje spijkers op laag water zoeken... voelt men zich tekort gedaan of zo met zo'n uitdrukking als "BB"-ers, dat is toch een (bespottelijke) naam die er aan sommige posters wordt gehangen omdat ze "wat veel posten"? Er bestaan volgens mij alleen maar BB-rs in the mind van diegene die er die naam aan geven, om wat voor rare reden dan ook.
Volgens mij bestaan ze helemaal niet. Die hele term is belachelijk.
Nayomie schreef:Hmm de reacties die ik gelezen had vond ik nette reacties hoor. Netjes aangeven wat zij zien. Niks vreemds aan. Jammer dat die verwijderd zijn.
Ik moet zeggen dat ik nogal vreemd opkeek van de modbreak. Die vond ik zeker niet nodig.
Electra63 schreef:Nayomie schreef:Hmm de reacties die ik gelezen had vond ik nette reacties hoor. Netjes aangeven wat zij zien. Niks vreemds aan. Jammer dat die verwijderd zijn.
Ik moet zeggen dat ik nogal vreemd opkeek van de modbreak. Die vond ik zeker niet nodig.
Dat vind ik ook.
Ik zag van de week een topic van een ZZL-ruiter. Daar viel het commentaar ook veel in herhaling, maar de groene balk was niet zo snel als in het genoemde topic van de BB.
Geryon schreef:Ik was degene die in het desbetreffende topic 'begon', maar zeker niet met de bedoeling een discussie te starten en al helemaal niet om de mods uit te testen hoor! Al had ik mijn derde reactie beter niet kunnen neerzetten, maar TS reageerde toch ineens onaardig zeg.. Dat gezegd hebbende..
Ben ik het wel eens met de actie van de mods in dit geval. Zowel TS en zijn wederhelft reageerden gelijk weer op een bepaalde (imo belachelijke) manier, en dan weet je gewoon dat zo'n topic niet goed af gaat lopen. Daarom is er aangegeven, beter geen commentaar leveren want in hun geval heeft het geen nut, en ook niet zeiken over het gegeven commentaar. Er is zéker niet gemod in iemands voordeel. Hetgeen wat verwijderd is, was het gezeik (waarin ook iemand persoonlijk werd richting mij). Geen (of weinig) nette reacties over het gewicht.
KimD schreef:Geryon schreef:Ik was degene die in het desbetreffende topic 'begon', maar zeker niet met de bedoeling een discussie te starten en al helemaal niet om de mods uit te testen hoor! Al had ik mijn derde reactie beter niet kunnen neerzetten, maar TS reageerde toch ineens onaardig zeg.. Dat gezegd hebbende..
Ben ik het wel eens met de actie van de mods in dit geval. Zowel TS en zijn wederhelft reageerden gelijk weer op een bepaalde (imo belachelijke) manier, en dan weet je gewoon dat zo'n topic niet goed af gaat lopen. Daarom is er aangegeven, beter geen commentaar leveren want in hun geval heeft het geen nut, en ook niet zeiken over het gegeven commentaar. Er is zéker niet gemod in iemands voordeel. Hetgeen wat verwijderd is, was het gezeik (waarin ook iemand persoonlijk werd richting mij). Geen (of weinig) nette reacties over het gewicht.
En dat was ik, daarvoor ben ik op mijn vingers getikt en is het verwijderd. Net zoals jou reacties. Dus ik had wel een punt blijkbaar.
FriesWytske schreef:Ach, geloof je nu jezelf wel jessdaniels. Daarin is echt gemod op het feit dat er kritiek werd geleverd. En werd duidelijk gemeld dat er alleen maar ooohhhh en aaahhhh mag worden gezegd in het topic.
Koekeroekus schreef:Ik ben van mening dat alle toekomstige topics van bokker en co uit de hand gaan lopen. En voor een groot deel hebben ze dat zelf veroorzaakt. Deonsdanks krijgen ze wel extra aandacht door topics als dit. Misschien moeten we het dan over een andere weg gooien en ze gewoon volledig negeren?
Geryon schreef:Dat is toch niet raar? Waarschijnlijk was het onbekend hoe het topic van de zzl ruiter zou lopen, dus lieten ze dat gaan (fijn!). In het topic van de bb'er was het voor de mod wel duidelijk dat het fout af ging lopen, die kennen het verloop van de vorige topics en zagen het die kant weer op gaan, dus grepen ze wél in.
Electra63 schreef:Geryon schreef:Dat is toch niet raar? Waarschijnlijk was het onbekend hoe het topic van de zzl ruiter zou lopen, dus lieten ze dat gaan (fijn!). In het topic van de bb'er was het voor de mod wel duidelijk dat het fout af ging lopen, die kennen het verloop van de vorige topics en zagen het die kant weer op gaan, dus grepen ze wél in.
maar dat "bewijst" wel dat er een verschil is in het modereren. Er wordt dus meer meegekeken door mod's bij topics van BB's
Geryon schreef:]
maar dat "bewijst" wel dat er een verschil is in het Nee ze kennen de bb'ers en hun topics gewoon beter waardoor ze een slecht verloop eerder herkennen en eerder in kunnen grijpen.
Britt_Sisi schreef:Ik zag het topic en de modopmerking en het eerste wat ik dacht is: nu zal dit topic ook weer actief zijn.
Ik ben het helemaal eens met jullie maar ik snap ook de mods goed. Je kon al na de eerste opmerking over het overgewicht zien aankomen dat dit uit de hand ging lopen. Dit komt denk ik voornamelijk omdat de ts en fotografe zo tegen het advies ingaan. Zich verdedigen terwijl dit eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.
Door het zo heftig verdedigen van hun mening ontstaat de discussie omdat andere het er niet mee eens zijn. De mods zijn gewoon genoodzaakt in te grijpen voor dit topic net als de vorige weer uit de hand loopt. Als dit bij ieder ander zou gebeuren zou het topic niet zo snel lopen en zou de mod opmerking dus later nodig zijn. Ik zou zeggen laat het hier lekker bij.
Het is jammer voor hun maar zij kunnen voorlopig gewoon geen topic meer openen zonder een discussie los te maken bij de rest van de Bokkers. Hier hebben ze het zelf naar gemaakt door hun scherpe reacties. Als je er last van heb lees je die topics lekker niet en vind je het leuk geef je een leuke reactie en zo voorkom je dat een mod in moet grijpen.
jessdaniels schreef:FriesWytske schreef:Ach, geloof je nu jezelf wel jessdaniels. Daarin is echt gemod op het feit dat er kritiek werd geleverd. En werd duidelijk gemeld dat er alleen maar ooohhhh en aaahhhh mag worden gezegd in het topic.
Wat geloof je het zelf? Ik heb zelf gezien dat reacties van beide kanten zijn aangepast hoor
Coby schreef:Naar mijn idee was/is dit een volledig logische zet geweest van een moderator. Je kan immers op voorhand al bedenken hoe dit topic gaat verlopen -> veel gezeur en gemiep en met een slotje als gevolg.
Waar niemand op zit te wachten en waar over het slotje vervolgens weer een hoop klachten komen.
Ik ga dan ook mee met Urielle die ook noemt dat een topic als deze sneller gestipt wordt omdat je weet hoe snel het kan gaan. Ik ben zelf moderator op HAW en weet bij het zien van de foto's in de OP of de OP zelf uit ervaring al hoe een topic kan gaan verlopen.
Coby schreef:Naar mijn idee was/is dit een volledig logische zet geweest van een moderator. Je kan immers op voorhand al bedenken hoe dit topic gaat verlopen -> veel gezeur en gemiep en met een slotje als gevolg.
Waar niemand op zit te wachten en waar over het slotje vervolgens weer een hoop klachten komen.
Ik ga dan ook mee met Urielle die ook noemt dat een topic als deze sneller gestipt wordt omdat je weet hoe snel het kan gaan. Ik ben zelf moderator op HAW en weet bij het zien van de foto's in de OP of de OP zelf uit ervaring al hoe een topic kan gaan verlopen.