Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:59

Ik heb het hele topic van een te dik paard niet gelezen of gezien, maar het is inderdaad een beetje jammer dat op zoiets (imo) onevenredig streng wordt opgetreden. Als de TS van dat topic (nogmaals, geen idee welk topic, paard, of TS het hier gaat) fijn reageert op de eerste "te dik"-opmerking ("ja ze is inderdaad te dik, maar we werken er hard aan en er wordt zeker iets aan gedaan") dan lijkt het me niet dat Bokkers steeds hetzelfde gaan herhalen. Wordt er niet (goed) gereageerd door de TS, dan snap ik dat Bokkers vanuit een gevoel van onmacht blijven herhalen, wie weet dringt het dan wel door, want we zijn allemaal paardenliefhebbers en zien paarden graag gezond en dus op gezond gewicht.

Als ik nu een ITP open met een ongezond mager paard, en ik meld nergens in de OP iets over het ondergewicht (alleen maar "kijk mijn mooie brave paard" oid), dan kan ik ook verwachten dat ik daar commentaar op krijg. Zeker als ik doe alsof er niks aan de hand is. Bokkers zijn in mijn ervaring wel zo eerlijk om dingen los te laten als je aangeeft dat je op de hoogte bent van het probleem en daar ook aan gewerkt wordt ("ik weet dat ie te mager is maar ik voer dit en dat bij en hij is goed op weg naar een gezonder gewicht", en ik krijg vast geen enkele negatieve reactie!). Maar als ik mijn kop in het zand steek over het hypothetische ongezonde ondergewicht van mijn paard, dan krijg ik natuurlijk (terecht) veel herhaling over dat ondergewicht.

En overgewicht is net zo ongezond als overgewicht.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:11

In dit geval ging het inderdaad om de kop in het zand steken. En niet alleen door TS, maar ook door zijn wederhelft. Die belachelijk fel en vreemd reageerde. Ja, dan lok je negatieve reacties wel uit.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:18

Vind het een beetje spijkers op laag water zoeken... voelt men zich tekort gedaan of zo met zo'n uitdrukking als "BB"-ers, dat is toch een (bespottelijke) naam die er aan sommige posters wordt gehangen omdat ze "wat veel posten"? Er bestaan volgens mij alleen maar BB-rs in the mind van diegene die er die naam aan geven, om wat voor rare reden dan ook.
Volgens mij bestaan ze helemaal niet. Die hele term is belachelijk.

Het feit dat er nu al eindeloos wordt doorgebokt over 1 of 2 topics waar men over viel... seriousy...?

Waar gaat het in hemelsnaam over...

Ik begrijp ook wel dat er regels moeten bestaan op een Forum, maar je kunt het ook overdrijven. ben het zeker eens met waar uitgedeeld wordt moet men ook kunnen incasseren en dat men bijv. sterk op de Bok gaat zitten bij jeugdtopics. Maar voor de rest levert al dat (over)modereren zo te lezen merendeels ergernis op. Dat geeft ook het kleuterschool gevoel.
Persoonlijk ken ik niet één ander paarden Forum waar zo veel in wordt gemod (maar goed, dat kan aan mij liggen, ik zit niet op veel Fora).
het Forum is zo groot dat de aangestelde Mods dat gewoon niet allemaal tijdig af kunnen gaan. Do het dan niet, en laat de zaken in volwassenen topics meer op hun beloop, dat kan heus wel.
Gekwetst en/of beledigd zijn we allemaal wel eens in de loop van ons Forum leven. Hier, of elders.
Ik heb de indruk dat méér modden daar beslist niets aan gaat verbeteren.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:30

terpentijn schreef:
Vind het een beetje spijkers op laag water zoeken... voelt men zich tekort gedaan of zo met zo'n uitdrukking als "BB"-ers, dat is toch een (bespottelijke) naam die er aan sommige posters wordt gehangen omdat ze "wat veel posten"? Er bestaan volgens mij alleen maar BB-rs in the mind van diegene die er die naam aan geven, om wat voor rare reden dan ook.
Volgens mij bestaan ze helemaal niet. Die hele term is belachelijk.

Hoe bedoel je dit? Er zijn gewoon duidelijk een aantal Bokkers die zichzelf en hun paard graag in de spotlights zetten. Dat kan zowel positief als negatief zijn natuurlijk. Die zijn dus de wat bekendere leden van het forum, de naam is dus redelijk toepasselijk.

Nayomie

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:50

Hmm de reacties die ik gelezen had vond ik nette reacties hoor. Netjes aangeven wat zij zien. Niks vreemds aan. Jammer dat die verwijderd zijn.

Ik moet zeggen dat ik nogal vreemd opkeek van de modbreak. Die vond ik zeker niet nodig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:57

Ik was degene die in het desbetreffende topic 'begon', maar zeker niet met de bedoeling een discussie te starten en al helemaal niet om de mods uit te testen hoor! Al had ik mijn derde reactie beter niet kunnen neerzetten, maar TS reageerde toch ineens onaardig zeg.. Dat gezegd hebbende.. :P

Ben ik het wel eens met de actie van de mods in dit geval. Zowel TS en zijn wederhelft reageerden gelijk weer op een bepaalde (imo belachelijke) manier, en dan weet je gewoon dat zo'n topic niet goed af gaat lopen. Daarom is er aangegeven, beter geen commentaar leveren want in hun geval heeft het geen nut, en ook niet zeiken over het gegeven commentaar. Er is zéker niet gemod in iemands voordeel. Hetgeen wat verwijderd is, was het gezeik (waarin ook iemand persoonlijk werd richting mij). Geen (of weinig) nette reacties over het gewicht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:06

Nayomie schreef:
Hmm de reacties die ik gelezen had vond ik nette reacties hoor. Netjes aangeven wat zij zien. Niks vreemds aan. Jammer dat die verwijderd zijn.

Ik moet zeggen dat ik nogal vreemd opkeek van de modbreak. Die vond ik zeker niet nodig.

Dat vind ik ook.

Ik zag van de week een topic van een ZZL-ruiter. Daar viel het commentaar ook veel in herhaling, maar de groene balk was niet zo snel als in het genoemde topic van de BB.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:10

Electra63 schreef:
Nayomie schreef:

Dat vind ik ook.

Ik zag van de week een topic van een ZZL-ruiter. Daar viel het commentaar ook veel in herhaling, maar de groene balk was niet zo snel als in het genoemde topic van de BB.

Dat is toch niet raar? Waarschijnlijk was het onbekend hoe het topic van de zzl ruiter zou lopen, dus lieten ze dat gaan (fijn!). In het topic van de bb'er was het voor de mod wel duidelijk dat het fout af ging lopen, die kennen het verloop van de vorige topics en zagen het die kant weer op gaan, dus grepen ze wél in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:13

Ik snap eigenlijk niet dat de Mods mee gaan in die komedie van het hier boven aan gehaalde voorbeeld. Ik begrijp dat dat ingewikkeld ligt maar door zo snel in te grijpen laten ze zich voor hun karretje spannen imo. En waarom eigenlijk? Omdat TS en Co lange tenen hebben?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:15

Geryon schreef:
Ik was degene die in het desbetreffende topic 'begon', maar zeker niet met de bedoeling een discussie te starten en al helemaal niet om de mods uit te testen hoor! Al had ik mijn derde reactie beter niet kunnen neerzetten, maar TS reageerde toch ineens onaardig zeg.. Dat gezegd hebbende.. :P

Ben ik het wel eens met de actie van de mods in dit geval. Zowel TS en zijn wederhelft reageerden gelijk weer op een bepaalde (imo belachelijke) manier, en dan weet je gewoon dat zo'n topic niet goed af gaat lopen. Daarom is er aangegeven, beter geen commentaar leveren want in hun geval heeft het geen nut, en ook niet zeiken over het gegeven commentaar. Er is zéker niet gemod in iemands voordeel. Hetgeen wat verwijderd is, was het gezeik (waarin ook iemand persoonlijk werd richting mij). Geen (of weinig) nette reacties over het gewicht.

En dat was ik, daarvoor ben ik op mijn vingers getikt en is het verwijderd. Net zoals jou reacties. Dus ik had wel een punt blijkbaar. ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:18

KimD schreef:
Geryon schreef:

En dat was ik, daarvoor ben ik op mijn vingers getikt en is het verwijderd. Net zoals jou reacties. Dus ik had wel een punt blijkbaar. ;)

Nee, helaas. Er is geen enkele reactie van mij verwijderd, want die waren niet tegen de regels zoals die van jou.

Ik zou zelf ook niet ingrijpen, maar ik zou ook geen goeie mod zijn. :') Reltopics willen ze natuurlijk liever niet.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:22

Ik ben van mening dat alle toekomstige topics van bokker en co uit de hand gaan lopen. En voor een groot deel hebben ze dat zelf veroorzaakt. Deonsdanks krijgen ze wel extra aandacht door topics als dit. Misschien moeten we het dan over een andere weg gooien en ze gewoon volledig negeren?

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:28

FriesWytske schreef:
Ach, geloof je nu jezelf wel jessdaniels. Daarin is echt gemod op het feit dat er kritiek werd geleverd. En werd duidelijk gemeld dat er alleen maar ooohhhh en aaahhhh mag worden gezegd in het topic.

Wat geloof je het zelf? Ik heb zelf gezien dat reacties van beide kanten zijn aangepast hoor :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:29

Koekeroekus schreef:
Ik ben van mening dat alle toekomstige topics van bokker en co uit de hand gaan lopen. En voor een groot deel hebben ze dat zelf veroorzaakt. Deonsdanks krijgen ze wel extra aandacht door topics als dit. Misschien moeten we het dan over een andere weg gooien en ze gewoon volledig negeren?

Ik heb al het idee dat de topics minder enthousiast lopen dan voorheen.. :Y)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:35

Geryon schreef:
Dat is toch niet raar? Waarschijnlijk was het onbekend hoe het topic van de zzl ruiter zou lopen, dus lieten ze dat gaan (fijn!). In het topic van de bb'er was het voor de mod wel duidelijk dat het fout af ging lopen, die kennen het verloop van de vorige topics en zagen het die kant weer op gaan, dus grepen ze wél in.

maar dat "bewijst" wel dat er een verschil is in het modereren. Er wordt dus meer meegekeken door mod's bij topics van BB's :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:43

Tijdens het modden proberen we te voorkomen dat een topic uit de hand gaat lopen. En als aan het begin van een topic al duidelijk is dat dit waarschijnlijk gaat gebeuren, dan zitten we daar strak op. Soms blijkt dat omdat er recent andere topics van een bepaalde gebruiker vervelend verlopen zijn, een andere keer blijkt uit de foto's dat er problemen gaan komen en weer een andere keer zien we bij de eerste reactie van TS dat er wel heel fel gereageerd wordt op de reagerende gebruikers (en dat geeft meestal weer felle reacties terug).

Dat is gelijk voor BB'ers, en voor geheel nieuwe bokkers. Als we een probleem verwachten, en we spotten zo'n topic snel, dan zal er ook snel ingegrepen worden als dat nodig blijkt te zijn. En soms spotten we een potentieel probleemtopic heel snel, maar is ingrijpen niet nodig (bijvoorbeeld omdat het snel wegzakt en er daardoor weinig reacties op volgen). Daar zien jullie dus ook niets van, maar dat maakt niet dat we daar niet bovenop zaten.

Niet alle bokkers reageren op ieder soort topic gelijk, en daardoor kunnen we als moderators ook niet op alle topics op dezelfde manier ingrijpen. Het is maatwerk. En zoals al aangegeven kan dat meerdere redenen hebben, het is dus echt niet zo dat we een topic van een BB'er anders modden dan een minder bekende gebruiker.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:49

Electra63 schreef:
Geryon schreef:

maar dat "bewijst" wel dat er een verschil is in het modereren. Er wordt dus meer meegekeken door mod's bij topics van BB's :D

Nee ze kennen de bb'ers en hun topics gewoon beter waardoor ze een slecht verloop eerder herkennen en eerder in kunnen grijpen. Al zou het hartstikke goed kunnen dat sommigen wel eerder ingrijpen alleen omdat het een bb'er is, een soort van vriendjespolitiek of tevreden willen houden. Maar bij desbetreffende topic was dit niet zo dus telt niet als argument in dit topic.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:21

Ik zag het topic en de modopmerking en het eerste wat ik dacht is: nu zal dit topic ook weer actief zijn.

Ik ben het helemaal eens met jullie maar ik snap ook de mods goed. Je kon al na de eerste opmerking over het overgewicht zien aankomen dat dit uit de hand ging lopen. Dit komt denk ik voornamelijk omdat de ts en fotografe zo tegen het advies ingaan. Zich verdedigen terwijl dit eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.
Door het zo heftig verdedigen van hun mening ontstaat de discussie omdat andere het er niet mee eens zijn. De mods zijn gewoon genoodzaakt in te grijpen voor dit topic net als de vorige weer uit de hand loopt. Als dit bij ieder ander zou gebeuren zou het topic niet zo snel lopen en zou de mod opmerking dus later nodig zijn. Ik zou zeggen laat het hier lekker bij.

Het is jammer voor hun maar zij kunnen voorlopig gewoon geen topic meer openen zonder een discussie los te maken bij de rest van de Bokkers. Hier hebben ze het zelf naar gemaakt door hun scherpe reacties. Als je er last van heb lees je die topics lekker niet en vind je het leuk geef je een leuke reactie en zo voorkom je dat een mod in moet grijpen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 05:44

Geryon schreef:
]

maar dat "bewijst" wel dat er een verschil is in het Nee ze kennen de bb'ers en hun topics gewoon beter waardoor ze een slecht verloop eerder herkennen en eerder in kunnen grijpen.

Dat dus.
Als ik op RT-V een topic tegenkom over rijden met een slofteugel dan krijgt die van mij gelijk een stipje om even op te volgen. Want ik wéét hoe dat kan gaan. Bij een topic over bitloos rijden hoef ik dat niet te doen.
Dat heeft niks te maken met mijn persoonlijke voorkeur, interesses of dwang vanuit de bitloze ruiters op Bokt, maar puur de ervaring welke topics relgevoelig zijn.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 07:26

Britt_Sisi schreef:
Ik zag het topic en de modopmerking en het eerste wat ik dacht is: nu zal dit topic ook weer actief zijn.

Ik ben het helemaal eens met jullie maar ik snap ook de mods goed. Je kon al na de eerste opmerking over het overgewicht zien aankomen dat dit uit de hand ging lopen. Dit komt denk ik voornamelijk omdat de ts en fotografe zo tegen het advies ingaan. Zich verdedigen terwijl dit eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.
Door het zo heftig verdedigen van hun mening ontstaat de discussie omdat andere het er niet mee eens zijn. De mods zijn gewoon genoodzaakt in te grijpen voor dit topic net als de vorige weer uit de hand loopt. Als dit bij ieder ander zou gebeuren zou het topic niet zo snel lopen en zou de mod opmerking dus later nodig zijn. Ik zou zeggen laat het hier lekker bij.

Het is jammer voor hun maar zij kunnen voorlopig gewoon geen topic meer openen zonder een discussie los te maken bij de rest van de Bokkers. Hier hebben ze het zelf naar gemaakt door hun scherpe reacties. Als je er last van heb lees je die topics lekker niet en vind je het leuk geef je een leuke reactie en zo voorkom je dat een mod in moet grijpen.

Las het topic gister en moest stiekem wel een beetje lachen :o Daar gaan we weer maar wat ik niet snap is wrm een TS niet op de vingers getikt kan worden in zo een topic Wij mogen geen negatief commentaar plaatsen Maar hun mogen wel zo fel reageren en alles verdedigen Persoonlijk zou ik ook niet zo snel na het laatste topic wat niet zo gezellig was een nieuw topic openen Heb dan ook echt het idee dat het wat uitgelokt wordt misschien niet opzettelijk maar toch

Zoals bij bv de eerste TS waar dit topic door begonnen is Die heeft goed begrepen dat ze zich beter even koest kon houden Om vervolgens weer leuk mee te kunnen doen Zij is hier imo goed mee omgegaan

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:03

jessdaniels schreef:
FriesWytske schreef:
Ach, geloof je nu jezelf wel jessdaniels. Daarin is echt gemod op het feit dat er kritiek werd geleverd. En werd duidelijk gemeld dat er alleen maar ooohhhh en aaahhhh mag worden gezegd in het topic.

Wat geloof je het zelf? Ik heb zelf gezien dat reacties van beide kanten zijn aangepast hoor :')

Dan heb je het toch verkeerd gezien. Want de reacties die er niet in mogen (van ts en zijn vriendin), zijn dus gewoon verwijderd door de mods. Er zou hier eens wat minder met twee maten gemeten moeten worden. Dan zou het er hier al veel gemoedelijker aan toe gaan. En zijn topics als deze niet nodig.

Maar ik wacht rustig af tot er weer een topic komt. Waarin anderen de schuld krijgen van de ongemakken die hun paarden dan hebben. Terwijl er hier al lang voor gewaarschuwd is bij beide.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:39

Naar mijn idee was/is dit een volledig logische zet geweest van een moderator. Je kan immers op voorhand al bedenken hoe dit topic gaat verlopen -> veel gezeur en gemiep en met een slotje als gevolg.
Waar niemand op zit te wachten en waar over het slotje vervolgens weer een hoop klachten komen.

Ik ga dan ook mee met Urielle die ook noemt dat een topic als deze sneller gestipt wordt omdat je weet hoe snel het kan gaan. Ik ben zelf moderator op HAW en weet bij het zien van de foto's in de OP of de OP zelf uit ervaring al hoe een topic kan gaan verlopen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 10:26

Coby schreef:
Naar mijn idee was/is dit een volledig logische zet geweest van een moderator. Je kan immers op voorhand al bedenken hoe dit topic gaat verlopen -> veel gezeur en gemiep en met een slotje als gevolg.
Waar niemand op zit te wachten en waar over het slotje vervolgens weer een hoop klachten komen.

Ik ga dan ook mee met Urielle die ook noemt dat een topic als deze sneller gestipt wordt omdat je weet hoe snel het kan gaan. Ik ben zelf moderator op HAW en weet bij het zien van de foto's in de OP of de OP zelf uit ervaring al hoe een topic kan gaan verlopen.

Als je op voorhand al weet dat een topic uit de hand gaat lopen, waarom wordt TS dan niet aangesproken. Daarmee lok je een reltopic uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 10:37

Coby schreef:

Maar waarom worden die TS'ers zo gepamperd en beschermd?
Waarom geen pb 'je kan dit topic openen maar denk er aan dat de kan reëel is dat het zo gaat lopen en dat je daar dan ook mee moet dealen'
want nu zijn er gewoon bokkers die gigantisch beshermd worden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 10:43

Wanneer er bokkers zijn die herhaaldelijk topics openen met eventuele kanttekeningen dan wordt er wel degelijk ook achter de schermen besproken hoe nu verder met deze specifieke bokkers.
En worden er eventuele sancties etc uitgedeeld.