[Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:37

Citaat:
Oh ja, deel je mening gerust. Men heeft te pas en te onpas verkondigd het allemaal bullshit te vinden. Daar mag wat mij betreft gerust nog een 30 pagina's aan 'het is allemaal zo stohooom, boehoehoe' bij. Het doet er alleen niet toe.

Wat een rare instelling. Dan kun je net zo goed stoppen met Bokt want het is constant discussie voeren, meningen geven en informatie delen. Het is toch juist gemaakt om met elkaar te praten over ondwerpen? Of het er toe doet, dat maakt toch niet uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:10

Shadow0 schreef:
Iedereen mag zijn mening geven :j

En het gaat er natuurlijk ook om hoe de wet geinterpreteerd wordt - en dat interpreteren is mensenwerk :) Bart probeert daar zijn manier in te vinden - maar het is net zo goed aan gebruikers en fotografen om daar ook onderling wegen in te vinden denk ik. :j Uiteindelijk schiet iedereen er meer mee op als je een goede samenwerking vindt. Deze kwesties spelen ook buiten Bokt, dus ik hoop maar dat mensen die hier meelezen er ook wat uit meenemen voor buiten Bokt en wat ze verwachten van hun klant / fotograaf.

Met 'dit is onzin' kom je alleen geen steek verder, hé.

Moos99 schreef:
Citaat:
Oh ja, deel je mening gerust. Men heeft te pas en te onpas verkondigd het allemaal bullshit te vinden. Daar mag wat mij betreft gerust nog een 30 pagina's aan 'het is allemaal zo stohooom, boehoehoe' bij. Het doet er alleen niet toe.

Wat een rare instelling. Dan kun je net zo goed stoppen met Bokt want het is constant discussie voeren, meningen geven en informatie delen. Het is toch juist gemaakt om met elkaar te praten over ondwerpen? Of het er toe doet, dat maakt toch niet uit.

Zie wat ik hierboven zeg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:18

_San87_ schreef:
Met 'dit is onzin' kom je alleen geen steek verder, hé.

Nee, maar dat geldt natuurlijk beide kanten op :) Het topic loopt gewoon al een tijd en heel veel pagina's. Om dan steeds te constateren dat je zo niet verder komt, brengt de discussie ook niet verder. (En om te constateren dat het constateren je ook niet verder brengt, brengt de discussie... nou ja, ad infinitum :) )

Maar het is zonde als bij die discussie dan ook nog eens de toon wat geirriteerder lijkt te worden, want daar wordt niemands zaterdagavond gezelliger van denk ik :) Het leidt bovendien vaak nog veel meer af dan de herhalingen op zich - want met het over en weer reageren zit je zo weer aan een reactie of 8 erbij.

Als Bart een update heeft zal hij het ongetwijfeld duidelijk plaatsen, dus wat dat betreft denk ik niet dat je bang hoeft te zijn om het te missen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:24

Ik ben niet bang dat ik iets mis, hoor :). Ik word alleen zo moe van dat constante 'dit is zo'n onzin', 'huil huil, uitgelicht is weg, boehoe', allemaal niet nodig wanneer Bart zijn posts gewoon gelezen worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:26

Ach, als de fotografen mogen zeuren, mogen de Uitgelicht-fans dat ook, toch? Dit topic telt al 31 pagina's, het vorige topic had ook al een mooi aantal pagina's bereikt. Dus het is een beetje gek om 1 bokker aan te spreken op haar gezaag. Want zeuren en klagen, dat hebben we ondertussen allemaal wel al gedaan. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:27

Het was ook niet specifiek naar één bokker gericht, eigenlijk :D.

Maar goed, ik heb al eerder aangegeven dat ik dit topic niet snapte, want alles wat hier besproken wordt, is in het andere topic al herkauwd. Het had gewoon een mededeling moeten zijn met een slotje erop. Klaar. Dit gedoe 31 pagina's lang, dat is pas gezeik. En daar reken ik ook mijn eigen bijdragen toe.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:34

Ben je gek? Uitgelicht zomaar even wegnemen en dan geen mogelijkheid om daar gigantisch over te klagen. -O-

:D ;)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:38

Jammer ik keek juist altijd naar de topics in uitgelicht verder keek ik ook wel maar altijd pas na dat ik uitgelicht had bekeken! Hoop op een snelle oplossing!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:40

Ook mee eens Shadow0.

En dan nog: als iemand zelf foto's plaatst op bokt is er al een intentie dat iedereen het mag zien.
Als vervolgens iemand anders het topic nomineert voor 'Uitgelicht' lijkt mij dat alleen maar een 'eer'.
Voor de fotograaf als ook voor de eigenaar van paard/pony.
Toch?

Uitgelicht vindt ik juist heel leuk om te bekijken, is heel divers van paardensport tot 'lol met je knol'.
Ik zie er geen (juridische) problemen in, hooguit zinloos gemekker.
Gewoon terug dat 'Uitgelicht' en als iemand er niet mee eens is, pb een mod om de verwijzing te sluiten net als bij andere topics gebeurt en klaar. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:42

Dat jij er geen juridisch probleem in ziet, betekent niet dat er geen juridisch probleem kán zijn, MarvanTom :).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:47

San en Gini: lang niet iedereen heeft het vorige topic meegekregen, en ook zij mogen er iets over delen. Jullie hebben er misschien al 60 pagina's over gelezen, voor anderen is het nieuw, en die willen er ook wat over kwijt. Dat kan volgens mij best zonder dat het topic een geirriteerde ondertoon krijgt en zonder dat het een slowchat wordt.

MarvanTom: het is in elk geval heel nadrukkelijk altijd bedoeld geweest als een leuke toevoeging voor iedereen :j Het probleem was strict genomen nog niet juridisch - dat wordt het pas als het voor de rechter komt. Maar dat is dus iets dat men wel liever voorkomt, want dat is vooral een heleboel verspilling van tijd en geld en energie. Dus wordt er gezocht naar een andere manier om een juridisch conflict te voorkomen.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:06

_San87_ schreef:

Maar goed, ik heb al eerder aangegeven dat ik dit topic niet snapte, want alles wat hier besproken wordt, is in het andere topic al herkauwd. Het had gewoon een mededeling moeten zijn met een slotje erop. Klaar. Dit gedoe 31 pagina's lang, dat is pas gezeik. En daar reken ik ook mijn eigen bijdragen toe.

Ik wou zeggen, volgens mij heb jij hier meer berichten versleten dan ik. En echt een vreemde instelling om te doen alsof de mensen met een andere mening dan jou dit niet mogen melden omdat het al zovaak gezegd is. Ik ga zelf graag de discussie aan hoor, dus geen probleem verder. :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:09

_San87_ schreef:
Dat jij er geen juridisch probleem in ziet, betekent niet dat er geen juridisch probleem kán zijn, MarvanTom :).

Velen met mij ook niet en juridisch geleuter wordt altijd opgebracht, maar een oplossing wordt nooit geboden door zo'n iemand (laat ik het netjes houden). ;)

Vandaar ook mijn opmerking 'zinloos gemekker'. 1 iemand heeft een 'probleem', volgschaapjes erbij en de rest moet maar buigen? >;)
Dan ga ik voor een referendum, wij zijn immers allemaal bokt-leden en in een democratie zoals wij die kennen in NL geldt: de meeste stemmen gelden.
Daarna: extra vermelding bij de ITP-sticky dat het kan zijn dat een geplaatst ITP-topic bij Uitgelicht terecht kan komen en als dat niet gewenst is, een mod pb-en om dat te verwijderen.
Desbetreffende mod zal het wel heeeel erg druk krijgen... NOT! :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:24

MarvanTom schreef:
_San87_ schreef:

Velen met mij ook niet en juridisch geleuter wordt altijd opgebracht, maar een oplossing wordt nooit geboden door zo'n iemand (laat ik het netjes houden). ;)

Vandaar ook mijn opmerking 'zinloos gemekker'. 1 iemand heeft een 'probleem', volgschaapjes erbij en de rest moet maar buigen? >;)
Dan ga ik voor een referendum, wij zijn immers allemaal bokt-leden en in een democratie zoals wij die kennen in NL geldt: de meeste stemmen gelden.
Daarna: extra vermelding bij de ITP-sticky dat het kan zijn dat een geplaatst ITP-topic bij Uitgelicht terecht kan komen en als dat niet gewenst is, een mod pb-en om dat te verwijderen.
Desbetreffende mod zal het wel heeeel erg druk krijgen... NOT! :+

Oh, er zijn heel veel opties naar voren gebracht in het vorige topic :).

En Bokt een democratie? Laat me niet lachen. En de meeste stemmen gelden gaat natuurlijk niet op wanneer je met het uitzoeken van de wet te maken hebt.

Moos99 schreef:
_San87_ schreef:

Ik wou zeggen, volgens mij heb jij hier meer berichten versleten dan ik. En echt een vreemde instelling om te doen alsof de mensen met een andere mening dan jou dit niet mogen melden omdat het al zovaak gezegd is. Ik ga zelf graag de discussie aan hoor, dus geen probleem verder. :D

Whooo, waar zeg ik dat je niks mag melden :D? Ik zeg alleen dat ik constant herhalen hoe jammer het wel niet is dat Uitgelicht weg is gezeur vind. Net als dat jij het tijdelijk op zwart gaan van Uitgelicht gezeur vindt.

Overigens vind ik het ook jammer dat Uitgelicht op zwart is. Maar ik snap wél waarom dit gedaan is :7.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:46

_San87_ schreef:
Oh, er zijn heel veel opties naar voren gebracht in het vorige topic :).

En Bokt een democratie? Laat me niet lachen. En de meeste stemmen gelden gaat natuurlijk niet op wanneer je met het uitzoeken van de wet te maken hebt.

Aangezien jij alle kennis in pacht schijnt te hebben, waarom kom jij dan niet met De Oplossing?

De wet is in dit deel een grijs gebied.
Portretrecht, privacywet; dat is allemaal vastgelegd.
Maar het ZELF plaatsen van een fototopic op bokt en daarna een verwijzing in Uitgelicht is in mijn ogen geen juridisch geleuter waard of nodig.
Wil je het niet? Stuur een mod een pb, opgelost!
Hier zit het hem in het ZELF plaatsen van een fototopic.
'Uitgelicht' benadrukt enkel het gemaakte topic en meer niet.

Maar ik snap de 'Zwarte Pieten'- kwestie ook niet. Zal allemaal wel aan mij liggen... :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:06

MarvanTom schreef:
Aangezien jij alle kennis in pacht schijnt te hebben, waarom kom jij dan niet met De Oplossing?

De wet is in dit deel een grijs gebied.
Portretrecht, privacywet; dat is allemaal vastgelegd.
Maar het ZELF plaatsen van een fototopic op bokt en daarna een verwijzing in Uitgelicht is in mijn ogen geen juridisch geleuter waard of nodig.
Wil je het niet? Stuur een mod een pb, opgelost!
Hier zit het hem in het ZELF plaatsen van een fototopic.
'Uitgelicht' benadrukt enkel het gemaakte topic en meer niet.

Maar ik snap de 'Zwarte Pieten'- kwestie ook niet. Zal allemaal wel aan mij liggen... :')

Ik heb enkel beide topics gevolgd, tevens de discussie vanaf het begin, dus ik weet inderdaad dat er veel opties zijn aangedragen, deze worden ook bekeken. Maar dat kost tijd.

Het gaat hier om de auteurswet. Niet het portretrecht of de privacywet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:07

MarvanTom, wie zegt dat alle fotografen hun topics ZELF plaatsen? Vaak zijn het klanten hoor. Een topic plaatsen geeft nog geen toestemming om een foto bij te snijden en op de voorpagina van bokt te plaatsen. - Hoewel ik geloof dat het nu de vraag is of het plaatsen van een oorspronkelijke foto (dus niet zo bijgesneden of zelfs geshopt dat het logo eraf valt- op de pagina met verwijzing naar het topic, misschien wél gewoon legaal is?-

Oplossingen en ideeën zijn het hele topic lang al aangedragen, dus raar om niet bij te lezen maar wel te zeggen dat niemand met een oplossing komt.

(Nogmaals: ik heb géén problemen met Uitgelicht, vond het ontzettend leuk, zowel om andere topics als af en toe mijn eigen foto's in te zien, en wil het graag terug zien! Maar om de andere kant even te belichten of proberen in te zien ;) )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:30

_San87_ schreef:
Het gaat hier om de auteurswet. Niet het portretrecht of de privacywet.

Ik denk dat als het standpunt is dat het om de wet gaat, het om alle wetten gaat, toch? Ik heb me er persoonlijk wel over verbaasd hoe de discussie heel erg gefocusd blijft op de belangen van de fotograaf. Zo is het topic als geheel ook een eigen werk onder de auteurswet, en inderdaad kunnen er portretrechten op rusten, en in bepaalde gevallen kan ook de privacywet van toepassing zijn. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar als de discussie dan toch loopt denk ik dat het niet meer dan redelijk is dat we er naar streven om de belangen van alle betrokkenen te betrekken (dus ook de eigenaar, ruiter / menner / voltigeur / trainer, maker van de producten als het gaat om creatieve werken zoals bijzondere showhalsters of leerbewerking ofzo).

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:00

WildWings schreef:
MarvanTom, wie zegt dat alle fotografen hun topics ZELF plaatsen? Vaak zijn het klanten hoor. Een topic plaatsen geeft nog geen toestemming om een foto bij te snijden en op de voorpagina van bokt te plaatsen. - Hoewel ik geloof dat het nu de vraag is of het plaatsen van een oorspronkelijke foto (dus niet zo bijgesneden of zelfs geshopt dat het logo eraf valt- op de pagina met verwijzing naar het topic, misschien wél gewoon legaal is?-

Oplossingen en ideeën zijn het hele topic lang al aangedragen, dus raar om niet bij te lezen maar wel te zeggen dat niemand met een oplossing komt.

(Nogmaals: ik heb géén problemen met Uitgelicht, vond het ontzettend leuk, zowel om andere topics als af en toe mijn eigen foto's in te zien, en wil het graag terug zien! Maar om de andere kant even te belichten of proberen in te zien ;) )

DE oplossing is er toch nog steeds niet? Hoe moeilijk kan het zijn?!?
Zoals ik al eerder zei: zo maakt men het Amerikaans geneuzel.
Ik WIL dit geneuzel gewoonweg niet begrijpen, omdat IK geen probleem zie met welke wet of recht dan ook.
Zodra iemand ZELF EN VRIJWILLIG een eigen of gekochte foto of video plaatst op bokt wordt het publiekelijk 'gemeengoed'.
bokt geeft enkel de gelegenheid aan leden om foto's/video's te plaatsen, de leden zelf zijn verantwoordelijk voor het plaatsen.

Dat bokt luistert naar een mekkerende minderheid is idd noemenswaardig.
Ik vond de regelstelling prima uitgevoerd tot nu toe mbt 'Uitgelicht' , zoals ook vermeld in de OP.
Bijzonder sneu dat bokt met zoiets leuks en positiefs de "Zwarte Piet" krijgt toegespeeld.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:37

Je hoeft niet zo hard te reageren. Zoals al heel vaak aangegeven, de ITP topics worden vrijwel nooit door fotografen gemaakt, maar door de modellen. Dus die worden niet ZELF of VRIJWILLIG door de fotograaf gepost.

En daarbij was het grote probleem niet dat bokt de foto's per se niet mocht gebruiken, maar HOE dit gedaan wordt (logo's af photoshoppen en uitsnijden). En dat dat niet mag is gewoon uitstekend te verdedigen door fotografen.

Echt, kunnen we aub stoppen met dat gezeik over en weer. Ik word er nu echt een beetje ziek van. Er is gewoon door een iemand aangegeven dat er iets gaande is wat niet de bedoeling is, en dan kun je zeggen dat dat jou niet boeit, maar dat betekend niet dat het dan maar allemaal mag. Sommige mensen hebben er wel problemen mee en dat is iedereens goed recht, en dat is door het BoktBeheer ook aangeven.

Er wordt nu alleen maar met modder gegooid naar elkaar, alsof de fotografen op bokt allemaal azijnpissers zijn die in volle bewustzijn als missie hadden om Uitgelicht te verpesten. Ik als fotograaf vind het ook jammer dat Uitgelicht weg is, maar ik snap beide partijen en ga hier niet lopen zeuren. Het is voor vrijwel elke bokt gebruiker erg jammer dat Uitgelicht weg is. Niemand staat nu te juichen.

Bokt luistert niet naar de 'mekkerende minderheid', Bokt luistert naar de wet en probeert deze na te streven, wat ik op een positieve wijze inderdaad noemenswaardig vind.

Ik zou bijna zeggen dat het misschien tijd wordt voor een slotje want dit doet echt niemand goed.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:11

Marit schreef:
Je hoeft niet zo hard te reageren. Zoals al heel vaak aangegeven, de ITP topics worden vrijwel nooit door fotografen gemaakt, maar door de modellen. Dus die worden niet ZELF of VRIJWILLIG door de fotograaf gepost.

En daarbij was het grote probleem niet dat bokt de foto's per se niet mocht gebruiken, maar HOE dit gedaan wordt (logo's af photoshoppen en uitsnijden). En dat dat niet mag is gewoon uitstekend te verdedigen door fotografen.

Echt, kunnen we aub stoppen met dat gezeik over en weer. Ik word er nu echt een beetje ziek van. Er is gewoon door een iemand aangegeven dat er iets gaande is wat niet de bedoeling is, en dan kun je zeggen dat dat jou niet boeit, maar dat betekend niet dat het dan maar allemaal mag. Sommige mensen hebben er wel problemen mee en dat is iedereens goed recht, en dat is door het BoktBeheer ook aangeven.

Er wordt nu alleen maar met modder gegooid naar elkaar, alsof de fotografen op bokt allemaal azijnpissers zijn die in volle bewustzijn als missie hadden om Uitgelicht te verpesten. Ik als fotograaf vind het ook jammer dat Uitgelicht weg is, maar ik snap beide partijen en ga hier niet lopen zeuren. Het is voor vrijwel elke bokt gebruiker erg jammer dat Uitgelicht weg is. Niemand staat nu te juichen.

Bokt luistert niet naar de 'mekkerende minderheid', Bokt luistert naar de wet en probeert deze na te streven, wat ik op een positieve wijze inderdaad noemenswaardig vind.

Ik zou bijna zeggen dat het misschien tijd wordt voor een slotje want dit doet echt niemand goed.

Dit is jouw mening, heb andermans mening ook gelezen en ik heb de mijne ook gezegd.
Dat is mogelijk op een forum en ben het met je eens dat dit toch niet online ala topic kan worden beslist.
Dat er een 'wet' wordt bijgehaald vindt ik alleen erg jammer.
Maar dat wil niet zeggen dat Uitgelicht niet meer terugkomt, dus laten we hopen op de terugkeer hiervan! :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:16

Shadow0 schreef:
San en Gini: lang niet iedereen heeft het vorige topic meegekregen, en ook zij mogen er iets over delen. Jullie hebben er misschien al 60 pagina's over gelezen, voor anderen is het nieuw, en die willen er ook wat over kwijt. Dat kan volgens mij best zonder dat het topic een geirriteerde ondertoon krijgt en zonder dat het een slowchat wordt.

How, ik wilde even een luchtige ondertoon erin werpen, omdat het toch meer op een gebekvecht begint te lijken. Iets wat ook niet anders kan na 30 pagina's. Want als je goed leest, zie je dat ik exact hetzelfde schrijf als wat jij nu zegt, alleen met een iets minder belerende vinger. Maar goed, als ik dan te erg slowchat, trek ik mij wel terug. Elkaar in de haren vliegen is zo veel leuker.

Ik zie wel wanneer Uitgelicht terug aan staat. +:)+

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:10

Omdat ik echt enorm jammer vind dat uitgelicht niet terug is, vind ik het ook een goed idee om te moeten selecteren als je een topic maakt of hij bij uitgelicht mag!

Anders is bokt bokt niet meer!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:07

Ik vind het zelf ontzettend jammer dat uitgelicht weg is.. Dat was echt wat ik elke dag bekeek, zo kwam ik bij andere topics die ik anders nooit zou zien. Ik hoop dat het terug kom.. Ik mis het namelijk wel erg, bokt is bokt niet meer zoals ik gewend ben. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:55

Vergeten we allemaal dat Uitgelicht sinds Horse Event 2012 bestaat? Ik snap dat niet hoor. Ik vind het reuze jammer dat het weg is en vind vooral de redenen erg jammer, ook vind ik het jammer dat veel mensen nu ineens denken dat alle fotografen hetzelfde denken, terwijl dat niet zo is.

Maar jongens, de wereld vergaat niet, Bokt gaat niet op zwart en we kunnen nog steeds Bokken. Er is even geen Uitgelicht, man, 2 jaar terug wisten we niet eens wat Uitgelicht was!

Jammer dat dit nu zo lang door moet gaan. Ik denk dat het tijd is voor een slotje, want de discussie word telkens voortgezet door mensen die het topic duidelijk niet doorlezen.