Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Al denkt mysa wel dat zelfregulatie een utopie is. Beleid maar laten schrijven door ethicus met bestuurlijke ervaring en ict-communicatie achtergrond?
mysa schreef:Maar waarom beleidsplan door jurist laten maken? Veranderende maatschappij ok, maar dit gaat toch vooral over moraal? (Niet negatief bedoeld, wel tof dat mensen niet alleen hun mening geven, maar ook daadwerkelijk hulp willen bieden)
maikeltje schreef:Yasmine schreef:Maikeltje, Lente is nooit moderator geweest, alleen lid van de bezwaarcommissie. De bezwaarcommissie heeft geen zicht op wat wij (de mods) achter de schermen posten. Wij doen ons overleg op een apart forum dat alleen zichtbaar is voor de beheerders en mods. Als er dan een bezwaar komt over een bepaalde sanctie, dan worden de relevante topics waarin overlegd werd over die sanctie zichtbaar gemaakt voor de BZC. Maar de BZC krijgt dus minder dan 1% van ons modoverleg te zien. Maar ik kan je verzekeren dat het helemaal niet zo is dat wij van sommige al dan niet "beruchte" gebruikers dagelijks alle berichten bijlezen. Als mod heb je wel meer werk te verrichten dan dat (denk aan TEMs afsluiten, je mening geven in overleg en beleidszaken, PB's beantwoorden etc.).
.
Of ze nu lid was van de bezwarencommissie of het moderatorteam, what's in a name? Ze had net zo goed een stem aangaande het beleid want ze maakte deel uit van het team. Ik vind het misschien nog wel meer verontrustend dat ze dan deel uitmaakte van het BZC want die hebben de taak om uit te zoeken of de sanctie wel of niet terecht is gegeven. En ze kunnen dan misschien niet meelezen achter de schermen met de moderators, maar jullie hebben toch ook een pb knop?
Ik verwacht dat er toch wel enige mate van overleg is tussen BZC en moderators aangaande een uitgedeelde sanctie. En ik kan me niet voorstellen dat er puur en alleen objectief gekeken wordt omdat persoonlijke voorkeur toch vaak bewust danwel onbewust meespeelt. Meningen zijn altijd gekleurd.
En of je nu moderator of lid BZC bent, je maakt deel uit van hetzelfde team. Als je echt een objectieve BZC wil hebben dan zou dat er een externe BZC in het leven geroepen moeten worden. Een die als zodanig fungeert voor bijvoorbeeld meerdere forums en niet alleen bokt. Pas dan kun je spreken van objectiviteit lijkt mij.
Lieffiefi schreef:mysa schreef:Maar waarom beleidsplan door jurist laten maken? Veranderende maatschappij ok, maar dit gaat toch vooral over moraal? (Niet negatief bedoeld, wel tof dat mensen niet alleen hun mening geven, maar ook daadwerkelijk hulp willen bieden)
Omdat dit over bedreigingen via PB ging.
Lijkt mij, maarja, ik ben maar een paralegaltje, handig dat er een jurist naar kijkt die verstand heeft van beleidsplannen, maar ook van de wet.
Karl66 schreef:Als de politie dat zegt, dan maken ze zich te gemakkelijk van hun taak af. Het is namelijk niet de taak van de forumbeheerder om de orde te handhaven buiten hun forum, dat is de taak van de politie. Waarom denk je dat je geleerd wordt om in zo'n situatie naar de politie te stappen?
Stel jij wordt door een bokker bedreigd met de dood, de politie zegt dat je het met Bokt moet regelen en die geeft deze bokker een BOT. Nu staat die bokker een dag later met een pistool in z'n hand bij jou voor de deur om zijn bedreiging uit te voeren. Bel je dan Bokt of bel je dan de politie?
Voor bedreigingen moet je bij de politie zijn en het verbaast me dat een juridisch onderlegd iemand daarvoor naar de postbezorger toestapt.