Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:37

Daar moet dan eerst een of andere mod over beslissen.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:41

Eerlijk gezegd betwijfel ik of "het leesbaar houden van een topic" een gerechtvaardigd publicatiebelang is. Dan zou de informatie in de post uniek moeten zijn denk ik en nergens anders moeten voorkomen.
Maar goed, wat werkelijk gerechtvaardigd publicatiebelang is en wat niet kan beter aan een jurist gevraagd worden dan daar zelf over te speculeren.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:17

Ann schreef:
Dat gaat toch niet werken? Dan zou iemand flink tekeer kunnen gaan in een heftige discussie en naderhand zeggen: "Moderator, verwijder even wat van mijn berichten".

Dat lijkt me juist een hele valide reden om een bericht te verwijderen. We zeggen allemaal wel eens iets waarvan we later denken dat het beter niet gezegd had kunnen worden. Zodra de edit periode afgelopen is mag je dat dan niet meer weghalen, maar daarvoor wel?

Maar om iets specifieker te zijn en veel globaler (want dit is in mijn ogen een miniscuul voorbeeld van een veel groter probleem), als iemand mijn naam en bijvoorbeeld de naam van mijn paard weet en dat door Google heen trekt komt er hier een bende van persoonlijke informatie uit. Die informatie heb ik inderdaad jaren geleden op internet gekwakt, zonder beter te weten. Inmiddels weet ik wel beter en heb ik hier nogal wat professionele en persoonlijke bezwaren tegen. Deze informatie die op zichzelf redelijk onschuldig is kan vrij makkelijk gebruikt/misbruikt worden in zaken die zeer strekkende gevolgend kunnen hebben.

Het beperken hiervan is nu volstekt onmogelijk en dat vind ik nogal een kwalijke zaak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:18

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus pardonnee moi als het al gevraagd is, maar... hoe zit het met die posts waarin je gequote bent (met naam) hoe worden die verwijderd als je dat zou willen ??

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:34

DubbelDun schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus pardonnee moi als het al gevraagd is, maar... hoe zit het met die posts waarin je gequote bent (met naam) hoe worden die verwijderd als je dat zou willen ??

Post en/of post met quote melden met de tem knop met een uitleg dat je met naam en/of toenaam vermeld staat.
Of de link(en) in een PBtje naar een mod sturen met wederom een kleine motivatie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:58

Nou dan mogen ze nog wel een mega-blik Mod's opentrekken :D

Overigens ben ik niet voor 'motivatie'; als je wettelijk het recht hebt zou er melding van maken voldoende moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:22

Dan moet je nog wel zeggen wat er dan verwijderd moet worden, moddies kunnen dat ook niet ruiken joh :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:32

Als je zelf gewoon je eigengeschreven posts weg kan halen is dat probleem ook gelijk uit de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:51

Klopt, maar goed, dan heb je weer dat mensen gelijk alles weghalen, en dat is ook niet altijd fijn. Ik kom op andere fora waar dat gewoon wel kan, je krijgt dan gaten in topics, en dat leest ook niet echt lekker.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:52

En wat is er op tegen om gewoonweg alle posts ouder dan x gewoon helemaal te verwijderen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:54

Dan is Bart zn aantal berichten kwijt en is hij niet meer of minder interessant voor diverse adverteerders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:57

@ manic: er zijn oude topics die nog wel degelijk informatief zijn, maar je kan imo ook heel veel opruimen, wat gewoon echt niet interessant meer is. Ik vind bepaalde oude RT-topics nog wel leuk om te lezen, maar er zijn ook oude topics die echt niks meer toevoegen, omdat de vraag al 80 keer gesteld is bijvoorbeeld. De topics over haren en make-up en de pil enzo mogen van mij eigenlijk helemaal wel weg.......

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:00

Ja maar Yamcha dat laatste is puur omdat dat jou niet interesseert, maar iedereen meet met andere maten. := Begrijp verder wel wat je bedoelt hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:03

Is ook omdat het mij niet interesseert :)

Maar denk niet dat het over 2 jaar nog nuttige info is ook :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:03

Ik weet niet of adverteerders zich daar zo blind op staren. Daar gaat het voornamelijk om aantal pageviews, kliks, etc. Je kan mij niet vertellen dat een topic over hoeven vetten of iets dergelijks uit 2003 nog heel erg veel pageviews krijgt. De toegevoegde waarde van dusdanig oude berichten is vrijwel nul, precies om de reden die je al geeft. Dat soort vragen worden voortdurend gesteld en vaak afgedaan met "Zijn al tig topics over" "Als je even goed zoekt..." etc, wat voor een geinteresseerde TS erg vervelend is en extra modwerk oplevert.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:04

stef schreef:
Dan is Bart zn aantal berichten kwijt en is hij niet meer of minder interessant voor diverse adverteerders

Kan hij dan niet die content onzichtbaar bewaren? Dat heeft hij het voor zichzelf wel, en kan hij dus aan adverteerders laten zien. Maar het is dan niet meer te googelen.

Het zal dan juist ook nog meer posts opleveren, omdat oude onderwerpen die onzichtbaar zijn opnieuw worden aangesneden.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:04

Yamcha schreef:
Is ook omdat het mij niet interesseert :)

Maar denk niet dat het over 2 jaar nog nuttige info is ook :)

De meeste dingen niet nee, maar hoe beslis je wat wel en niet blijft?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:06

Aan wat voor oude topics zit dan wel toegevoegde waarde volgens jullie? Ik zie het niet zo eerlijk gezegd.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:07

Ja gewoon zoveel jaar online houden, bijvoorbeeld 5 jaar en de rest op een mesthoop ofzo.....
En dan elk jaar weer een jaar op de mesthoop doen bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:10

Denk dat dat ook het probleem is. Ik zou het niet weten.

Ik zit soms te zoeken in ouden HAR topics als ik wil weten hoe ervaringen zijn met een bepaald zadel, en niet of het lekker zit, maar wel of het lang mooi en goed blijft, bijvoorbeeld. Die oude topics hebben voor mij dan wel een toegevoegde waarde, maar voor jou mss niet.
Laarzen hetzelfde: ik wilde een tijdje terug Petrielaarzen kopen, en dan kom ik erachter dat een bepaald type nogal inzakt, dus dat zijn het soort dingen wat voor mij wel wat toevoegt. Maar dat iemand voor de zoveelste keer van zijn paard af is gevallen, joh, dat weet ik nou wel. Het verhaal over de kapstokjes kennen we ook, en de adviezen hoe je dat op moet lossen zijn ook al veel keer gegeven. Alles weghalen is dan wel jammer, maar alles laten staan lijkt me ook nutteloos, want de vragen zijn al zovaak gesteld, en even zovaak beantwoord.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:12

Ik denk dat berichten die de meeste mensen weg willen hebben (meest persoonlijke dingen) vooral in de HK (of de JHK) te vinden zijn. Waarom niet gewoon dat weg doen? Houdt je zogenaamde "informatieve" topics. ;)

Maar wat mij betreft mag alles van een paar jaar terug wel weg. Zover zoek ik zelf toch niet terug. En de helft van bokt wss ook niet want je ziet constant dezelfde vragen....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:14

Je kan ook beargumenteren dat juist als die oudere berichten verwijderd worden mensen aangespoord worden om een nieuw topic aan te maken om ervaringen te vragen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:15

Tsja dat doen ze nu toch al, dus dat argument maakt niet zoveel verschil. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:18

Nou kan je nog zeggen dat ze de zoekfunctie moeten gebruiken, dat kan dan helemaal neit meer.

Als mensen alleen al de posts boven zich lazen, zou dat al veel domme vragen voorkomen :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:23

Yamcha schreef:
@ manic: er zijn oude topics die nog wel degelijk informatief zijn, maar je kan imo ook heel veel opruimen, wat gewoon echt niet interessant meer is. Ik vind bepaalde oude RT-topics nog wel leuk om te lezen, maar er zijn ook oude topics die echt niks meer toevoegen, omdat de vraag al 80 keer gesteld is bijvoorbeeld. De topics over haren en make-up en de pil enzo mogen van mij eigenlijk helemaal wel weg.......

Ik weet dat het vast een stomme reden is, marr ik zou liever hebben dat ook zulke topics blijven staan :j. Ik lees graag posts van mezelf terug.

Ik beschouw bokt als een soort van dagboek van de afgelopen jaren oa doorheen mijn puberteit.