"Vergeten" Bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:38

Zijn dat jouw woorden of die van haar? :))

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:34

Huh?...is Sjeik wel gebanned???? Dat zou toch niet...dat soort dingen zouden toch eerst onderzocht worden (welke mod zei dat ook alweer)???

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:35

djuno schreef:
Huh?...is Sjeik wel gebanned???? Dat zou toch niet...dat soort dingen zouden toch eerst onderzocht worden (welke mod zei dat ook alweer)???

Niet met het vingertje naar a_lette wijzen nu...
maar idd... dat zou eerst onderzocht worden :))

Blijkbaar niet :)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:37

Ik wijs met geen enkel vingertje...dat laat ik graag aan anderen over ;)

Meende me alleen te herinneren dat een mod dat gezegd had..daarom ook de ????

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:38

Ja ik zeg het ook alleen omdat alette al zei : niet straks met het vingertje gaan wijzen zo van '' zie je nou wel ''

;)

A_lette schreef:
en als er toch opeens een ban aanhangt wordt er zeker met een vingertje naar mij gewezen aka 'zie je wel!' }:0

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:38

ozooo!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:52

Nou beschuldigend vingertje of niet....

Sul heeft er een half jaar ban bij, en de man van Sul ook. Wegens een vermeende schaduwaccount. Ik vraag me echt steeds vaker af hoe dit beleid van bokt werkt. Nog even en we moeten allemaal in de houding springen als de mods in een topic binnenkomen. Het is toch van de zotte dat we topics moeten maken over 'verdwenen' bokkers terwijl we dondersgoed weten waarom die mensen niet willen terugkomen of zelfs niet terug 'mogen' komen. We prediken dat Nederland een tolerant land is, doen ons best om onze paarden op een zo diervriendelijke manier te houden waar input van onze paarden mogelijk is. Maar soms heb ik het idee dat mijn paarden nog meer een eigen mening in mogen brengen dan dat ik dat mag op bokt. Bans en OW's worden gegeven maar daartegen ingaan of een verklaring krijgen? Ho maar, zelfs een antwoord van een Mod op een gestelde vraag is niet vanzelfsprekend. Ik wacht nog steeds op antwoord over een onterecht gegeven ban 3 maanden geleden, ik kan me niet verdedigen want de mods wil is wet en daar valt niet aan te tornen.
Sta ik verdikkeme voor de klas te prediken dat je nooit iemand mag veroordelen zonder die gene zijn verhaal te laten doen, maar op bokt moet ik maar moedeloos toekijken hoe ze op al mijn woorden letten. JA ik heb een grote bek, ja ik typ pittige antwoorden als ik het ergens niet mee eens ben, maar ik ben ook zo eerlijk om mijn ongelijk toe te geven als ik fout zit. En dat kan ik van veel van de mods niet zeggen, natuurlijk is het niet altijd makkelijk om orde te houden. Maar sommigen zijn wel erg doorgeslagen in hun groene kleurtje, groen staat voor macht. En net zoals in het echte leven kan niet iedereen met die 'macht' omgaan.

p.s als ik even niet reageer dan zit ik ws naast Sul, sjeik, detour en RK op het strafbankje....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:55

Het is toch logisch dat als er een IP ban is uitgegeven een ander ook niet meer via dat IP adres kan bokken?
Anders kan ik nu wel alvast een account voor mijn man aan gaan maken (en natuurlijk af en toe iets posten) voor het geval ik ooit een permanente ban ga krijgen.

Bij een ander stel is ook eentje de dupe geworden van de permanente ban van haar vriend, die zouden ze dan ook weer op moeten heffen.

Als dit wel zou mogen zou de hele permanente ban geen zin meer hebben en dat kun je van te voren ook best weten.
Ik verbaas me meer over de zogenaamde verbaasde reactie van sommigen hier. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:55

Caira schreef:

Sul heeft er een half jaar ban bij, en de man van Sul ook. Wegens een vermeende schaduwaccount.

Hoe weet jij dat dan? Dat staat toch nog nergens?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:57

Jij doet nu net of iedereen zomaar een ban krijgt.
Dit is weer een gevalletje dat je het toch nooit goed kunt doen...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:58

Iris82 schreef:
Caira schreef:

Sul heeft er een half jaar ban bij, en de man van Sul ook. Wegens een vermeende schaduwaccount.

Hoe weet jij dat dan? Dat staat toch nog nergens?

dat heeft sul mij van 1 van haar andere 30 schaduwaccounts gepbt. :z

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:59

Wat sul betreft: ik herkende toch duidelijk haar stijl in sjeik zijn posten. Dat betekent dat òf sjeik heeft er niet op toegezien dat zijn ega zijn account gebruikte (case à la Bas/Marreke) òf sjeik was gewoon een ordinaire SA van Sul. Dat laatste beweren de mods en zo zal het dan wel zijn. ;)

Verder moet je bokt zien als een soort huis waar je te gast bent en bepaalt de gastheer (lees: team) wie wel en niet welkom is. In dit geval stellen zij de regels op. Staan die je niet aan, dan kun je beter een deurtje verder gaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:00

ThePast03 schreef:
Het is toch logisch dat als er een IP ban is uitgegeven een ander ook niet meer via dat IP adres kan bokken?

Vind ik niet, ban gaat toch op persoon en niet op IP? (ok, in de praktijk wel maar ik bedoel meer qua beleid)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:00

Caira schreef:

Lol. :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:01

slimmerik schreef:
Wat sul betreft: ik herkende toch duidelijk haar stijl in sjeik zijn posten. Dat betekent dat òf sjeik heeft er niet op toegezien dat zijn ega zijn account gebruikte (case à la Bas/Marreke) òf sjeik was gewoon een ordinaire SA van Sul. Dat laatste beweren de mods en zo zal het dan wel zijn. ;)

Ik dacht dat dat niet besproken werd met derden.
en beschuldigingen maken is lekker makkelijk.

Dus iedereen met een kind o.i.d mag geen 2 accounts hebben.
Mijn vriend zou dus ook geen account mogen hebben?
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 04-01-10 20:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Caira, zelfs als je je verhaal mag doen, dan wordt dat allemaal onder het tapijt geschoven met argumentatie als 'ja maar die en die zegt dit en dat' en 'we hebben gehoord dat'. Oftewel: loelkoekerij. 'Ze zeggen' is natuurlijk nooit een argument.

ThePast03

Heino schreef:
Vind ik niet, ban gaat toch op persoon en niet op IP? (ok, in de praktijk wel maar ik bedoel meer qua beleid)

Het gaat op IP adres en als je met meerdere mensen op een IP bokt moet je gewoon rekening houden met het feit dat als een iemand een ban krijgt iedereen de klos is.

Het is toch niet te controleren wie er achter de pc zit. Zoals ik al zei: Als het zo makkelijk zou zijn maak ik alvast een account aan voor mijn man. Voor het geval dat. :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:02

Iris82 schreef:
Caira schreef:

Lol. :')

Ja, degenen die het hardste roepen dat ze buiten bokt kunnen, vallen steeds weer door de mand :D
Het houdt bokt iig wel sensationeel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:02

ThePast03, een naamban kan ook hoor, dat hoeft niet per se een ip ban te zijn. Maar zie wel een ongelijkheid, ik heb geen kinderen en dan mag ik dus ook geen extra user?? Vaag.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:03

slimmerik schreef:

Verder moet je bokt zien als een soort huis waar je te gast bent en bepaalt de gastheer (lees: team) wie wel en niet welkom is. In dit geval stellen zij de regels op. Staan die je niet aan, dan kun je beter een deurtje verder gaan.

Ik denk dat jij in deze geen rol speelt daar je geen kans voorbij laat gaan om je negatief over Sul uit te laten. Ik heb even een kijkje genomen op je eigen forum en wat valt daar als eerste op? juist ja een banlijst...

ThePast03

Jolliegirl schreef:
Dus iedereen met een kind o.i.d mag geen 2 accounts hebben.
Mijn vriend zou dus ook geen account mogen hebben?

Dat staat er toch niet? Alleen als jouw vriend het zo bont maakt dat hij een permanente ban krijgt kan jij ook niet meer bokken, of andersom.
Dat is gewoon het risico wat je loopt als je met meerdere op 1 IP adres Bokt.

En ik kan maar niet begrijpen dat er mensen zijn die zich daarover verbazen. :D

RoodZonnetje

ThePast03 schreef:
Het gaat op IP adres en als je met meerdere mensen op een IP bokt moet je gewoon rekening houden met het feit dat als een iemand een ban krijgt iedereen de klos is.

Mja maar dat vind ik niet logisch, wel heel praktisch :) Ik begrijp dat het lastig is om te controleren maar als ik me enorm misdraag mag mijn lieve schattige zusje bij wijze van niet meer Bokken en dat vind ik wel een beetje jammer.

slimmerik

Jolliegirl schreef:
Zozo, heb jij dat van een mod gehoord slimmerik? Ik dacht dat dat niet besproken werd met derden.
Je weet er wel erg veel vanaf, en beschuldigingen maken is lekker makkelijk.

Misschien even kijken wat de mods als "reden" voor de ban geven ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:04

Heino schreef:
ThePast03 schreef:

je kan ook een IP ban krijgen :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:04

Lovely schreef:
[*olduser*], een naamban kan ook hoor, dat hoeft niet per se een ip ban te zijn. Maar zie wel een ongelijkheid, ik heb geen kinderen en dan mag ik dus ook geen extra user?? Vaag.

Als je een partner hebt mag die wel een account aanmaken (moet je geloof ik wel even melden).
Maar dan loop je dus een risico als een van de twee een permanente ban krijgt. Dan kunnen jullie allebei niet bokken.

Naamban heeft natuurlijk geen enkele zin. Dan bok ik vrolijk verder onder het account van mijn man. ;)