Bokt, een goede discussie of ruzie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Bokt, een goede discussie of ruzie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:49

is ook zeker goed Haha! Haha! Ik weet dat ik een eigenwijze bemoeial ben, en dat ik ontzettend doordrammerig kan zijn en daarnaast nog best wel hard kan zijn in mijn woorden.

ik lees eigenlijk altijd mijn posts een keer of 3 na voordat ik op verzenden druk en hoop dan altijd dat de geadresseerde begrijpt dat ik het (ook al kan ik het cru neerzetten) goed bedoel. Soms moet je gewoon wat groffere voorbeelden of woordjes gebruiken.........

wat het gekke is, dat ondanks dat ik vaak toch wat dominant uit de hoek kom, ik verder weinig problemen heb op bokt. Ik heb eigenlijk zelden "ruzie" en met de meeste van mijn discussiepartners waar ik op zo een moment goed mee in de clinch kan liggen heb ik bijvoorbeeld wel verder een heel leuk contact.

Neem bijvoorbeeld Arabesk Lachen wij kunnen elkaar in een discussie helemaal met de grond gelijk maken........ maar ik vind het een geweldig wijf! want per PB en andere onderwerpen kunnen we het heel goed vinden, sterker nog hebben we heel wat van elkaar weg Lachen Lachen en ik kan het ook vaak met haar eens zijn.

Ik weet dat ik soms buiten proportioneel reageer......... noem het een karakterflow Haha! dat ben ik........ maar ik vind het ook niet erg als iemand even hard terugkomt Lachen zolang het allemaal niet persoonlijk wordt kan ik er prima mee leven

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:55

njah als jij daar gelukkig mee bent, ga gerust door. Je bent wel heel erg bewust van jezelf, en dat is wel erg fijn:)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:59

Ik heb geen problemen met je manier van posten Kiwiko, maar je kunt inderdaad erg doordrammen Knipoog Maar soms is dat ook gewoonweg nodig, en dan ben je me soms net even voor en wil ik hetzelfde posten....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:01

pinuts schreef:
njah als jij daar gelukkig mee bent, ga gerust door. Je bent wel heel erg bewust van jezelf, en dat is wel erg fijn:)

waar een therapeut allemaal goed voor is Haha! Haha! Haha!

(en ja ik loop bij een therapeut........ ik heb ook grenzen aan mijn incasseringsvermogen....... en jahoor mag op de voorpagina van de telegraaf, want dat is niks waar ik me voor moet schamen Haha! )

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:03

Een goeie discussie is goed en leuk, mits beide partijen inzien dat de andere partij óok gelijk zou kunnen hebben. En de andere partij niet afsnauwen om zijn argumenten voor dat idiote plan. Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:06

Ik vind het soms zo raar dat mensen zonder duidelijke onderbouwing van het waarom hun zin doordrijven. Wees dat duidelijk en ga niet van alles roepen, dan kun je er misschien wat mee...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:09

Weet je wat ik raar vind?
Verhaaltje :
Ik heb een grote zwarte arabier. Ik ben 10 jaar oud en ik moet hem inrijden, Hoe moet dat?
Antwoord heel bokt.: Dat kun je beter niet zelf doen, Dan verpest je het paard, Dus haal er iemand bij met verstand.
Antwoord 10 jarige (penny) : Nee, ik wil haar zelf in rijden, dat is beter voor mijn zwarte hengst. En ik wil niet dat iemand anders aan mijn paard zit..

Vreemde situaties Clown

EDIT:: iets veranderd; Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:10

en dan kan ik dus heel grof uit de hoek komen Haha!

niet om TS neer te sabelen, maar wel omdat ik de gevolgen van die acties recht heb mogen trekken, en dat is niet fijn.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:13

Jaaaa, dan vraag je je af waarom iemand advies vraagt op Bokt.
Soms komt tig keer hetzelfde advies als post en daar dan maar tegenin blijven gaan.......vind je het gek dat Bokkers dan gaan steigeren!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:18

Borg schreef:
Jaaaa, dan vraag je je af waarom iemand advies vraagt op Bokt.
Soms komt tig keer hetzelfde advies als post en daar dan maar tegenin blijven gaan.......vind je het gek dat Bokkers dan gaan steigeren!

Whaha Clown
Mensen zoeken dan inderdaad naar ander advies. advies dat ze zelf willen horen, Kom op zeg, Waarom vraag je het dan ? Dan kun je het beter zelf verzinnen?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 07:44

maar als dat gebeurd, zijn er heel veel bokkers die het leuk vinden en in dat topic gaan ''geinen' Dus heel lang over door drammen etc, en de hele tijd grapjes maken over TS. Zo lang dat er wel 11 paginas ontstaan en er een slotje op moet

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:01

Inderdaad, en dan heeft TS er dus niks aan gehad. Dat is ook mooi banketstaaf.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:43

Ik heb net alles op mijn gemakkie doorgelezen, en ik weet van mezelf dat ook ik af en toe op het randje balanceer. Kan behoorlijk fel en scherp uit de hoek komen bij bv. zo'n topic als wat Chikkie meer aankomt. Ik heb ook zulke paardjes bij elkaar mogen rapen, heb gezien wat er allemaal mis kan gaan en wat een ongelooflijke moeite het kost weer iets van zo'n diertje te maken.

Ik kan echt uit mijn panty gaan als iemand iets vraagt, steeen goede adviezen krijgt en vervolgens met een spamfilter gaat lezen. Of niet leest. Dat werkt als die bekende rode lap, en dan ben ik niet eens stier, kan je nagaan. Dan wil ik idd wel eens lekker doordrammen in de hoop die muur te kunnen breken en iemand te bereiken. Niet om mijn mening op te dringen. Om een gat in die muur te slaan waardoor er ruimte is om na te denken.

Een goede discussie houd ik heel erg van, ik leer ten slotte elke dag, ben zeker niet te beroerd om de standpunten van een ander te bekijken maar wil daarbij wel in mijn waarde gelaten worden, dat laat ik de ander ook (jaaa oké, er is 1 topic gweeest....)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:56

Wat bedoel je met mijn topic? Over welk paard heb je het? Gipsy? Ik heb gipsy gekocht, En er werd gezecht, dat ze ingereden was, Pas veel later, na veel rrijden, Bleek dat ikd e eerste ruiter op haar rug was, Toen heb ik er hulp bij gehaald. Dus .. Lachen

Kis.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:57

Chikkie96 schreef:
Wat bedoel je met mijn topic? Over welk paard heb je het? Gipsy? Ik heb gipsy gekocht, En er werd gezecht, dat ze ingereden was, Pas veel later, na veel rrijden, Bleek dat ikd e eerste ruiter op haar rug was, Toen heb ik er hulp bij gehaald. Dus .. Lachen

Kis.

Nee, het voorbeeld topic dat je aanhaalde over die zwarte arabier. Dat topic / verhaaltje bedoel ik Haha! Als ik teruglees staat het er idd lekker warrig hahahahaha!! Had beter even kunnen kwooten. Knipoog

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:07

ik vind dat er inderdaad nogal wat vetes uitgevochten worden op bokt(en andere openbare forums).
ik vind dit persoonlijk niet slim,aangezien er zo vreselijk veel terug te lezen valt op internet en sommige dingen gewoon niet kloppen met de waarheid.
daarentegen vind ik een goede discussie erg leuk,alleen in een discussie sta je open voor meningen van anderen en probeer je SAMEN tot een besluit te komen.
dat mis ik veel op bokt,veel mensen dringen hun mening op en blijven star vasthouden aan hun mening.
en daar is imo een discussie niet voor bedoeld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:18

Voor een vete heb je twee mensen nodig Haha! Haha! En ik persoonlijk doe er niet aan mee Haha! Haha!

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:27

eigenlijk is het best wel komisch dat er een "discussie" (nja niet echt maar toch) over het "discusseren" is hihi
(en om een discussie te voorkomen, ik bedoel er verder totaal niks mee hoor Clown heb genoeg reacties gelezen, en misschien wel gezegd, maar genoeg van te denken valt)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 17:33

nou ik vind t wel goed dat er eens over gepraat word, een echte discussie noem ik dit niet:) Maar wat ik dus ook veel tegenkom op bokt zijn de penny-topics. De Ts (oftewel penny) Heeft iets verkeerd geformuleerd, of het komt wat kinds over zodat er een paar bokkers zijn die daar op doorgaan, en grapjes maken, en zo worden er makkelijk 11 paginas vol getreiterd.. waarna ik me sterk afvraag wie er nou penny is? In plaats van dat daar meteen een slotje op gaat, moet er eerst een rel-topic komen:) (voorbeeld? dat meisje die vroeg of het op haar manege wel ok was..) Njah, ik heb mijn mening daar neergezet, en wil ik verder niet opin gaan.. maar laten we die nemen als voorbeeld:) Stel dat het echt een penny-meisje was (stel) waarom moeten bokkers er dan zon rel van maken? Omdat.. het leuk is? .. Ik merk dat die topics vaak erg in trek zijn..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:45

Ik weet niet over welk topic je het hebt pinuts, maar ik kan ook als ik denk dat iets niet goed zal gaan (in de toekomst) zoals bij een topic wat hier in het begin werd genoemd, erg doorgaan... Waarom? Omdat ik het helaas al zo vaak heb mis zien gaan en de manier waarop TS dan antwoord. later zegt zo iemand dat het allemaal niet zo bedoeld was, maar waarom start je dan in hemelsnaam een topic, als je het allemaal zo goed weet? (is bedoeld voor degenen die zo'n topic starten en dan alle raad tegenspreken)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:57

pinuts schreef:
nou ik vind t wel goed dat er eens over gepraat word, een echte discussie noem ik dit niet:) Maar wat ik dus ook veel tegenkom op bokt zijn de penny-topics. De Ts (oftewel penny) Heeft iets verkeerd geformuleerd, of het komt wat kinds over zodat er een paar bokkers zijn die daar op doorgaan, en grapjes maken, en zo worden er makkelijk 11 paginas vol getreiterd.. waarna ik me sterk afvraag wie er nou penny is? In plaats van dat daar meteen een slotje op gaat, moet er eerst een rel-topic komen:) (voorbeeld? dat meisje die vroeg of het op haar manege wel ok was..) Njah, ik heb mijn mening daar neergezet, en wil ik verder niet opin gaan.. maar laten we die nemen als voorbeeld:) Stel dat het echt een penny-meisje was (stel) waarom moeten bokkers er dan zon rel van maken? Omdat.. het leuk is? .. Ik merk dat die topics vaak erg in trek zijn..

ik kan me hier wel in vinden.........

als ik echt een "kinderachtig" topic tegenkom of een post dan kijk ik eerst hoe oud de poster is........... soms worden die topics geopend door 12 jarigen........... moet ik daar dan vol ingaan als bijna 40 jarige, dat kan toch niet??? dan pas je jouw antwoord of mening aan aan de leeftijd van de poster....... en zo een meiske die echt niet beter weet omdat ze gewoonweg niet buiten de muren van haar manege is geweest kan je dan toch niet vol aanpakken?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:06

Daar reageer ik ook niet in, als ik het doorheb. Maar meestal zie je het aan de schrijfstijl meteen en lees ik ff en ga dan weer verder bokken...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:37

Wat ik eerlijk gezegd niet snap is hoe jullie allemaal in zulke ruzie-topics verzeild geraken.
Ik ben hier toch al een paar jaar op bokt, en ik geef toe dat ik niet super actief ben of veel post maar ik heb nog nooit ruzie gehad, of zelfs maar een boze pb gekregen, en ik geef toch echt wel mijn (ongezouten) mening over sommige onderwerpen die me aan het hart gaan. En soms zijn mensen het volledig niet eens met me, dat is dan maar zo hoor, heb ik geen problemen mee. Maar slaande rusies of persoonlijke vetes of mensen die mijn berichten nalopen, die heb ik nog nooit tegengekomen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:37

KiWiKo schreef:
pinuts schreef:

ik kan me hier wel in vinden.........

als ik echt een "kinderachtig" topic tegenkom of een post dan kijk ik eerst hoe oud de poster is........... soms worden die topics geopend door 12 jarigen........... moet ik daar dan vol ingaan als bijna 40 jarige, dat kan toch niet??? dan pas je jouw antwoord of mening aan aan de leeftijd van de poster....... en zo een meiske die echt niet beter weet omdat ze gewoonweg niet buiten de muren van haar manege is geweest kan je dan toch niet vol aanpakken?

Ik post daar wel eens. Als ik in een heul geduldige bui ben, in de hoop zo iemand te bereiken en te laten zien dat er meer is dan alleen de manege, dat er veel mensen rondlopen die je willen helpen als je je open stelt. of gewoon om advies te geven je weet nooit. En soms loop je daarop stuk ja, en als je dan van die betonnenplaatvoormijnkopikweettochallesal antwoorden krijgt, dan komt er een mokerhamerhaaldieplaatwegpokkepenny antwoord. Niet goed weet ik, maar heul soms he.....kan je die eigenwijze hummels wel.....

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 18:56

bravespots: zo erg heb ik t ook niet meegemaakt, maar word soms wel erg kattig gereageerd en dan lijkt die discussie ineens meer op ruzie..Lachen Maar ik heb t altijd kunnen uitpraten, t ging voornamelijk om de algemene sfeer