bokt wordt strenger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wordt bokt strenger?

Ja, bokt wordt steeds strenger
132 (75%)
nee, dat is onzin
23 (13%)
ik weet het niet
21 (11%)

Totaal aantal stemmen: 176

Maartje1990

Re: bokt wordt strenger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:15

Persoonlijk heb ik ook op HAW van.. ik zie zelf al op die foto's wat ik fout doe Clown en ik heb ooit 1 topic geopend.. en geloof ik zelf zoveel commentaar gegeven, van dit en dit moet ik aan werken, dat niemand nog commentaar gaf Huilen van het lachen want ik had het dus allemaal zélf al gezegt en zelf al gezien. Misschien dat een enkeling dat niet zelf kan zeggen, maar ik denk dat de meeste mensen zelf wel kunnen zien wat ze fout doen? En daarbij denk ik dat je beter op het moment zélf er op gewezen kunt worden (door bv. instructrice áls je die hebt) want ik wéel vaak wel dat ik iets niet goed doe (dat ik niet rechtop zit oid of dat ik naar beneden kijken) en daar probeer ik dan wel op te letten maar het zou beter zijn als iemand mij daar steeds op wees. Misschien moet HAW maar gewoon afgeschaft worden of véeelll makkelijker maken (juist het omgekeerde)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:19

daantje99 schreef:
snap niet helemaal waar deze discussie naartoe gaat. maargoed. Denk niet dat we er iets mee opschieten om elkaar af te katten op elkaars berichten. En wat Anthea schreef: huh wie ben jij dan merlinde ? ---> wat heeft dat met dit te maken --> oke ik wil nogsteeds een nieuwe piercing.. iets geks.. maar niet zichtbaar.

In het topic kennen we elkaar allemaal. En Merlinde kende ik niet, vandaar dat ik dat even vroeg, mischien had ik d'r over 't hoofd gezien.
Reactie op Sander, die dacht dat ik heel evil was. Clown
Ff goed lezen. Knipoog

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:20

@ stef: als je niet zit te wachten op rijtechnisch advies van iemand die net 10 lesjes achter de rug heeft, dan moet je je rijtechnische problemen niet aan bokkers voorleggen. Je weet immers nooit hoeveel ervaring iemand heeft.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:21

Ik vind Bokt ook overdreven worden..
Sommige regels vind ik wel goed, zoals de 15 foto´s regel. Want dan krijg je toch een beter beeld van de ruiter en het paard en de combinatie samen.

Maar wat ik vooral vind, is dat bokt zn humor aan het verliezen is. Zo kreeg ik een OW voor de tekst `Jongens dat kippentopic is zo grappig` en een OW + Ban van 24 uur voor grapjes in een topic waar de TS een spelfout had gemaakt en er zelf ook om kon lachen..

Iets met een baffend hondje Nagelbijten / Gniffelen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:24

Silence schreef:
Al die tekst interesseert de helft volgens mij niet eens aangezien er 9 van de 10 keer toch dingen gevraagd worden in het topic die in de opening staan.

Inderdaad. Lachen Mensen lezen het vaak toch voor geen meter. Maargoed.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet vind dat je "zomaar een OW" krijgt. Ik heb het in elk geval niet meegemaakt. Ik heb gisteren nog een vrij felle post in een topic gezet nav iemand die even flink het topic kwam verzieken. Het kwam op z'n zachtst gezegd niet zo liefjes over. Heb er wel een PB over gekregen van een mod, maar dat snapte ik ook wel. Niks geen OW.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:28

uhm... zo'n pb van een mod.. dat ís toch een ow? of ben ik nu blond? Blond

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:29

Als er in die pb staat dat het een OW is, dan is het pas een OW.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:30

Tieneke schreef:
Als er in die pb staat dat het een OW is, dan is het pas een OW.

Inderdaad. Ik heb namelijk wel eens een OW gekregen (al sla je me dood, ik weet niet meer waarvoor), en dat zag er toch héél anders uit. Clown

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:32

stef schreef:
Kusx_Lisa schreef:
ja, maaar sommigen hebben geen instructrice. Dit is ook helemaal naar je zelf om erin te zetten. Dáarom vind ik de regel zo nutteloos van welk probleem je tegen aan loopt en dergelijken. Als het duidelijk te zien is op de foto's kan je zeggen; ik loop hier tegen aan, hier word aan gewerkt (ofzo). Of je zet er neer; Iemand tips omdit te voorkomen?
Snap niet waarom je persee neer moet zetten wat er slecht gaat.

ok, fair, máár: Hoe kan je vanaf een paar foto's nou juiste tips geven? Je kent de combinatie niet en foto's zijn moment opnames. En dan de andere kant: Ik zit (no offence) niet op rijtechnisch advies te wachten van iemand die net 10 lesjes achter de rug heeft (bij wijze van)

Ben ik het totaal mee eens. Ik vind ook niet dat je echt rijtechnisch commetaar kan geven op foto's. Oké de houding en dergelijke, paard loopt op de voorhand. Dáarom vind ik die regel van waar je tegen aanloopt en dergelijke zo dom

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:34

daantje99 schreef:
@ stef: als je niet zit te wachten op rijtechnisch advies van iemand die net 10 lesjes achter de rug heeft, dan moet je je rijtechnische problemen niet aan bokkers voorleggen. Je weet immers nooit hoeveel ervaring iemand heeft.

en daar bevestig je dus precies mijn punt....

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:46

maar als mensen persee advies willen hebben van iemand van bokt dan vragen ze dat toch?? Sommige mensen blijken daar toch veel aan te hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:53

moeten ze idd helemaal zelf weten, maar ik zou er niet voor kiezen. Je weet nl niet wíe de adviezen geeft, evenals de adviesgever over het algemeen de combi niet kent.
Naja, ik plaats, áls ik al wat plaats, dus gewoon op ITP

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:55

'ik weet het niet' heb ik voor gestemd. Omdat ik er niet zo veel van merk, omdat ik niet zoveel op HAW te vinden ben.

Kan me er niet aan ergeren. Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:45

Stef; als jij uit al die adviezen niet kan kiezen welke nuttig zijn en welke niet, dan weet ik idd niet of je je topics wel op bokt moet zetten omdat je schijnbaar uberhaupt al niet weet wat goed is met rijden en wat niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:07

wat is dat nu voor onzin? Je kan best van iemand een goedbedoelde tip krijgen die bij jou paard helemaal niet past.
Een instr. ziet óp het juiste moment wat er fout gaat, op een foto zie je dat niet.
Ik weet heel goed wat wel en niet goed is, maar dat leer ik van mijn instr., niet van bokt

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:32

Ik heb het hele topic gelezen *gelukkig maar 4 pagina's Haha!* maar ik heb hier nog geen duidelijke mening over.
Ik merk dat de regels van HAW strenger zijn geworden, iets wat ik soms wel jammer vind maar aan de andere kant ook kan begrijpen. Dat reacties worden verwijderd heb me altijd al aan geirriteerd, HAW of EA. Berichten die totaal niet on-topic of negatief zijn mogen van mij verwijderd worden maar berichten als 'mag ik de vraagprijs' vind ik niet storend in een verkoop topic. Ik stoor mij meer aan de berichten van de Mods waar weer enkele berichten zijn verwijderd.
15 foto's per topic vind ik een hele goede regel, berichten plaatsen met alleen tips vind ik iets minder leuk. ik ben zelf een recreatieve ruiter dus tips geven aan een Z-Combinatie is voor mij nogal moeilijk, maar het is vaak een prachtig gezicht, ik vind dat complimentjes ook moeten kunnen. Dat hoort erbij als je foto's plaatst. in mijn ogen plaats je foto's niet alleen voor tips want je kunt idd *zag het ergens voorbij komen* niet alles van foto's afhalen. foto's geven soms een vertekend beeld, plus dat je nooit iets goeds kan leren via de computer, daarvoor zal je echt iemand naast je paard moeten hebben staan. je plaatst ook foto's voor de complimentjes, omdat je zelf trots bent op je paard, of nog onzeker en even wilt horen van je paardenvrienden of het er wel écht goed uit ziet.
Maar goed, regels zijn regels, we kunnen het er wel niet mee eens zijn maar dat maakt het niet anders. regels zijn er om de boel op orde te houden, wat wel nodig is met zoveel gebruikers.
de regels bij HAW maken het er wel minder gezellig, er hangt een andere sfeer, maar wie weet moet iedereen er even aan wennen en gaat het straks allemaal vanzelf.
rijfoto's plaatsen bij ITP vind ik idd ook erg onoverzichtelijk, ik zou dan een subtopic maken voor "gewone rijfoto's en plaatjes" die wel onder HAW valt, zodat je de boel wel bij elkaar houd.

Er worden regelmatig 'onzin' topics geplaatst door bokkers die op dat moment opzoek zijn naar aandacht of niet precies weten wat ze nu willen en waar ze het moeten plaatsen. Ik heb de laatste tijd minder onzin topics gezien dus het heeft zeker nut.

Ik denk ook dat we wat meer respect mogen hebben voor de Mods hier, het lijkt me geen makkelijke baan, het moet wel gedaan worden, en dat met ....*ja, met hoeveel zijn we eigenlijk* mensen. Heb er maar eens goede controle op. Zonder hen had je geen bokt gehad of het was een grote onoverzichtelijke bende. Dan heb ik liever wat regels waar ik me soms even aan kan ergeren dan een grote bende. topics overal, negatieve berichten, ruzie's...
regels zijn er, hier maar overal..het hoort erbij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:33

maar, buiten HAW om, want ik denk niet dat dit zozeer over HAW gaat *doet het zelf ook*

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:39

Ik denk dat het moeilijk is om nu buiten HAW om te kijken omdat het op het moment erg opgeblazen wordt.

Ik vind dat we allemaal een stapje achteruit moeten doen en de mods hun werk laten doen, geef het eerst eens een kans voordat we beginnen met klagen. Deze regels zijn nog maar zo kort aan de gang dat ze nauwelijks de kans hebben om te zien hoe het uitvalt.
zij zijn hier degene die bepalen hoe het werkt, wij mogen hier best wel op reageren in de vorm van tips of kritiek, maar wel rustig en met respect.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:43

Mas schreef:
Dat idee heb ik ook Silence, er worden allerlei eisen aan die
openingspost gesteld en vervolgens leest niemand dit en gaat
iedereen lukraak dingetjes zoeken om commentaar op te geven
'want ander voldoet je post niet aan de regels Rolleyes '
Zo heeft de ts er eigenlijk nog niets aan...

Idd. Ik durf nu geen topics meer te openen. Rijtechnische tips zijn altijd welkom maar voor problemen etc kan mijn lesgeefmens mij beter helpen, omdat zij mij en het paard kent, dan een paar mensen die hier de foto's aan het bekijken zijn.

Tallie_Ho schreef:
Ik heb alleen het idee dat bokt humorlozer word, je mag geen grapjes meer maken of je krijgt een OW Huilen van het lachen

Veel mensen hier kunnen ook niet meer tegen kritiek in welke vorm dan ook. In mijn ogen worden bepaalde mensen betweteriger en arroganter.

BrittKitt schreef:
Ik vind wel dat bokt selectief strenger wordt. Dan mag dit en dit niet en dan maakt iemand een topic wat niet goed is maar dat mag dan opeens wel blijven staan.
Zo'n idee krijg ik er onderhand een beetje bij. Ik wist al dat bokt enigzins selectief was in regels, maar wordt alleen maar erger.

En bokt wordt gewoon flauw, je mag niks meer en je krijgt om de kleinste dingen een OW oid. Oh pas op hoor, dat je niet zegt dat die persoon het fout doet, dalijk wordt het nog gezien als een persoonlijke aanval Nagelbijten / Gniffelen

stef schreef:
Als je dan vraagt of het een idee is om een algemeen "wat voor kleur is mijn paard" topic te openen (aangezien daar kennelijk behoefte aan is) mag dat niet, en ook een subforum voor kleuren mag niet....
En zo zijn er steeds meer dingen

Zo zitten wij nu ook met een AC subforum. Er is zat behoefte maar het beheer kent deze 'tak' blijkbaar niet waardoor ze in onze ogen waardeloze excuses gaan bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:04

ja ik vindt het strenger en dan voornamelijk wat hier is aangekaart over snel ow bij een grapje oid.
en natuurlijk HAW je moet niveau erin zetten maar ik rijd met mijn eigen pony alleen maar af en toe onderling maar rij wel oefeningen als wijken, sb galop-stap-galop , contra maar ja wat rij je dan precies voor niveau? want weet natuurlijk niet hoe dit er in een proefje uit zal zien als we die rijden.
En verder in die openingspost ook waarom moet er perse dat dat en dat in dat vind ik echt onzin

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:47

Dat er bepaalde regels zijn dat snap ik maar al te goed. Het wordt hier steeds groter en groter.

Maar die nieuwe regels op HAW slaan echt alles. 15 foto's oke, maar de rest erom heen gaat mij echt te ver.

Moet ook zeggen dat ik al maanden niet meer actief ben als bokker, maar alleen nog maar op de Huiskamer toppics zit.

Jammer bokt was vroeger veel leuker.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:24

helemaal mee eens!ik reageer op HAW tegenwoordig maar per pb'tje.....dat berijk je dan

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:01

ik vind dat dus ook, irriteer mij er mateloos aan bij HAW.
offtopic reacties zoals " is dit in Almelo? komt straks helemaal goed in het L2" wordt al verwijderd
omdat het geen " rijtechnische" bijdrage levert.
kom op zeg.. je mag toch ook een keer een leuk berichtje plaatsen?

of zoals gisteren, ik had foto's neergezet van mijn jonge merrie die met een meisje hun eerste bixie hadden. meisje leest de berichten gewoon mee.
wordt het gesloten omdat ik niet zelf op mijn merrie zit Verward
nee.. bokt wordt er zeker niet beter op zo, je telt alleen nog maar als je professionele fotoshoots hebt zo'n beetje
dit demotiveert mij ( en ik weet heel veel anderen) om bv in zo'n subforum iets te plaatsen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:19

Ik vind alleen de regels van HAW walgelijk.
Ik snap ook niet waarom die regels er in hemelsnaam zijn... menig bokker vind die regels geen eens fijn.
Ik persoonlijk vind bokt er niet fijner op worden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:29

idd HAW is veel te streng en bij UK mag je ook niet zeggen dat het mooi is,
je moet zeggen wat er beter moet en blablabla en opbouwend,
geen commentaar dat al genoemd is,
maar dan heb je vaak na 3 posts per topic al genoeg Verward