pesten op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:10

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Re: pesten op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:11

hmff wat n drukte hier in dit Topic , idd worden er regelmatig kwetsende dingen gezegd op bokt en aangezien het geschreven is , kan het verkeerd uitkomen in elk geval anders al poster bedoeld heeft ....
Het is jammer dat er door het bokt team niet aan gedaan wordt of kan worden , dit verpest de sfeer aanzienlijk en ook vaak in leuke topics

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 18:12

crabbybitch schreef:
Ik had hier serieus gepost,nu blijkt hier een vete te worden uitgevochten!!!

Daar heb ik dus mijn buik van vol!!!!!!!!

heb je reactie ook nog net kunnen lezen Lachen
maar ivm verwijderen zal ik er niet op in gaan

maar geen vetes hier hoor...miscommunicatietje , is ook alweer opgelost en klaar Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:13

Judith_M schreef:
Wat ik me afvraag, als alles zo verschrikkelijk is en je overal klaar mee bent.. Waarom zit je dan nog op bokt?
* Geen aanval o.i.d. *

omdat het gister en vanmiddag pas gebeurd is.. En ik t niet vind kunnen, niet toe wil laten, en vandaar ook een topic geopend heb Lachen en ehm, zo snel voel ik me niet aangevallen hoor Tong uitsteken pas als je persoonlijke dingen erbij gaat halen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:14

Elma, ik zie net dat je al wel bijna een hele maand lid bent van bokt, misschien moet je gewoon nog iets leren over de bokt omgangsmanieren?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 18:14

Judith_M schreef:
Wat ik me afvraag, als alles zo verschrikkelijk is en je overal klaar mee bent.. Waarom zit je dan nog op bokt?
* Geen aanval o.i.d. *

de mensen die er echt helemaal klaar mee zijn gaan ook (tijdelijk) weg
maar niet iedereen die in een dergelijke situatie zit heeft het helemaal gehad en is er helemaal klaar mee ...
het zou ook van de zotte zijn als iedereen zich zomaar laat wegjagen van een stel waar je ook ene hoop leuke dingen ziet, leest, doet met mensen
als dat verpest word door een dozijn op duizenden mensen
ik denk dat het fijner is als je dingen op kunt lossen zonder dat het zover hoeft te komen
en of die oplossing nu bij beheer, team de pesters of de gepestte ligt, dat verschilt denk ik per situatie ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:15

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:15

KiWiKo schreef:
Elma, ik zie net dat je al wel bijna een hele maand lid bent van bokt, misschien moet je gewoon nog iets leren over de bokt omgangsmanieren?

zou je dneken? zijn de omgangsmanieren zo dan? Lijkt me niet, als ik de regels zo even lees Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:18

lief als jij je om dit soort dingen al zo ontzettend op je tenen getrapt voelt dat je het niet met rust kan laten........... dan staat er nog heel wat te wachten, want je hebt in het vreemdgaantopic alleen nog maar te maken gehad met de "jonkies" en nog niet met de harde kernen, verdeeld over diverse disciplines Haha! Haha!

misschien moet je wat luchtiger over het hele internet gebeuren nadenken en wat makkelijker dingen van je rug af laten glijden Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:21

KiWiKo schreef:
lief als jij je om dit soort dingen al zo ontzettend op je tenen getrapt voelt dat je het niet met rust kan laten........... dan staat er nog heel wat te wachten, want je hebt in het vreemdgaantopic alleen nog maar te maken gehad met de "jonkies" en nog niet met de harde kernen, verdeeld over diverse disciplines Haha! Haha!

misschien moet je wat luchtiger over het hele internet gebeuren nadenken en wat makkelijker dingen van je rug af laten glijden Knipoog

Tja ook een punt.. Maar vind je het raar dat ik me aangevlogen voel als ze over mij als jonge moeder beginnen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:22

Nee vind ik niet raar, ik heb het zelf ook wel eens aan de hand gehad.......... Lachen maar ik weet dat mijn kind heel blij, vrolijk, beleefd en gelukkig is Lachen

Diegene (en ik zou niet eens meer weten WIE dat was Lachen ) die weet dat niet, en dat is haar frustratie Lachen niet de mijne Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:24

Tja.. Ik kan dat niet hebben, en ik ben van mening dat de mods gewoon iets meer tems mogen behandelen ook..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:25

iets sneller zou ik ook wel fijn vinden Haha! Haha!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:26

Whahah, ach, ik krijg nu iig reacties van mods in mn topic! al een heel begin toch?

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:27

Af en toe heb ik dit ook , degene reageert overal schaggerijnig op en is amper aardig , mijn vriendin valt het ook al op Knipoog en ben 't een beetje beau , maar ga het ook niet zózeggen !

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:36

Jongens, ik lees heel vaak beledigende zaken over o.a. moeders, kinderen, naturals, bitloze ruiters, NH, allochtonen en noem maar op. Allemaal onderwerpen die mij aan het hart gaan Lachen . En ook ik heb wel eens een aanvaring met bepaalde mensen gehad en af en toe belandt er eens een onaardige PB in mijn berichtenbox Clown . Het zij zo, ik kan er ook niet mee zitten, want ik hoef echt niet lief en aardig gevonden te worden door heel bokt. Alsjeblieft niet, zeg, zou me veel te veel energie kosten Haha! . Gelukkig zijn dat soort mensen/berichten ver uit in de minderheid Ja , het merendeel is leuk, vriendelijk, erg gezellig, nieuwsgierig en in voor een fijne discussie (ook al zijn we het niet per definitie eens, dat kan, dat mag Lachen ).

Maar als we het hebben over echt pesten, al of niet in groepsvorming, dan vind ik dat ziek, hoor. Dat vind ik echt niet kunnen . Net als in het echte leven, heel triest als je tot zoiets in staat bent. Pesten is laf. Heel laf! Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:39

Helemaal met mijn allerliefste "vijandje" Haha! Haha! eens Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:40

KiWiKo schreef:
Helemaal met mijn allerliefste "vijandje" Haha! Haha! eens Lachen

Knipoog Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:40

Moderatoropmerking:
Zouden we wellicht weer ontopic kunnen naar het onderwerp waar de TS dit topic voor heeft geopend? Lachen

Nu worden er blijkbaar persoonlijke zaken en ruzies uitgepraat. Heel fijn : maar dat kun je beter met de betrokken personen per pb doen. Dat gaat niet geheel Bokt aan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:42

Sonja_vR schreef:
nav een topic op welzijn toch even een topic op forumzaken Lachen

zo af en toe gebeurt het dat een bokker zijn/haar biezen pakt en bokt verlaat
prima zul je denken , als iemand bokt beu is, dan moet hij/zij zelf weten of vertrekken de juiste keuze is
maar mij gaat het om de redeneen , zo heel af en toe gebeurt het dta iemand opstapt omdat diegene zich niet meer op zijn/haar gemak voelt door acties van forum genoten ,
aan een dergelijk verhaal zitten altijd twee kanten , er zal vast iets zijn voorgevallen waardoor het in eerste instantie om begonnen is
maar, moet dat dan uitlopen op een treiteractie welke leid tot het wegpesten van een persoon?
lijtk me niet de bedoeling,
maar ja, het gebeurt dus wel
en wat kun je er aan doen?

lijkt me een bemiddelaar aanschrijven, de situatie uitleggen en daar mee aan de gang gaan
of een vergelijkbare actie

of laat elkaar gewoon gaan, negeer modus aan en ga alsjeblieft ze goddelijke gang
maar laat in ieder geval iedereen in zijn/haar waarde ,

maar mijn vraag is dus eingelijk meer, wat kun je met dergelijek acties, uberhaupt iets?
wat kan het boktteam ermee ?
en is het niet ook zaak voor iedere bokker om eens goed achter de oren te krabbelen en kijken wat hij/zij zelf kan betekenen voor de goede sfeer

Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal. Het is dus makkelijk om klakkeloos de ene persoon te geloven, terwijl sommige dingen ook wel heel anders in elkaar kunnen zitten.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:51

En weet je wat nog het meest trieste van alles is? Dat het bijna altijd de 'volwassene' onder ons zijn die zulke sneren uitdelen en elkaar continue blijven opzoeken.
Het zijn ook steeds dezelfde die je in reltopics terug ziet komen en het hoogste woord willen hebben, of iig het laatste.
Dan vraag ik mij wel eens af, een stevige discussie ga ik niet uit de weg, maar hebben mensen niks beters te doen dan elkaar zo op te zoeken en te rellen en publique?
Zou me rotschamen als er een bemiddelaar nodig was om een vete op te lossen, zoiets doe je a niet openbaar en b wordt je geacht je naar je leeftijd te gedragen, handel daar dan ook naar.

Zogenaamde afscheidstopics, maar tussen de regels door express geopend, juist om degene waar het om gaan toch even een trap na te geven en zelf in onschuld zogenaam achter te blijven..de mensen waar je immers mee omgaat, daar heb je op bokt al privé afscheid van genomen en spreek je buiten bokt om nog wel..dus waarom dan zo'n afscheidstopic openen?
Ik heb ook een aantal meelezers, zelfs zo erg dat ik er achteraf op aangesproken wordt (hoi trouwens) en mee belachelijk gemaakt word. So what, is zuur, maar laat me mn lol niet ontnemen om hier mee te kunnen deelnemen.
Tuurlijk, bedreigingen zijn niet leuk, maar als je die krijgt is er wel iets goed mis in je verstandshouding met die persoon en denk dat de negeerstand het beste werkt..heb ik destijds ook gedaan en dat werkte prima hoor..is even kiezen op elkaar en doorbijten, om je vooral niet te irriteren.
Nu bestaat er de FOEIknop, dus als je die nodig hebt, gebruik hem dan..maar nee, veel mensen gebruiken hem niet, omdat ze toch veel te nieuwgierig zijn en houden zo die treiterijen in leven..dus wie neem je dan in de maling? Jezelf denk ik dan.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:54

edit:weer een post die niet gewaardeerd werd! Boos!
Laatst bijgewerkt door crabbybitch op 20-06-08 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:56

Moderatoropmerking:
SVP terug ontopic en het algemeen houden. Het is niet nodig om specifieke situaties te bespreken en zo dus weer verkapte sneren te plaatsen Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 09:54

Diablo schreef:
Sonja_vR schreef:
nav een topic op welzijn toch even een topic op forumzaken Lachen

zo af en toe gebeurt het dat een bokker zijn/haar biezen pakt en bokt verlaat
prima zul je denken , als iemand bokt beu is, dan moet hij/zij zelf weten of vertrekken de juiste keuze is
maar mij gaat het om de redeneen , zo heel af en toe gebeurt het dta iemand opstapt omdat diegene zich niet meer op zijn/haar gemak voelt door acties van forum genoten ,
aan een dergelijk verhaal zitten altijd twee kanten , er zal vast iets zijn voorgevallen waardoor het in eerste instantie om begonnen is
maar, moet dat dan uitlopen op een treiteractie welke leid tot het wegpesten van een persoon?
lijtk me niet de bedoeling,
maar ja, het gebeurt dus wel
en wat kun je er aan doen?

lijkt me een bemiddelaar aanschrijven, de situatie uitleggen en daar mee aan de gang gaan
of een vergelijkbare actie

of laat elkaar gewoon gaan, negeer modus aan en ga alsjeblieft ze goddelijke gang
maar laat in ieder geval iedereen in zijn/haar waarde ,

maar mijn vraag is dus eingelijk meer, wat kun je met dergelijek acties, uberhaupt iets?
wat kan het boktteam ermee ?
en is het niet ook zaak voor iedere bokker om eens goed achter de oren te krabbelen en kijken wat hij/zij zelf kan betekenen voor de goede sfeer

Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal. Het is dus makkelijk om klakkeloos de ene persoon te geloven, terwijl sommige dingen ook wel heel anders in elkaar kunnen zitten.

als je mijn eerste bericht, welke je ook gequote hebt, leest zie je dat dat ook iets is wat ik aangeef Lachen

waar het mij om gaat is dat het schijnbaar toch normaal is voor een groep mensen om met een heel setje samen te spannen tegen 1 persoon
als je een probleem hebt met een persoon kun ej dta proberen op te lossen, uitzoeken of het op een misverstand berust, of dat je gewoon niet met de persoon door 1 deur kunt,
kun je dta niet, laat de persoon dan gewoobn links liggen
zoals ik al zei, het boeit me in het geheel niet waarom bepaalde mensen niet met elkaar door de bocht kunnen
het stoort me alleen dat het daar niet bij gelaten kan worden
ik bedoel ...er is toch een hoop nuttigers te doen dan elkaar het boktleven ziir te maken?

en dna bedoel ik niet 1 specifiek geval, gewoon in zijn algemeenheid Lachen

edit, ik heb dit topic ook niet geopend om iemand te bespreken, of te helpen of wat dan ook , nogmaals
het gaat me absoluut niet om 1 geval of om 1 persoon...het gaat me gewoon om het feit dat het nog steeds, of steeds meer?
voor komt

Crabbybitch, helaas nu je post ook niet gezien voor je hem aanpaste, dus weet ook niet wat er aan de hand is ?
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 21-06-08 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:57

Weet je wat ik een vorm van pesten vind?
Ik heb een tijdje in een topic gezeten waar iemand echt doelbewust mijn reacties negeerde of me trachtte onderuit te halen. Ben daar uit gestapt, vond het zo flauw..Je kletst immers voor je lol. Dan ben ik er ook helemaal klaar mee, hoor. Bloos Tuurlijk heeft het een oorzaak maar daar heb je dan toch pb voor?.. Clown