HAW, nu ineens wel foto's waar je niet zelf rijdt???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re: HAW, nu ineens wel foto's waar je niet zelf rijdt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:06

Maya schreef:
Als je geen rijtechnisch commentaar wilt, dan plaats je je topic toch gewoon op ITP? Gewone rijfoto's mogen daar ook nog altijd, zie de charter. Maar als je wel op HAW wilt plaatsen, dan geldt het dus volgens de daar geldende regels en willen we ook duidelijk onderbouwd en constructief en leerzaam commentaar zien Lachen

Ja dan kan ik zeker eerst mijn topic uitvissen tussen alle paarden die daar grazend in de weide staan, of alle fotoshoots die daar geplaats worden. Lekker handig NOT!!! Ik wacht nog steeds op die evaluatie van HAW (die ondertussen wel zal aankomen...). Ik weet haast zeker dat een hoop bokkers niet blij zullen zijn over de huidige gang van zaken op HAW met de nieuwe regels

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 01:35

Ik snap het hele probleem niet zo eigenlijk. Zie zelf het nieuwe HAW als een feedbackforum, zuiver technisch zonder bla bla, maar straight to the point. Voor wie dat niet wil is ITP gewoon zoals het oude HAW lijkt me. Het is niet zo dat je op ITP geen rijtechnisch commentaar mag krijgen, het is net HAW maar dan gemakkelijker voor wie het gezellige wèl wil. En wat kan het nou werkelijk schelen wat er in de rest van de topics staat... een beetje duidelijke titel en je weet precies wat je in welk topic kunt verwachten. Vind het ideaal Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:05

Nog even een aanvulling over het waarom dat er geen foto's geplaatst mogen worden van anderen op HAW. Het kwam in het verleden maar al te vaak voor dat er daar topic werden geopend waarin dan gezegd werd: ja, maar commentaar hoef je niet te geven, ik ben het toch niet op de foto, en deze persoon zit niet op bokt.

En daar is HAW niet voor. Als het bokkers zijn kunnen die makkelijk zelf een topic openen. Bovendien, de ruiter zelf weet het beste waar aan gewerkt wordt en waar die in de training mee bezig is, en die kan het beste vertellen hoe het paard aanvoelt. Dingen die in de openingspost horen te staan. Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:43

delerium schreef:
Ik snap het hele probleem niet zo eigenlijk. Zie zelf het nieuwe HAW als een feedbackforum, zuiver technisch zonder bla bla, maar straight to the point. Voor wie dat niet wil is ITP gewoon zoals het oude HAW lijkt me. Het is niet zo dat je op ITP geen rijtechnisch commentaar mag krijgen, het is net HAW maar dan gemakkelijker voor wie het gezellige wèl wil. En wat kan het nou werkelijk schelen wat er in de rest van de topics staat... een beetje duidelijke titel en je weet precies wat je in welk topic kunt verwachten. Vind het ideaal Lachen

Nou ik denk dat het merendeel van de bokkers het niet met je eens is. Van de HAW gebruikers hoor ik eigenlijk alleen maar klaag berichten. Wat imo logisch is als je ziet om welke redenen sommige topics gesloten worden of sommige reacties verwijderd worden...

Dus als ik een foto topic plaats van een bokker, waar wél RT commentaar op gegeven mag worden, dan zou het wel mogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:48

VValar schreef:
delerium schreef:

Nou ik denk dat het merendeel van de bokkers het niet met je eens is. Van de HAW gebruikers hoor ik eigenlijk alleen maar klaag berichten. Wat imo logisch is als je ziet om welke redenen sommige topics gesloten worden of sommige reacties verwijderd worden...

Dus als ik een foto topic plaats van een bokker, waar wél RT commentaar op gegeven mag worden, dan zou het wel mogen?

Mijn bijrijdster had foto s gemaakt van mij en mijn paard en topic geopend. Dit is denk ik heel snel gesloten want ze had 1 of 2 reacties en gesloten met als commentaar was dat het niet volgens de regels was..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:03

Het staat toch ook duidelijk in de regels? Als jij op het paard zit ben jij degene die het topic hoort te plaatsen.

Vvalar: dat het wennen is kan ik inkomen. Maar als iemand de regels gewoon negeert is het niet meer dan logisch dat het betreffende topic/post gesloten danwel verwijderd wordt. Als die regeltjes niet bij iemand passen; ITP is dichtbij en zeker niet "minder" ofzo dan HAW.
Of is de naam het probleem? Had het beter geweest als we HAW hadden opgedoekt en een RFB (RidersFeedBack) hadden gemaakt ipv de naam HAW hadden gekozen? De oude stijl was voor een aantal mensen wel, maar ook veel mensen niet prettig, dus zo doorgaaan was geen optie.
Wat is toch het grote bezwaar om op in ITP te posten? Het is een gevarieerder forum dan het oude HAW, maar met een béétje handige titels kun je gauw genoeg zien welke topics je wel, of juist niet aanspreken.
En wil je meer zeggen over een HAW-topic dat niet volgens de regels is dan is een PB bijna even snel gestuurd en blijft het topic waarvoor het bedoeld is.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:13

Wat ik niet snap is dat het 'oude' HAW is opgedoekt, en daarvoor in de plaats is het nieuwe HAW gekomen met bijhorende regeltjes.

Als er zo veel behoefte was geweest voor een apart foto forum waar rijtechnisch commentaar geleverd moet worden, hadden jullie inderdaad beter een apart forum kunnen oprichten en het 'oude' HAW laten staan. Of nog beter, foto's die rijtechnisch commentaar behoeven onder Rijtechnische Problemen plaatsen.

Om bij ITP je rijfoto's te plaatsen is gewoon onhandig. Ten eerste omdat je veel minder respons krijgt dan vroeger op het oude HAW, waar iedereen de rijfoto's wist te vinden. Ten tweede omdat je de rijfoto's bij ITP echt moet gaan zoeken tussen de grazende shetlandpony's en andere foto topics.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:18

Vvalar, er was uit eerdere topics gebleken dat er behoefte was aan verandering, en daarom is dit er gekomen. Natuurlijk heeft het tijd nodig om eraan te wennen. Lachen Zo ook aan het plaatsen op ITP, op de een of andere manier komt het niet aan bij de gebruikers dat ze ook daar mogen posten. Ze willen ook de leuke reacties, maar wel perse op HAW blijven posten. Op de een of andere manier lijkt het wel of ze ITP minderwaardig vinden of ondergewaardeerd of iets dergelijks.
Wel zijn we erover na aan het denken om een DR-ITP of iets dergelijks te maken, maar daar zijn we nog over aan het evalueren achter de schermen. Maar daar staat meer over in het andere topic op FZ.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:19

Is een kwestie van goede titels gebruiken Lachen En HAW klikt misschien nog wel automatischer, maar het gaat vast niet lang duren voor iedereen gewoon gewend is om voor niet-feedbackfoto's naar ITP te gaan. Maar het is nieuw, dus even wennen. Dat is altijd lastig maar wil niet zeggen dat het niet vanzelf gaat groeien.
Het oude HAW werkte gewoon niet goed, mensen die geen rijkundige feedback wilden werden daar vaak (goed bedoeld) mee overstelpt, mensen die dat juist wel wilden ergerden zich vaak rot aan de offtopic-reacties. Natuurlijk was er ook een groep voor wie het allemaal juist wel fijn was, maar er was duidelijk vraag naar splitsing dus die is gekomen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:28

Er is een verschil tussen wennen en een concept wat gewoon niet deugt Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:38

VValar schreef:
Er is een verschil tussen wennen en een concept wat gewoon niet deugt Knipoog

Clown
Delerium dat is niet waar. Er was duidelijk geen vraag naar de nieuwe regels op WN, zie uitslagen enquete, en de regels zijn er wel gekomen. Langs/over de westernruiter heen. Dat mag, het is het forum van Bart. maar zeg dat dat gewoon Ja

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:43

Ik heb het niet over specifiek WN Anya, maar het oude HAW vs het nieuwe HAW-ITP. WN is imo weer een heel andere discussie.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:53

ITP waar wij nu ook onder vallen, waar wij als westernruiter als we toevallig een keer met een ander zadel rijden opeens ook onder vallen. Met regels die daardoor niet alleen verplicht ons forum verdelen maar ook vele malen strakker zijn dan voorheen (bijvoorbeeld 1 topic per week plaatsen). Bovendien is ook bij ons de equete aangehaald als reden om dit het allemaal te wijzigen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:07

Anya, die discussie loopt naar mijn weten al elders op dit Bokt.
De discussie hier gaat over HAW en foto's waar iemand anders op staat, niet over WN-ITP. Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:12

Waar loopt deze discussie dan? Naar mijn weten was die gesloten, uit voorzorg, want het leek een 50-pagina topic te worden waarin veelal negatieve reacties gelucht werden.

Als er zoveel negatieve reacties zijn, dan moet er toch een belletje gaan rinkelen? Dan is het niet slechts meer een kwestie van gewenning, en daar kun je het imo echt niet meer op afwimpelen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:20

Vvalar, de discussie WN-ITP loopt op WN en daar staat geen slotje op.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:26

Neonlight dát begrijp ik wel, maar als je aangeeft dat het oude HAW niet goed werkte en dat mensen het zelf zo graag wilden, dan heb ik daar toch mijn twijfels bij. Gezien het commentaar wat er op de nieuwe regels voor alle fotofora komt.

Ik vind HAW i.i.g. niet meer de moeite waard om te kijken en het al zeker niet de moeite waard om een rijfoto neer te zetten of commentaar te gaan zoeken en dat dan nét anders op te schrijven dan een ander. Het moet dus niet op werk gaan lijken.
Niet dat ik wat tegen commentaar heb, van commentaar is wat te leren. Maar ik zou echt geen zin hebben om zo'n verhaaltje in elkaar te draaien ... niveau, waar moet ik zelf op letten, wat vind ik moeilijk .. en zo verder.

Dan kunnen je foto's naar ITP wordt aangegeven. Daar kom je dan in de vergaarbak van ALLES wat niet zo'n verhaaltje in elkaar wil zetten. En het effect is dat mensen niet meer reageren of alleen op het eigen clubje reageren. Of ze kijken zelfs niet eens. Sorry het is echt geen verbetering. Nog helemaal los van Western ITP dus. Want daarover zijn zelfs de mods het eens, gezien de melding van Bart dat het jammer is voor de westernruiters die een deel van foto's zien verdwijnen, maar dat we moeten wijken voor het 'grotere goed'.

In mijn optiek is het modteam geheel doorgeslagen in de regels m.b.t. de fotofora. Het is én heel veel werk om het zo te modden én het wordt er juist niet duidelijker en leuker op.

Gelukkig mag je je foto's in de HK plaatsen Ja

En voor de duidelijkheid er staat geen slotje op dat topic op WN. Is ook niet echt nodig: we hebben te horen gekregen dat onze eigen enquete op WN weliswaar aangeeft dat we erg ongelukkig zijn met de nieuwe regels, maar dat daar nu eenmaal niets aan te doen is Clown

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:42

Neonlight schreef:
Nog even een aanvulling over het waarom dat er geen foto's geplaatst mogen worden van anderen op HAW. Het kwam in het verleden maar al te vaak voor dat er daar topic werden geopend waarin dan gezegd werd: ja, maar commentaar hoef je niet te geven, ik ben het toch niet op de foto, en deze persoon zit niet op bokt.

En daar is HAW niet voor. Als het bokkers zijn kunnen die makkelijk zelf een topic openen. Bovendien, de ruiter zelf weet het beste waar aan gewerkt wordt en waar die in de training mee bezig is, en die kan het beste vertellen hoe het paard aanvoelt. Dingen die in de openingspost horen te staan. Lachen

Waarom dan niet die regel aanslaan? Haha!
ben ook benieuwd naar een evaluatie.. ik denk dat heel wat bokkers hier van balen...
Maar ik zal me er voorlopig bij neerleggen, mij zien jullie niet op HAW.. aangezien ik eigenlijk zelf geen foto's heb, en anderen wel.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:44

Helemaal mee eens Anya! Bovendien zou er imo wel wat meer geluisterd mogen worden naar de negatieve reacties van bokkers. De enkele positieveling over het nieuwe HAW is op één hand te tellen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:48

Omdat het niet duidelijk is als het de ene keer wel mag en de andere keer niet. Verder, zoals ik al zei, een correcte openingspost voor HAW kan niet door iemand anders gemaakt worden, die weet niet wat die persoon precies doet als ie erop zit, wat ie voelt, en vaak ook niet precies waar die in de training mee bezig is.
En tenslotte, wij kennen niet alle bokkers van gezicht, het is voor ons onmogelijk na te gaan of die persoon op de foto een bokker zou zijn of niet. Knipoog Maar dat laatste is een bijzaak, niet een reden waarom die regel zo gemaakt is, maar wel een reden waarom het op de manier waarop jij het voorstelt niet zou werken.

Vvalar, er wordt wel degelijk geluisterd naar de reacties van de bokkers, zowel de negatieve alsook de positieve. Dat er niet a la minute iets mee gedaan wordt wil niet zeggen dat we er niet mee bezig zijn.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:51

@ Neonlight: Ben het niet helemaal eens met je opmerking dat je niet weet waar degene in training mee bezig is. Als mijn moeder rijd weet ik voor 99% zeker waar ze mee bezig is, daar wij van dezelfde persoon les hebben.
En als mijn verzorgster erop rijd weet ik ook waar ze mee bezig is, omdat er simpelweg niemand op mijn paard komt waarvan ik niet weet hoe die rijd (of op een manier waar ik het niet mee eens ben)

Edit: Even voor de duidelijkheid, ik bedoel dus dat ik ook vragen van het hoe en waarom voor bv mijn moeder zou kunnen beantwoorden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:53

En die fotografen die een keer een shoot komen doen, wat dus erg vaak het geval is? Die openen ook vaak topics. De meeste topics die er nu gesloten zijn vanwege deze regel zijn dus deze topics. Voor helderheid moeten we gewoon 1 duidelijke regel hebben, en daardoor hebben we voor deze regel gekozen. Anders krijg je altijd de discussies.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:55

Neonlight schreef:
Vvalar, er wordt wel degelijk geluisterd naar de reacties van de bokkers, zowel de negatieve alsook de positieve. Dat er niet a la minute iets mee gedaan wordt wil niet zeggen dat we er niet mee bezig zijn.

Ok dat hoop ik echt! Het leuke HAW van 'vroeger' is er niet meer, en ik hoor enkel reacties die dit betreuren. Hopelijk kan hier een oplossing voor gevonden worden.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:57

Er valt dus ook de regel te stellen dat je alleen een topic voor iemand anders mag openen als je ook daadwerkelijk de gedachtegang achter het rijden weet. Dat is vrij simpel, zodra de TS geen duidelijk antwoord geeft krijgt het topic een enkeltje ITP. Als de TS echter gewoon de gedachtegang van de ruiter weet, kan diegene gewoon antwoorden waarom iets gedaan is.
En ook echt alleen voor niet-bokkers.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:22

Maar Elaine, daar wordt de ruiter toch niets beter van? En dat is de opzet van HAW. Lachen