Uitschrijven van bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: Uitschrijven van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:48

Wat sisco4life zegt kan in ieder geval, je naam aanpassen kan iedereen één keer, als je dat al gedaan hebt maar een zwaarwegende reden hebt om het nog een keer te doen kun je daar een mod of mij over pb-en.

Voor de rest, zie het stukje wat ik in m'n post van 15:04 uit de regels quote.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:55

Sisco4life schreef:
Dan kan je je naam gewoon veranderen. Je kan geloof ik 1 of 2 keer je naam veranderen.

Dat werkt dus echt niet, je oude gegevens blijven gewoon bestaan. En zijn net zo simpel na te trekken. Goed ik ben u 36 en ben voorzichtig met wat ik wel en niet vertel op internet, maar toen ik wat jonger was heb ik mij daar wel eens in vergist.
Heb overigens een keer een verzoekje ingediend om wat informatie te laten verwijderen door bokt,
omdat ik hierdoor problemen kreeg met mn werkgever. Dit was overigens niet door mij verteld maar door een ander boktlid. Gelukkig kon dat netjes verwijderd worden maar het heeft er wel een week of 2 gestaan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 16:17

ik heb mijn naam al eens veranderd Haha! en nu?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:19

Dan had je maar een betere naam moeten kiezen Clown

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:04

hahahaa ja ook een optie....

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:52

Ik zou ook erg graag mijn nickname willen wijzigen, deze naam heb ik snel in elkaar geflanst 4 jaar geleden. Kan ik dan Eline PBen of kan ik dat zelf in mijn profiel doen?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:10

In je profiel kan je geen namen veranderen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:23

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:35

En wat is het probleem wanneer er 'gaten' in een (stokoud)topic vallen Verward
90% van de gebruikers op bokt gebruikt de zoekfunctie niet of nauwelijk, je ziet immers keer op keer gelijksoortige topics opduiken.

Ik zou dus graag zien dat je je account volledig kan verwijderen Ja

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:15

Dat kan ook manie. Al zul je bokt kennende dan wel een rechtszaak moeten beginnen Knipoog En die win je.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:34

ik begrijp niet zo goed waarom berichten uit 2001 nu nog op bokt -en dus te vinden zijn door iedereen op internet- moeten staan.

ik zou het niet zo'n slecht idee vinden om alle berichten uit de meeste fora gewoon automatisch te verwijderen die ouder zijn dan 2 jaar. wie wilt er immers nu nog bijvoorbeeld medisch advies dat 7 jaar oud is, ik niet in ieder geval. ook het bewaren van de fototopics is zinloos omdat de links naar de fotos allang dood zijn en ik geloof nooit dat iemand ooit terugkijkt naar een maatschappelijk of privéprobleempje van 3 jaar oud (tenzij de zoekfunctie bewust gebruikt wordt om misbruik van die informatie te maken).

het komt ook het privacybelang van de gebruikers behoorlijk ten goede, want er wordt behoorlijk wat geschreven waar iemand bij nader inzien spijt van kan hebben. maar aangezien het een prestige is voor een phpbb beheerder om een zo groot mogelijke database te hebben denk ik dat die kans dat dit gaat gebeuren erg klein is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:04

faye schreef:
Dat kan ook manie. Al zul je bokt kennende dan wel een rechtszaak moeten beginnen En die win je.
.

Idd, maar als er info op bokt komt te staan die jou kan schaden kan je ook een moderator aanschrijven, meestal wordt het wel weggehaald de ellende alleen is dat het wel een paar weken kan duren en ondertussen kan het kwaad al geschied zijn.
Maar een rechtzaak verliezen ze, zijn teveel standaard protocollen voor.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:13

Als je het mij vraagt, heeft SuperPepeijn daar een heel goed punt. Lachen Mocht het om administratieve redenen nodig zijn om de gehele database te bewaren, dan kan dat ook offline in de vorm van een backup.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:37

Oude posts weg halen heeft niet heel veel nut, iemand heeft je bericht ergens anders gequote, in zijn/haar profiel staan, screenshot gemaakt, etc. Daarnaast staat er flink wat in de Google cache en op archive.org

Dat vrijwel alles blijft staan heeft een aantal redenen. Belangrijkste reden is dat we een discussieforum zijn en geen chatbox. Op de meeste chats is het zo dat er (publiek) weinig tot niets bewaard wordt, op een forum is het gebruikelijk dat berichten blijven staan zodat ook verwezen kan worden naar vorige discussies. Daar wordt wel op sommige sites van afgeweken maar dan vooral omdat men te weinig ruimte heeft bij de hosting provider, niet om te voorkomen dat eventuele niet zo handige uitspraken van gebruikers verwijderd worden. Daarnaast is er met 99.999 van de 100.000 berichten helemaal niets mis, voor die handvol berichten waar mogelijk wel iets mee aan de hand is kan vrij gemakkelijk handmatig ingegrepen worden. Rücksichtslos alle berichten verwijderen om eventuele problemen te voorkomen voor een heel kleine groep users is een beetje schieten met een spreekwoordelijk kanon op een spreekwoordelijke mug.

Verder heb je weinig aan de zoekfunctie als oude berichten worden verwijderd en daarnaast heb ik zelf een gruwelijke hekel aan links op sites of in posts die niet meer werken.

Zoals gezegd, als je berichten weg wil hebben en je hebt daar een goede reden voor; meld het even bij de moderators :)

Snader

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:30

BartVB schreef:
Oude posts weg halen heeft niet heel veel nut, iemand heeft je bericht ergens anders gequote, in zijn/haar profiel staan, screenshot gemaakt, etc. Daarnaast staat er flink wat in de Google cache en op archive.org
Er is weinig te beginnen tegen mensen die doelbewust bepaalde informatie bewaren en verspreiden. Daar heb je helemaal gelijk in. Lachen Waar we het nog niet over hebben gehad, is het percentage schadelijke berichten waarbij dat gebeurt. Naar mijn idee ligt dat heel erg laag, maar daar zullen jullie een betere kijk op hebben.
Als het nog mogelijk is om een gewist bericht terug te vinden, dan zal een kwaadwillend of nieuwsgierig persoon veel meer kennis en doorzettingsvermogen nodig hebben.

BartVB schreef:
Verder heb je weinig aan de zoekfunctie als oude berichten worden verwijderd en daarnaast heb ik zelf een gruwelijke hekel aan links op sites of in posts die niet meer werken.
Het verlies zal niet groot zijn, want oude berichten zijn (zoals SP aangaf) over het algemeen niet meer relevant. Daarnaast zie ik het overgrote deel van de onderwerpen met regelmaat terug keren.
De irritatie bij 'broken links' kan ik me goed voor stellen, maar ik betwijfel de omvang van dat probleem. Op de fora waar men oude topics wist, heb ik daar zelden last van gehad. Over het algemeen worden links in dezelfde tijdsperiode gemaakt als de achterliggende pagina's, waardoor ze bijna gelijktijdig van het net verdwijnen.

Het is goed dat je met ons in discussie wilt gaan. Lachen Je zet je altijd hard in voor bokt en ik voel me dan ook enigszins schuldig door je op te houden met dit 'gezeur'.

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:33

BartVB schreef:
Zoals gezegd, als je berichten weg wil hebben en je hebt daar een goede reden voor; meld het even bij de moderators Lachen

hahaha ja en zowaar 3 jaar later wordt je geholpen....

ik kan er niks aan doen maar de argumenten die worden aangedragen door meerdere mensen, dat berichten niet weggehaald kunnen worden vind ik zo onzinnig...

wat voor een ramp is het nou dat er gaten vallen in topics van 3 jaar oud waar nooit meer iemand in kijkt... (al zou het hele topic verdwijnen dan nog zou niemand het door hebben)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 07:51

Ik zie het probleem ook niet, een grote Boktruiming zou eerder lekker wat space vrijmaken, oud zeer laten verdwijnen etc.!

Daarbij zal bijna niemand die een topic maakt over"mijn fries krijgt minder punten in de dressuur dan een dressuurpaard" eerst eens gaan kijken of dit onderwerp misschien al aan bod is gekomen.

Als je af en toe eens een grote mestvork door het forum haalt blijft Bokt up tot date!

En uitschrijven, daar zouden echt regels voor moeten komen, dat moet mogelijk zijn met verwijdering van al je posten!
Hierboven staat het ook al vaker, volgens mij is het zelf wettelijk verplicht! Of te wel een recht van de auteur die niet meer op Bokt wil zitten.

Jammer van de gaten, maar het lijkt me dat de wet toch voorrang heeft boven niet meer volledig leesbare topics!

Anoniem

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:41

Snader schreef:
De irritatie bij 'broken links' kan ik me goed voor stellen, maar ik betwijfel de omvang van dat probleem.

Is ook geen probleem, althans niet relevant, als de tekst er niet meer is zal je namelijk ook geen broken link vinden, het is er simpelweg niet meer.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:54

amondi schreef:
Jammer van de gaten, maar het lijkt me dat de wet toch voorrang heeft boven niet meer volledig leesbare topics!

AMEN!

bokt is voor de rest echt prima geregelt, maar is het nou écht zo belangrijk dat bokt zo groot lijkt... want 1/3 deel van de profielen wordt volgens mij nooit gebruikt...
is die status nou echt zo'n big deal....

steigeren.nl is echt veeeeeel kleiner hoor dus ook al wis je al die oude troep dan nog zijn jullie groter...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:59

Is het geen optie om 1 naam te maken, laten we zeggen ANONIEM (o.i.d.) die ingezet kan worden als mensen hun account verwijderen. Alle berichten van deze gebruiker blijven dan staan, maar de normale gebruikers naam wordt dan ANONIEM. Dit zou dan gelden voor iedereen die zijn of haar account verwijderd. Dus ANONIEM bestaat uit verschillende mensen die hun account verwijderd hebben. En zo ontstaan er geen gaten in discussies.

Het is zo maar een idee hoor.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:12

sexy_back schreef:
steigeren.nl is echt veeeeeel kleiner hoor dus ook al wis je al die oude troep dan nog zijn jullie groter...
De mensen die hierover gaan, hebben al tekst en uitleg gegeven. Ik vertrouw erop dat ze de waarheid hebben gesproken. Lachen

Als je toch vermoed dat het een kwestie van trots is, dan zou ik het veel eerder in deze richting zoeken. Bokt zou (waarschijnlijk) niet meer terug te vinden zijn in de ranglijst... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:55

sweetheart schreef:
Is het geen optie om 1 naam te maken, laten we zeggen ANONIEM (o.i.d.) die ingezet kan worden als mensen hun account verwijderen. Alle berichten van deze gebruiker blijven dan staan, maar de normale gebruikers naam wordt dan ANONIEM. Dit zou dan gelden voor iedereen die zijn of haar account verwijderd. Dus ANONIEM bestaat uit verschillende mensen die hun account verwijderd hebben. En zo ontstaan er geen gaten in discussies.

Het is zo maar een idee hoor.

Is al aangekaart hoor Knipoog Gewoon account verwijderen komt er automatisch 'anoniem' te staan Lachen
En je kan tevens kiezen voor de optie 'berichten behouden of verwijderen'

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:27

Snader schreef:
sexy_back schreef:
De mensen die hierover gaan, hebben al tekst en uitleg gegeven. Ik vertrouw erop dat ze de waarheid hebben gesproken. Lachen

Als je toch vermoed dat het een kwestie van trots is, dan zou ik het veel eerder in deze richting zoeken. Bokt zou (waarschijnlijk) niet meer terug te vinden zijn in de ranglijst... Knipoog

en das een ramp....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:31

Kan me wel voorstellen hoor dat Bart trots is op zijn positie, zou ik ook zijn. Lachen