@Kwk: ja kan ik me voorstellen dat dat soms nogal ergerlijk is
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:hoe denk je dat ik me soms voel, ben bijna 40, werk al 25 jaar met paarden![]()
![]()
en dan komt mieppie mij even vertellen wat ik verkeerd doe
geweldig
KiWiKo schreef:OOOOO Absoluut![]()
ik leer ook van heule jonge meiden hoor
![]()
zeker weten
_Tivoli_ schreef:Ervaring heeft vaak niets met leeftijd te maken.
_Tivoli_ schreef:KiWiKo schreef:OOOOO Absoluut![]()
ik leer ook van heule jonge meiden hoor
![]()
zeker weten
maar jij blijft de beste![]()
superwoman schreef:_Tivoli_ schreef:Ervaring heeft vaak niets met leeftijd te maken.
Toch vaak wel.
Je kunt helaas geen 20 jaar ervaring hebben als je 13 bent.
Maar natuurlijk heb je "ervaring" en "ervaring"![]()
(Mensen die 20 jaar op 1 paard hebben gereden.............)
Leentje_ schreef:@Tivoli: deze snotneus (17) geef je niet volledig gelijk
jonge mensen zien de gevaren van alles minder snel in dan oudere mensen dus denk dat je iemand jong dan zoiezo niet meer ervaren kunt noemen dan iemand die al 20jaar ofzo in de sector zit
_Tivoli_ schreef:Ik hoef mijn gelijk niet
Gevaren inzien is IMO niet de hoofdzaak van ervaring.
Maakt verder niet uit.Ik bedoelde ermee dat een 14 jarige snel niet serieus wordt genomen,terwijl deze misschien wel heel veel goede dingen weet.
superwoman schreef:Ik kan me er niet aan storen.
Als het pagina's aan houdt, dan weet je dat de ts er meestal tegenin gaat of excuses verzint. Logisch dat meer mensen reageren in de hoop dat de ts naar het advies zal luisteren.
Leentje_ schreef:_Tivoli_ schreef:Ik hoef mijn gelijk niet
Gevaren inzien is IMO niet de hoofdzaak van ervaring.
Maakt verder niet uit.Ik bedoelde ermee dat een 14 jarige snel niet serieus wordt genomen,terwijl deze misschien wel heel veel goede dingen weet.
daar heb je wel gelijk in dat ze niet serieus worden genomen (komt vooral denk ik doordat sommigen uit die leeftijdscategorie graag in BrEeZaH typen eddaardoor worden ze over 1kam geschoren)
maar gevaren leren inzien is ook een deel ervaring hé
_Tivoli_ schreef:Klopt helemaal.
Maar toch ben ik van mening dat bijvoorbeeld 2 mensen van 20,met 10 jaar ervaring,en wereld van verschil kunnen zijn.Dat heeft ook te maken emt aanleg en talent om te leren.
Mijn vriendin en ik zijn allebei tegelijk begonnen met paarden,en even oud.Toch komt ze regelmatig bij mij over dingen die ik al lang wist.
Zij doet er gewoon wat langer over,en vind alles iets moeilijker.
Een ieder is anders.
KiWiKo schreef:ik kan een hoofdstel geblindoekt in elkaar zetten![]()
superwoman schreef:_Tivoli_ schreef:Klopt helemaal.
Maar toch ben ik van mening dat bijvoorbeeld 2 mensen van 20,met 10 jaar ervaring,en wereld van verschil kunnen zijn.Dat heeft ook te maken emt aanleg en talent om te leren.
Mijn vriendin en ik zijn allebei tegelijk begonnen met paarden,en even oud.Toch komt ze regelmatig bij mij over dingen die ik al lang wist.
Zij doet er gewoon wat langer over,en vind alles iets moeilijker.
Een ieder is anders.
Dat klopt natuurlijk ook wel.
Toch denk ik (weet ik) dat leeftijd MEESTAL wel veel doet als het om ervaring gaat. (wanneer het gaat om een erg jonge ruiter en een oudere ruiter) Een jong persoon (onder de 18) daarvan zijn de hersenen nog niet volledig ontwikkeld en kijkt anders tegen dingen aan. Dus ook levenservaring kan belangrijk zijn, zonder meer rij-ervaring te hebben. Stukje verantwoordelijk denken = erg belangrijk
_Tivoli_ schreef:Elma:
Dat bedoelde ik niet
Er werd aangehaald dat levenservaring ook te maken heeft met hoe je ervoor staat.
Maar niemand kan hier in elkaars situatie kijken,noch zien hoe volwassen iemand is voor zijn leeftijd.
Betekend niet dat ej beter kan paardrijden,maar volgens de bokker die dit stelde,heb je met meer levenervaring ook met verantwoordlijkheidgevoel en daarmee evt. meer ervaring.
Tjee,wat een lange zin