[Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Re: [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:40

Ik kan me ook echt niet voorstellen dat alle moddies achter het plan staan zoals het nu uitgevoerd wordt. Snap best dat ze het hier niet kunnen zeggen, mogen zeggen en al helemaal niet gaan zeggen, maar toch. Deze kinderachtige manier is denk ik voor niemand leuk, en echt totaal geen verbetering van HAW.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:41

KarinvdM schreef:
Er is straks geen mens meer die Mod wil worden bij HAW. Nagelbijten / Gniffelen

Laat staan iemand die nog foto's neer wilt zetten.....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:49

Evelli schreef:
Als jullie klakkeloos een topic dichtsmijten, zet dan tenminste in de post wat er mis is aan het topic, zodat de TS dit kan verbeteren in het eventueel nieuw te openen topic Boos!

Ook een vraag van mijn kant.
Ik heb al enkele topics bekeken die op slot zijn, en waar ik zelf erg hard moet nadenken wat er nu mis mee is. Ik denk dat het véél handiger is als er dan ook in de slotpost even vermeld wordt wat anders moet, ipv gewoon 'voldoet niet aan de regels'. Met 27 regels(bij wijze van) is het niet moeilijk om er eentje over het hoofd te zien.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:53

Heb HAW even bekeken, er staan op de eerste 3 blz meer topics op slot dan dat er open staan
Denk niet dat deze vormen de bedoeling zijn geweest van het nieuwe beleid

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:01

Nijn schreef:
''Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.''

Inclusief alle links?
Even?
Kunnen jullie niet ''even'' wat meer moeite doen nu het in een overgansfase zit Lips are sealed

Verdrietig

Ik vrees dat het heel lastig wordt om "even" wat meer moeite te doen. Op dit moment steek ik vanwege die overgang extreem veel tijd in HAW en dan doen de andere moddies ook.
Aangezien ik ook nog werk, een studie en een paar paarden heb staan kan ik (en de rest) niet 24 uur per dag aan het modden zijn.
Als mensen niet begrijpen wat het probleem is kunnen ze even een pb sturen en dan zal ik ze zo goed mogelijk helpen.

En als het goed is zal het idd wat rustiger gaan worden op HAW omdat een gedeelte van de topics nu op ITP gepost zal worden waar iedereen vrij is om gewoon neer te zetten dat het een leuke combinatie is of ander luchtig commentaar.
Voor deze opsplitsing is gekozen omdat er uit de enquete is gekomen dat er vraag naar was.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:09

Dat laatste is me ook prima, die opsplitsing, en de keuze om ook rijfoto's bij ITP te plaatsen.

Wat ik echter niet begrijp is dat er nu zoveel HAW topics onnodig op slot worden gegooid, terwijl de TS best de moeite heeft gedaan een goed gemotiveerde openingspost te maken, maar dat er dan net EEN klein onderdeeltje ontbreekt van wat jullie er nu in willen zien. Waarom kan dat niet door een reactie te plaatsen als mod om de desbetreffende TS alsnog dat berichtje te laten plaatsen waarin dity wordt uitgelegd?

En waarom worden nu zoveel ook heel veel (zinnige) reacties verwijderd? Zoals bijvoorbeeld Urielle (dacht ik) hierboven aangaf. Wat is in godsnaam het nut daarvan?
En dat gewoon positieve stimulerende reacties ook niet meer mogen, omdat er verplicht wordt iets rijtechnisch te zeggen. Dat snap ik echt niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:54

Katja schreef:
Ik vrees dat het heel lastig wordt om "even" wat meer moeite te doen. Op dit moment steek ik vanwege die overgang extreem veel tijd in HAW en dan doen de andere moddies ook.
Aangezien ik ook nog werk, een studie en een paar paarden heb staan kan ik (en de rest) niet 24 uur per dag aan het modden zijn.
Als mensen niet begrijpen wat het probleem is kunnen ze even een pb sturen en dan zal ik ze zo goed mogelijk helpen.

Maar het kost toch niet meer dan 10 seconden moeite om even te typen: "Je bent je niveau vergeten te vermelden" oid?
Ik denk dat pb's sturen veel meer tijd in beslag inneemt.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:57

Katja schreef:
Ik vrees dat het heel lastig wordt om "even" wat meer moeite te doen

Je hebt toch een reden om een topic op slot te gooien, dus het nadenken erover is al gebeurd, het zou een hele verbetering zijn als die reden er dan in komt te staan, i.p.v. die algemene tekst.

Katja schreef:
Voor deze opsplitsing is gekozen omdat er uit de enquete is gekomen dat er vraag naar was.

Die enquete heb ik ook ingevuld, ik heb daar toch een heel andere beleving bij die 'vraag', naar mijn idee was er veel meer vraag naar om het per sé rijtechnisch commentaar te moeten geven in HAW af te schaffen. Voorheen mochten rij-foto's van mensen die niet zaten te wachten op rijtechnisch commentaar niet op ITP én niet op HAW, dus wat dat betreft is het een verbetering dat ze die nu wel ergens kwijt kunnen, maar dan had je net zo goed mensen de optie kunnen geven om in hun openingspost te zetten of ze wel of niet zitten te wachten op rijtechnisch commentaar, dan had je hetzelfde bereikt. Voor het onderwerp was dat veel duidelijker geweest, een paard wat gereden wordt is nog steeds aan het werk, of de ruiter nu commentaar wil of niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:09

xKatleentjex: de meeste gebruikers lijken vrij makkelijk te vinden wat het probleem was met hun topic en plaatsen dan een nieuwe.
De pb's zijn dus maar een handje vol.

Thisisme: ik denk dat de manier die jij aangeeft een veel fijner lijntje is dan de opsplitsing die nu is gedaan.
We zullen na enkele weken ongetwijfeld gaan kijken of dit bevalt of dat er aanpassingen gedaan moeten worden.
De suggestie die jij doet werkt alleen als iedereen de openingspost van een gebruiker goed leest en dat is helaas in de praktijk lang niet altijd zo.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:18

RedPassion schreef:
Bettine schreef:
Dus als je een HAW topic opent moet je per definitie een 'probleem' hebben dus? Koe

Ja Haha! En als je reageert moet je tips hebben Knipoog

Nog zoiets.

Ik klik op een topic dat op slot staat, en bij de uitleg staat in de trant van 'niet gezegd waar er aan gewerkt wordt en geen probleem gegeven waar tegenaan gekeken wordt'. Ts vermeldt duidelijk dat ze M2 rijdt.
Op de foto's kan je gerust commentaar geven. Alleen heeft de TS er niet bijgezet 'ik vind de achterhand moeilijk' 'ik vind wijken moeilijk..'
Moet je nu echt persé een probleem hebben voordat je een topic mag openen? Kan het niet zijn dat je gewoon wat leuke foto's wil tonen, en de rijtechnische commentaren die je ervoor krijgt gewoon fijn meeneemt? Als ik van mezelf vind dat het fantastisch gaat met mijn paard en ik heb niet echt een groot probleem (uiteraard kan ik wel foto's plaatsen omdat bokkers misschien wel een aantal puntjes zien die ik over het hoofd heb gezien), ik wil gewoon wat foto's delen hoe het er op het moment aan toe gaat, dan kan ik geen foto's plaatsen, aangezien ik niet vertel waaraan ik aan het werken ben?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:24

Dan kun je wel foto plaatsen alleen op ITP in plaats van HAW.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:26

Katja schreef:

Hoezo dan?

Als je niet echt een 'probleem' hebt, maar wel rijtechnisch commentaar wilt, waarom zou je je topic dan op ITP neerzetten?
Dan hebben jullie nu dus gewoon de fora verkeerd gedefinieerd.

Dus eigenlijk is het zo volgens jouw post hierboven:
Als je een probleem hebt en je wil dat mensen je een oplossing kunnen geven: HAW
Je hebt geen probleem, maar wil wel rijtechnisch commentaar: ITP

Verward

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:26

ITP is toch als je géén rijtechnisch commentaar wilt?
Wat als ik zelf niet zoveel problemen zie, maar wel eens wil weten wat andere bokkers (rijtechnisch) van me vinden?

Dus bv: ik zet foto's op van schouderbinnenwaarts. Ikzelf vind de foto's er eigenlijk goed uitzien, en ik zie niet echt een probleem waar ik tegen aan kijk. Maar wie weet zie ik iets heel stoms over het hoofd, en ik wil de mening van andere bokkers horen over deze foto's.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:37

Bettine schreef:
Katja schreef:

Hoezo dan?

Als je niet echt een 'probleem' hebt, maar wel rijtechnisch commentaar wilt, waarom zou je je topic dan op ITP neerzetten?
Dan hebben jullie nu dus gewoon de fora verkeerd gedefinieerd.

Dus eigenlijk is het zo volgens jouw post hierboven:
Als je een probleem hebt en je wil dat mensen je een oplossing kunnen geven: HAW
Je hebt geen probleem, maar wil wel rijtechnisch commentaar: ITP

Verward

Het is iets minder zwart/wit dan je het hierboven stelt.
Je kunt natuurlijk ook rijtechnisch commentaar geven op foto's van combinaties die geen echt probleem hebben. Ik kan alleen voor mezelf spreken maar zelfs als m'n paarden superfijn aan het lopen zijn dan ben ik nog altijd aan het werk om dingen te verbeteren en veranderen.
Wil ik weten hoe anderen dat zouden aanpakken dan plaats is dus de foto's op HAW en wil ik gewoon horen of mensen m'n paard mooi vinden en er misschien nog iets zinnigs over te zeggen hebben dan plaats ik ze op ITP.
Het is dus niet zo dat op ITP rijtechnisch commentaar niet is toegestaan het is alleen niet verplicht.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:38

Onvoorstelbare betutteling dit. Ik denk dat ik voortaan al mijn foto's op HAW zet en mijn instruc Doei, doei zeg. Ik ben het helemaal eens met Bettine en Vvalar.

Ik vin dhet wél een goede actie dat de fotofora zijn opgesplitst.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:42

Katja, mijn reactie ging in op jouw reactie op die van xKatleentjex.

Je stelt daarin dat ze, zoals zij het omschrijft haar topic maar bij ITP moet plaatsen, maar uit je reactie nu op mij maak ik juist weer op dat hij dan toch weer wel bij HAW mag..... Je spreekt jezelf een beetje tegen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:48

En als ik nu geen foto's wil plaatsen van mijn probleem?
Ik heb moeite met mijn galopwissel, maar daar wil ik met mijn instructrice aan werken en niet met bokt.
Maar het wijken gaat wel heel erg fijn naar mijn gevoel, en daar plaats ik dan maar wat foto's van. Nog wat extra tips vind ik altijd fijn meegenomen, dus aan rijtechnisch commentaar heb ik wel iets, alleen zie ik zelf niet direct de problemen. Mag dat dan wel of niet?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:53

Bettine: Het is in mijn ogen zo logisch zoals het omschreven is dat ik nogal moeite heb om het uit te leggen en degene die er blijkbaar enorm veel moeite mee hebben om het te begrijpen. Knipoog

Mijn reacties ging over deze tekst:
xKatleentjex schreef:
? Kan het niet zijn dat je gewoon wat leuke foto's wil tonen, en de rijtechnische commentaren die je ervoor krijgt gewoon fijn meeneemt? Als ik van mezelf vind dat het fantastisch gaat met mijn paard en ik heb niet echt een groot probleem (uiteraard kan ik wel foto's plaatsen omdat bokkers misschien wel een aantal puntjes zien die ik over het hoofd heb gezien), ik wil gewoon wat foto's delen hoe het er op het moment aan toe gaat, dan kan ik geen foto's plaatsen, aangezien ik niet vertel waaraan ik aan het werken ben?

Hieruit haal ik de vraag waar je foto's kunt plaatsen als je dus gewoon wilt laten zien hoe je nu aan het rijden bent en dat hoort op ITP thuis.

xKatleentjex: Je zou dan kunnen aangeven dat je met het wijken bezig bent en dat het voor jou gevoel erg fijn gaat en de vraag stellen aan de Bokkers of die nog verbeterpunten zien of bijvoorbeeld tips hebben om er nog op een andere manier aan te werken.
Persoonlijk zou ik dan geen foto's plaatsen van wissels die slecht gaan.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:56

Ah oke dan heb jij dus iets anders uit die reactie van xKatleentjex gehaald dan ik.
Mijn interpretatie ervan was dat ze juist WEL rijtechtnisch commentaar wilde (zie 1e regel), ondanks dat ze zelf niet echt tegen problemen aanliep.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:58

Dat verklaart de verwarring. Zo iets duidelijker?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:03

(Even van de vorige pagina gevist omdat ik denk dat het er tussendoor geglipt is)

Katja: hoe wordt aangekeken tegen onderbouwd positief commentaar? Dus niet 'leuk paardje' of 'wauw, supercombi' maar iets van "de stap is heel netjes, zowel erg ruim als ontspannen, en toch ook netjes in tact." of "Vooral op foto 4 zie je heel goed dat hij echt zijn achterhand gebruikt en het niet alleen maar gaat om de halshouding. Ook blijft hij overal heel mooi precies voor de loodlijn. Super!"
Enfin, niet alleen maar aangeven dat je iets goed vindt, maar ook wat en waarom.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:17

Wat je probeert te zeggen is nu duidelijk ja Lachen Snapte het al even niet.

Maar neemt niet weg dat ik het absoluut zeer kinderachtig vindt hoe er nu met HAW wordt omgesprongen, en dat er in vele gevallen echt moet worden gezocht naar commentaat, en dat gewoon een superpositieve veer in iemands kont niet meer mag.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:22

Ik dacht dat Bokt vooral leuk moest zijn, zonder 88000 regeltjes Scheve mond

Anyway, dus de mensen die veel wedstrijden rijden en altijd bezig zijn met 101 verbeterpunten en 101 problemen enzo hebben èn daar commentaar op willen van Bokt, die moeten hun topics op HAW plaatsen + op HAW MOET je dan (opbouwend) commentaar geven. Je mag daar dus niet zeggen: "leuk paard, dat en dat ziet er om die en die reden goed uit". Je MOET dus verbeterpunten aandragen.

En de TS die regelmatig wedstrijden rijdt, zelf wel weet wat zijn/haar goede en slechte punten zijn en daaraan werkt met een instructrice, maar verder niet een levensgroot probleem ofzo heeft en niet per se van Bokt commentaar hoeft te hebben, die moet z'n topic op ITP plaatsen.

Degene die recreatief rijdt en/of af en toe een wedstrijdje, wel les krijgt, maar vooral lol met z'n knol heeft, eigen problemen e.d. wel weet en hier aan werkt, maar commentaar van Bokt voor lief neemt, die moet ook op ITP plaatsen, toch?

En degene die totaal niet weet op welk niveau ie rijdt, ook niet bij benadering, wat dan? Diegene wil wel heeeel graag commentaar op z'n foto's, want heeft een probleem (wijken wil niet, ofzo). Dan moet je dus je topic op ITP plaatsen, omdat je je eigen niveau niet weet? Of kan dat wel op HAW en moet je maar gewoon wat neerzetten wat betreft niveau.

Het spijt me, maar ik vind het meer dan belachelijk, al die regeltjes. Begint idd meer op een kleuterklas te lijken zo.

En o ja, hoe zit dat dan met dat "probleem" van Urielle? Daar wordt dan weer geen antwoord op gegeven Lachen (Ja, waarschijnlijk via PB aan Urielle zelf, maar het lijkt me ook wel handig om hier even neer te zetten hoe dat dan zit. Geeft weer wat duidelijkheid...)

Misschien moeten jullie maar een Bokt-Wetboek gaan uitgeven ofzo Clown.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:29

Ik heb een beetje dubbel gevoel bij het hele gebeuren. Ik snap op zich dat er ingegrepen moet worden gezien het gros van de reacties.
Nog maar 5 foto's plaatsen tja.. Ok, dus 1 stap, 1 draf, 1 galop, 1 wijken 1 achterwaarts, en dan ben je er al...
Het nivo aangeven heb ik ook wat moeite mee. Ik heb geen idee wat voor nivo ik rij. Ben bezig met wijken en wat schoudervoor, dus ik denk L ofzo? Maar ik ben geen wedstrijdmens en wordt niet graag in hokjes gepropt, nu moet ik kennelijk toch mezelf in een hokje proppen.

Dan verder nog: Rijtechnisch commentaar is leuk, maar om te leren heb je toch je instructeur? Daar heb je bokt toch niet voor nodig?

Ach, nog een regeltje meer of minder.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:31

Nerwen schreef:
Misschien moeten jullie maar een Bokt-Wetboek gaan uitgeven ofzo
Afgekort tot BW ( 9 t/m ?? ) Clown Haha!