Is het nu zó moeilijk om even te lezen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is het nu zó moeilijk om even te lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:17

@ lottehorse: TEM iig op alle nutteloze, korte berichten Lachen
Als je van 1 gebruiker veel nutteloze berichten tegenkomt, meld dit ook met een opmerking aan de moddies Lachen
Ze doen er goede dingen mee, heb ik gemerkt (thanks Maya) OK dan!
Echt doen, scheelt een hoop rommel... dat is sowieso al wat je kunt doen.... zij zullen hun gedrag door een topicje van mij niet veranderen, maar als ze hard aangepakt worden, zullen ze wel moeten, denk je ook niet?

Echwel: dat is het ook, veel mensen kunnen geen onderscheid maken tussen persoon en gedrag. Of tussen persoon en mening.

Ik kan het met mijn vriendin over sommige maatschappelijke onderwerpen oneens zijn (wb paarden zijn we het ALTIJD eens Haha! ) maar daarom vind ik haar wel een ontzettend leuk mens.... en misschien juist daarom wel...
Het is echt leuk om een flinke discussie te hebben, en daarna lekker gek te kunnen doen...
Heb ik met mijn beste vriend ook, trouwens Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:21

Ik vind het heerlijk om flink te discusieren hoef het niet altijd eens te zijn met discussiegenoot
maar om daar ruzie over te maken is niet nodig...
Zeker met mensen die je alleen via inet kent en je totaal niet weet hoe ze irl zijn..
Maar om in een mooie discussie kreten te krijgen die de discussie niet ten goede komen blijf ik eeuwig zonde vinden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:23

ik vind goed discussieren helemaal geweldig. Maar dan moet je wel bereid zijn om te denken over je mening, die te beargumenten en de mening van je discussiepartner ook serieus te nemen. En dat alles mis ik hier nogal eens. Als mensen al met argumenten kunnen komen (en dus niet "ja maar dat vind ik") is meestal hun weg de enige juiste en ook dat slaat een discussie dood.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:24

Mee eens yamcha!
Sluit me er dan ook voledig op aan!
En wat ik ook van mening ben: Als je te beroert bent om even moeite te doen om een post te lezen (of bijv. dyslexie heb en daardoor een lang verhaal niet goed kan lezen) post dan NIET!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:28

Het probleem is dat iedereen graag zijn eigen stem hoort.
Je ziet dit tegenwoordig al bij kinderen die niet de beleefdheid hebben om hun mond te houden als anderen
in gesprek zijn, maar jengelend aan moeders arm hangen enz.
De moeders geven hierin nogal gauw toe en zo kweek je het fenomeen van niet luisterende mensen
die overal hun eigen mening neerkwakken

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:42

Lielle schreef:
ik vind goed discussieren helemaal geweldig. Maar dan moet je wel bereid zijn om te denken over je mening, die te beargumenten en de mening van je discussiepartner ook serieus te nemen. En dat alles mis ik hier nogal eens. Als mensen al met argumenten kunnen komen (en dus niet "ja maar dat vind ik") is meestal hun weg de enige juiste en ook dat slaat een discussie dood.

En dat kan ik meestal wel verklaren doordat mensen een stuk ervaring missen. Soms is het moeilijk voor te stellen als je "het" nooit heb meegemaakt. Juist wanneer wel wat ervaring hebben maar die genoeg.

Voor mij is bokt en plaats om te leren of om andere mensen wat bij te brengen. Beide doe ik helaas steeds minder. Dan wordt het dus tijdverdrijf Knipoog bij gebrek aan beter helaas.

idd Echwel, een grote groep hoort idd graag z'n eigen stem en dumpt z'n mening, iets waar je niks aan heb. Rolleyes (je leert niks en een ander kan er niet van leren)