pm's naar mods en wat ze ermee doen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: pm's naar mods en wat ze ermee doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:22

Dubbeldun er is structureel iets aan gedaan en de situaties dat iets blijft liggen zijn echt op de vingers van één hand te tellen. Maar het klopt dat we gewoon mensen zijn en dus ook soms gewone mensenfouten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:24

De (niet) eerlijkheid is de reden van mijn vertrek als mod... dus vergeet dat maar

Maar ik ga dit topic ook verlaten...het heeft geen zin
Wat jij ook al zegt er veranderd structueel niks...
Er liggen bergen ideeën op MP, ook van mods...maar knopen hakken? Nope...
Dat heeft niks met fouten te maken... maakte men maar foutden, dan deed men ook iets...en kun je er van leren.
Nu doet/probeert men niks, leert men niks
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-08 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:26

Ik heb hier dan echt nooit last van gehad. Ik heb meerdere malen een PB gestuurd naar een mod omdat er dingen (al dan niet onbewust) door een andere Bokker op het internet kwamen die daar niet hoorden. Even een PB gestuurd en zodra de desbetreffende mod online was was het gelijk weg, vriendelijk bedankt natuurlijk. Nu snap ik wel dat het met hele topics natuurlijk heel anders gaat omdat dat een heel topic is dat weg moet. Maar ik snap wel dat niet alles even snel kan gaan. Misschien zouden sommige dingen wat sneller en beter kunnen gaan, maar ik ben er van overtuigd dat de mods doen wat ze kunnen en zo snel als ze het kunnen. Lachen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:30

Tuurlijk gaat er een belletje rinkelen, Kawa Ja , maar het zijn relatief maar heel weinig mensen die een topic op FZ openen, en het zijn vaak dezelfde mensen die er in posten, tegenover de enorme groep mensen die niets laat horen, ook niet bij enquêtes. Niet alleen wat je op FZ kunt zien speelt mee, er is nog veel meer dat meespeelt als je beleid maakt.

Er wordt echt wel geluisterd naar wat er gevraagd en gezegd word, naar aanleiding van wat er uit het topic op 'Ojee een OW' naar voren kwam hebben we er bijvoorbeeld uiteindelijk toe besloten om met de Bokkers een nieuwe naam te zoeken, en zo zijn er meer dingen opgepikt uit dat topic Lachen . Niet alles, want niet alles is in de praktijk even makkelijk uitvoerbaar als vaak gedacht wordt. Er wordt dan uitgelegd waarom niet, maar die uitleg wordt dan niet geaccepteerd. Dan krijg je dus een soort patstelling voor het gevoel van sommige gebruikers.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:32

Naar aanleiding van kritiek van gebruikers is geprobeerd minder snel een slotje te plaatsen, minder snel in te grijpen, het topic zichzelf te laten reguleren. Wat voor commentaar komt er vervolgens van diezelfde mensen? Er wordt oneerlijk beleid gevoerd want Pietje kreeg toen wel een OW en Jantje nu niet. Of er wordt niet streng genoeg opgetreden.

Snap je hoe moeilijk het is om het iedereen naar de zin te maken?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:34

Er is toch een tevredenheids onderzoek geweest. Daar hebben de mods toch hun conclusie uitgetrokken? Wat moet je nog meer doen? Als je steeds van een klein groepje onvrede hoort dan kun je die toch niet in alles tegemoet komen? Zou ook betekenen dat de hardste schreeuwers altijd gelijk krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:38

en de grootste slijmers de hand boven de kop ben je vergeten in je stukje te plaatsen

gwen...weinig... ik denk er anders over...maar dat gaat er bij jou ook niet in...
nogmaals, zei het een bericht eerder al..ik laat het hier bij.
Dingen oplossen is gewoon niet de sterkte kant van bokt... en waarschijnlijk zal dat zo wel blijven als er steeds smoezen verzonnen wordt en om de pot heen gerdaait word ipv doelem stellen en aanpakken

Ik ga wat nutiigs doen... wat wat Dd al zegt...het is al jaren zo... dus nuttig is het niet

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:55

Persoonlijk heb ik nog niet veel problemen met mods die mijn PB's laattijdig behandelen. Ik heb altijd wel het gevoel dat ze mij serieus nemen. Maar aangezien dat ik meestal voorzichtige reacties plaats kom ik ook niet zo veel in de problemen.

Bij de tems gebeurt het wel dat er een tem toch heel wat dagen open blijven. Dat vind ik wel raar maar mij er echt aan storen doe ik niet.

Wel ben ook ik soms nieuwsgierig naar de acties die de mods ondernemen. Maar ik begrijp wel dat ze het niet aan iedereen zijn neus mogen hangen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 14:24

ik laat dit even allemaal op me inwerken..........

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:23

Ik lees dit topic nu eigenlijk pas bij.

Het topic bestaat nu uit vier pagina's en ik heb het idee dat het inmiddels al over verschillende thema's gaat.

> TEM's en PM's worden niet/te laat/ te weinig concreet beantwoord door de mods
Haken en ogen:
- het temsysteem werkt niet echt mee, open laten staan is geen optie, sluiten betekent dat de mod ook kwijt is wie er geTEMd heeft
- Er mag niet vrij gegeven worden welke sanctie een bepaalde gebruiker opgelegd heeft gekregen (tenzij het topic op FZ met bans)
dus: wat moet er geantwoord worden?

> Het aloude probleem: twee groepen liggen standaard met elkaar in de clinch. Dat gaat overigens niet alleen over readers/mensen die readen flauwekul vinden maar er zijn meerdere zulke discussiepunten op Bokt waar standaard dezelfde mensen elkaar in de haren vliegen.
Kanttekeningen:
- Bokt is een discussieforum, mag je bepaalde discussies dan zomaar verbieden omdat het per definitie een rel wordt?
- Laat je het topic open en laat je het mensen uitknokken. Met het gevaar dat het een langlopende vete wordt waar er ook de nodige van op Bokt zijn en dat er sowieso de nodige posts vallen die compleet tegen de Boktregels ingaan. En moet je die dan sanctioneren of laat je dat gaan, onder het motto: ze moeten het maar uitknokken onderling?

>Mods geven geen volledig antwoord op klachten, sturen door naar de bemiddelaars en deze geven ook geen volledig antwoord.
Dit ging meer over een individuele zaak mag ik hopen Bloos

Graag hoor ik van jullie hoe jullie daar dan tegenover staan. Welke keuze zou je maken en welke praktische oplossing?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:14

Met de antwoorden wat tems betreft ben ik tevreden, alleen is het wel een tijdje geleden gebeurd dat het topic een slotje kreeg voor overleg en volgens mij staat dat zelfde slotje er nu nog Knipoog. Maar dit is een uitzondering. IK heb verder geen klachten wat betreft het temmen en pben...

Wat betreft het aloude probleem. Ook in dat soort topics moet er naar mijn idee op een normale manier gediscuseerd kunnen worden! Overtreed iemand de regel, dan kan er best een ow of iets dergelijks gegeven worden. Diegene kan dan nog zelf discuseren met betrefende mod (of een ander) of het terecht is of niet....
Wel vindt ik dat de mods dan 1 lijn moeten trekken. En dus niet zoals RK al eerder zei bij de 1 ingrijpen en een ow of iets dergelijks geven en bij de ander niks doen....

Edit: typo

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 23:38

Urielle schreef:
Het topic bestaat nu uit vier pagina's en ik heb het idee dat het inmiddels al over verschillende thema's gaat.

> Het aloude probleem: twee groepen liggen standaard met elkaar in de clinch. Dat gaat overigens niet alleen over readers/mensen die readen flauwekul vinden maar er zijn meerdere zulke discussiepunten op Bokt waar standaard dezelfde mensen elkaar in de haren vliegen.
Kanttekeningen:
- Bokt is een discussieforum, mag je bepaalde discussies dan zomaar verbieden omdat het per definitie een rel wordt?
- Laat je het topic open en laat je het mensen uitknokken. Met het gevaar dat het een langlopende vete wordt waar er ook de nodige van op Bokt zijn en dat er sowieso de nodige posts vallen die compleet tegen de Boktregels ingaan. En moet je die dan sanctioneren of laat je dat gaan, onder het motto: ze moeten het maar uitknokken onderling?

Okay, dat het een discussieforum is betekend niet dat je discussies hoeft te verbieden, mits het fatsoenlijk en niet beledigend wordt, en goed onderbouwd.
In mijn geval, zal het maar open gooien, is makkelijker Haha! ...... Het was al geruime tijd duidelijk dat ik flink overhoop lag met een aantal andere bokkers. We zijn indd 2 kampen, wat ik overigens jammer vind. Er zijn al diverse tems en OW's uitgedeeld, (ook naar mij) de spanning liep al hoger op.
Dan wordt er een topic over mij geopend door 1 van die personen. Ik kon daar niet op reageren, mocht er ook niet op reageren van zowel politie als advocaten, dus heb dit ook niet gedaan. Het niet kunnen had te maken met het feit dat ik geen internet had.
Diezelfde personen die het topic openen hebben SBS6 gebeld en andere cameraploegen om de hele boel op te hitsen. Hadden ze toch een mooi plaatje om mij finaal onderuit te gaan halen op bokt.
Nadat ik weer internet had, (topic was inmiddels godszijdank op slot gegooid), heb ik ontelbare keren verzocht het topic naar de mesthoop te gooien.
Maar nu -in mijn ogen- wil Bokt het niet verwijderen, ondanks alle mails die ik heb verzonden.
Op een gegeven moment was ik het zo beu "die standaard antwoorden" dat ik elke mod dezelfde mail heb verstuurd.
Heb contact op genomen met bureau voor privacy op het internet (persoonsgegevens) en die staan klaar om te gaan ingrijpen, daar dit niet toegestaan is wat er nu gebeurd.

Wat betreft de mails krijg ik alleen maar een hele lieve mail van 1 van de beheerders dat dit geen zin heeft om alle mods te benaderen.
Voor mij wel, ik heb hieruit een selectie kunnen maken wie wel of geen fatsoen had qua mod. Bloos

Ik denk dat bokt op zo'n moment dat er echt 2 kampen zijn nog harder in moet grijpen. Een discussie forum betekend niet dat iemand zomaar onwaarheden neer kan plaatsen, en zeker niet als het in dusdanige mate is dat het 1 van de partijen schade kan aanbrengen.

http://www.cbpweb.nl/downloads_rs/rs_20 ... eme=purple

Hierin staat ook duidelijk vermeld dat het bovendien wettelijk ook niet toegestaan is om dit soort topics te laten staan.
Laat duidelijk zijn dat ik dus al meerdere keren verzocht heb om verwijdering van een topic ten laste van mij.

Is misschien heel vervelend voor mods en het beheer van bokt, maar een discussieforum is wat anders dan een zwartmaak forum.

Dus eerder en harder ingrijpen.

>Mods geven geen volledig antwoord op klachten, sturen door naar de bemiddelaars en deze geven ook geen volledig antwoord.
Dit ging meer over een individuele zaak mag ik hopen Bloos

In mijn geval ook niet. Heb meerdere keren getracht in contact te komen met bemiddelaars en mods in diverse situaties, maar helaas is dit bijna altijd op niets uitgelopen.
Heb het al eerder vermeld, er zijn hele goede mods, absoluut, maar er zijn er ook bij waarbij ik me afvraag hoe die ooit mod of bemiddelaar hebben kunnen worden.

Indien mijn antwoord niet duidelijk genoeg is wil ik deze graag verder uitleggen

Graag hoor ik van jullie hoe jullie daar dan tegenover staan. Welke keuze zou je maken en welke praktische oplossing?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:48

Wat mij betreft gooit het beheer iedereen die niet normaal kan doen er finaal af. Dus ook wanneer er sprake is van kampen.

Kleuters.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:14

Idd wat sjoert zegt...

Er zijn een aantal mensen die zich schijnbaar zo vervelen, dat ze in elk topic waar ze kunnen strijden, de strijd aangaan met de mensen uit het topic.

Ik word soms een beetje kotsbeu dat steeds dezelfde negatievelingen (want dat zijn het!!)
Leuke topics verpesten met hun nutteloze, negatieve commentaar.
Waarom zie ik zo weinig terug bij zulke mensen in de vorm van OW's en Ban's ?
Dat gaat mij de pet te boven.
Ik zie vaak ow's van mensen die iets kleins fout hadden gedaan, terwijl dit normaal bokkers zijn die geen vlieg kwaad doen.
Veelplegers daarentegen, zie je te weinig in die lijst terug .
Ik vind ook eerlijk gezegd dat mensen die vaak misstappen begaan,misschien niet allemaal ow-waardig, maar wel mensen die dus vaak andere mensen beledigen, of in een hoekje drijven, een fikse waarschuwing moeten krijgen in de vorm van een langere ban.

Ik snap dat mods vrijwilligers zijn, en dat het ook mensen zijn met meningen. En dat er te weinig vrijwilligers zijn. Maar ik vind wel dat degenen die modereren neutraal moeten blijven, en ik zie hier in dit topic alleen al, mods die snierten maken op een akelige toon, naar gewone bokkers.
Zo'n mod is MI niet neutraal.

Eigenlijk zou er dus een aantal mensen moeten komen, die het gedrag van de mods in de gaten houd, en hier en daar zou sturen.

Het grootste deel van de mods doet prima hun werk, ik heb zeer goede ervaringen met onder andere : Apple, Oscar, Amanda en nog een stel meer.

Maar ik zie er ook een aantal die wel aan vriendjespolitiek doet. En die eigenlijk wat bijgestuurd zouden moeten worden.

Feit is gewoon dat de sfeer op bokt heel erg achteruit is gegaan het laatste jaar. En daar willen wij, de bokkers die weten hoe het ook kan, wat aan doen !

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:17

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:20

Dat bericht had een hele lange voorgeschiedenis. Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:51

Sjoert schreef:
Wat mij betreft gooit het beheer iedereen die niet normaal kan doen er finaal af. Dus ook wanneer er sprake is van kampen.

Kleuters.

Wat is de definitie van 'normaal' ??

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:54

Ja, dat is een goede. Haha!

Dat is natuurlijk voor iedereen weer verschillend. Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:56

En het gemiddelde van 'iedereen' is de grootste gemene deler wat op dat moment als acceptabel en 'normaal' wordt ervaren.
En kan dus met de jaren gaan verschillen Haha!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:31

Een van de moeilijkheden is daarmee dat iedereen zijn eigen gedrag normaal vindt (als norm voor zichzelf beschouwt, maar niet noodzakelijkerwijs ook voor een ander). Als je dan wordt aangesproken op dat gedrag voelt dat als heel onrechtvaardig. Op zo'n groot forum als Bokt moet je een maatstaf zien te vinden en zien te bereiken dat iedereen dezelfde maatstaven hanteert, maar er is altijd discussie of die maatstaf dan wel juist geïnterpreteerd wordt of juist gesteld is.

Op een klein forumpje (met meestal een veel eenduidiger onderwerp dan 'paardensport' in al z'n facetten) is dat een stuk makkelijker, maar dit is echt een gigantisch groot forum, waardoor de groep moderators ook zo groot is en er zoveel verschillende meningen ontstaan over hoe zaken aangepakt moeten worden. Net zoals de meningen op het forum zelf heel erg uiteen lopen. De één vindt de ideeën van de ander echt krankjorem, maar beide partijden zijn er van overtuígd dat hun visie de juiste is.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:35

runningkawa schreef:
Maar dat is net zo als aanvinken van een tem dat je antwoord wilt...dat komt er ook nooit..ja algemeen we zijn er mee bezig...
Zelfs als je dan specifiek vraagt om antwoord, krijg je dat niet...
Dus dat vinkje kan wel weg blijven...

Zels dat krijg ik nog niet Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:56

alleen de maatstaven verschillen hier nogal...
Als ze gelijk waren...dan klopte het pas

Ik ben het niet altijd eens geweest met het onderschrift van een bepaalde bokker...die het toen jaren terug ook al aankaarte en ook sindsdien niets is veranderd
'All animals are equal, but some animals are more equal than others.'

maar ik zie met de dag meer in dat ze ontzettend gelijk had..en met de dag meer en meer gelijk krijgt, omdat de maatstaven steeds verder uit elkaar gaan liggen en gelijkheid en respect steeds minder van toepassing is.

Alleen moeten nu wat mensen zich dat gaan realiseren, inzien..ipv schoppen tegen gebruikers die er wat van durven zeggen...ik weet wel, het is voor sommige wat te confronterend dat er al jaren op een rij topics over geopend worden over keer op keer dezelfde onderwerpen. En er nog niets is veranderd..dat is vervelend om te lezen...maar er dan iets aan doen?
Het is fijner om te lezen dat mensen met jullie mee lüllen en die dan de hemel in te prijzen, ook al zijn dat mensen die de sfeer omzeep helpen omdat ze elders op bokt stoken.
Maar dat inzien is te veel gevraagt...moet je inzichten voor hebben...

-Gebrek aan communicatie komt al jaren voorbij op fz
-De trage gang van zaken...zowel als antwoorden, behandelen, zaken door voeren (denk bijv ook aan ea)
-Dat er geen gelijkheid is betreft wie wat kan zeggen, en per onderwerp verschillend en daardoor de sancties daarop verschillend zijn en dat komt door;
- Dat er mods (en mids) zijn die gewoon onfatsoenlijk en niet onpartijdig zijn, maar hun oordeel al klaar hebben voordat ze iets ingelezen hebben. En deze mods er niet uitgeknikkerd worden zoals in een gewoon bedrijf wel zou gebeuren.

Pas als er aan die dingen gewerkt gaat worden zal bokt positief veranderen
Maar mijn geloof is weg...deze punten spelen al járen en er is nooit iets positiefs veranderd...de sfeer is alleen maar slechter geworden...
En dat kun je zien aan de steeds opnieuw opduikende berichten op fz...steeds over dezelfde problemen. maar regelmatig geplaatst door andere gebruikers.
Maar er daagt niets in het team...ze modderen zo maar door...want ja op fz zitten alleen maar relschoppers... daar doe je niks mee als achter de schermen over roddelen. Een enkeling die er wel wat mee wil kan niets...die staat te alleen op MP.

Jongens het beste...ik ga me wat bezig houden op de rest van bokt, bij mensen en topics die wel leuk zijn...en jullie zoeken het maar uit op je fz rommeltje en de illusie dat jullie op de juiste weg zijn om de sfeer op te krikken...
Jullie zien me hier niet graag op fz...laat ik jullie dan de zin maar geven...aju paraplu...
Want als er iets onnutigs is, is proberen mee te denken voor een fijner bokt... helaas... dat wordt gezien als trappen en negatief... wat voor mij dan genoeg zegt over de personen die zo denken...dat zegt meer over hen dan over wat en wie ook.

Doei, doei

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 11:20

******* gaat weer even nadenken********

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:28

Kawa, ik deel je frustratie.

Veel mensen durven er niks van te zeggen.
Ik denk dat jij , net als ik, na zo'n post in de PMbox, altijd veel mensen krijgt die zeggen, goh ik ben het helemaal met je eens!
Dat zijn mensen die er niks van durven zeggen omdat ze bang zijn voor een OW .
Maar ze zijn er wel degelijk.
Misschien ff oproepen dat ook zij hier komen om hun stem te laten horen?

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:39

Hmmm, ik reageer maar uiterst zelden in topics. Niet omdat ik bang ben voor een OW of andere sanctiemaatregel maar uit een andere overweging. Ik denk namelijk dat heel veel gedrag door degenen zelf in stand wordt gehouden.
Ik zie de reltopics en ik zie soms buitengewoon negatief commentaar voorbij komen. Wat mij dan verbaast is dat degene die 'aangevallen wordt' reageert en blijft reageren. Met andere woorden: negatief commentaar wordt beloond met heel veel aandacht. Tja en dan val je van kwaad tot erger.
Als mijn ezels zich misdragen, val ik terug op het adagio "Gedrag wat niets oplevert, sterft vanzelf uit" en, echt, het helpt Haha!