Waarom geen HAW forum, gewoon om te laten zien hoe het gaat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waarom geen HAW forum, gewoon om te laten zien hoe het gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:48

RK, dat herken ik wel en soms vraag ik me af waarom mensen die van zichzelf weten dat ze niet kunnen rijden, toch denken iets correct te kunnen zien? Er blijft toch altijd nog de mogelijkheid dat het verkeerd gezien wordt, lijkt mij?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:49

Dan lees je daar toch gewoon over heen? Boeiend. Ik blijf het raar vinden dat iemand een topic opent om zijn/haar paard te showen maar vervolgens mag/kan je er niks van zeggen. Open dan geen topic óf ga gewoon niet op het commentaar in.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:51

Nogmaals, er komt een nieuwe opzet van HAW, en dan zijn ook deze problemen opgelost. Lachen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:52

Dat is super Neonlight, al vind ik het wel jammer dat dat nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:54

Soms is over 3 pagina's dat de persoon geen cap op heeft moeilijk heen te lezen Lachen (ff als voorbeeld)

Zouden de problemen daarmee opgelost zijn?
Dan plaats je wat op het HAW gedeelte waar commentaar gegeven mag worden, maar wat heb je dan aan de tip ga meer op je kont zitten bij een paard dat voor de 5e keer een ruiter draagt?

En de pennys die hem in de krul trekken zetten hem vlug op het gedeelte zonder commentaar..omdat ze eigenlijk wel weten dat ze te grof zijn met de handen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:57

Als je niet zit te wachten op commentaar, dan reageer je daar toch gewoon niet op? En niemand verplicht je om iets met het commentaar te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:58

commentaar is wel fijn, vind ik dan Ja
Maar niet 3 pagina's commentaar waar je niks van op kunt steken omdat de mensen zelf zover niet zijn en zelfs na uitleg het nog niet eens snappen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:58

Die cap is wel een goeie, wat heeft de argeloze voorbijbokker er nou mee te maken of ik wel of geen cap op zet??

RK, je ziet nog wel eens dat de minder ervaren ruiters dingen mooi en goed vinden waar ze later misschien een keertje overheen groeien. Het zou alleen wel helpen als ze daar zelf ook even bij stil stonden Knipoog.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:00

runningkawa schreef:
commentaar is wel fijn, vind ik dan Ja
Maar niet 3 pagina's commentaar waar je niks van op kunt steken omdat de mensen zelf zover niet zijn en zelfs na uitleg het nog niet eens snappen Lachen

En dat kan bij de nieuwe opzet niet meer. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:01

Idd lovely.

Vorig jaar heb ik foto's geplaats van Zanda waar diegene die hem zadelmak maakte erop zat.
Een meid die dat dus als fulltime werk doet.
Geen cap, maar dat moet ze zelf weten vind ik.
Echt 3 pagina's gezever daarover...en nog wat ander geneuzel van mensen die eens een shet zadelmak hebben gemaakt.
Deze meid zat niet op bokt, weet met haar eigen stal echt wel wat ze doet...maar 3 pagina's over wat er verkeerd is...
Wat heb je daar aan?

Zelf heb ik in het verleden ook wat ervaring opgedaan, was ze echt zo slecht, dan was ze na 1 keer het erf echt niet meer opgekomen Lachen

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:08

Lovely schreef:
RK, dat herken ik wel en soms vraag ik me af waarom mensen die van zichzelf weten dat ze niet kunnen rijden, toch denken iets correct te kunnen zien? Er blijft toch altijd nog de mogelijkheid dat het verkeerd gezien wordt, lijkt mij?

Omdat ze dat zien en er daarna een reactie komt van iemand met een hoog rij-niveau die precies hetzelfde zegt?
Omdat dat dan meerder keren gebeurt?

Maar goed, volgens jou kan dat blijkbaar niet, dus ik zal het wel helemaal fout hebben. Maar ja, manegeruiter, he, dus dat was te verwachten. Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:09

lees jij altijd zo zwart-wit? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:18

Nou, inderdaad, volgens mij heb ik het woord 'manegeruiter' niet in mijn toetsenbord gehad Lachen. Juist daarom zeg ik 'mensen die weten dat ze niet kunnen rijden'.
Nuance, nuance Lachen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:19

RK, ik snap dat dat vervelend is, maar wat verwacht je dan? Nogmaals, lekker belangrijk denk ik dan. Ik lees daar over heen en doe wat met het commentaar waar ik echt wat mee kan.

Het lijkt mij eerlijk gezegd ook niet bevorderlijk en wenselijk om allerlei regels te verbinden aan HAW zodat het voor niemand meer leuk is en men door alle regels maar niets meer post/opent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:20

Nou, als HAW niet meer leuk zou worden doordat overbodig en niet-onderbouwd commentaar niet meer is toegestaan... dan heeft het merendeel van de HAW-bokkers een eigenaardige opvatting van leuk en plezierig Lachen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:24

Nee, ik bedoel vanwege alle regels voordat je een HAW kan starten. Iedereen moet hier leren en soms zul je commentaar krijgen van mensen waar je niets aan hebt, wat niet relevant is of wat simpelweg de plank compleet mis slaat, nou én vraag ik me dan weer af. Dan neem je alleen iets aan van de mensen van wie jij denkt dat ze weten waar ze het over hebben en de rest laat je links liggen. Niemand vraagt je toch in te gaan op het ‘gezever’commentaar?
Laatst bijgewerkt door Sees op 15-04-08 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:25

idd lovely

Over 3 pagina's cap gezever lezen van een persoon die niet op bokt zit valt niet mee.
Er iets mee doen ging overigens ook niet, ze zit niet op bokt Lachen

Net als iets doen met opmerkingen je moet rechter zit op een net zadelmakke... daar doe je idd niks mee, want dat wil ik niet.
Maar wat heb je aan tig van die reacties? Van mensen die geen ervaring daarin hebben en daarom maar wat miepen in de wilde weg....

En als je op topics ziet waar slecht gereden word en daar goed en fijn commentaar gegeven wordt wat nuttig is, is het vaak door die penny''s ook niet goed, want dat is te confronterend en niet in het straatje.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:27

Nee, soms ook zwart-blauw Tong uitsteken

Ok, ik ging een beetje over de emmer van de opmerking

Citaat:
toch denken iets correct te kunnen zien

Ik vind dat namelijk zeer denigrerend overkomen.

Kijk, ik kan inderdaad niet rijden en ik ben me er zeer van bewust dat ik heel veel dingen niet weet. Maar ik val wel onder de groep mensen die:
-praat met en luistert naar mensen die er wel verstand van hebben en daar van leert,
- clinics, demo's en evenementen bezoekt en daar kennis probeert op te doen,
- veel leest, want ondanks dat mensen beweren dat je over paarden niet kan leren uit boekjes, doe je er wel een hoop basiskennis op, wat je later dan weer kan herkennen als je het in de praktijk ziet,
- op alle mogelijke manieren probeert meer te leren,
- en regelmatig wel degelijk dingen ziet die daarna bevestigd worden door mensen die het juiste niveau hebben.

En daar ging het me om, er zijn manegeruiters die actief meer proberen te leren en daardoor per ongeluk ook wel eens iets weten, ondanks dat ze het zelf niet kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:30

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:31

@nezzie
Wat ik eerder als voorbeeld gaf, zie jij bijv dat de binnenhand te streng is, als dat zo is, heb ik daar totaal geen moeite mee als je dat zegt. Ook al heb je nog nooit op een paard gezeten.
Want dan is dat gewoon zo.

Maar zeg je dingen die nog kant nog wal raken omdat het niet op het idelale plaatje lijkt... vind ik al vervelender, maar kan ik toch nog goed tegen Lachen

maar als je dan hebt uitgeled zoals met dat wat voorover zitten omdat je de rug wilt ontlasten en er worden dan nog tig berichten over door gemelkt door mensen die daar geen ervaring mee hebben... dan wordt ik toch minder vriendelijker Lachen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:03

Snap ik RK maar meer dan dat commentaar links laten liggen, kun je niet doen, toch? Is niet goed voor je bloeddruk Vork Haha! .

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:08

1 van de redenen dat ik geen fotos plaats, meestal als ik fotos heb dan zijn het van jonge paard die nog niet lang in training zijn. En zonder goede fotograaf kom ik ook niet ver met goede fotos,
Ik wacht vrolijk af op het juiste topic zodat er ook eens meer complimenten komen, aan een jong paard is veel werk aan, en er zijn vaak tips/commentaar wat soms wel een aantal paginas doorgaan..

we wachten af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:09

Het is niet zo erg dat mijn bloeddruk er van stijgt hoor Haha!
Maar wat heb je aan 3 pagina's van dat geleuter?
Ik vraag me dan echt of of die mensen dan een uitleg niet lezen, of echt werkelijk denken dat ze het dan beter weten dan het meisje dat Zanda zadelmak maat als baan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:09

Ik plaats ze gewoon hoor Ja

Ben veel te trots op mijn mannetje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:32

Sees schreef:
Snap ik RK maar meer dan dat commentaar links laten liggen, kun je niet doen, toch? Is niet goed voor je bloeddruk Vork Haha! .

Volgens mij is het leuker, netter en prettiger als de anderen hun commentaar gewoon voor zich houden Lachen.