"Rijtechnisch commentaar" op HAW

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: "Rijtechnisch commentaar" op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:30

Katja schreef:
Dat is wel een hele oude koe om uit de sloot te vissen.
Je kunt in die tussentijd ook andere topics vinden die niet van een mod zijn en waar ook dingen blijven staan.

Met gemak:

[HAW] Zorro@wedstrijd 13-01-2008

1e pagina: Mod die niets anders doet dan feliciteren.

Hoeveel wil je er nog?
Het gaat er niet om hoe oud een voorbeeld is, met dat andere voorbeeld wist ik zeker dat ik niemand zou kwetsen en dat vind ik ook belangrijk.
Waar het mij om gaat is dat hier duidelijk zichtbaar is dat een regel niet werkt en wat mij betreft zou dan het verstandigste zijn om eens te kijken of die regel niet overbodig is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:39

Ik zie die reactie toch niet enkel als felicitatie. 'Dat gaat lekker' staat er ook bij en ik persoonlijk interpreteer dat als 'Het ziet er gewoon helemaal goed uit!' en op die manier is dat wel rijtechnische commentaar. Commentaar kan imo ook gewoon bevestigend en positief zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:44

Tieneke schreef:
Ik zie die reactie toch niet enkel als felicitatie. 'Dat gaat lekker' staat er ook bij en ik persoonlijk interpreteer dat als 'Het ziet er gewoon helemaal goed uit!' en op die manier is dat wel rijtechnische commentaar. Commentaar kan imo ook gewoon bevestigend en positief zijn.

Ok.... dit is te ingewikkeld voor me.
Gaat lekker is rijtechnisch commentaar?

Ik ben hier echt te blond voor en zie nu een topic voor me met 12 bladzijden: gaat lekker Clown

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 23:47

Tieneke, het is me inmiddels helemaal duidelijk dat je dit topic gebruikt als sollicitatie om mod te worden of in ieder geval hier laat merken dat je dt graag wilt. Ja

Als ik iemand feliciteer met een nieuwe aanwinst en hoop dat ze er veel plezier aan zal beleven, bedoel ik daarmee te zeggen dat het er goed uitziet en dat is óók bevestigend en rijtechnisch positief. Ja ( Rolleyes )

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:49

Excuseer? Ik ben er pas mee gestopt...

ThePast03, het gaat gewoon om interpretatie, ik interpreteer dat wel als commentaar, jij niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 23:51

Tieneke schreef:
Excuseer? Ik ben er pas mee gestopt...

Stop er dan ook echt mee....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:52

Dus ik mag mijn mening al niet meer geven? Tof is dat Verward Mag ik zelf nog wel even bepalen waar ik op reageer? Ik doe niets dat tegen de regels is en misschien passen mijn reacties niet in jouw straatje, maar dat wilt niet zeggen dat ik ze niet mag neerzetten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 23:54

Ja hoor van mij mag je. Ja
Jouw reacties jeuken mij niet hoor.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:55

Waarom zeg je dan zoiets?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 23:56

Waarom stort jij je zo op dit topic??

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:58

Omdat ik wil reageren op dingen die hier gezegd worden? Ik dacht dat FZ en ook de topics voor alle gebruikers waren? En als ik mijn persoonlijke mening wil geven of wil reageren op dingen die er gezegd worden, mag ik dat toch gewoon? Ik spreek toch niet in naam van het team?

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:00

[quote="ThisIsMe"]

Rijtechnisch commentaar wil ik van mijn instructrice en, no offense, niet van mensen die dat vanachter de computer intikken, waarvan ik niet weet hoe (on)kundig ze zijn. Bovendien verzandt dat vaak in zo'n tig keer de herhaling van hetzelfde commentaar, daar heb je ook niets aan.

goed gezegd! groetjes deess

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:01

Tieneke schreef:
Omdat ik wil reageren op dingen die hier gezegd worden? Ik dacht dat FZ en ook de topics voor alle gebruikers waren? En als ik mijn persoonlijke mening wil geven of wil reageren op dingen die er gezegd worden, mag ik dat toch gewoon? Ik spreek toch niet in naam van het team?

Dat komt me bekend voor!

(ik heb ook even een berichtje geplaatst in het topic, met zeer deskundig rijtechnisch commentaar) Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 00:07

Tieneke schreef:

Nee, dat kan ook niet, want daar maakje geen deel meer van uit...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:26

ThePast03 schreef:
Hoeveel wil je er nog?
Je hoeft geen voorbeelden aan te dragen want ik geloof best dat ze er zijn. Lijkt me nogal zonde van de tijd om die allemaal te gaan opzoeken. Neemt niet weg dat er geen sprake is van opzet maar meer van berichten die ertussendoor glippen.

Maar om nog maar eens in herhaling te vallen.
Er wordt over nagedacht en naar gekeken lijkt me erg prettig als daarin meegedacht wordt naar een geschikte oplossing en niet alleen naar wat nu niet goed is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:30

Katja schreef:
[*olduser*] schreef:
Hoeveel wil je er nog?
Je hoeft geen voorbeelden aan te dragen want ik geloof best dat ze er zijn. Lijkt me nogal zonde van de tijd om die allemaal te gaan opzoeken. Neemt niet weg dat er geen sprake is van opzet maar meer van berichten die ertussendoor glippen.

Maar om nog maar eens in herhaling te vallen.
Er wordt over nagedacht en naar gekeken lijkt me erg prettig als daarin meegedacht wordt naar een geschikte oplossing en niet alleen naar wat nu niet goed is.

Ik heb nu al 3x aangedragen wat ik persoonlijk een goede oplossing zou vinden dus ik denk niet dat ik alleen op zoek ben naar wat niet goed is. Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:32

Ik had het ook niet tegen jou. Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:36

Ik heb een duidelijk (vind ik tenminste) verhaal geschreven, over waarom ik het onnozel vind als je verplicht wordt om rijtechnisch commentaar te geven op HAW, maar blijkbaar wordt dat niet eens gelézen... Misselijk

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:36

Katja schreef:

Erhm mijn quote staat boven je berichtje dus ik dacht dat je het tegen mijn had. Knipoog

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:40

Katja schreef:

Tegen wie dan wel? Volgens mij heb ik ook al aangegeven dat wat mij betreft de sturing op 'niet-rijtechnisch' commentaar wel achterwege gelaten kan worden. Laat mensen maar gewoon lekker het commentaar geven wat ze willen geven, zonder de verplichting dat er iets rijtechnisch in opgenomen moet zijn.
Citaat:
Naar mijn idee sla je dan de plank een beetje mis met zo'n subforum, zoals ik het opvat zou HAW moeten zijn voor 'aan het werk foto's' van je paard en ITP voor alle andere leuke plaatjes van je paard. Waarom zou je vooraf al willen gaan sturen op het te geven commentaar?
Bokt is er toch voor ontspanning, leuk als iemand er ook nog wat van opsteekt, maar het plezier staat toch voorop? Als mensen zich storen aan het teveel uitdelen van complimentjes of wat dan ook scrollen ze wel door naar het volgende topic, en dan staat zo'n topic in no time op pagina 5, prima toch?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:43

Het was gewoon een algemene opmerking die blijkbaar heel veel zwaarder opgevat wordt dan hij bedoeld is.

ThePast03: Toen ik jouw bericht las zag ik ook dat ik het een beetje ongelukkig neergezet had.

Sjaantje: waarop baseer je dat je bericht niet gelezen wordt? Ik heb ook nog op je bericht gereageerd.
Vriendelijke smiley gebruik je trouwens. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 01:19

sjaantje schreef:
Ik heb een duidelijk (vind ik tenminste) verhaal geschreven, over waarom ik het onnozel vind als je verplicht wordt om rijtechnisch commentaar te geven op HAW, maar blijkbaar wordt dat niet eens gelézen... Misselijk

Daarmee is het dus wel gelijk duidelijk waarom HAW steeds volgeklad wordt met onbenullig commentaar: dat moet van de mods Lachen. Zonde hoor, echt zonde. Want stel nou dat je helemaal geen commentaar wilt leveren omdat je je er niet tegenaan wilt bemoeien, dan mag je dus eigenlijk helemaal niets posten, ookal vind je iets of iemand nog zo leuk en goed bezig??
Het wordt nog een hele toer om dan je post positief te houden Verward.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 01:22

Lovely schreef:
Daarmee is het dus wel gelijk duidelijk waarom HAW steeds volgeklad wordt met onbenullig commentaar: dat moet van de mods Lachen. Zonde hoor, echt zonde. Want stel nou dat je helemaal geen commentaar wilt leveren omdat je je er niet tegenaan wilt bemoeien, dan mag je dus eigenlijk helemaal niets posten, ookal vind je iets of iemand nog zo leuk en goed bezig??
Het wordt nog een hele toer om dan je post positief te houden Verward.

Dat was mij ook al opgevallen: Tegenwoordig zie je steeds meer posten zoals: Leuk paard, schitterend dekje en wat een mooie beenbeschermers.... maar (en dan volgt rijtechnisch commentaar, duidelijk zichtbaar zo positief mogelijk gebracht waardoor bijna niemand het meer kan volgen)

En dat is inderdaad zonde, je kunt ook teveel regels willen stellen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 01:26

Op dit moment is de situatie dat er bewust voor gekozen is om twee verschillende subfora te hebben. Eentje om je paard of pony te showen, ITP en eentje om werkfoto's te plaatsen waar inhoudelijk commentaar op gegeven kan worden, HAW.

Op het moment dat een TS er voor kiest om een topic op HAW te openen, dan mag je verwachten dat hij of zij als doel heeft om om commentaar te vragen, niet om complimentjes voor een leuk paard in ontvangst te nemen. Was dat wel het doel, dan had TS gewoon een topic op ITP kunnen openen.

Maar zoals al een paar keer is aangehaald, we zijn er ons zeer zeker van bewust dat de huidige situatie niet ideaal is. Achter de schermen zijn we al een tijdje druk bezig om vanuit onze kant te inventariseren waar mods tegenaan lopen, wat we graag anders willen zien vanuit onze kant. Daarnaast zijn we op dit moment bezig om een aantal dingen voor te bereiden zodat we jullie mening en ideeën kunnen vragen.

Wat daar de uitkomst van zal worden kunnen we op dit moment niet zeggen. Maar het is prettig om in dit topic bruikbare feedback te krijgen, al is het wel de bedoeling dat we discussie breder gaan trekken om straks in één keer een zo goed mogelijke aanpassingen te maken die er als het goed is voor gaan zorgen dat ITP/HAW voor de gebruikers leuker gaat worden.

Wat het temmen op reacties van een mod betreft, zeker in die situatie is het denk ik heel belangrijk om te temmen. Wij zijn ook maar gewone mensen, maken fouten, stappen wel eens met het verkeerde been uit bed of drukken ons ongelukkig uit. Op het moment dat er op getemd wordt, dan kunnen wij als team er wat mee en kan de desbetreffende mod er wat mee doen. Op het moment dat er alleen ergens tussen gebruikers onderling ergens op een plekje op Bokt over geklaagd wordt, dan kunnen wij er niks mee en ik zie dat zelf als een gemiste kans. Van een fout kan ik leren, maar dan moet ik wel weten dat ik iets fout heb gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 01:28

ThePast03, in een ander topic heb ik laatst nog laten vallen dat ik me afvroeg waar mensen zich af en toe mee wensen te bemoeien... maar ik was even vergeten dat dat dus kennelijk gewenst is.