Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Het 3234 ste topic van "de beste stuurlui staan aan wal" bokkers.
Apple schreef:Jiehaaa, door rood rijden is een feit. Hoe een paard wordt gehouden is nog altijd afhankelijk van eigen referentiekader/inzichten. Wat vroeger acceptabel was is dat nu bijvoorbeeld niet.
Citaat:Dieren zijn vrij om een natuurlijk soorteigen gedragspatroon te kunnen hebben
slimmerik schreef:Het 3234 ste topic van "de beste stuurlui staan aan wal" bokkers.
ikenindi schreef:nu gaan we weer naar dat ene topic...laten we het algemeen houden?
runningkawa schreef:Als er een topic gaat over iemand die zijn kind in een poepluier laat zitten en 1x om de 2 dagen uit het bed haalt...mag je die persoon dan een kindermishandelaar noemen?
Ik denk dat er nog wel meer gezegt gaat worden dan dat....
Maar omdat het om een paard gaat mag het niet..laat maar staan dat dier...
botje schreef:Ik ben het anders helemaal eens met de moderator-opmerking in dat topic.
De TS gaf aan dat ze naar veranderingen aan het zoeken was. Ze gaf ook aan dat ze best wilde luisteren naar de tips, en dat ze wist dat het niet goed was wat ze deed. Er zijn zat bokkers die slechtere wil hebben getoont. Toch vonden een aantal het nodig om haar te gaan vergelijken met een dierenmishandelaar. Dan begrijp ik best dat ze weinig zin heeft om te reageren in dat topic. Waarom? Dat zou, in a way, lijken alsof ze zou toegeven: 'Ja, indd, ik ben een dierenmishandelaar'. En wie wil dat nou? Ze weet dat ze fout zit, maar niemand wil een dierenmishandelaar worden genoemd.
De moderator-opmerking ging ook over het de flauwe opmerkingen van: 'Hee, ze is wel online geweest, maar ze heeft niet gereageerd. Ohooooh! Waaaarom is ze nu dan niet bij dat paard? Dat paard dat mishandeld wordt?'
Dit had weinig toe te voegen aan het topic, en ik snap best dat dit door de TS als vernederend ervaren kan worden. Vandaar de moderator opmerking, denk ik.
Cayenne schreef:Nee, dat mag ook nietNiet op Bokt in ieder geval, en anders wordt het een scheld en smijt topic waarmee je ook niets bereikt.
Je kunt wel zeggen "Ik vind dat jij je kind slecht behandeld want... <insertmening> maar dat is mijn mening".
Citaat:Je kunt je paard ook niet van een soortgenoot onthouden, dat is dierenmishandeling! Een paard heeft een ander paard nodig, waar hij in zijn eigen taal mee kan communiceren.
Citaat:Een paard solitair houden is dierenkwelling.
Een paard zijn beweging ontzeggen is dierenkwelling
Citaat:Ik vind het zelfs een beetje tegen de kant van dierenmishandeling aan gaan
Citaat:Ik vind dat het paard van TS gewoon geestelijk wordt mishandeld
Citaat:Er zijn niet veel paarden die het slechter hebben dan die van de TS of je neigt in die gevallen naar dierenmishandeling
Citaat:dat neigt het er niet eens naar, dan is het dat...
Overigens vind ik het paard van TS ook onder een vrom van mishandeling vallen...namelijke geestelijke mishandeling...
Citaat:Ik vind dit dierenmishandeling, ook die anderen die hun paarden op deze manier houden...
ikenindi schreef:botje schreef:Ik ben het anders helemaal eens met de moderator-opmerking in dat topic.
De TS gaf aan dat ze naar veranderingen aan het zoeken was. Ze gaf ook aan dat ze best wilde luisteren naar de tips, en dat ze wist dat het niet goed was wat ze deed. Er zijn zat bokkers die slechtere wil hebben getoont. Toch vonden een aantal het nodig om haar te gaan vergelijken met een dierenmishandelaar. Dan begrijp ik best dat ze weinig zin heeft om te reageren in dat topic. Waarom? Dat zou, in a way, lijken alsof ze zou toegeven: 'Ja, indd, ik ben een dierenmishandelaar'. En wie wil dat nou? Ze weet dat ze fout zit, maar niemand wil een dierenmishandelaar worden genoemd.
De moderator-opmerking ging ook over het de flauwe opmerkingen van: 'Hee, ze is wel online geweest, maar ze heeft niet gereageerd. Ohooooh! Waaaarom is ze nu dan niet bij dat paard? Dat paard dat mishandeld wordt?'
Dit had weinig toe te voegen aan het topic, en ik snap best dat dit door de TS als vernederend ervaren kan worden. Vandaar de moderator opmerking, denk ik.
lees nou eens!!! het gaat hier om het algemene beleid, dit topic was een voorbeeld. het heeft geen nut hier verder te gaan discussieren daar!
runningkawa schreef:Ik vind het jammer dat je nu zo flauw doet ikenindi, zelfs een mod haalt voorbeelden uit dat topic aan
Ja het gaat nu over 1 topic als voorbeeld.
Voorbeelden aandragen geeft gewoon duidelijkheid en in het begin post is ook duidelijk aangegeven dat dat de reden was van dit topic openen.
dat je deze voorbeelden ook tegen komt in andere topics is dan nogal logisch
Maar zo zo ontzettend veel duidelijker in wat men nu bedoeld
ikenindi schreef:moet je eens op haw kijken hoe dingen daar worden gezegd. in de regels staat dat opbouwende kritiek mag. maar vaak wordt het echt afslachtende kritiek...
botje schreef:ikenindi schreef:lees nou eens!!! het gaat hier om het algemene beleid, dit topic was een voorbeeld. het heeft geen nut hier verder te gaan discussieren daar!
Sjongejongejonge, nou sorry hoor.
Het ging toch ook gedeeltelijk ofdat de opmerkingen en OW's terecht werden gegeven? Ik geef alleen maar aan dat ik dit wel terecht vond. In dit geval, en ook in andere gevallen, andere topics, vind ik het terecht dat er maatregelen getroffen worden als mensen ergens voor uitgemaakt worden, in verlegenheid gebracht worden, of aangevallen worden.
Net zoals ik me nu een beetje aangevallen voel. De boodschap was ook duidelijk geweest zonder je dikgedrukte gebiedende wijs en hoeveelheid uitroeptekens. Ik kan wel lezen, het is niet nodig meteen zo uit te vallen.