Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:51

Nagini, als het wel op dezelfde pagina gebeurd dan is dat inderdaad wat vreemdig.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:51

Het 3234 ste topic van "de beste stuurlui staan aan wal" bokkers. Haha!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:52

slimmerik schreef:

en de 3234e reactie waar je niets aan hebt.

@ Apple, dat is inderdaad wat vreemdig Pling

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 13:53

Apple schreef:
Jiehaaa, door rood rijden is een feit. Hoe een paard wordt gehouden is nog altijd afhankelijk van eigen referentiekader/inzichten. Wat vroeger acceptabel was is dat nu bijvoorbeeld niet.

Deels mee eens.
Wat vroeger acceptabel was, is het nu niet meer: EENS
Hoe een paard wordt gehouden is nog altijd afhankelijk van eigen referentiekader/inzichten: EENS, maar WEL binnen de welzijnsnormen.
Normen zijn niet voor iedereen gelijk, maar er zijn wel minimale zaken waar aan voldaan moet worden. Ik verwijs voor het gemak even naar de onderzoeken van Machteld van Dierendonck en als quote uit de Nota Dierenwelzijn van LNV over 1 van de aspecten van welzijn:
Citaat:
Dieren zijn vrij om een natuurlijk soorteigen gedragspatroon te kunnen hebben

Dat dat bij TS niet zo was: FEIT

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:55

nu gaan we weer naar dat ene topic...laten we het algemeen houden?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:58

Jiehaaa, dat geeft je dus alleen de mogelijkheid om te verwijzen naar die nota in dat topic. Iemand uitmaken voor dierenmishandelaar is dan nog steeds een brug te ver.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:58

Eigenlijk verplaats je nu gewoon het probleem.
De bokkers zelf weten in sommige gevallen niet normaal te reageren. Waarom dan het probleem bij het boktbeleid zoeken? Verward
Niet dat ik het nou zo waterdicht vind (niets is nou eenmaal waterdicht en dat zou het imo ook niet moeten zijn), maar waarom zouden OWs nodig zijn als iedere bokker zich wist te gedragen?

Er begint 1 bokker met een reactie die niet helemaal door de beugel kan, en gelijk springen er 5 achteraan enz enz, en dan loop je tegen dit soort situaties aan.
Dan kun je het beleid wel de schuld geven, maar zoek dat dan eens bij degene die de sfeer steeds verpesten Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 13:59

slimmerik schreef:

Voor mij de eerste, ik ben dus nog vers. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:00

Als er een topic gaat over iemand die zijn kind in een poepluier laat zitten en 1x om de 2 dagen uit het bed haalt...mag je die persoon dan een kindermishandelaar noemen?

Ik denk dat er nog wel meer gezegt gaat worden dan dat....
Maar omdat het om een paard gaat mag het niet..laat maar staan dat dier...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 14:01

ikenindi schreef:
nu gaan we weer naar dat ene topic...laten we het algemeen houden?

Was ook de bedoeling, maar er worden steeds zaken uit dat topic als voorbeeld aangehaald door anderen en dan wil ik daar toch ook wel op reageren, aard van het beestje.

Maar ik zal het niet meer doen, heus! Nagelbijten / Gniffelen

En nu ga ik douchen!!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:02

runningkawa schreef:
Als er een topic gaat over iemand die zijn kind in een poepluier laat zitten en 1x om de 2 dagen uit het bed haalt...mag je die persoon dan een kindermishandelaar noemen?

Ik denk dat er nog wel meer gezegt gaat worden dan dat....
Maar omdat het om een paard gaat mag het niet..laat maar staan dat dier...

Nee, dat mag ook niet Clown Niet op Bokt in ieder geval, en anders wordt het een scheld en smijt topic waarmee je ook niets bereikt.
Je kunt wel zeggen "Ik vind dat jij je kind slecht behandeld want... <insertmening> maar dat is mijn mening".
Geef dan advies, ga er voor mijn part heen om het met je eigen ogen te zien of bel de instanties.
Maar om dat zo hard te roepen doet ook niets. Wat valt daar dan mee te bereiken?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-01-08 14:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:03

Kawa, 'laat maar staan dat dier' heb ik niet gezien in dat topic.

Wel: 'een paard moet elke dag kunnen bewegen' en 'een paard heeft andere paarden nodig'

versus het dierenmishandelaar gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:04

Nou de meeste reacties in dat topic waren ook in de aard van, ik vind dat jij je dier tekort doet, of ik vind dat jij je dier geestelijk mishandeld...maar toch mocht het niet Lachen

Nee laat maar staan dat dier stond er niet...maar dat is wat er gebeurd als je hem niet uit stal laat Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:15

en als we het nu eens over een topic gaan hebben als laatst. daarin voelde ik mij persoonlijk erg gekwetst.

ik krijg vaak te horen: als gehandicapte is het niet verantwoord paard te rijden (waarom zijn er dan gehandicaptenmaneges)

dat zou ook moeten worden: als ik gehandicapt was zou ik geen paardrijden. jammer, maar als je gezond bent kun je je niet indenken hoe het leven er voor een gehandicapte uit ziet.

dan was er nog een heeel topic over mensen met uitkeringen. [LZP] Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"? moet je eens kijken hoeveel bokkers daar zaten met maar een hoop vooroordelen: mensen met uitkering zijn belastingtrekkers (o.i.d.)

moet worden: mijn ervaring is.... (helaas hebben die mensen geen ervaring en roepen maar wat dingen die gebasseerd zijn op vooroordelen)

dan heb je nog topics over mensen met laag inkomen en een paard. die mensen zouden geen paard mogen hebben want dat kunnen ze niet betalen.

dat zou moeten worden: mijn ervaring is... (maar ook hier kan niemand iets beweren die geen echte ervaring er mee heeft, en diegene die dat wel hebben zullen niet snel roepen dat het niet kan. daarnaast is het ook weer per persoon verschillend.)

al die mensen die zulk soort dingen hebben geroepen zouden dan i.m.o. ook een ow hebben moeten krijgen.

en dan moeten wij bokkers daar allemaal voor temmen? oke, prima. doe ik dat voortaan. maar niet gaan zeuren dat ik te vaak tem dan!
Laatst bijgewerkt door ikenindi op 06-01-08 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:17

Ik ben het anders helemaal eens met de moderator-opmerking in dat topic.
De TS gaf aan dat ze naar veranderingen aan het zoeken was. Ze gaf ook aan dat ze best wilde luisteren naar de tips, en dat ze wist dat het niet goed was wat ze deed. Er zijn zat bokkers die slechtere wil hebben getoont. Toch vonden een aantal het nodig om haar te gaan vergelijken met een dierenmishandelaar. Dan begrijp ik best dat ze weinig zin heeft om te reageren in dat topic. Waarom? Dat zou, in a way, lijken alsof ze zou toegeven: 'Ja, indd, ik ben een dierenmishandelaar'. En wie wil dat nou? Ze weet dat ze fout zit, maar niemand wil een dierenmishandelaar worden genoemd.

De moderator-opmerking ging ook over het de flauwe opmerkingen van: 'Hee, ze is wel online geweest, maar ze heeft niet gereageerd. Ohooooh! Waaaarom is ze nu dan niet bij dat paard? Dat paard dat mishandeld wordt?'
Dit had weinig toe te voegen aan het topic, en ik snap best dat dit door de TS als vernederend ervaren kan worden. Vandaar de moderator opmerking, denk ik.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:18

botje schreef:
De TS gaf aan dat ze naar veranderingen aan het zoeken was. Ze gaf ook aan dat ze best wilde luisteren naar de tips, en dat ze wist dat het niet goed was wat ze deed. Er zijn zat bokkers die slechtere wil hebben getoont. Toch vonden een aantal het nodig om haar te gaan vergelijken met een dierenmishandelaar. Dan begrijp ik best dat ze weinig zin heeft om te reageren in dat topic. Waarom? Dat zou, in a way, lijken alsof ze zou toegeven: 'Ja, indd, ik ben een dierenmishandelaar'. En wie wil dat nou? Ze weet dat ze fout zit, maar niemand wil een dierenmishandelaar worden genoemd.

De moderator-opmerking ging ook over het de flauwe opmerkingen van: 'Hee, ze is wel online geweest, maar ze heeft niet gereageerd. Ohooooh! Waaaarom is ze nu dan niet bij dat paard? Dat paard dat mishandeld wordt?'
Dit had weinig toe te voegen aan het topic, en ik snap best dat dit door de TS als vernederend ervaren kan worden. Vandaar de moderator opmerking, denk ik.

lees nou eens!!! het gaat hier om het algemene beleid, dit topic was een voorbeeld. het heeft geen nut hier verder te gaan discussieren daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:18

Cayenne schreef:
Nee, dat mag ook niet Clown Niet op Bokt in ieder geval, en anders wordt het een scheld en smijt topic waarmee je ook niets bereikt.
Je kunt wel zeggen "Ik vind dat jij je kind slecht behandeld want... <insertmening> maar dat is mijn mening".

ff gekeken naar teksten met mishandeling
Citaat:
Je kunt je paard ook niet van een soortgenoot onthouden, dat is dierenmishandeling! Een paard heeft een ander paard nodig, waar hij in zijn eigen taal mee kan communiceren.

Geen aanval naar ts, gewoon algemeen.

Citaat:
Een paard solitair houden is dierenkwelling.
Een paard zijn beweging ontzeggen is dierenkwelling

Wederom algemeen uitgelegt wat een paard zijn behoeftes zijn

Citaat:
Ik vind het zelfs een beetje tegen de kant van dierenmishandeling aan gaan

Er staat niet dat het mishandeling is

Citaat:
Ik vind dat het paard van TS gewoon geestelijk wordt mishandeld

Ik vind en dan mag het volgens vorige uitleg

Citaat:
Er zijn niet veel paarden die het slechter hebben dan die van de TS of je neigt in die gevallen naar dierenmishandeling

Erger dan ts is mishandeling, dus niet van ts

Citaat:
dat neigt het er niet eens naar, dan is het dat...
Overigens vind ik het paard van TS ook onder een vrom van mishandeling vallen...namelijke geestelijke mishandeling...

Reactie op bovenstaande, dat als het erger is dan van ts dat het dan mishandeling is, dus niet ts.
En een ik vind reactie

Citaat:
Ik vind dit dierenmishandeling, ook die anderen die hun paarden op deze manier houden...

ik vind

En toen de modopmerking Lachen

Tussendoor staan allemaal tips over eerder opstaan een verzorger zoeken, voor de winter een andere stal enz enz

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:28

en weer op 1 topic toegespitst;) ik heb al een aantal berichten getemt waarop ook een ow zou kunnen worden uitgedeeld. ik ben benieuwd, want het zijn ook berichten van bemiddelaars die ik niet vind kunnen...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:29

Sommige topicstarters zouden een OW moeten krijgen voor het feit dat ze oliedomme topics openen. Pling

Ik heb in dat topic ook gereageerd met de mededeling dat TS in feite een dierenmishandelaar is, niet lichamelijk maar toch zeker wel geestelijk. Waarom mag je zoiets niet zeggen? Het is waar en ja, de waarheid is niet altijd even prettig. Moeten we daarom alle reacties maar poeslief brengen?
Belachelijk als je voor de waarheid een OW krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:31

Ik vind het jammer dat je nu zo flauw doet ikenindi, zelfs een mod haalt voorbeelden uit dat topic aan Lachen
Ja het gaat nu over 1 topic als voorbeeld.
Voorbeelden aandragen geeft gewoon duidelijkheid en in het begin post is ook duidelijk aangegeven dat dat de reden was van dit topic openen.

dat je deze voorbeelden ook tegen komt in andere topics is dan nogal logisch Lachen
Maar zo zo ontzettend veel duidelijker in wat men nu bedoeld Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-08 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:32

moet je eens op haw kijken hoe dingen daar worden gezegd. in de regels staat dat opbouwende kritiek mag. maar vaak wordt het echt afslachtende kritiek...

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:33

ikenindi schreef:
botje schreef:

lees nou eens!!! het gaat hier om het algemene beleid, dit topic was een voorbeeld. het heeft geen nut hier verder te gaan discussieren daar!

Sjongejongejonge, nou sorry hoor.
Het ging toch ook gedeeltelijk ofdat de opmerkingen en OW's terecht werden gegeven? Ik geef alleen maar aan dat ik dit wel terecht vond. In dit geval, en ook in andere gevallen, andere topics, vind ik het terecht dat er maatregelen getroffen worden als mensen ergens voor uitgemaakt worden, in verlegenheid gebracht worden, of aangevallen worden.
Net zoals ik me nu een beetje aangevallen voel. De boodschap was ook duidelijk geweest zonder je dikgedrukte gebiedende wijs en hoeveelheid uitroeptekens. Ik kan wel lezen, het is niet nodig meteen zo uit te vallen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:34

runningkawa schreef:
Ik vind het jammer dat je nu zo flauw doet ikenindi, zelfs een mod haalt voorbeelden uit dat topic aan Lachen
Ja het gaat nu over 1 topic als voorbeeld.
Voorbeelden aandragen geeft gewoon duidelijkheid en in het begin post is ook duidelijk aangegeven dat dat de reden was van dit topic openen.

dat je deze voorbeelden ook tegen komt in andere topics is dan nogal logisch Lachen
Maar zo zo ontzettend veel duidelijker in wat men nu bedoeld Lachen

daar heb je gelijk in, maar tis jammer dat sommige (anderen!) hier verder proberen te discussieren over dat ene paard in die ene situatie. en daar gaat dit topic niet over... sorry, jouw bericht was mss wel ok, maar sommige anderen hier halen te veel dat topic er bij. end an bedoel ik de zinnen: toch vind ik dat de ts wel bladiebla. daar gaat het niet om, het ging over ow wel of niet terecht;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:34

ikenindi schreef:
moet je eens op haw kijken hoe dingen daar worden gezegd. in de regels staat dat opbouwende kritiek mag. maar vaak wordt het echt afslachtende kritiek...

Dan moet je dus ook gewoon temmen. Vaak wordt er dan echt wel wat aan gedaan.
Overigens vind ik de quotes die RK aanhaalde hier boven nog vrij grof en direct, maar goed meningen verschillen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:36

botje schreef:
ikenindi schreef:

Sjongejongejonge, nou sorry hoor.
Het ging toch ook gedeeltelijk ofdat de opmerkingen en OW's terecht werden gegeven? Ik geef alleen maar aan dat ik dit wel terecht vond. In dit geval, en ook in andere gevallen, andere topics, vind ik het terecht dat er maatregelen getroffen worden als mensen ergens voor uitgemaakt worden, in verlegenheid gebracht worden, of aangevallen worden.
Net zoals ik me nu een beetje aangevallen voel. De boodschap was ook duidelijk geweest zonder je dikgedrukte gebiedende wijs en hoeveelheid uitroeptekens. Ik kan wel lezen, het is niet nodig meteen zo uit te vallen.

het dikgedrukte was niet alleen voor jou, maar zodat het op zou vallen zodat we het niet iedere keer zouden hoeven te zeggend at het niet om dat ene topic ging.
mijn aantal uitroeptekens beslis ik zelf wel.