Discussie over nieuws op VN.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Discussie over nieuws op VN.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:41

Ik vind juist leuk dat een onbekende ook wat nieuws krijgt. Omdat vaak alleen de grote aandacht krijgen, behalve in de plaatselijke krant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:42

De bokkers in dit topic geven al heel goed weer wat ik onder opvul topics bedoelde Ja

-Alle ongelukken uit verweggistan
-Sportuitslagen van onbekende buitenlanders, maar ook onbekende nederlanders
-uitslagen over merries en hengsten. Geboren veulens
-geen aankondigen van tv..kan op ent, maar mag van mij ook op ON, maakt me niet veel uit.
-2 topics over de kur, maar toen bijv ook 4 topics over de val, met elke keer een nieuwe bericht. Kan ook als update in de titel van 1 bericht
-(sport)geschiedenis
-wetenswaardigeheden buiten echte doorbraken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:43

@ Kaisa, het klopt dat er op dit moment nog ietwat veel ( Clown ) over KWPN'ers etc. staat. Daarvoor proberen we dan ook meer correspondenten aan te stellen, op dit moment hebben we :
  • Draf en Rensport : Ronald1982
  • Endurance : Karin
  • SGW : Ibonn
  • Welsh : AniekR

Het ligt wel in ons streven om dit ook uit te bouwen naar meer specifieke correspondenten voor de specifieke rassen en disciplines, maar het is lastig om geschikte mensen daarvoor te vinden (die er veel vanaf weten, 'in' het betreffende wereldje zitten, en er ook de tijd voor hebben). Mocht iemand nu spontaan denken, ja lijkt me leuk! Stuur me even een pb'tje Ja

@ Sporter, het is inderdaad een lastige vraag, vandaar, meer meningen, en dan gezamenlijk tot een conclusie komen? Lachen

@ Hopla
Moderatoropmerking:
SVP terug ontopic naar de kwestie in dit topic, namelijk het niveau van nieuws op de VN en ON, andere zaken kan je in andere topics / per TEM / per pb behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:44

katiavl schreef:
Ik vind juist leuk dat een onbekende ook wat nieuws krijgt. Omdat vaak alleen de grote aandacht krijgen, behalve in de plaatselijke krant

Niets mis met aandacht
Maar daar heb je ook nog meer plaatsen dan de VN voor Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:44

Volgens mij zijn we laatst juist overeen gekomen dat we dan een nieuw topic starten ipv update in de titel, omdat het anders te onoverzichtelijk werd. Kan ook aan mij liggen want misschien heb ik dat verkeerd begrepen Lachen

Een verzameld nieuwstopic bij stamboeknieuws gaat vrij moeilijk, omdat het soms heel snel achter elkaar gaat (en soms weer heel traag).

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:45

runningkawa schreef:
De bokkers in dit topic geven al heel goed weer wat ik onder opvul topics bedoelde Ja

-geen aankondigen van tv..kan op ent, maar mag van mij ook op ON, maakt me niet veel uit.
-2 topics over de kur, maar toen bijv ook 4 topics over de val, met elke keer een nieuwe bericht. Kan ook als update in de titel van 1 bericht
-(sport)geschiedenis

Als je dat allemaal eraf haalt dan heb je 1 keer in de 3 maanden nieuws

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:46

@maya dat is natuurlijk ALTIJD de beste oplossing;)

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:46

Maar maakt dat wat uit dan sporter? Dan heb je imo wel het ''echte'' nieuws wat voorpagina waardig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:47

En zo was het eerst op VN ook, daar stond niet elke dag een hele rits, dat stond op ON Lachen

Zoals ThePast03 al eerder zei, er is nu eenmaal niet elke dag paarden nieuws Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:47

Kan er anderes tijdenlijk subforum gemaakt worden voor olympische spelen waar je al het nieuws in kwijt kunt?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:48

runningkawa schreef:

-(sport)geschiedenis

En de bokkers die het er niet mee eens zijn? Lachen Je moet het vanaf beide kanten bekijken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:49

RK, dat is Pluncks mening en die van jou, maar als ik een breder idee heb van wat 'nieuws' is, tja, dan is dat toch gewoon zo? Je kan dat niet als feit benoemen, want het is allemaal zo subjectief. Ik zie elke dag wel iets op VN dat ik interessant nieuws vind. Voor anderen is dat wellicht niet zo. Het is gewoon een persoonlijke mening.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:50

@anieke Ja voor mij maakt het wel wat uit ik vind het erg makkelijk zo namelijk Haha! maar het is ook erg lastig om ECHT nieuws te bepalen omdat iedereen een andere smaak heeft

@RK Ja dat vind jij, er is blijkbaar wel elke dag paarden nieuws alleen vind jij het niet nieuws waardig Lachen

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:51

Maya schreef:
@ Kaisa, het klopt dat er op dit moment nog ietwat veel ( Clown ) over KWPN'ers etc. staat. Daarvoor proberen we dan ook meer correspondenten aan te stellen, op dit moment hebben we :
  • Draf en Rensport : Ronald1982
  • Endurance : Karin
  • SGW : Ibonn
  • Welsh : AniekR

Het ligt wel in ons streven om dit ook uit te bouwen naar meer specifieke correspondenten voor de specifieke rassen en disciplines, maar het is lastig om geschikte mensen daarvoor te vinden (die er veel vanaf weten, 'in' het betreffende wereldje zitten, en er ook de tijd voor hebben). Mocht iemand nu spontaan denken, ja lijkt me leuk! Stuur me even een pb'tje Ja

Het viel mij idd op dat er wat meer op de voorpagina kwam dan alleen de KWPN's. Zelf zit ik in de minipaarden wereld, en wil er best nieuwsberichten overmaken. Maar ik weet haast wel zeker dat op zijn minst half bokt er geen interesse in heeft, omdat hun niet 'in die wereld zitten'.

Anoniem

cayenne
Ik denk dat je wel begrijpt wat ik daarmee bedoelde....
Dat ik me in die opsomming die andere maakte goed kon vinden...

En ja dan heb je mijn mening..niet meer niet minder...een ander kan er weer wat van z eggen...zo werkt het toch? Lachen
Dus wie maakt er in gedachte dan feiten van tienke? Niet ik Lachen

Die opsomming komt ook uit andere berichten dan ThePast03 en mij ..scrol maar eens terug Lachen

Cayenne

Ik kan je verzekeren, er is iedere dag paardennieuws Haha!
Of het VN of ON waardig is, dat is een ander verhaal Ja

Edit: ik kom er niet door Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:53

Als geschiedenins nieuws is, ja dan is er elke dag nieuws Lachen

Jij zou ook raar kijken als in het AD op de voorpagina ineens wat komt de staan uit de 2e wereld oorlog, zonder enige nieuw detail erin Lachen

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:56

Ja maar, volgens jou zijn er ook een heleboel dingen buiten geschiedenis, die geen nieuws zijn volgens jou. Zoals uitslagen over hengsten en merries ik vind dat gewoon echt nieuws! jij blijkbaar niet zo zeer, en zo blijf je altijd van mening verschillen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:57

Ik vind het wel nieuws Ja
maar niet voor op VN.
Dáár gaat het me om, puur om de voorpagina Lachen

Cayenne

Geschiedenis? Verward Nee hoor. Via alerts komen er zo vanuit de hele wereld zo 30 nieuwsartikelen binnen, en daar zit helemaal niets aan geschiedenis bij, dus dat is speculatie Lachen
En zoals al eerder gezegd: dat was als luchtig feitje tussendoor vanwege de kerstdagen Lachen Ik snap niet waarom dat ene artikel steeds maar weer aangehaald wordt Verward

Echwel

Nieuws over ongelukken ver van mijn bed doen mij ook niets
Gezien de opmerkingen in dat soort topics doet dat het merendeel van bokt niet

Wel intressant voor vn is voor mij bokkers die NL kampioen of nog beter
in hun discipline zijn geworden.

Door de vele topics bij vn valt het mij op dat ik er snel overheen lees.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:58

sporter schreef:
Ja maar, volgens jou zijn er ook een heleboel dingen buiten geschiedenis, die geen nieuws zijn volgens jou. Zoals uitslagen over hengsten en merries ik vind dat gewoon echt nieuws! jij blijkbaar niet zo zeer, en zo blijf je altijd van mening verschillen Tong uitsteken

Als het in 1 bericht word gestopt lis er geen probleem lijkt mij..
Maar als heel de voorpagina volstaat met Mechelen berichten word je er wel moe van..

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:59

Ik zou even niet weten over welk artikel het gaat, zal ik ongetwijfeld niet nieuwswaardig hebben gevonden Knipoog
Maar ik denk dat het moeilijk is om iets te veranderen. Bokt is zo groot, er zijn zo veel verschillende meningen en je kunt het gewoon niet iedereen naar zijn/haar zin maken!

slimmerik

Ik ben wél geïntresseerd in nieuws uit het buitenland. Ik vind dat door bokkers ten onrechte het nieuws uit Belgie als niet belangrijk beschouwd wordt. Nieuws over vuurwerk werd wél driftig over gediscussieerd (omdat dat wel in hun straatje te pas kwam?). Ik vertrouw en beoordeel onze nieuwsredactie niet op hun artikels. Ik vind het te gek voor woorden dat bokkers (die de wijsheid in pacht denken te hebben bepalen wat voorpagina nieuws wordt). Laat ze toch gewoon raten... Dikke duim voor onze nieuwsredactie !!! OK dan!

Ik vind het trouwens te gek voor woorden dat toegestaan wordt dat de nieuwsredactie bekritiseerd wordt en dat dat met de mods niet mag Knipoog
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 05-01-08 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

stonden er 2 die ik geschiedenis noem
die vrouw op de renbaan
En die van vroeger werden paarden voor op het land gebruikt Lachen

nu staan er 2, jij weet dat het voor een keer is, wij zien dit is al topic 2, gaan en er nog meer komen, nieuwe trend? Lachen