[Dienstmededeling] Ratingsysteem op Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eknein

Re: [Dienstmededeling] Ratingsysteem op Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:42

Djeenie schreef:
Hoe komt het eigenlijk dat er verschillende ratingsystemen zijn? Zou het niet het eerlijkst zijn als iedereen hetzelfde systeem heeft? Of is dit een onderdeel van de test...

Ik heb ook zo m'n twijfels bij dit nieuwigheidje... In een discussie kan je massaal minnetjes gaan geven omdat jouw mening niet strookt met die van een ander... Lachen Maar goed, ik zie wel wat ik er mee doe of niet Haha!

Inderdaat, ik heb hierboven een negatief bericht geplaatst omdat ik het ratingssysteem overbodig vind. Dit is een andere mening dan sommige bokkers en modjes. Daarom word er negatief over me gestemd en ben ik een negatieve bokker??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:42

Marjo_x schreef:
Bummer.. Ik vind met Cijfertjes leuker Knipoog

Ja, ik wil ook cijfertjes Huilen van het lachen
maaar hélaaas.. Vork *LOL*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:43

@Bart: je bedoelt dat sommige Bokkers aan de hand van hun aanwezige knopjes anders ingeschat worden dan andere Bokkers Haha!
Of wat is de richtlijn geweest om bepaalde Bokkers meer knopjes te geven dan andere??

Is dit meteen een 'openbare' test of loopt ie ook al een tijdje 'ondergronds' ??

Apple

Ik zie nu wel alles (denk ik Zij zijn groot en ik is klein! )

RelarDevi

Ik zelf beoordeel de berichten op de duidelijkheid en of het inhoud heeft. Niet of het zelfde mening is als van mij Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:44

Hiervoor verdien je een +2 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:45

MoonChloe schreef:
Ik zelf beoordeel de berichten op de duidelijkheid en of het inhoud heeft. Niet of het zelfde mening is als van mij Lachen

Inderdaad, hier ook.
Zoals onliners bij UK of CB.. Huppa weer een -'tje..

Maar om nou een - te geven voor iemand met een andere mening, nee.. Nagelbijten / Gniffelen

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:46

MoonChloe schreef:

Dat is heel netjes van je, maar zo denkt niet iedereen helaas... Lachen

DubbelDun schreef:
@Bart: je bedoelt dat sommige Bokkers aan de hand van hun aanwezige knopjes anders ingeschat worden dan andere Bokkers
Of wat is de richtlijn geweest om bepaalde Bokkers meer knopjes te geven dan andere??

Is dit meteen een 'openbare' test of loopt ie ook al een tijdje 'ondergronds' ??

Dit vraag ik me ook af...

edit: typfout

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:47

Ik denk dat ik de diepere betekenis wel snap, maar of hij altijd even eerlijk zal worden toegepast ?????

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 17:48

Djeenie; Over een paar weken gaan (ik en een collega student) de data flink analyseren en daar zou uit moeten blijken wat het 'beste' ratingsysteem is. Hierna krijgt iedereen dus hetzelfde systeem.

Rozanne; ik ben aan het testen. Heb alleen geen IE7 bij de hand Scheve mond

@Dubbeldun, de optie die je hebt wordt bepaald door je user_id (zie je o.a. in de URL van je profiel) modulo 7 (dus delen door 7, de rest van die deling bepaalt welke knopjes je ziet).

Het systeem heeft al een week of 2 voor het team gedraaid om de grootste technische problemen er uit te halen.

@eknein; Dat is iets waar het systeem rekening mee gaat houden cq voor gaat compenseren.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:49

Wat ik was vergeten, ik wil je (bart) veel succes wensen met onderzoeken etc. Het lijkt me echt een heksenklus.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:49

Ier schreef:
MoonChloe schreef:

Inderdaad, hier ook.
Zoals onliners bij UK of CB.. Huppa weer een -'tje..

Maar om nou een - te geven voor iemand met een andere mening, nee.. Nagelbijten / Gniffelen

Voor UK en CB vind ik dit een zeer goede optie, zeer zeker! Ja Daar zal ik het ook echt wel gebruiken.
Maar in sommige delen van bokt zie ik er het nut niet zo van maar ach we zien wel waar het schip strand Knipoog

Nou ben ik dadelijk buiten het vele posten ook nog veel tijd kwijt aan raten Huilen van het lachen

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:50

oliebol Nagelbijten / Gniffelen
Wat nu als je per ongeluk bij de verkeerde persoon op een min hebt gedrukt?
Hier kan je dan wel een plus van maken maar je wilt ook niet dat die persoon een plus krijgt. Kan je ook je hele stemming weghalen?

(heb ik namelijk net per ongeluk bij Apple gedaan, moest een persoon boven/onder (bij haar in de buurt Clown ) hebben).
Laatst bijgewerkt door none op 24-12-07 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:50

BartVB schreef:
Djeenie; Over een paar weken gaan (ik en een collega student) de data flink analyseren en daar zou uit moeten blijken wat het 'beste' ratingsysteem is. Hierna krijgt iedereen dus hetzelfde systeem.

Rozanne; ik ben aan het testen. Heb alleen geen IE7 bij de hand Scheve mond

@Dubbeldun, de optie die je hebt wordt bepaald door je user_id (zie je o.a. in de URL van je profiel) modulo 7 (dus delen door 7, de rest van die deling bepaalt welke knopjes je ziet).

Het systeem heeft al een week of 2 voor het team gedraaid om de grootste technische problemen er uit te halen.

@eknein; Dat is iets waar het systeem rekening mee gaat houden cq voor gaat compenseren.

Ik heb zelfs even mijn pc aan uit gedaan, nog steeds geen resultaat..

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:51

Cyntje schreef:
Nou ben ik dadelijk buiten het vele posten ook nog veel tijd kwijt aan raten Huilen van het lachen

Huilen van het lachen ja dat moet je zelf maar weten of je dat doet of niet natuurlijk, en zo veel werk is t toch niet
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 24-12-07 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:51

Ik vind mijn ratingsysteem een beetje vreemd, ik kan aangeven of ik het oneens, neutraal, eens of helemaal eens ben met een bericht... Maar daar valt toch niet een beoordeling over te geven? Da's puur persoonlijk.
Ik zou dan meer voelen voor een "deze post is nuttig, onnuttig, neutraal" systeem (nah, zoiets, dat je meer kijkt naar of iemand zorg heeft besteed aan z'n post d.m.v. onderbouwingen, geen msn-taal enz., i.p.v. dat je aangeeft of je het er mee eens of oneens bent).
Maar goed, ik zal wel systeem zoveel hebben Huilen van het lachen

Verder ben ik benieuwd wat hier uitkomt Lachen

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:54

Nerwen, ik zie het ook eigenlijk zo. Het minnetje voor een onnuttige post en het plusje voor een nuttige post. Zo gebruik ik de knoppen in ieder geval wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:57

BartVB schreef:
Help... ik ben een digibeetje weet je nog Haha!
http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=318
Dit is mijn profiel URL. Ik zie nergens een Modulo 7 staan, maar begrijp ik goed dat je een formule hebt losgelaten op het aantal berichten c.q. profielviews ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:00

Krijgen jullie niet gigantisch veel werk hierdoor?

Vind het wel een goed idee, een beetje psychologisch, wellicht prikkelt het wel om inhoudelijke berichten te blijven plaatsen waar iedereen wat aan heeft. Zo vallen de raddraaiers sneller op omdat er nu idd gestemd kan worden.

Ik hoop wel dat daardoor topics op hun inhoudt blijven beoordeeld en daardoor niet dicht gaat omdat er ineens wat pagina's slappe lol of slappe praat komt waardoor dan slotjes vaak volgen. Of als een topic een andere wending krijgt en de rating toch positief blijft het topic niet op slot gaat omdat het off topic is gegaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:06

hmmm ik zie de toegevoegde waarde (nog) niet zo... Inderdaad wat al gezegd is: als
bepaalde bokkers elkaar niet mogen kunnen die elkaar negatief gaan raten, maar ook als
iemand een andere mening heeft kun je die in princiepe negatief raten.
Het lijkt me niet eerlijk dat iemand dan bekend zal staan als 'negatief' omdat hij/zij
toevallig een andere mening heeft dan de meerderheid.
Maar het systeem is natuurlijk verder nog niet uitgebreid getest dus ik oordeel nog niet
voor het wat langer draait... Maar ik voel me nu toch wel een klein beetje ongemakkelijk om te posten.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:13

Ik heb nu een vraagtekentje staan?
Wat zeiden jullie over +/-??

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:14

Ik vind het ook maar een beetje een vreemd idee en ik ben ook benieuwd of het echt gaat werken aangezien er idd bokkers zijn die elkaar niet mogen o.i.d en dan juist elkaar lage cijfers gaan geven.. En voor het bokt beheer lijkt me het ook een stuk meer werk?

We zullen zien hoe het uitpakt.. Lachen

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:18

Weet iemand ondertussen al of ik mijn rating ook kan verwijderen, en zo ja hoe?!

Anders heeft Apple zonet ten onrechte van mij een +je gekregen Duivel (neeee, dat heb je niet verdiend Apple Duivel , naja had er eerst een min staan, maar een plus vond ik dan toch meer op zijn plek, maar toch, eigenlijk moet ie gewoon weg)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:20

er staat in dat wiki dat je hem kunt aanpassen door op een andere te klikken

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:20

x_Anne_x schreef:
er staat in dat wiki dat je hem kunt aanpassen door op een andere te klikken

Ja, dat zeg ik Knipoog
Maar niet verwijderen dus?